Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har vært på 3D ultralyd i dag og fått sett jenten vår! Både armer, ben og navlesnor lå på ett tidspunkt opp i ansiktet hennes. Men vi fikk sett nesen, munnen og profilen hennes. Vi fikk til og med se henne gjespe :ninuskapus: Hun var helt nydelig, og jeg føler meg enda nærmere henne etter denne opplevelsen. Anbefales!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh så fantastisk! Vi var også på det, angrer ikke ett sekund! Blir nesten litt rørt her jeg sitter å tenker tilbake på det. Forresten, er du lettrørt av deg nå, bare vent til etter fødsel. For min del har det tatt helt av :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, plastfolien skrev:

Åhhh så fantastisk! Vi var også på det, angrer ikke ett sekund! Blir nesten litt rørt her jeg sitter å tenker tilbake på det. Forresten, er du lettrørt av deg nå, bare vent til etter fødsel. For min del har det tatt helt av :fnise:

Nei, ikke vi heller, fantastisk opplevelse :hjerte: Samboeren, mamma og min søster var også med! Hele gjengen ble helt forbauset over hvor mye vi fikk sett, til tross for armer, ben og navlesnor :laugh: Det ble noen tårevåte øyner i rommet!

Jeg har absolutt blitt mer lettrørt ja :laugh: Følelsene er til tider veldig utpå kroppen, og vanskeligere enn noen gang å skjule. Så det kan bli værre etter fødsel altså?Herlighet, det kan bli spennende :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare lufte noen tanker her! Nevnte for svigers i går at jeg tenker å kjøpe en ammestol å ha på loftstuen/rommet til lille slik at jeg kan trekke meg tilbake dit når lille skal ammes når vi har besøk. De så helt rart på meg, og kunne ikke forstå at det var nødvendig. Jeg har en svigerinne som ikke har hatt behov for å trekke seg tilbake og ammer foran alle. Noe som ikke er ett problem for meg selvfølgelig! Men det at jeg er annerledes og er en mye mer tilbaketrukken person enn henne, og ønsker å trekke meg tilbake i slike situasjoner ble jeg veldig skuffet over at ikke blir akseptert :( 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med amming er så vanskelig.. Er litt mer tilbaketrukket selv, og føler det forventes at jeg skal slenge puppen ut i tide og utide og bare amme som en verdensmester.. For det første, ammingen kan værelitt knotete å få til, ikke alle som legger barnet til i halvblinde og alt går av seg selv. For det andre er det noen babyer som liker matro.. Min spiser kortere økter blant folk, sikkert fordi jeg blir litt stresset..

Syns folk skal la mødre amme i fred og på eget rom om de ønsker det, og hva er greia med alle spørsmålene rundt amming. Kjenner jeg er litt irritert og lei av at folk blander seg sånn 😅 Ikke meningen med utblåsing i dagboka di, men ble veldig engasjert plutselig.

Du må gjøre akkurat som du ønsker og er komfortabel med ❤️ Det prøver jeg å gjenta for meg selv også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det du er komfortabel med! Jeg merker at lille kaver og stresser mye ved puppen når vi er ute blant (kjent)folk, eller vi har besøk. Sikkert fordi han merker jeg er ukomfortabel med at andre skal se halve puppen min. Jaja det er naturlig osv, men jeg klarer fortsatt ikke slappe helt av. Kjøp stolen, du!

Og god jul :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i hva andre tenker :)

Vi er enige om å kjøpe en stol til barnerommet, slik at jeg da har et rom i hver etg å trekke meg tilbake i, dersom jeg føler at det er nødvendig. Stua vår er i 2. etg og der har vi et gjesterom med (sove) sofa som jeg kan amme i om jeg vil (når jeg har besøk), evt om jeg vil ha mer ro kan jeg bare gå ned i 1 etg til stolen på barnerommet. 

Jeg har ikke peiling på hvordan amming blir, hverken om jeg er komfortabel med å slenge ut puppen foran alle, eller om baby ønsker fred og ro. Jeg tenker at det må være mye enklere for baby å få et godt måltid om den har ro rundt seg, samtidig som jeg selv da får et avbrekk - regner med det er slitsomt med gjester de første månedene pga at alt er nytt osv :)

Oppsummert 😂 jeg støtter deg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2018 den 23.29, Aryamili skrev:

Det der med amming er så vanskelig.. Er litt mer tilbaketrukket selv, og føler det forventes at jeg skal slenge puppen ut i tide og utide og bare amme som en verdensmester.. For det første, ammingen kan værelitt knotete å få til, ikke alle som legger barnet til i halvblinde og alt går av seg selv. For det andre er det noen babyer som liker matro.. Min spiser kortere økter blant folk, sikkert fordi jeg blir litt stresset..

Syns folk skal la mødre amme i fred og på eget rom om de ønsker det, og hva er greia med alle spørsmålene rundt amming. Kjenner jeg er litt irritert og lei av at folk blander seg sånn 😅 Ikke meningen med utblåsing i dagboka di, men ble veldig engasjert plutselig.

Du må gjøre akkurat som du ønsker og er komfortabel med ❤️ Det prøver jeg å gjenta for meg selv også. 

Det høres veldig naturlig ut at en del babyer liker matro. Har også hørt at dersom mor blir stresset under ammingen så kan melkestrømmen hemmes. Så det beste for både mor og barn er nok sikkert å slappe av og forsøke å finne roen, enten man må trekke seg tilbake for å finne roen, eller man bare kan slenge ut puppen. 

Takk innslaget, og støtten :hjertesmil:

På 24.12.2018 den 11.58, plastfolien skrev:

Gjør det du er komfortabel med! Jeg merker at lille kaver og stresser mye ved puppen når vi er ute blant (kjent)folk, eller vi har besøk. Sikkert fordi han merker jeg er ukomfortabel med at andre skal se halve puppen min. Jaja det er naturlig osv, men jeg klarer fortsatt ikke slappe helt av. Kjøp stolen, du!

Og god jul :hjerte:

Ja, det viktigste er jo at mor og barn har det bra, og jeg tror jeg kommer til å bli veldig ukomfortabel og stresset. Så da prioriterer jeg meg og baby sine behov og trekker meg tilbake.

God jul til deg/dere :hjertesmil:

14 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Drit i hva andre tenker :)

Vi er enige om å kjøpe en stol til barnerommet, slik at jeg da har et rom i hver etg å trekke meg tilbake i, dersom jeg føler at det er nødvendig. Stua vår er i 2. etg og der har vi et gjesterom med (sove) sofa som jeg kan amme i om jeg vil (når jeg har besøk), evt om jeg vil ha mer ro kan jeg bare gå ned i 1 etg til stolen på barnerommet. 

Jeg har ikke peiling på hvordan amming blir, hverken om jeg er komfortabel med å slenge ut puppen foran alle, eller om baby ønsker fred og ro. Jeg tenker at det må være mye enklere for baby å få et godt måltid om den har ro rundt seg, samtidig som jeg selv da får et avbrekk - regner med det er slitsomt med gjester de første månedene pga at alt er nytt osv :)

Oppsummert 😂 jeg støtter deg! 

Da tenker vi veldig likt! Jeg vet jo selvfølgelig heller ikke hvor komfortabel jeg blir med å amme foran alle. Men jeg kan tenke meg at jeg blir stresset, og jeg vil virkelig ikke at eventuelle stresshormoner skal påvirke melken. Det viktigste er tross alt baby, så da får svigers heller synes at jeg er helt teit!

Takk for støtten :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ammes det ofte og/eller lenge, så jeg hadde gått glipp av så mye om jeg skulle ha ammet et annet sted. Når vi har masse besøk, eller han ikke finner roen ved puppen, trekker vi oss vekk. Ofte må vi det når vi er på besøk hos andre, særlig hvis det er mange folk der. 

Forstår at du vil ha muligheten til å ta med deg babyen til et annet rom når dere skal amme. Så får du jo nesten bare se hva dere har behov for! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2018 den 14.49, sullå skrev:

Her ammes det ofte og/eller lenge, så jeg hadde gått glipp av så mye om jeg skulle ha ammet et annet sted. Når vi har masse besøk, eller han ikke finner roen ved puppen, trekker vi oss vekk. Ofte må vi det når vi er på besøk hos andre, særlig hvis det er mange folk der. 

Forstår at du vil ha muligheten til å ta med deg babyen til et annet rom når dere skal amme. Så får du jo nesten bare se hva dere har behov for! :)

Ja, det er jo greit å værtfall ha muligheten om det blir behov, noe jeg tror det blir slik jeg tenker nå værtfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen flyr jeg inn i 3. trimester, tror jeg? Noen steder står det 28+0 og noen uke 29+0. Noen som vet hva som stemmer? 

Uannsett i morgen er jeg 28+0, og det er under tre måneder til termin. På onsdag skal vi på sykehuset på ultralyd for å sjekke om morkaken fremdeles ligger for nærmt åpningen. Ellers så har jeg faktisk gått ned litt i vekt denne uken. Men det er ikke noe jeg bekymrer meg for i det hele tatt, siden jeg er overvektig fra før av. Jeg kjenner også mye liv, og vi var jo på 3D ultralyd i uke 26, og da vokste hun akkuratt som hun skulle :hjerte:

Fødselsforberedende kurs... Noen her som skal på det, eller som har vært på det? Jeg har meldt oss på ett privat ett som går over fire timer, med omvisning på føden. Jordmoren som holder det er veldig populær i området her. Prisen er 1.200,-. Men jeg lurer på om jeg skal avbestille. Min søster og samboer mener at det ikke er nødvendig med ett sånt kurs. Hva tenker dere? Fikk dere noe utav det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husket INGENTING fra det kurset da fødselen startet, så var ikke verdt det for min del 😛 Fikk mye mer ut av samtalen med jordmor ved kontrollene. Kan hende det kurset du snakker om er litt mer detaljert og innholdsrikt da. Vi så bare en video og snakket litt om forventninger, og bittelitt om tiden etter og tilbud ved helsestasjon osv. Men som sagt husker jeg tilnærmet ingenting.. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så interesangt å lese denne dagboken! For en reise! Må si jeg felte en tåre at du endelig  ble med gravid - og holdt pusten da  jeg leste om blødningene♡ 

Spennende med mange fine oppdateringer, ønsker deg et fint svangerskap videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, tweet skrev:

Jeg husket INGENTING fra det kurset da fødselen startet, så var ikke verdt det for min del 😛 Fikk mye mer ut av samtalen med jordmor ved kontrollene. Kan hende det kurset du snakker om er litt mer detaljert og innholdsrikt da. Vi så bare en video og snakket litt om forventninger, og bittelitt om tiden etter og tilbud ved helsestasjon osv. Men som sagt husker jeg tilnærmet ingenting.. 🤪

Såpass :laugh: Tror vi heller tar å bruker de pengene på noe mer fornuftig. Jordmor har lovet meg en fødselsforberedende samtale så det får være nok. Regner med det glemmes når fødselen starter her også, kjenner jeg meg selv rett :laugh:

3 timer siden, AlpakkaFraBergen skrev:

Så interesangt å lese denne dagboken! For en reise! Må si jeg felte en tåre at du endelig  ble med gravid - og holdt pusten da  jeg leste om blødningene♡ 

Spennende med mange fine oppdateringer, ønsker deg et fint svangerskap videre!

Så koselig kommentar, tusen takk for det :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+3

Formen er virkelig ikke bra for tiden. Jeg har mye smerter i bekkenet, og går rart på grunn av det. I tillegg har jeg smerter ellers i ryggen og nakken, knærene og hoftene. Har prøvd å begrense vektoppgangen for å forhindre at kneet mitt skulle begynne å verke (som nevnt har jeg en kneskade i høyre fot) 😔 De siste dagene har jeg også begynt å hovne opp i føtter og fingre på morgen og kvelds/nattetid. Det blir lite søvn, fordi det er umulig å finne en behagelig stilling.. I tillegg har jeg begynt å få hyppigere kynnere, «menssmerter» og mye stikkninger nedentil. Ja, og ikke for å glemme at jeg er skikkelig tungpusten, og blir uvell når jeg ligger. Svimmel er jeg også, og jeg har i det siste fått noen kvalmebyer.. Jeg er 50% sykemeldt t.o.m i morgen, og skal til legen i morgen for videre sykemelding. Jeg kjenner at de 50% nå føles som 200% jobb og at jeg ikke greier å gjøre arbeidsoppgavene mine sånn som formen er nå.. Ser for meg å bli 100% sykemeldt frem til permisjon. Håper bare legen ser seg enig 😔 Skulle ønske jeg var en av de som følte seg bra i svangerskapet. For det er sinnsykt kjedelig å ikke klare å være sosial, eller kose seg med babyinnkjøp. Som jeg hadde gledet meg til å gå med struttende mage og handle inn ting til baby.... 😔 Istedet ligger jeg her som en hvalross i uke 28/29 og skulle tro på plagene at fødselen var i morgen. De siste innkjøpene til baby har jeg derfor gjort på nettet, så henter mannen det bare på posten.

Nei, nå er det nok syt fra meg. Tross alt er jeg lykkelig. Lykkelig over at ultralyden i går på sykehuset viste at morkaken har flyttet nok på seg til naturlig fødsel, og at de målte henne og at hun lå perfekt innenfor kurven. Jordmoren skrudde også på 3D så vi fikk tittet på henne igjen. Hun er så fin, og viktigst av alt ser det ut som hun har det veldig fint. Hodet hennes lå godt ned i bekkenet. Selv om hun kan finne på å snu seg igjen, så var det litt betryggende at hun lå riktig vei nå værtfall. Nei, herlighet, jeg gleder meg sånn til å møte henne. Bare 84 dager til termin nå. Men jeg tror hun kommer før, med tanke på at både mamma og min søster har født i uke 37/38 :ninuskapus: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan hende du føler deg litt bedre etterhvert hvis du får full sykmelding - det hjelper forhåpentligvis å ikke jobbe. Forøvrig enig med deg i ønsket om å føle seg bra /i fin form som gravid. Jeg liker å være gravid fordi jeg får et barn, men det siste svangerskapet mitt var tøft nok syns jeg. 

Endret av Porcelain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasig at du har så mye plager og at det er så tungt "allerede"😥kanskje lurt å bli helt sykmeldt og slippe annet enn å være gravid da.

Og må ikke sett deg helt fast på å føde før selv om mor og søster gjorde det😲 jeg fødte selv i uke 38 sist gang,så var liksom så innstilt på å få før denne gangen og.... skuffelsen er stor av å gå fremdeles og vente uten et eneste modningstegn🙄føler meg en uke på overtid allerede,8 dager før termin🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær innstilt på å føde før termin, for det er sykt kjipt om du ikke gjør det! Kan bli noen lange sluttuker da.. Jeg var forberedt på å føde på maks overtid, siden mamma gjorde det med alle sine. Men jeg endte med 17 dager før termin.. :sjokkert:

Håper legen er enig i 100% sykemelding så du bare kan konsentrere deg om å ruge på mini og ta vare på deg selv:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% sykemeldt nå i to uker fremover værtfall. Så får vi se om jeg kan klare å komme gradert tilbake på jobb. Jeg hadde forhøyet blodtrykk i dag 145/80, lå på 115/65 i begynnelsen av graviditeten. Jeg hadde ikke proteiner i urinen. Så ingen svangerskapsforgiftning. Men jeg hadde glukose og leykocytter i urinen. Men det behøvde ikke å bety noe sa helsesekretæreren.. 

Mtp det å føde før termin  @TeamWP og @plastfolien- så håper jeg hun kommer rundt termindato eller litt etter. Det er fordi jeg ikke vil miste de 3 ukene med permisjon før termin. For da blir regnestykket annerledes mtp på at jeg skal ha ulønnet permisjon, ta ut ferie osv, for å strekke permisjonen frem til bhg start august 2020. Hvis hun kommer til termin eller etter, klaffer det perfekt mtp på planen min om når ferie og ulønnet perm skal tas ut :) Men jeg tror at hun kommer før, har en følelse på det :laugh: Men jeg er helt enige med dere, må ikke forberede meg på at det blir å skje. For da kan det føles som en evighet å gå på overtid.

Takk for fine kommentarer :hjerte: håper formen min kommer seg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...