plastfolien Skrevet 21. september 2018 #1041 Del Skrevet 21. september 2018 Skjønner hva du mener. På vår helsestasjon er måle og veiestasjonen lukket, åpningen er mot kontorene til helsesøstrene. Men mot der man sitter å venter er det gardiner, typ sånn prøverom-avlukke😊 det er jeg veldig fornøyd med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 21. september 2018 Forfatter #1042 Del Skrevet 21. september 2018 21 minutter siden, plastfolien skrev: Skjønner hva du mener. På vår helsestasjon er måle og veiestasjonen lukket, åpningen er mot kontorene til helsesøstrene. Men mot der man sitter å venter er det gardiner, typ sånn prøverom-avlukke😊 det er jeg veldig fornøyd med. Så godt å høre at det kan være mulig å finne en slik helsestasjon! Og godt å høre at du skjønner hva jeg mener. Håper den andre her i nærområdet er slik som du beskriver 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 24. september 2018 Forfatter #1043 Del Skrevet 24. september 2018 14+1 og jeg er en dag ute i andre trimester! I de siste ukene har energinivået kommet tilbake, og jeg føler meg så lite gravid Det hele har blitt veldig uvirkelig, og jeg tror ikke helt på at det ligger en liten baby inni magen min. Jeg gleder meg til tiden fremover og at det skjer mer. For nå føler jeg at det ikke kommer til å skje noe neste måneden... Men jeg gleder meg veldig til å komme så langt at jeg kjenner liv fra lille og selvfølgelig til OUL hvor vi forhåpentligvis får beskjed om at alt ser bra ut, og vi får vite kjønnet Da må vell ting føles mer virkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 26. september 2018 #1044 Del Skrevet 26. september 2018 På mange helsestasjoner er nok dette litt «med vilje» tror jeg ... Det er dessverre mye større sannsynlighet for at et barn utsettes for vold hjemme, enn at det kommer inn mennesker med fæle hensikter på selve helsestasjonen. Ved å ha veie- og målestasjonen helt åpen gir det en god mulighet for de ansatte på helsestasjonen til å observere både baby/barn og foreldre, enn om man er mer bortgjemt bak forheng eller lignende. Selv tenker jeg at med litt større barn bør det være mulig å gjøre dette litt mer bak lukkede dører, men med helsesøster til stede selvsagt. Velger dere å veie og måle med tøy ville jeg definitivt drøftet det med hs 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 27. september 2018 Forfatter #1045 Del Skrevet 27. september 2018 14 timer siden, lille_frosk skrev: På mange helsestasjoner er nok dette litt «med vilje» tror jeg ... Det er dessverre mye større sannsynlighet for at et barn utsettes for vold hjemme, enn at det kommer inn mennesker med fæle hensikter på selve helsestasjonen. Ved å ha veie- og målestasjonen helt åpen gir det en god mulighet for de ansatte på helsestasjonen til å observere både baby/barn og foreldre, enn om man er mer bortgjemt bak forheng eller lignende. Selv tenker jeg at med litt større barn bør det være mulig å gjøre dette litt mer bak lukkede dører, men med helsesøster til stede selvsagt. Velger dere å veie og måle med tøy ville jeg definitivt drøftet det med hs Ja, det skjønner jeg jo.. Men det er ikke det jeg mener Jeg har forståelse for at helsesøster vil observere baby, men jeg har ikke forståelse for at det er nødvendig for alle som sitter på kontoret å observere baby. På den helsestasjonen vi var på var jo ventestolene 1,5 meter fra selve målestasjonen. Tenker at det ikke er nødvendig at det skal være så åpent som det var på denne helsestasjonen. Men vi skal ikke gå på den når baby er født, men en annen helsestasjon som hadde en litt annen utforming. Så da er problemet løst for vår del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 27. september 2018 #1046 Del Skrevet 27. september 2018 Andre trimester! Så deilig! Det er jo vanlig at midt-trimesteret er det beste. Plagene fra første trimester går ofte over, eller blir i alle fall gjerne mildere. Og man er ikke så tung og sliten som man blir i tredje trimester. Da er det ikke så rart at man nesten ikke føler seg gravid! Særlig de første ukene, før magen har kommet skikkelig, og før man kjenner bevegelser, føles det helt uvirkelig! Spennende med OUL om en liten stund, da. Det er helt magisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 1. oktober 2018 Forfatter #1047 Del Skrevet 1. oktober 2018 På 27.9.2018 den 10.39, sullå skrev: Andre trimester! Så deilig! Det er jo vanlig at midt-trimesteret er det beste. Plagene fra første trimester går ofte over, eller blir i alle fall gjerne mildere. Og man er ikke så tung og sliten som man blir i tredje trimester. Da er det ikke så rart at man nesten ikke føler seg gravid! Særlig de første ukene, før magen har kommet skikkelig, og før man kjenner bevegelser, føles det helt uvirkelig! Spennende med OUL om en liten stund, da. Det er helt magisk! Ja, vi gleder oss sånn til OUL! I begynnelsen av uke 14, hadde jeg det så fint! Følte meg ikke gravid i det hele tatt. Men på fredag, så kjente jeg virkelig at alle kreftene mine var borte igjen. Så i helgen har jeg så og si ikke gjort noe annet enn å sove. I tillegg har jeg hatt litt stikkninger nedentil, kjennes ut som de er ved skjedeåpningen. De kommer helst når jeg er mye i aktivitet. For eksempel når jeg skyntet meg på butikken før jobb i dag morges.. Vet ikke hva det er, men det minner ikke om ligamentsmerter værtfall. Noen som vet? Så nå kjenner jeg på at det er tungt med 100% jobb. Jeg har heldigvis en ferieuke til gode som jeg skal ta ut neste uke. Så jeg får bare holde ut denne uken her.. Så får jeg se om jeg må jobbe redusert i en periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 1. oktober 2018 #1048 Del Skrevet 1. oktober 2018 Helt normalt med stikk i det området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paibunn Skrevet 1. oktober 2018 #1049 Del Skrevet 1. oktober 2018 Jeg var til jordmor i forrige uke pga samme type stikk som deg. Hun ville sjekke for UVI (som var negativ), men ellers sa hun at det bare er livmoren som strekker seg og vokser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 2. oktober 2018 Forfatter #1050 Del Skrevet 2. oktober 2018 23 timer siden, Gakkepus skrev: Helt normalt med stikk i det området. Godt å høre at det er normalt. Ikke alltid lett å vite når man er førstegangs 16 timer siden, Paibunn skrev: Jeg var til jordmor i forrige uke pga samme type stikk som deg. Hun ville sjekke for UVI (som var negativ), men ellers sa hun at det bare er livmoren som strekker seg og vokser Jeg har tenkt tanken om UVI, men jeg har ingen andre symptomer. Regner med at det er livmoren som strekker seg og vokser, men jeg synes det er rart at smertene går helt ned til skjedeåpningen. Men det finnes vell en forklaring. Kroppen er fascinerende altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 2. oktober 2018 Forfatter #1051 Del Skrevet 2. oktober 2018 Jeg hadde verdens fineste drøm i natt. Endelig var vi blitt foreldre - og jeg satt i bilen (av alle steder) og ammet datteren vår Jeg våknet med en skikkelig god følelse i morges, og jeg klarer ikke å slutte å smile av å tenke på den drømmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter #1052 Del Skrevet 5. oktober 2018 Jeg var hos legen min i går. Han fant ikke hjertelyden med doppler. Han forsøkte i 10 minutter, men ingenting... Jordmor fant den på 3 sekunder i uke 13, og nå er jeg snart i uke 16 så jeg ble selvfølgelig bekymret, selv om legen sa jeg ikke trengte å være det. Jeg klarte ikke tanken på å ikke vite - så vi dro på ultralyd i går kveld. Jeg føler meg litt gal som har vært på fire ultralyder før den ordinære, så jeg synes det er litt flaut å innrømme... Men det viktigste er at alt stod bra til med den lille. Den lille sprellet og sparket som bare det. Den smattet og suttet på fingrene sine, og svelget fostervann. Den var så aktiv, det var fantastisk å se. Vi fikk med oss mange fine bilder. Det kan se ut som vi venter en liten jentebaby 💗 Jordmoren sa vi trygt kunne kjøpe rosa, men jeg venter til etter den ordinære med det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 5. oktober 2018 #1053 Del Skrevet 5. oktober 2018 Uff, forstår at dere ville se at alt var greit med den lille! Så godt at den var aktiv! Og gratulerer med ei jente! Lurt å vente til OUL, ja. Jordmor er nok ganske sikker når hun sier det hun gjør, men man vet jo aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter #1054 Del Skrevet 5. oktober 2018 40 minutter siden, sullå skrev: Uff, forstår at dere ville se at alt var greit med den lille! Så godt at den var aktiv! Og gratulerer med ei jente! Lurt å vente til OUL, ja. Jordmor er nok ganske sikker når hun sier det hun gjør, men man vet jo aldri. Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym. Skrevet 5. oktober 2018 #1055 Del Skrevet 5. oktober 2018 Så herlig, gratulerer så mye med ei jente på vei!!! Vi fikk greie på at vi ventet jente på ultralyd da jeg var 14+0, og fikk bekreftet det på OUL! Hvor lenge er det til OUL nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 5. oktober 2018 #1056 Del Skrevet 5. oktober 2018 Æsj skjønner du ble stresset av det. Legen min brukte alltid kjeeeempelang tid på å finne hjertelyden. Uansett hyggelig med en ny ultralyd da. Og så koselig med en liten jente mest sannsynlig 🎀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter #1057 Del Skrevet 5. oktober 2018 1 time siden, Anonym. skrev: Så herlig, gratulerer så mye med ei jente på vei!!! Vi fikk greie på at vi ventet jente på ultralyd da jeg var 14+0, og fikk bekreftet det på OUL! Hvor lenge er det til OUL nå da? Tusen takk!! OUL er fredag om 2 uker 3 minutter siden, plastfolien skrev: Æsj skjønner du ble stresset av det. Legen min brukte alltid kjeeeempelang tid på å finne hjertelyden. Uansett hyggelig med en ny ultralyd da. Og så koselig med en liten jente mest sannsynlig 🎀 Ja, har skjønt at de ikke er helt eksperter på området ja, det var helt fantstisk på ultralyd 💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid2018 Skrevet 5. oktober 2018 #1058 Del Skrevet 5. oktober 2018 Gratulerer med liten jente! Jeg har til nå hatt 5 ultralyder og er i 36 fullgåtte imorgen. 1 var TUL kun for at jeg skulle tro det, 2 var blødning, 3 var oul, 4 var pga mensensmerter og 5 var 3d/4d. Bedre å sjekke med UL enn og være redd tenker jeg Man har fra positiv test ansvar for et annet liv og tenker jeg! Vi fikk vite det mest sannsynlig var gutt i uke 14 og det stemte. Fått sjekket det noen ganger etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 5. oktober 2018 #1059 Del Skrevet 5. oktober 2018 Skjønner godt du bestilte ultralyd jeg. Alt for å berolige seg selv tenker jeg ☺️ Min erfaring er også at leger ikke er eksperter på dette. Legen min fant ikke hjertelyden for 3 uker siden da jeg var 29 uker på vei 😅 Hadde det ikke vært for at jeg var såpass langt på vei og med masse liv i magen hadde jeg nok også blitt bekymret! Til sammenligning kjenner bare jordmor på hvordan babyen ligger og finner hjertelyden med en gang ☺️ God helg 🍁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 5. oktober 2018 #1060 Del Skrevet 5. oktober 2018 Gratulerer med jente 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå