Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår


Tyah

Anbefalte innlegg

Vi er ett samboerpar på 24 og 28 år som startet å prøve på vår første i desember 2017. Vi hadde da vært samboere i to år og nylig kjøpt ett rekkehus sammen. Prøvetiden ble lengre og tøffere enn vi forventet. Men da det endelig klaffet i juli 2018 så ble de 7 månedene med skuffelser fort glemt. Likevel fikk vi en ganske tøff start på graviditeten med blødninger tidlig i svangerskapet. I dag er jeg 11+2 og håper at denne graviditeten går hele veien, og at vi blir en liten familie på tre i mars 2019 :hjerte:

Oppsummering av prøvetiden vår:

PP1 - TR 14.01.18 - 34 dagers syklus

PP2 - TR 16.02.18 - 33 dagers syklus

PP3 - TR 28.03.18 - 40 dagers syklus

PP4 - TR 04.05.18 - 37 dagers syklus

PP5 - TR 06.06.18 - 33 dagers syklus

PP6 - TB 12.07.18 :yvonne:

Graviditeten starter på side 39 :)

Endret av Tyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens tanke er at jeg har så lyst til å bestille en førjulsgave til meg selv, boken til Gro Nylander som heter: På vei. Men har tenkt at jeg kanskje burde vente til jeg faktisk er gravid. Men så sitter jeg å leser hva den handler om..

"En bok for alle vordende og nye foreldre. I denne boken forteller Gro Nylander alt du trenger å vite om unnfangelse, svangerskap og fødsel, og gir deg svar på alt du lurer på når du er gravid eller ønsker å bli gravid"

Og der var den bestilt. Gleder meg til den kommer :) Ellers så er jeg på jobb nå, men bruker lunsjen til å lese om prøving og graviditet. Jeg merker at jeg er litt distrahert på jobb for tiden. Det er så spennende å bli prøvere. Jeg gleder meg også veldig mye til å dra hjem fra jobb i dag, for da skal jeg handle inn ingredienser til lussekatter :) Jeg synes det er så gøy å bake, spesielt nå i julen. Gleder meg også til å få min kjære hjem i kveld, tenne telys og se på serie, og forhåpentligvis smake på noen gode hjemmelagde lussekatter sammen :ninuskapus:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg skal være glad når bortfallsblødningen stopper. I natt hadde jeg så sterke mensmurringer at jeg måtte opp å ta paracet. Kjenner jeg er så klar for å begynne å prøve nå :nori: Vi tenker å ha sengekos annehver dag frem til IKM. Ut fra tidligere når jeg har hatt p-pille pause så vil jeg tro den kommer ca. 30 dager etter bortfallsblødningen stopper. Så da er det vell ingen grunn til å oppdatere dagboken før om en liten stund. Fikk forresten eggløsningstester og graviditetstester i posten i går. Måtte ta en graviditetstest selv om jeg har bortfallsblødning da jeg har slurvet med p-pillen siste måneden. Den var helt klar negativ, ingen overraskelse akkuratt det :fnise: 

Tenker jeg kommer tilbake med mer spenning om noen uker. Kan ikke vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til med prøvingen, jeg følger spent med i dagboken😊 hmmm en bok allerede for oss prøvere hørtes spennende ut😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Masse lykke til med prøvingen, jeg følger spent med i dagboken😊 hmmm en bok allerede for oss prøvere hørtes spennende ut😄

Så gøy at du vil følge med i dagboken min 😄 Ja, boken har jeg allerede begynt å lese! Den er skrevet på en veldig morsom måte, samtidig som den drar inn masse forskning 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til nå har vi brukt annenhver dag metoden, og tenker vi gjør det frem til IKM. Jeg aner jo ikke når eggløsning vil være siden jeg nettopp har slutten på p-pillen, så tenker vi bare fortsetter med annenhver dag så er vi på den "sikre" siden. Jeg har kjøpt inn eggløsningstester, og testet faktisk i går. Regnet jo med den ville være veeeldig negativ, og det var den. Tenker jeg begynner å teste igjen om en ukes tid når det kanskje nærmer seg noe. Det hadde vært så gøy med en positiv graviditetstest på nyåret. Men regner med at det vil ta en stund.

I helgen var vi på besøk hos svigers. Svogeren min og ektefellen har ett barn på 1,5 år. Min samboer så på lillegull og så på meg og sendte blikk. Det er så gøy å ha en liten hemmelighet. Jeg tror svigers tenker det blir mange år til nytt barnebarn, men forhåpentligvis ikke :) Ellers så har jeg hatt en fantastisk helg med samboeren min. Han er virkelig verdens snilleste mann. Jeg har forsøkt å vise han hvor mye jeg setter pris på tingene han gjør for meg den siste tiden. Noe jeg egentlig burde gjøre hele tiden. Jeg lurer på hvordan det blir å ha ett barn sammen. Jeg er redd det blir mindre tid til å pleie kjærligheten, og selvfølgelig mindre tid til å bare være oss. Men samtidig klarer jeg ikke å få vekk følelsen av at tiden er inne, og at det blir ett spennende eventyr, med masse utfordringer og gleder i hverdagen som vil skal klare sammen. Gleder meg sånn til tiden fremover :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges når jeg var på toalettet så kom det en god del blod på papiret. Jeg hadde antydninger til mensmurringer i går kveld. Har TR kommet allerede? Skjønner ingenting. Hadde håpet hun ikke skulle komme på besøk i det hele tatt :frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være TR fordi jeg blødde bare på morgenen, og resten av dagen spottet jeg bare litt brunlig. Det har jeg gjort i dag og men veeeldig lite. Ingen smerter, bare litt murring. Jeg er også sykt varm, rart fordi jeg pleier å være kald og fryse skikkelig på kontoret. I tillegg har jeg ømme bryster. Kan da umulig være gravid allerede. Sikkert bare symptomer på hormonforandringer pga. p-pille slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig tatt juleferie, og det er så deilig! Jeg og samboeren har handlet inn mat, og vi er ferdig med alle gavene, så nå må julen bare komme. Jeg blir bare mer og mer sikker på at en liten en er det rette for oss. Jeg er en veldig familiekjær person og familien er alt for meg. Samboer er lik. Skulle ønske jeg var gravid nå i julen, misunner alle jeg ser med gravidmage :ninuskapus: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg begynt å teste etter EL. Har følt meg så varm de siste to-tre dagene. De to øverste er fra i går etter middag og kveld. Den nederste er fra i dag morges 🤔 Alle er jo negative, men tror det begynner å nærme seg noe.

DF4F2303-1B14-45E5-9617-A35462D3F208.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende å begynne å teste på onsdag 😬 EL testene mine har ikke blitt postive enda (tror jeg) så har nok ikke hatt EL enda. Derimot fikk jeg den mest NESTEN positive testen jeg har hatt i dag:

de to øverste er fra igår morgen og kveld. Den nederste er fra i dag morges. Vi har uansett lagt inn aksjer både i går og i dag for sikkerhetsskyld 😅 

BC71B984-0195-43F4-A461-85F5DB31DCBA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo så spennende! Nå Nærmer det seg. Håper på full klaff da😁 hvor har du kjøpt disse testene? Jeg kjøpte fra billigetester, men vurderer å kjøpe en haug fra eBay. Er jo rimelig stor prisforskjell😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...