Gå til innhold

Aryamili prøver igjen <3


Aryamili

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...
På 13.12.2018 den 12.47, Azumarill skrev:

Takk for at du delte din historie :hjerte: En av de mest spennende føljetongene jeg noensinne har lest! 

Så hyggelig å høre ❤ Merker jeg tenker tilbake på fødselen og husker de fine tingene. Merkelig nok savner jeg spenningen før fødsel, og kjenner jeg hae lyst til å føde igjen. Rare greier. Og tiden etter, på sykehuset. Hadde det fint der, selv om jeg ikke husker så mange detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her. Jula er overstått, det var rart å feire borte fra familien, men koste meg sammen med samboer og svigermor.

Vi hadde mye besøk de første to ukene, noe som var både kjekt og slitsomt. Husker mange kom på kveldstid, da jeg ofte var litt sliten. Men samtidig så stolt og ønsket å vise frem lille ❤️ De første par ukene var han en skikkelig sovebaby, han spiste, sov og bæsjet. 

oh, og mamma var på besøk den første uka og det var helt fantastisk. Savner henne sånn, kjenner mye på at jeg bor langt borte fra hjemstedet mitt. 

Nå er lille E blitt over 5 uker. Vi har blitt kjent og han er en fantastisk liten gutt. For det meste har vi koset oss, den første uka samboer var tilbake på jobb var litt tøff, husker jeg var så redd E skulle kjede seg eller ikke ha det bra, og visste ikke helt hva vi skulle finne på. Så kom jula og samboer hadde ferie, vi fikk fine dager sammen alle tre. 

Ellers hadde han en liten periode med uro på kvelden, noe som var uvant for oss da han frem til da alltid hadde sovet så godt. Tror han var sulten, måtte legge han til flere ganger i timen og han sutret en del på puppen. Det var litt slitsomt, men kvekdsuro er visst veldig vanlig.

Nå virker det som det har roet seg, jeg håndmelker litt noen ganger og gir fra kopp på kvelden hvis han kaver så mye at han ikke får spist ordentlig. I dag har jeg ikke gjort det, men han sovnet klokka ni fordet. Fine gutten min. Ligger ved siden av han nå og bare hører på at han sover, mens jeg skriver.❤

Har lyst til å prøve å gi morsmelk på flaske litt på kvelden, men er redd han skal avvise puppen eller bli enda mer utålmodig siden melka kommer fortere av flaske.. Samtidig må han sannsynligvis ta flaske når jeg begynner i jobb igjen, og da bør man vel begynne tilvenning litt tidlig.. Har bestilt de fra Medela, for å teste.

Om noen har erfaringer eller tanker om dette med å introdusere flaske, skrik ut :)

Det er helt fantastisk å være mamma, ammingen er litt slitsom til tider hvis han slipper puppen mye når vi er ute eller med folk, men ellers er alt så fint. ❤ Har litt mange tanker i hodet, det er eneste. Tenker mye på barn som ikke har det bra, og familien min og at jeg vil at de skal være her for alltid.. Prøver å begrense disse tankene litt, er nok litt ekstra emosjonell for tiden, noe som nok er helt naturlig.

Gleder meg til vi kan gå litt lengre turer, men nyter tiden som er. Prøver å ikke se bakover eller fremover for mye, for denne tiden går så fort.

Dette ble litt rotete, men vil ha noe å se tilbake på, syns det er så fint å lese ting jeg har skrevet tidlig i svangerskapet f.eks. 

Håper alle sammen har det bra!

 

Endret av Aryamili
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da var lille plutselig blitt 3 mnd og en uke, som tida flyr..

Han er inne i det jeg vil kalle gode rutiner. Det soves mellom 3 og 4 ganger på dagtid, litt varierende hvor lenge men mellom en halvtime og 2 timer. Han er en blid kar, som stort sett er fornøyd ❤️ Han har i flere uker begynt å bli trøtt ca. kl. 18 og blitt lagt kl. 19, og vi har gradvis jobbet mot at han skal klare å sovne selv. Han kan veldig enkelt ammes i søvn, men da han nærmet seg 3 mnd begynte jeg å prøve å legge han uten puppen. Jeg satt inne hos ham med smokk litt inn og ut og litt smågrining, men han har alltid (bank i bordet) sovnet ganske fort. I dag la jeg han for første gang og gikk ut av rommet, for å teste om han kunne sovne selv og jaggu meg, da jeg sjekket etter noen minutter lå lille skatten og sov. Litt stolt altså, for dette har vi jobbet gradvis mot. 

Ellers har vi det fint :) Det er selvfølgelig litt slitsomt til tider, og av og til føler jeg at alt handler om når han skal sove neste gang (han trenger virkelig søvnen sin, som alle babyer gjør, ellers blir han fort grinete), men så prøver jeg å huske på at han i det minste sover, det er det ikke alle som gjør. Jeg koser meg ikke HELE tiden, og irriterer meg litt over at alle skal "mase" om å nyte det. Misforstå meg rett, for vet det er godt ment, og jeg nyter jo tiden og vet den flyr forbi, men slutt å presse folk til å kose seg hele tiden, for da er det lett å føle seg mislykket når man har en tung dag. 

Jeg syns det er viktig å nyte de fine øyeblikkene; sette pris på når det er fint vær, når man får litt ekstra søvn, at babyen legger seg fint på kvelden hvis den gjør det osv., men ingen klarer å være på en rosa sky hele dagen, hver dag. Det er bare sånn det er, og det er viktig å være ærlig om at babytiden ikke er bare-bare heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin oppdatering! Det er helt sant det du sier. Selvom man elsker babyen sin mer enn alt annet så er man ikke lykkelig heele tiden. Og det burde heller ikke være målet. Dagene går opp og ned, og livet blir jo snudd opp ned når man får barn! Sålenge man ikke har en tyngende nedstemthet hele tiden, så er alle følelser og tanker HELT normalt 😊😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg - man koser seg jo ikke HELE tiden. Det gjør man vel stort sett ikke ellers heller, og i alle fall ikke når man er hjemme med en liten en. Men hvis man klarer å kose seg litt hver dag tror jeg man kommer langt på vei! 

Så herlig med så gode rutiner! Nå ble jeg litt inspirert, faktisk! K sover så godt at jeg har vært skikkelig slækk på det der, men det er jo synd om jeg ikke prøver å utnytte det gode grunnlaget nå mens vi faktisk kan! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Så fint å se tilbake på ting jeg har skrevet før. Tiden før PCOS-diagnosen, prøveperioden der spiren satt, innlegget med positiv graviditetstest, oppdateringer underveis og ikke minst fødselshistorien. Det er rart å tenke på at da jeg skrev disse tingene fantes han ikke, så var han en liten bønne i magen og så en minibaby og nå ligger han her, et halvt år gammel, og verdens skjønneste skapning som jeg er så uendelig glad i. Det er helt fantastisk å være mamman hans, og helt sykt å tenke at nettopp han var den vi ventet på og lengtet sånn etter.

Vi har begynt nattavvenning (etter noen grusomme netter men oppvåkninger for pupp = kos omtrent hver time etter kl. 2..) og i går sov jeg på gjesterommet mens pappan tok natt nr. 3 uten pupp. Det gikk veldig fint, to korte oppvåkninger bare. Natt 1 og to var det jeg som stod for, den andre natta var grusom, og er vel første gang siden jeg ble mamma at jeg har følt meg SKIKKELIG sliten, type zombie. Såå skjønner jeg har vært heldig!

Å sove hele natta igjennom var litt skuffende for min del, trodde det skulle være helt fantastisk, men tror jeg sover lett selv på et annet rom..

Krysser fingrene for en god natt i natt, spent på om han våkner i tre-tiden som han pleier.

Jeg får vel finne puta, i tilfelle det ikke går så smooth.

Noen som fremdeles leser her inne? Hvordan går det med dere? ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Da er jeg visst tilbake og leser litt på ting jeg har skrevet før. Veldig koselig, og veldig rart, å lese om fødselen. Glad jeg har skrevet det ned.

Tanker om nr. 2 har meldt seg over litt tid, så nå tenker vi å prøve aktivt. Jeg har ikke gått på (hormon)prevensjon på sikkert 10 år, men vi har holdt oss unna fertile dager og brukt kondom. 

Menstruasjonen min virker å være mer regelmessig, ca. 34 dagers syklus, men så vet jeg jo også at jeg kanskje ikke har eggløsning hver syklus, og enten jeg vil det eller ikke, stresser det meg litt nå som vi skal prøve igjen. De siste tre syklusene har jeg merket tydelige tegn på EL, så vi tenker å prøve litt uten cocktailen. Grøsser ved tanken på Metformin, Provera og Letrozol, spesielt Metforminen, som jeg ble så dårlig av, men jeg må jo heller ikke ta den. Jeg var nok mye mer stresset sist, noe som gikk utover psyken. Jeg håper denne prøveperioden blir mer "avslappet", men kjenner allerede nå at jeg er litt sånn "nå som vi har bestemt oss, skal det skje fort!". Så vi får se.. Kjenner jeg meg selv rett, vil jeg gjøre alt når jeg først har bestemt meg for noe, men er så lite fristende med alt stresset rundt prøvingen.

Lille E er blitt så stor og han er og har alltid vært en godgutt ❤️ Han er i barnehagen og koser seg, og er rolig, litt rampete, blid, sur når han er sulten og trøtt, rundt om kring og løper på de små beina sine, men også i ro og leker med favorittlekene sine. Litt sjenert, men utrolig kontaktsøkende når han blir trygg på deg. Han er generelt bare en utrolig fin og herlig gutt, som gir glede til alle som er så heldige og får bli kjent med ham.

Han vil alltid være nok for meg, men vi har veldig, veldig lyst på en lillebror eller lillesøster ❤️

Jeg har EL rundt nå, men jeg tror vi bestemte oss litt sent for å legge inn aksjer. Men hvem vet? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Så spennende at dere prøver på nr 2 😍

Håper dere slipper "cocktailen" og at ting kanskje går naturlig denne gangen ❤️ Svigerinna og broren min sleit veldig med nr 1 pga PCOS, men ble gravide med et "uhell" med nr 2 når nr 1 var omkring 7-8 mnd. Håper dere også kan oppleve mindre stress denne gangen :)
 

Vi har termin 8. januar med nr 2, så nå er jeg snart halvveis 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hei! :) Så spennende at dere prøver på nr 2 😍

Håper dere slipper "cocktailen" og at ting kanskje går naturlig denne gangen ❤️ Svigerinna og broren min sleit veldig med nr 1 pga PCOS, men ble gravide med et "uhell" med nr 2 når nr 1 var omkring 7-8 mnd. Håper dere også kan oppleve mindre stress denne gangen :)
 

Vi har termin 8. januar med nr 2, så nå er jeg snart halvveis 😁

Vi får se hva som skjer, må jeg ta piller, så må jeg ta piller, det er jo bare for en kort periode (forhåpentligvis). Så deilig å høre noen solskinnshistorier, er egentlig ingen stor grunn til at vi skal måtte slite lenge, men man vet jo aldri! :) Kroppen er mystisk..

Ååå det stemmer det, det leste jeg i dagboka di! Graulerer så mye ❤️ Tenk, snart er dere en familie på 4 :)  Har du fortalt det til venner og familie nå? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Aryamili skrev:

Vi får se hva som skjer, må jeg ta piller, så må jeg ta piller, det er jo bare for en kort periode (forhåpentligvis). Så deilig å høre noen solskinnshistorier, er egentlig ingen stor grunn til at vi skal måtte slite lenge, men man vet jo aldri! :) Kroppen er mystisk..

Ååå det stemmer det, det leste jeg i dagboka di! Graulerer så mye ❤️ Tenk, snart er dere en familie på 4 :)  Har du fortalt det til venner og familie nå? :) 

Nei, man vet aldri, så dere får ta det som det kommer :) Dere vet i hvert fall at baby blir det til slutt 😍

Takk! 😍Ja, det blir nok både koselig og hektisk! Er forberedt på unntakstilstand de første årene 😂Ja, nå er det offisielt! Familien min fikk vite det i midten av juli, og mannens familie i starten av august. Og deretter venner via SoMe etter OUL :) Var så deilig å bli ferdig med OUL å få vite at alt var bra med mini, 10kg av skuldrene. Skulle tro man var mindre engstelig med nr to, men ikke denne jenta gitt 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Nei, man vet aldri, så dere får ta det som det kommer :) Dere vet i hvert fall at baby blir det til slutt 😍

Takk! 😍Ja, det blir nok både koselig og hektisk! Er forberedt på unntakstilstand de første årene 😂Ja, nå er det offisielt! Familien min fikk vite det i midten av juli, og mannens familie i starten av august. Og deretter venner via SoMe etter OUL :) Var så deilig å bli ferdig med OUL å få vite at alt var bra med mini, 10kg av skuldrene. Skulle tro man var mindre engstelig med nr to, men ikke denne jenta gitt 🤣

Godt å høre ❤️ Er det koselig å gå gravid? Gruer meg litt til akkurat det, på en måte.. Men er jo det jeg vil! Er bare kjipt hvis man er i dårlig form og sånn. Men skal ikke ta sorgene på forskudd!

--

Regner med at jeg nå er 1 DPO. Dagene er hektiske, med jobb, middag og litt tid sammen før legging. Har fått strikkedilla, men nå er det "egostrikk". Er mange i omgangskretsen min som venter barn, så strikker en del til de, syns det er så koselig å strikke små klær.

Har tenkt en del på at jeg kunne vært lykkelig med et barn, nå er alt så enkelt og greit, og søvnen er bra, vi har tid til å være sosiale både som familie men også hver for oss. Det er veldig greit å ta med seg E over alt - han er med på alt og vi klarer å følge med på ham når vi er på turer eller bading og sånn. To voksne på to barn bør jo heller ikke være noe problem, da ;) Men, så kjenner jeg inni meg at jeg har lyst til å gå gravid en gang til, lyst til å føde og lyst på babytiden og alt den medfører. Vi smelter begge to når vi ser babyer på TV og vi er bare klare for det, rett og slett. Det blir nok to barn for oss, såpass A4 er vi, så hvis jeg blir gravid skal jeg virkelig prøve å nyte det. Og ta MANGE flere bilder enn sist. Har nesten ingen bilder av magen.

Ellers skal vi se på hus i dag, det er jaggu ikke lett å finne! Gleder meg, liker veldig godt huset på bildene, og området er praktisk for oss, men tror dessverre det er litt nært veien mtp. støy. Vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Aryamili skrev:

Godt å høre ❤️ Er det koselig å gå gravid? Gruer meg litt til akkurat det, på en måte.. Men er jo det jeg vil! Er bare kjipt hvis man er i dårlig form og sånn. Men skal ikke ta sorgene på forskudd!

--

Regner med at jeg nå er 1 DPO. Dagene er hektiske, med jobb, middag og litt tid sammen før legging. Har fått strikkedilla, men nå er det "egostrikk". Er mange i omgangskretsen min som venter barn, så strikker en del til de, syns det er så koselig å strikke små klær.

Har tenkt en del på at jeg kunne vært lykkelig med et barn, nå er alt så enkelt og greit, og søvnen er bra, vi har tid til å være sosiale både som familie men også hver for oss. Det er veldig greit å ta med seg E over alt - han er med på alt og vi klarer å følge med på ham når vi er på turer eller bading og sånn. To voksne på to barn bør jo heller ikke være noe problem, da ;) Men, så kjenner jeg inni meg at jeg har lyst til å gå gravid en gang til, lyst til å føde og lyst på babytiden og alt den medfører. Vi smelter begge to når vi ser babyer på TV og vi er bare klare for det, rett og slett. Det blir nok to barn for oss, såpass A4 er vi, så hvis jeg blir gravid skal jeg virkelig prøve å nyte det. Og ta MANGE flere bilder enn sist. Har nesten ingen bilder av magen.

Ellers skal vi se på hus i dag, det er jaggu ikke lett å finne! Gleder meg, liker veldig godt huset på bildene, og området er praktisk for oss, men tror dessverre det er litt nært veien mtp. støy. Vi får se!

NÅ er det stort sett koselig :) Men fram til jeg var i uke 18 ca var jeg veldig plaget med kvalme, trøtthet, utslitt, og da hjelper det ikke med en 1,5 åring som trenger mye oppmerksomhet... Så jeg har hatt en del dårlig samvittighet, men prøver å se på det som at mannen og mini får et sterkere bånd ❤️ Nå har han også begynt å ta henne på natten så langt det lar seg gjøre, fordi hun bare tuller når det er jeg som tar henne. Kan holde meg våken i flere timer på natten, men ikke med han.

Men som sagt, nå er jeg nesten halvveis, og føler at jeg klarer å være mer tilstede for henne. Samtidig vet jeg at jeg gir henne en veldig stor gave :)

 

Vi kjente forresten på akkurat det samme som dere, livet var blitt mer stabilt og forutsigbart igjen. Men samtidig er det viktig å huske at dette er en kort periode av livet der det er hektisk og unntakstilstand, så vi er motiverte til å klare å ta vare på to små 😍

Masse lykke til med hustitting!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Syklusdag 24: Lurer på om EL kanskje ikke er før i dag, kjenner meg veldig øm nederst i magen, kjenner det når jeg sitter og går, som jeg ofte gjør rundt EL. Så kanskje vi ikke var for sent ute med å legge inn aksjer likevel! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har PCOS! Fikk diagnosen ETTER nr 1. Prøvde på nr 2 nå i juli og den satt på første forsøk! Så er mulig! :) Lykke til!

Endret av Milio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Milio skrev:

Jeg har PCOS! Fikk diagnosen ETTER nr 1. Prøvde på nr 2 nå i juli og den satt på første forsøk! Så er mulig! :) Lykke til!

Gratulerer! 😀💕 Oppløftende å høre. Så lenge man har EL så er jo ikke PCOS noen hindring. Så jeg håper jeg er like heldig! Syklusen er mye mer stabil og kortere enn før nr. 1, så har forhåpninger om at jeg faktisk har EL uten behov for stimulering 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...