Gå til innhold

Aryamili prøver igjen <3


Aryamili

Anbefalte innlegg

Sitter her på syklusdag 57 (!!) og det eneste som skjer er litt spotting. Merker dette tar veldig på psykisk, fordi jeg blir så usikker på alt. Har jeg EL? Hvorfor kommer ikke mensen? Når kan vi prøve igjen? Kan jo ikke drive å teste med EL-tester hele veien, da har jeg ikke råd til mat lenger. Er skikkelig nedfor og negativ, føler at vi prøver til ingen nytte for mest sannsynlig har jeg ikke EL på de lange syklusene. Jeg synes det er kjedelig med 40-42 dagers sykluser, men når de har vært noenlunde regelmessige så er det hvert fall en viss forutsigbarhet, ikke dette usikre helvetet her.

Nå er jeg bare skikkelig demotivert og bekymret for alt. Gråter lett og føler det bare er håpløst. At jeg ikke skal klare det mest naturlige i verden, nemlig å lage et barn, og det er så vondt. Vet jeg krisemaksimerer. Vet det er irrasjonelt. Men siden oktober har vi hatt to sjanser. TO. Fortsetter det sånn kommer det jo aldri til å gå..

Hvorfor kan ikke mensen bare komme? Klarer ikke se fremover når jeg ikke kan starte på neste syklus. Har bestilt legetime, dette funker bare ikke. Tenker bare på når mensen skal komme og det tærer på humøret.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Her vil jeg gjerne følge med. Så utrolig slitsomt med lang og uregelmessig syklus! Jeg har hatt det en gang selv (ja, jeg skal virkelig ikke klage), og jeg holdt på å klikke bare av det. At du synes dette er tøft for psyken er ikke noe rart i det hele tatt. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

jeg vil gjerne følge med denne, jeg har også lange og uregelmessige sykluser! Håper det ordner seg for deg snart! :)

Har du forsøkt å måle temperaturen hver morgen som alternativ til eggløsningstester? Da får man jo ikke vite det før etter eggløsningen har funnet sted, men hvis poenget er å vite om du får eggløsning eller ikke så er dette i det minste en gratis metode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2018 den 13.04, plastfolien skrev:

Godt nyttår! Jeg håper 2018 blir året hvor du får kortere og mer stabile sykluser :hjerte:

 

På 1.1.2018 den 15.18, Dragoste skrev:

godt nyttår!❤️ dette året skal det klaffe for oss begge, det er jeg sikker på 😊

 

17 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Så bra at det endelig skjer noe. Krysser fingrene for dere

Takk for gode ord, dere er så snille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lille_frosk skrev:

Hei! Her vil jeg gjerne følge med. Så utrolig slitsomt med lang og uregelmessig syklus! Jeg har hatt det en gang selv (ja, jeg skal virkelig ikke klage), og jeg holdt på å klikke bare av det. At du synes dette er tøft for psyken er ikke noe rart i det hele tatt. :hug:

Det er noe skikkelig herk med disse syklusene. Er så irritert på meg selv som ikke har tenkt over dette før nå som vi skal prøve.. 

Så kjekt at du vil følge med 😊 har du dagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ede skrev:

Hei, 

jeg vil gjerne følge med denne, jeg har også lange og uregelmessige sykluser! Håper det ordner seg for deg snart! :)

Har du forsøkt å måle temperaturen hver morgen som alternativ til eggløsningstester? Da får man jo ikke vite det før etter eggløsningen har funnet sted, men hvis poenget er å vite om du får eggløsning eller ikke så er dette i det minste en gratis metode. 

Hyggelig at du vil følge med! 

Kan jeg spørre om du er prøver? Er litt godt å høre fra noen som sliter med det samme. Takk for at du la igjen et spor 😊

Jeg har ikke forsøkt temping,  men skal begynne med det. Takk for tips! Blir helt koko av ikke å vite om jeg har hatt EL eller ikke, så det tror jeg er en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten update:

Fikk legetime på dagen, hos en annen enn fastlegen min (som er mann, uten at det trenger å ha noe å si). Hun forstod meg veldig godt, og sa det var riktig av meg å komme inn igjen når denne syklusen har vært såpass lang, og når jeg sliter med uregelmessige og lange sykluser i så lang tid etter å ha sluttet på hormonprevensjon, selv om vi ikke har prøvd så lenge.

Jeg ble henvist videre til gynekolog og er så UTROLIG lettet. Tanken på å måtte holde på sånn her over lenger tid har tæret på meg, og jeg håper jeg kan få svar på om jeg har EL, og til å regulere syklusen. Hvis jeg ikke har EL, finnes det vel hjelp å få for det også.

Det er selvfølgelig ikke gøy når jeg vet at hun ikke ville henvist meg uten at hun tenkte at noe er unormalt, men jeg er bare lettet, for jeg har følt på meg at noe kan være galt.  Så nå føler jeg meg hørt, og at det skjer NOE, selv om mensen nekter å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aryamili skrev:

Hyggelig at du vil følge med! 

Kan jeg spørre om du er prøver? Er litt godt å høre fra noen som sliter med det samme. Takk for at du la igjen et spor 😊

Jeg har ikke forsøkt temping,  men skal begynne med det. Takk for tips! Blir helt koko av ikke å vite om jeg har hatt EL eller ikke, så det tror jeg er en god ide.

Vi prøver nå men har kun prøvd siden nyttår så jeg har ikke fått tid til å bli koko enda! ;) Men blir det helt sikkert etterhvert tror jeg... Er litt bekymret på grunn av den uregelmessige og litt lange syklusen min, jeg er på syklusdag 35 nå og håper mensen skal komme slik at vi får en mulighet nå i slutten av januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bagels skrev:

Tvillinger sa du? 

Tror du har skrevet i feil dagbok/tråd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aryamili skrev:

Liten update:

Fikk legetime på dagen, hos en annen enn fastlegen min (som er mann, uten at det trenger å ha noe å si). Hun forstod meg veldig godt, og sa det var riktig av meg å komme inn igjen når denne syklusen har vært såpass lang, og når jeg sliter med uregelmessige og lange sykluser i så lang tid etter å ha sluttet på hormonprevensjon, selv om vi ikke har prøvd så lenge.

Jeg ble henvist videre til gynekolog og er så UTROLIG lettet. Tanken på å måtte holde på sånn her over lenger tid har tæret på meg, og jeg håper jeg kan få svar på om jeg har EL, og til å regulere syklusen. Hvis jeg ikke har EL, finnes det vel hjelp å få for det også.

Det er selvfølgelig ikke gøy når jeg vet at hun ikke ville henvist meg uten at hun tenkte at noe er unormalt, men jeg er bare lettet, for jeg har følt på meg at noe kan være galt.  Så nå føler jeg meg hørt, og at det skjer NOE, selv om mensen nekter å komme.

Så bra at du får komme til gynekolog! Legen har nok lav terskel for å henvise så det betyr absolutt ikke at noe trenger å være galt, at du er bekymret er mer enn god nok grunn til å henvise deg :)

Mener det finnes effektive medisiner for å sette igang eggløsning ja, blir nok veldig deilig å få diskutere det med en spesialist. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Aryamili skrev:

Liten update:

Fikk legetime på dagen, hos en annen enn fastlegen min (som er mann, uten at det trenger å ha noe å si). Hun forstod meg veldig godt, og sa det var riktig av meg å komme inn igjen når denne syklusen har vært såpass lang, og når jeg sliter med uregelmessige og lange sykluser i så lang tid etter å ha sluttet på hormonprevensjon, selv om vi ikke har prøvd så lenge.

Jeg ble henvist videre til gynekolog og er så UTROLIG lettet. Tanken på å måtte holde på sånn her over lenger tid har tæret på meg, og jeg håper jeg kan få svar på om jeg har EL, og til å regulere syklusen. Hvis jeg ikke har EL, finnes det vel hjelp å få for det også.

Det er selvfølgelig ikke gøy når jeg vet at hun ikke ville henvist meg uten at hun tenkte at noe er unormalt, men jeg er bare lettet, for jeg har følt på meg at noe kan være galt.  Så nå føler jeg meg hørt, og at det skjer NOE, selv om mensen nekter å komme.

Så fint at du fikk time så kjapt, og at du ble henvist! Håper du får time hos gynekolog kjapt, slik at du slipper å uroe deg altfor mye :) klem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aryamili skrev:

Det er noe skikkelig herk med disse syklusene. Er så irritert på meg selv som ikke har tenkt over dette før nå som vi skal prøve.. 

Så kjekt at du vil følge med 😊 har du dagbok?

Ikke så lett å forberede seg på alt før man begynner prøvingen heller da ... :hjerte: Jeg har det! Ligger under prøveforumet A-L - lille frosk volum II tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ede skrev:

Vi prøver nå men har kun prøvd siden nyttår så jeg har ikke fått tid til å bli koko enda! ;) Men blir det helt sikkert etterhvert tror jeg... Er litt bekymret på grunn av den uregelmessige og litt lange syklusen min, jeg er på syklusdag 35 nå og håper mensen skal komme slik at vi får en mulighet nå i slutten av januar. 

Hvor lang syklus har du? Jeg har lest at opp til 40 dager er normalt, men jeg har noen sykluser som er type 50-60 dager lange.. 

Jeg tenker at selv om man ikke har EL hver måned så kan man jo absolutt likevel få det til. Og mange klarer det jo uansett, så lenge de har EL 😊 

Håper du slipper å bli koko, virkelig :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære dagbok.

Jeg skriver her fordi... Jeg er så lei meg. Fikk svar på blodprøvene jeg tok sist hos fastlegen. Grenseverdi på testosteron, dvs litt for høy, noe som kan indikere PCOS. Venter bare på å få komme til gynekolog.. Føler blodprøvene bare gjør meg forvirret og angrer litt på at jeg ba om å få de tilsendt. Vet jo ikke hvor jeg er i syklusen så sitter og tolker verdier som er helt umulige å tolke. Gråten kommer lett så fort jeg tenker på dette her. Min største frykt er å bli barnløs. Heldigvis er mannen så snill og god og sikker på at dette går fint :hjerte:

Fortsatt ingen mensen og tror kroppen bare hoppet over den denne gangen. Aldri skjedd før. Venter ikke på den lenger. Håper bare jeg får EL og kanskje spiren sitter.

For lille spire.. Du er alt jeg ønsker meg.

Jaja. Rotete tanker, rotete innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, tutta23 skrev:

 

21 timer siden, Gakkepus skrev:

❤❤

 

16 timer siden, Sille4 skrev:

Sender deg en klem :hjerte: 

 

5 minutter siden, lille_frosk skrev:

Stor, stor klem herfra og :hjerte:

Takk, dere er så gode :hjerte: 

Går bedre nå. Syns det er rart at de forrige blodprøvene var fine, mens disse hadde et avvik på testosteron. Men første gang måle de s-testosteron andre gang p-testosteron, vet ikke forskjellen på disse. Tror den ene er plasma.. Syns det er rart at ikke fastlegen kan forklare litt mer.. så gleder meg til å komme til gyn og håper jeg får svar 😊

Tror jeg kommer til å ha EL denne mnd. Vanligvis kommer en litt kortere syklus etter en lang en. Så nå legger vi inn masse aksjer :nigo: Kryss fingrene for oss! :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...