Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, sullå skrev:

Er du overvektig? Kan ikke være snakk om mange gram! Så fin du er. :)

Hadde BMI på over 28 før graviditeten så ja :roll: Tusen takk :hjertesmil:

1 time siden, Aryamili skrev:

Fin du er! Og fin mage :rodmer:

Tusen takk :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2018 den 9.48, plastfolien skrev:

SÅ FIN! Nesten så jeg savner gravidmagen allerede :rodmer:

 

På 2.12.2018 den 10.06, lille_frosk skrev:

Nydelig!! :hjerte:

Tusen takk dere to, så snille dere er :hjertesmil:

-

24+0 og i dag har jeg vært på mitt andre besøk hos jordmor. Urinen var fin. Takk gud! Kroppen min klarer ikke mer antibiotika. Blodtrykket var greit. Symfyse målet var helt innenfor grafen. Og jeg fikk høre verdens fineste hjerte slå :ninuskapus: Jeg greier ikke helt å åpne meg skikkelig for jordmor kjenner jeg, og kjenner at jeg trekker på meg en maske «ja, alt er fint», og de er jo egentlig det... Men de siste ukene har vært tøffe, og jeg kjenner at jeg ikke er helt der jeg skal være. Må få ringt legekontoret og få tatt glukosebelastningstesten denne uken. Spent på om den er så forferdelig som alle sier den er :tongue:

Vektøkningen så langt er 5 kg. Bekymrer meg ikke noe særlig for vekten egentlig. Jeg ser i speilet at det kun er magen som har vokst. Håndtakene bakpå ryggen har omtrent forsvunnet :fnise: Det er kun magen og brystene som har vokst. Herregud, jeg kommer til å få de hengepuppene :fnise: Jaja, det for bare være! Det finnes bher for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hengepupper! Det er jeg i ferd med å få. Den ammingen tar på :hoho: Men glukosebelastning. Den er virkelig ikke SÅ ille som alle sier. Smakte ikke godt, nei, men den gikk ned. Jeg syns det værste var å sitte på legekontoret i to timer og bare vente. Og jeg måtte ta den TO ganger pga surr med blodprøvene mine. Kanskje du kan få med smak? Jeg fikk med lime første gang, og appelsin andre gang. Den med appelsin smakte som sanasol 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+2 og dagen for glukosebelastningstesten er her. I skrivende stund sitter jeg på legekontoret. Det værste er vell som du sier, @plastfolien, å skulle vente her i to timer. Stolene er helt forferdelige. Men jeg skulle bare si ifra om det ble for gale, så skulle hun se om jeg kunne sitte ett annet sted litt... Glukosen smakte bare veldig søtt. Absolutt ikke gale i det hele tatt. Men så er jo jeg en skikkelig søtmoms da :fnise: Jeg trodde jeg fikk svar i dag, men prøvene skal jo sendes inn.. Håper jeg får svar før helgen værtfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten utblåsning her... Jeg er på seminar med jobben min i dag, og i lunsjen presterer kollegaer å snakke om at hvorvidt man har mye plager/blir sykemeldt i graviditeten har med innstillingen i forkant av graviditeten å gjøre. Hvis man bestemmer seg i forkant av graviditeten at: jeg skal ikke ha noen plager/bli sykemeldt så blir man ikke det. Hun ene hadde jo gått på jobb til dagen før hun fødte og hadde helt problemfritt svangerskap. Hun merket så vidt hun var gravid. 

Ja, jeg har bestemt meg for å være plaget med blødninger i svangerskapet. Jeg bestemte meg også for å få vonde kynnere, nyrebekkenbetennelse, blodmangel, enda flere blødninger og i tillegg til alt dette smerter i bekken, rygg og låsning i nakken.. 

😡 Hva er vitsen med å ta dette opp foran den eneste gravide på jobben? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2018 den 14.43, TeamWP skrev:

😲fy flate så teit!!!!!!!

 

 

På 7.12.2018 den 20.10, plastfolien skrev:

Herregud for en oppførsel. Blir kvalm av sånne folk! 

Godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer på sånn oppførsel. Jeg blir bare helt oppgitt og stum jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+1 :hjerte:

Lille har hatt noen rolige dager inne i magen. Jeg kjenner spark hver dag, men hun er ikke like aktiv som hun har vært. Det vekker selvfølgelig litt bekymring, men jeg tror nok hun bare ligger med ryggen til eller noe. Så lenge hun gir liv fra seg hver dag, prøver jeg å ta det med ro.

Barnerommet er ferdig oppusset nå. Det ble så fint. Gleder meg til å innrede etterhvert. I første omgang blir det nok bare gardiner, kommode, sprinkelseng og kanskje noen søte dekorasjoner :) Rommet kommer jo ikke til å bli brukt så mye i starten, da hun skal sove inne hos oss i bedside criben sin.

Jeg gleder meg også til 3D ultralyd om 9 dager! Jeg håper vi får noen gode bilder av henne.

På lørdag skal vi ut å spise på sushi resturant. Hvilken sushi er det jeg burde styre unna? Tunfisk? Noen som vet? :) 

Forresten, jeg er så lykkelig. Så ekstremt takknemlig for å kunne bære frem datteren min. Jeg tar det ikke for gitt en eneste dag, selv om jeg har en del større og mindre plager. Det hjelper værtfall på og jobbe redusert nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26+0

Etter noen rolige dager forrige uke har lille de siste dagene virkelig sparket og styrt på der inne. Det er så betryggende å kjenne mye liv gjennom dagen :hjerte: 

Formen min derimot... Jeg har vondt i hele kroppen.. Ryggen, korsryggen, bena, nakken og nedre del av magen (symfysen tror jeg). Jeg var innom en kort tur på ett kjøpesenter i går for å gjøre noen nødvendige ærender, men jeg holdt ikke ut mer enn en liten halvtime på bena. I dag måtte jeg rulle meg ut av sengen, og komme meg på jobb.. Føler meg som en dårlig gravid, som ikke er laget for å lage barn. Jeg kjenner på at jeg ikke klarer helt å nyte graviditeten, selv om jeg virkelig elsker å se magen vokse for hver dag, og å kjenne liv fra jenten vår. Men smertene tar knekken på meg, og det tar knekken på meg å ikke klare jobben min de 50% jeg fremdeles er på jobb (Er 50% sykemeldt). Sitter på kontoret mitt nå og vil bare gråte, både av smerter og følelsen av å ikke duge til noe.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, TeamWP skrev:

Gratulerer😍🙌

 

21 timer siden, Aryamili skrev:

Oii, gratulerer så mye!:strix:

 

14 timer siden, plastfolien skrev:

Gratulerer :hjerte:

Tusen takk dere tre :hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...