Gå til innhold

Spar grus for NAV for 13 000 i måneden


straamann

Arbeidsmarkedstiltak  

277 stemmer

  1. 1. Driver NAV med sosial dumping?

    • Ja. dette er organisert slavearbeid som undergraver arbeidsmarkedet for arbeidstagere
      140
    • Nei. Folk som ikke har jobb må komme seg opp om morran
      99
    • Vet ikke. Komplisert problemstilling
      37


Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du er klar over at de har villet ansatt folk på tiltaksplasser, om denne ordningen ikke fantes?

Anonymkode: a3d26...af5

Tiltaksplass er tiltaksplass. Derfor kalles det det. Fast jobb er fast jobb. Derfor kalles det det.

To vidt forskjellige ting. Men folk går rundt og tror at folk skal ansettes der tiltakene er. De skal ikke det. De skal være der og gjøre noe for pengene de får av NAV mens de søker på jobber der de konkurrerer med andre folk på lik linje.

Anonymkode: f705a...040

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobben min misbruker praksisen fra NAV bevist. Jobben har sliti med økonomien i fem år nå. Jeg har mista tellingen på hvor mange mennesker fra NAV vi har hatt her fra 3 til 9 måneder. De er flotte mennesker og gjør jobben like bra som alle andre. Desverre er det gratis arbeidskraft for vår sjef. Jeg som verneombud har gitt beskjed til NAV om dette. Standard svar tilbake er at sånn er det. De får folk ut av sitt system i noen måneder før de kommer tilbake. NAV her bryr seg ikke om at de arbeider på "slavekontrakt". 

Anonymkode: 5d4af...5d1

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobben min misbruker praksisen fra NAV bevist. Jobben har sliti med økonomien i fem år nå. Jeg har mista tellingen på hvor mange mennesker fra NAV vi har hatt her fra 3 til 9 måneder. De er flotte mennesker og gjør jobben like bra som alle andre. Desverre er det gratis arbeidskraft for vår sjef. Jeg som verneombud har gitt beskjed til NAV om dette. Standard svar tilbake er at sånn er det. De får folk ut av sitt system i noen måneder før de kommer tilbake. NAV her bryr seg ikke om at de arbeider på "slavekontrakt". 

Anonymkode: 5d4af...5d1

Japp, sånn er det. Folk må gjøre noe for pengene de får av NAV. Det er ikke noe mer "snilt" mot brukeren å la h*n sitte hjemme for å motta samme sum som som de har i tiltak.

Nå er det slik at å være midlertidig på et sted og jobbe litt for å ha til mat på bordet, er milevis fra å ligne på noe som kan kalles "slavekontrakt". At brukeren langvarig sliter med å få seg jobb på egenhånd, sier ofte mest om brukeren selv.

Anonymkode: f705a...040

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene arbeidsplassen min utnytter dette grovt. De tar stadig inn folk på tiltak og bruker dem istedenfor ekstrahjelper fordi da sparer de lønnsutgifter i tillegg til at de får penger fra NAV. 

 

 

Anonymkode: 653be...0e1

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Japp, sånn er det. Folk må gjøre noe for pengene de får av NAV. Det er ikke noe mer "snilt" mot brukeren å la h*n sitte hjemme for å motta samme sum som som de har i tiltak.

Nå er det slik at å være midlertidig på et sted og jobbe litt for å ha til mat på bordet, er milevis fra å ligne på noe som kan kalles "slavekontrakt". At brukeren langvarig sliter med å få seg jobb på egenhånd, sier ofte mest om brukeren selv.

Anonymkode: f705a...040

Utrolig dømmende svar. Jeg som har jobbet tett med disse menneskene veit at de kunne fått jobb hvis det hadde vært en jobb å få. Det står faktisk ikke på menneskene. Er du klar over hvor mange som faktisk søker på en stilling. Her i området så kan det være 600 mennesker som søker på en liten butikk jobb. Du viser liten kunnskap om hvor vanskelig jobbmarkedet faktisk er. Det som står i avisene er faktisk bare rosenrødt. Slik er ikke virkeligheten. Ikke ut fra alle møter jeg har hatt med NAV, ledere og mennesker som har vært her på tiltak.

Du har vært i samme situsjon selv regner jeg med? Siden du sitter på så bred kunnskap. 

Anonymkode: 5d4af...5d1

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får litt bismak i munnen av denne ordningen. Jeg ser helt klart fordelen med dette (jobbe for pengene, få noe på CVen osv), men jeg får helt vondt av de personene min jobb, en kjedebutikk, får inn i arbeidspraksis via nav.

Jeg gikk selv på AAP når jeg fikk denne jobben som ringehjelp, men som ordinært ansatt opptil 60%. De i arbeidspraksis har havnet i et annet tiltak enn meg, selv om de har mer arbeidskapasitet enn meg - disse folka er kjempeflinke og kommer på jobb åtte timer til dagen, fem dager i uka. Likevel tjener jeg 100 kroner mer enn dem i timen, der vi står ved siden av hverandre og gjør samme jobben. De tjener ikke en krone mer av å gå på jobb enn de gjør av å være hjemme, det gjør jeg. Det føles ikke greit. De fleste forteller også at dette er det tredje eller flere tiltak de er i, og de får ikke ordinær jobb. 

Nå kjenner jeg jo ikke til hele deres helse- eller livssituasjon, poenget mitt er bare at det er noe litt ekkelt med at jeg får dobbelt så mye betalt som dem, fordi vi havnet i to forskjellige kategorier i systemet. 

Igjen, jeg ser verdien i arbeidstrening, men.... nei, jeg vet ikke. 

Anonymkode: 4d688...bf0

Det er ikke kun personer med helse. 

To eksempler her:

Mann 55 år. Jobbet i 35 år. Mistet jobben i oljen. Gikk ledig 1 år. Satt på tiltak. Fikk samme dagpengesats som arbledig. Han likte jobben, og håpet han skulle få fortsette, siden det var en som skulle gå av med pensjon. God attest fra arbeidsgiver.  Han fikk ikke jobben. Da han ble ferdig kom det en ny person fra nav.

Han var innom et tiltak til, uten jobb igjen.

Så nærmet det seg tiden for stopp av dagpenger. Ble satt på kurs. Pga han trengte hjelp til å skaffe seg jobb. Ble satt på kurs sammen med ungdommer som aldri har vært i jobb. Noen er sosialklienter, noen med helseutfordringer. Han som har erfaring som leder på sin arbplass, skal lære å bruke pc, mail osv. Det er helt meningsløst. Nav skiller ikke på erfaring, alder osv. Nav har satt bort denne jobben. Det er firma som tjener godt på dette. Det er helt meningsløst.

Eks 2

Kvinne på 46 år. Vært leder av kantine i mange år. Ble nedlagt, og hun oppsagt. Hun har også lang erfaring fra coopbutikk. Etter en tid ledig ble hun fortalt at de hadde plass for arbtrening på en matbutikk. Hun fikk være der 6 mnd. Fikk ikke ansettelse etterpå. Samme betaling som dagpenger.  Hadde full dag.  Så ble det tre mnd ledighet, før hun ble sendt på tiltak igjen. Arbtrening. Nå havnet hun på et spisested på en flyplass. Dette kunne hun også jobbet med dette i mange år etter tre mnd, ble det slutt der også.Det som kom ut av det, med disse personene, var at de kom ut av ledighetstallene.

Ingen av disse to trenger arbtrening. De trener fast jobb og lønn. De snakker om å få ledige opp om Morgenen.  Hva har de det fra, at ledige ikke kommer seg opp om morgener?

Anonymkode: a3d26...af5

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En i nær familie har også gått mye på tiltak. Han har fått "skryt" av nav og hvor flink han er til å arbeide. Han ble satt i tiltak, og alle var kjempefornøyde med ham. Han stilte alltid opp, fikk alltid gode tilbakemeldinger på at han var rå på kundeservice, og at han skulle få en stilling videre. Han var kjempeglad fordi han har slitt lenge med å skaffe seg jobb., han tenkte at nå kan det kanskje ordne seg fordi han hadde giftet seg og kona var gravid. Tiltakskontrakten gikk mot slutten, og han visste ikke helt hva som skjdde videre.. Han var blitt lovt en stilling, men ikke skriftlig. Han hadde ikke hørt noe. Plutselig en dag fikk han attesten i posten. De hadde ikke bruk for ham likevel. Nye personer fra nav var ansatt. 

Anonymkode: 4961c...31d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde praksisplass via NAV selv for mange år tilbake. Skulle egentlig vært der kun 6 mnd, men ble utvidet pga sykdom hos de jeg var hos, og de heller ville ha meg enn ny en. Stortrives. Jeg fikk noe å gjøre det året jeg avbrøt en utdanning som var helt feil for meg, fikk erfaring som hjalp meg i videre studier og til sommerjobb som student. :) 

Anonymkode: d8bb4...06a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er jo bra at folk som sliter med å komme ut i arbeidslivet får NOE å gjøre, men statistikken viser jo tydelig at dette er en særdeles lite effektiv måte å få folk ut i jobb på! Jeg syns derfor ingenting om disse tiltakene, og mener at det er på tide at Nav får hjelp til å sette i gang skikkelige, effektive tiltak.

Jeg har en venn som er i sin fjerde praksisplass nå, utsiktene til fast jobb er fortsatt fjerne. Altså, det er jo helt håpløst, og oppfølgingen han får er helt ræva. Ja, han har selvfølgelig et ansvar selv, men han VIL jobbe og sliter med å få det til, og da trenger han bedre oppfølging. Å sette folk ut i tiltak etter tiltak i bedrifter som ikke ønsker å ansette noen er ikke effektivt. Jobbsøkerkursene de går på er ikke akkurat toppnivå. Det er bare så mye som er feil i hele opplegget, og det er helt åpenbart at det ikke funker bra nok! Det er også veldig lite kontinuitet. Halvt år i praksis, så halvt år som arbeidssøker før Nav innser at neida, her er det ikke håp om jobb, prøv på ny praksisplass, 6 måneder i praksis, så 6 nye måneder uten praksis/jobb, og slik går dagene og månedene og årene, mens vedkommende blir mindre og mindre attraktiv for arbeidsgivere som skygger banen med en gang de ser noen som har jobbet i praksis.

Og så lenge bedriftene slipper unna med gratis arbeidskraft er det klart at de ikke tilbyr folk jobb, og vips er den onde sirkelen i gang. 

Man må jo bare innse at enkelte folk strever mer med å komme seg ut i arbeidslivet enn andre. Praksis for folk som kun har helsemessige utfordringer og trenger å finne ut hvordan og hvor mye jobbe med den kan være et bra tiltak, men for folk som sliter med mer enn det (av en eller annen grunn er lite attraktive for arbeidsgivere) må man nok gå mer i dybden enn å bare sende de rundt omkring til tilfeldige arbeidsgivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 59 år gammel høyt utdannet slektning som har vært på arbeidstiltak i alt fra barnehage til bilverksted de siste fire årene. Alle er fornøyde med jobben han gjør men ingen har «mulighet» til å ansette ham etter endt tiltak. Dette er slavearbeid. For hvor mye arbeidstrening trenger en nesten 60 år gammel mann med 40 år erfaring i arbeidslivet? Det er ikke mye sannsynlig at han skal få en like høy stilling som han hadde, nå som han er såpass oppe i årene, så han kommer til å jobbe som slave med elendig lønn til han er pensjonist. Dette er en mann som virkelig ønsker å være til nytte. Som virkelig ønsker en jobb.

Disse arbeidsgiverne utnytter sårbare mennesker for å skaffe tilnærmet gratis arbeidskraft og det er en skam!

Anonymkode: 1dbf5...7ac

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Alle bør få seg en ansettelse med kontrakt, lønn og det som følger med, uten å gå på denne typen "slavekontrakter".

Problemet er at en ukvalifisert og uvant arbeidstaker ikke er i nærheten av å være verd sin lønn, så normal ansettelse er helt uaktuelt. Hvis ikke NAV går inn og sponser vedkommendes jobb, vil han ikke få noe arbeidstrening overhodet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, straamann skrev:

Du glemmer at de er i tiltak i en bedrift som trenger den type arbeidskraft. Likevel får de færreste jobb. I den sammenhengen er ikke 6 mnd kort tid.

Kan du dokumentere at de som er i tiltak sliter mer på andre områder i livet enn dem som er i fast jobb? Faktisk er mange som havner på tiltak der på grunn av nedbemanning og omorgainsering. Ikke pga at de har mer problemer enn andre med å forholde seg til arbeidslivet.

Vel, mange av disse plassene er ikke ment å føre til fast jobb i bedriften, men det er midlertidige tiltaksplasser som fylles av stadig nye personer? For all del, jeg er ikke ukjent med at ordningen blir utnyttet, jeg har selv jobbet i en liten bedrift som fikk inn folk fra NAV fordi de ikke hadde råd til å ansatte flere. Tror bedriften betalte halve lønna. Usikker på om det egentlig lønte seg, for alle som en hadde sine issues (fysisk og/ eller mentalt), og jobbet ikke like effektivt som en «vanlig» ansatt. 

Du får ta deg en søkerunde på PubMed hvis du vil ha konkrete artikler, men - selvsagt på gruppenivå - er det ikke tilfeldig hvem som blir arbeidsledig. Man har større sannsynlighet for å bli arbeidsledig hvis man for eksempel har et helseproblem fra før, hvis man er ung (nyansatt, lite erfaring) eller gammel («utdatert»), eller hvis man ikke har attraktiv utdanning. Dette er faktorer som gjør det vanskeligere å få ny jobb. Hvis noe bedrift må nedbemanne, beholder de de mest attraktive arbeidstakerne. Med nøkkelkompetansen de trenger. 

Anonymkode: 8bb14...c81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den sedvanlige misforståelsen. Får prøve å oppklare for n'te gang:

Man er selv ansvarlig for å få seg en jobb. Man kan søke på alle mulige jobber over hele landet og utlandet.

Disse tiltakene er noe man blir satt til mens man får penger av NAV i overgangstiden det tar å få seg en jobb. Hele tiltaket er ment for å unngå passivisering og KAN fungere som arbeidstrening og føre til en jobb.

Om du ikke får deg jobb på år og dag mens du er i disse tiltakene, er det neppe NAV sin feil...

Anonymkode: f705a...040

Og du begår den sedvanlige misforståelsen i samfunnsperspektiv. Poenge som går deg hus forbi er at dersom dette brer seg ut, noe som det ser ut til å gjøre, er nettopp at man ikke får seg vanlig jobb. Bedriftene og det offentlige får jo tilbudt arbeidskraft de trenger fra NAV, dermed har de heller intet insentiv til å ansette i ordinær stilling. Hadde ikke NAV tilbudt "arbeidstrening" i så stor skala som de gjør, så måtte bedriftene og kommunene faktisk ha ansatt folk til å gjøre jobben, og da normalt sett til bedre vilkår. 

Det hjelper ikke å klage over at man selv er ansvarlig for å få seg jobb når jobbene ikke finnes fordi arbeidsmarkedet undergraves av gratis/underbetalt arbeidskraft. 

Anonymkode: 0a94e...4bc

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke dette var bra. Dette er tungt kroppsarbeid, og vi som har levd noen år vet at helsa er ikke noe man kan ta for gitt. Ser for meg at hun ender opp med AAP eller ufør i tidligere alder av dette, hvis dette er vanlig arbeidsdag. Tungt kroppsarbeid må man også være særlig egnet for å tåle. Et annet problem er at hun har gått på slike tiltak i åresvis. Det er hårreisende. Hun må få skikkelig hjelp til CV og søknader for å få en normal jobb. 

Anonymkode: a62b5...7cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den sedvanlige misforståelsen. Får prøve å oppklare for n'te gang:

Man er selv ansvarlig for å få seg en jobb. Man kan søke på alle mulige jobber over hele landet og utlandet.

Disse tiltakene er noe man blir satt til mens man får penger av NAV i overgangstiden det tar å få seg en jobb. Hele tiltaket er ment for å unngå passivisering og KAN fungere som arbeidstrening og føre til en jobb.

Om du ikke får deg jobb på år og dag mens du er i disse tiltakene, er det neppe NAV sin feil...

Anonymkode: f705a...040

Tiltaket kan også virke mot sin hensikt og hindre at man får tid til relevant jobbsøkning eller kompetanseheving. Noen trenger nok faste rutiner mest av alt, men det er ikke en ensartet gruppe som er utenfor arbeidslivet. Mange har lang erfaring i arbeid, og har faste rutiner selv når de er arbeidsledige. De det trenger er å bli vist tillit, og få en jobb der de kan bidra til samfunnet samtidig som de tjener nok til livets opphold. Etter min mening er ikke dagens ordning gjennom NAV god nok.

41 minutter siden, GauteS skrev:

Problemet er at en ukvalifisert og uvant arbeidstaker ikke er i nærheten av å være verd sin lønn, så normal ansettelse er helt uaktuelt. Hvis ikke NAV går inn og sponser vedkommendes jobb, vil han ikke få noe arbeidstrening overhodet.

Tja. Det kommer helt an på. Det er forskjell på arbeidstrening og arbeidspraksis. Mange som er i arbeidspraksis har lang erfaring fra arbeidslivet fra før, og er kompetente personer. Både med spesialkompetanse og allmennkompetanse. Når man ikke bli ansatt av en bedrift som trenger arbeidskraften din, og du har gjort en god jobb, er det ikke fordi at personen ikke er verd sin lønn. Det er vel oftere at NAV har laget et system som mange arbeidsgivere og tiltaksbedrifter utnytter.

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, mange av disse plassene er ikke ment å føre til fast jobb i bedriften, men det er midlertidige tiltaksplasser som fylles av stadig nye personer? For all del, jeg er ikke ukjent med at ordningen blir utnyttet, jeg har selv jobbet i en liten bedrift som fikk inn folk fra NAV fordi de ikke hadde råd til å ansatte flere. Tror bedriften betalte halve lønna. Usikker på om det egentlig lønte seg, for alle som en hadde sine issues (fysisk og/ eller mentalt), og jobbet ikke like effektivt som en «vanlig» ansatt. 

Du får ta deg en søkerunde på PubMed hvis du vil ha konkrete artikler, men - selvsagt på gruppenivå - er det ikke tilfeldig hvem som blir arbeidsledig. Man har større sannsynlighet for å bli arbeidsledig hvis man for eksempel har et helseproblem fra før, hvis man er ung (nyansatt, lite erfaring) eller gammel («utdatert»), eller hvis man ikke har attraktiv utdanning. Dette er faktorer som gjør det vanskeligere å få ny jobb. Hvis noe bedrift må nedbemanne, beholder de de mest attraktive arbeidstakerne. Med nøkkelkompetansen de trenger. 

Anonymkode: 8bb14...c81

Delvis enig. Men samtidig er det mange innenfor denne gruppen som faktisk bare har vært uheldige. Et helseproblem trenger heller ikke være et problem i forhold til den jobben man skal utføre. Men så klart er det mange arbeidsgivere som er irrasjonelle og velger de arbeidstagerne som føles trygge å ansette. Det betyr ikke nødvendigvis at de som ikke får jobbe er inkompetente.

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du begår den sedvanlige misforståelsen i samfunnsperspektiv. Poenge som går deg hus forbi er at dersom dette brer seg ut, noe som det ser ut til å gjøre, er nettopp at man ikke får seg vanlig jobb. Bedriftene og det offentlige får jo tilbudt arbeidskraft de trenger fra NAV, dermed har de heller intet insentiv til å ansette i ordinær stilling. Hadde ikke NAV tilbudt "arbeidstrening" i så stor skala som de gjør, så måtte bedriftene og kommunene faktisk ha ansatt folk til å gjøre jobben, og da normalt sett til bedre vilkår. 

Det hjelper ikke å klage over at man selv er ansvarlig for å få seg jobb når jobbene ikke finnes fordi arbeidsmarkedet undergraves av gratis/underbetalt arbeidskraft. 

Anonymkode: 0a94e...4bc

Helt enig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge folk vil ha penger fra staten må de faktisk yte en innsats. Hun det står om i hovedinnlegget kunne f.eks flyttet til et annet sted eller tatt ny utdanning. Hun er ung og har mulighet til begge deler, men giddeviljen er tydeligvis liten. At folk ikke gidder å flytte dit jobbene er er jo velkjent, da får de kutte sytingen når de blir satt i arbeid av nav. Jeg syns det er helt riktig at enten får du gjøre det nav setter deg til, eller så blir det ingen penger. Alternativt skaffe du deg en jobb selv, og slutter å syte over at det offentlig holder deg i livet. 

Anonymkode: 71b3e...c60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge folk vil ha penger fra staten må de faktisk yte en innsats. Hun det står om i hovedinnlegget kunne f.eks flyttet til et annet sted eller tatt ny utdanning. Hun er ung og har mulighet til begge deler, men giddeviljen er tydeligvis liten. At folk ikke gidder å flytte dit jobbene er er jo velkjent, da får de kutte sytingen når de blir satt i arbeid av nav. Jeg syns det er helt riktig at enten får du gjøre det nav setter deg til, eller så blir det ingen penger. Alternativt skaffe du deg en jobb selv, og slutter å syte over at det offentlig holder deg i livet. 

Anonymkode: 71b3e...c60

 Så du påstår faktisk at dette kvinnfolket som det stod om i første-innlegget altså ikke "gidder" å skaffe seg fast arbeidsplass (eller studier) på egenhånd...

Samtidig som hun tydeligvis orker å komme seg grytidlig opp hver eneste morgen, for å gjøre den veldig slitsomme jobben som det står om i avis-artikkelen - attpåtil for en helt elendig slave-lønn...

Anonymkode: c03b6...2d0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge folk vil ha penger fra staten må de faktisk yte en innsats. Hun det står om i hovedinnlegget kunne f.eks flyttet til et annet sted eller tatt ny utdanning. Hun er ung og har mulighet til begge deler, men giddeviljen er tydeligvis liten. At folk ikke gidder å flytte dit jobbene er er jo velkjent, da får de kutte sytingen når de blir satt i arbeid av nav. Jeg syns det er helt riktig at enten får du gjøre det nav setter deg til, eller så blir det ingen penger. Alternativt skaffe du deg en jobb selv, og slutter å syte over at det offentlig holder deg i livet. 

Anonymkode: 71b3e...c60

Er du kommunalt ansatt i fast jobb?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen side av denne saken er jo at tiltakene fra NAV skjuler arbeidsledigheten her i landet. Når man er i tiltak, er man ikke registrert som jobbsøker om jeg ikke tar feil? Dermed klarer myndighetene å skjule at det faktisk ikke skapes nok arbeidsplasser her i landet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Så du påstår faktisk at dette kvinnfolket som det stod om i første-innlegget altså ikke "gidder" å skaffe seg fast arbeidsplass (eller studier) på egenhånd...

Samtidig som hun tydeligvis orker å komme seg grytidlig opp hver eneste morgen, for å gjøre den veldig slitsomme jobben som det står om i avis-artikkelen - attpåtil for en helt elendig slave-lønn...

Anonymkode: c03b6...2d0

Ja, hadde hun giddet å flytte fra Hå på Jæren der det bor nærmest ingen og er få arbeidsplasser til et sted der det trengs folk, så hadde hun også hatt mye bedre sjanse for å skaffe seg jobb. Men det å flytte, det vil ikke folk, da er det bedre å klage. Hvorfor gjøre noe aktivt selv, når man kan klage. 

Akkurat nå, straamann skrev:

Er du kommunalt ansatt i fast jobb?

Nei, jeg jobber i det private. 

Anonymkode: 71b3e...c60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...