Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 20.11.2018 den 12.59, plastfolien skrev:

Jeg så bildet, og jeg vil tro det går helt fint å ha stellematten der! :Nikke:

Lykke til hos legen. :hjerte:

Da prøver vi med det! Så får vi heller kjøpe, om det ikke fungerer så bra :) Takk! :hjerte:

Legen turte ikke å la meg dra hjem uten en skikkelig undersøkelse, så han henviste meg til kvinneklinikken. Når vi ankom kvinneklinikken var smertene i magen mye bedre, men de hadde istedet satt seg i ryggen.. På kvinneklinikken sjekket de først urinen min. Der fant de hvite blodlegemer, men det trengte ikke bety noe. Etter det ble blodtrykk og temperaturen min målt. Alt var fint. Etter det undersøkte de fosteret med ultralyd, og lengden på livmorhalsen. Alt var helt normalt. Hva smertene kom av kunne de ikke si noe om. Men det var værtfall ikke prematurerier. Det kan hende det er kynnere og/eller bekkenløsning. 

Vi fikk værtfall se henne igjen på ultralyd, og hun var blitt så stor. I følge vektestimeringen så veier hun allerede 560 gram noe som er en god del over normalen. Det ble derfor påpekt at jeg må ta glukosebelastningstesten i uke 24. Håper bare hun er stor, og at jeg ikke har svangerskapsdiabetes. 

Nå kan jeg endelig se bevegelsene utenpå magen. Fikk de med på film i dag også. Gleder meg til å vise samboer, for han har enda ikke kjent eller sett noen bevegelser. Han blir litt utålmodig og oppgitt når han ikke kjenner noe med en gang. Hun gir seg å sparke med en gang jeg sier han må kjenne :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sirinna skrev:

Her vil jeg følge med❤️

Du er hjertelig velkommen :hjerte:

 

22+3

I går kveld like før kl. 20.00 kom det en god del blod i forbindelse med ett toalettbesøk. Før toalettbesøket hadde jeg litt murringer i magen. Blodet blandet seg med vannet i toalettskålen og det så ganske mye ut. Større enn blødningene jeg var plaget med i 1. Trimester. Jeg begynte å hylgråte, og var sikker på morkakeløsning. Samboer ringte til kvinneklinikken, og 15 minutter senere var vi der. Jeg ble undersøkt, slik som i går, blødningen hadde stoppet opp. Det kunne se ut som det var morkaken jeg blødde fra da den fremdeles ligger nært åpningen. I tillegg fant hun ett mulig hematom ved morkaken. Jeg ble sendt hjem da blødningen var stoppet. Legen sykemeldte meg. Men sykemeldingen er fremdeles ikke kommet inn elektronisk.. Så jeg sitter klar for å ringe legekontoret for å be de fikse den. Det har ikke blitt noe søvn på meg i natt... Det kom litt blod når jeg var på toalettet i sted også. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke eller tro.. Akkuratt nå føles det som jeg lever litt fra dag til dag, uten å puste skikkelig. Jeg er så redd for å miste henne:cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Tyah ❤️ 

Så kjedelig å lese det siste innlegget ditt! Jeg klarer ikke å sette meg inn i hvordan dette må føles for deg. Det høres ut som du får god oppfølging, og at de gjør sitt beste for å hjelpe deg. Krysser alt jeg har for at dette ordner seg og at vesla blir i magen din i ca 18 uker til ❤️ Det eneste jeg kan tipse om, selv om jeg vet at det er vanskelig... ikke les alt for mye på nettet. Ring heller jordmor/annet helsepersonell. Få en samtale med jordmor for å lette litt på skuldrene. Jeg har brukt jordmoren min godt gjennom svangerskapet, og ringer heller henne istedenfor å lese alle mulige svar man finner på nettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blødde av samme grunn tidlig i svangerskapet, så kan kjenne meg igjen i redselen din. Jeg fikk beskjed om at det ikke var noen fare for å miste jeg da, sa de ikke det samme til deg? 

Håper du får slappet av litt i dag etter det har ordnet seg med sykemeldingen. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Hei @Tyah ❤️ 

Så kjedelig å lese det siste innlegget ditt! Jeg klarer ikke å sette meg inn i hvordan dette må føles for deg. Det høres ut som du får god oppfølging, og at de gjør sitt beste for å hjelpe deg. Krysser alt jeg har for at dette ordner seg og at vesla blir i magen din i ca 18 uker til ❤️ Det eneste jeg kan tipse om, selv om jeg vet at det er vanskelig... ikke les alt for mye på nettet. Ring heller jordmor/annet helsepersonell. Få en samtale med jordmor for å lette litt på skuldrene. Jeg har brukt jordmoren min godt gjennom svangerskapet, og ringer heller henne istedenfor å lese alle mulige svar man finner på nettet...

Godt tips, det kommer absolutt ingenting godt ut av googling. Jeg skulle ha lest tipset før, for å bli påminnet akkuratt det. Jeg har ikke gjort noe annet enn å lese i hele natt. Men jeg skal holde meg borte fra nå av, og ta kontakt med jordmoren min. Jeg har time i uke 24, så kanskje jeg kan flytte den til uken før, hvis det er ledig. Takk :hjerte:

24 minutter siden, Paibunn skrev:

Åå, det høres så ubehagelig ut 😣 Godt at du ble sykemeldt! Prøv å slapp av å vær god mot deg selv ❤

Takk for det :hjerte:

20 minutter siden, Sirinna skrev:

Blødde av samme grunn tidlig i svangerskapet, så kan kjenne meg igjen i redselen din. Jeg fikk beskjed om at det ikke var noen fare for å miste jeg da, sa de ikke det samme til deg? 

Håper du får slappet av litt i dag etter det har ordnet seg med sykemeldingen. ❤️

Jeg blødde også tidlig i svangerskapet. Men nå har jeg ikke hatt en eneste blødning siden uke 10, og nå var det snakk om mye mer blod. På kvinneklinikken sa de ingenting om at det ikke var noe fare for å miste. Fikk beskjed om å ta kontakt igjen ved blødning. Ut fra det jeg har lest (googlet:rodme:) kan morkaken noen ganger løsne, og i seg selv kan foranliggende morkake noen ganger føre til for tidlig fødsel. Men dette skjer sikkert svært sjeldent.. Jeg skulle spurt på kvinneklinikken hvordan det så ut i mitt tilfelle, men jeg blir veldig stum av meg når jeg er i sjokk. Jeg har roet meg nå, og skal prøve å slappe av med en serie på tv-en :hjerte:

Kan legge med i historien fra i går kveld at jeg hadde høyt blodtrykk, og de fant hvite blodlegemer i urinen igjen. Så jeg har fått en antibiotikakur. I tillegg møtte jeg på verdens søteste jordmor der oppe! Herlighet for ett fantastisk menneske.

Takk for at dere er så snille her inne :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tyah skrev:

Godt tips, det kommer absolutt ingenting godt ut av googling. Jeg skulle ha lest tipset før, for å bli påminnet akkuratt det. Jeg har ikke gjort noe annet enn å lese i hele natt. Men jeg skal holde meg borte fra nå av, og ta kontakt med jordmoren min. Jeg har time i uke 24, så kanskje jeg kan flytte den til uken før, hvis det er ledig. Takk :hjerte:

❤️ Bra! Om ikke du får flyttet den, kan du kanskje bare få en ekstra nå? Her er de veldig romslige når det gjelder å komme innom for en prat/undersøkelse ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så leit med blødninger igjen! Håper det er ufarlig og at det gir seg fort. At morkaken løsner er jo heldigvis ikke så vanlig, men skjønner jo at du blir bekymret :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter. Dere er så snille her inne :hjerte:

Jeg har jo gått på antibiotika siden onsdag, og har ikke merket noe bedring. Smertene i magen og ryggen er enda værre, jeg tisser så og si hvert 10 ende minutt og allmenntilstanden min er dårlig. Alt tyder på nyrebekkenbetennelse, utenom at jeg er feberfri. Men jeg er en person som kan ha 300 i CRP uten å ha feber så... Vi skal værtfall en tur på legevakten etterpå, og får forhåpentligvis avkreftet at UVI’en har utviklet seg til nyrebekkenbetennelse. Forhåpentligvis får jeg også en ny antibiotika som faktisk hjelper... Godt jeg er sykemeldt 100% denne uken også, for jeg klarer så vidt å gå pga. smertene... 🙁 Det positive i dette er værtfall at jeg kjenner liv, og at jenten vår mest sannsynlig har det bra. Selv om jeg kjenner jeg blir driiit bekymra når det går noen timer uten at jeg har kjent noe. Føler meg litt som en hypokonder, da dette blir mitt fjerde legebesøk denne uken... Men jeg går heller en gang for mye til legen, enn en gang for lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23+2

Jeg ble innlagt på sykehus med nyrebekkenbetennelse søndag kveld. Nå har jeg kommet hjem med riktig antibiotika. Lille gullet har det værtfall fint. Fikk se henne på ultralyd igjen, og hun var ikke noe preget av at jeg er syk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, plastfolien skrev:

Godt at lille har det fint! God bedring :hjerte:

 

15 timer siden, sullå skrev:

Så godt å høre at hun har det bra! God bedring til deg! ❤

Takk for det, dere to :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+5 :hjerte:

For en lettelse å endelig føle seg som seg selv igjen. I dag har jeg ryddet, vasket og handlet. Alt det, uten å få smerter i mage og rygg. Antibiotikaen har virkelig gjort susen. På mandag starter jeg på jobb igjen! 50% første uken, og så 100% igjen etter planen. På mandag skal jeg også til jordmor, da er jeg 24+0. Gleder meg litt. Husker at forrige gang i uke 12, så føltes det som en evighet når hun sa neste time var i uke 24. Og nå er vi her! :) Synes det er kjekt med disse små milepælene. Etter jordmortimen skal jeg se frem til 3D ultralyd 21 desember. Jeg har invitert med mamma og min søster også :ninuskapus: Håper hun ligger bra til sånn at vi får sniktittet på henne. Men viktigst av alt, er at hun har det bra.

9BE14517-5F37-42E3-91AF-D107B89CF1F1.jpeg.8aa0fe7cb0f6a68cf4f27314830e5e39.jpeg

Ett lite bilde av magen, tatt i dag. Synes den er ganske stor til å bare være snart i uke 24. Det blir spennende å se hvor stor vektøkningen har vært siden jeg var hos jordmor sist :fnise: Jeg er jo litt overvektig, så jeg skal egentlig ikke legge på meg mer enn 7-11 kilo totalt i følge NHI. Men jeg tror jeg blir å ende på mer enn det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...