plastfolien Skrevet 4. september 2018 #1001 Del Skrevet 4. september 2018 Gratulerer med 11+0 Jeg gleder meg allerede til neste uke og du er 12+0! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 4. september 2018 Forfatter #1002 Del Skrevet 4. september 2018 4 timer siden, plastfolien skrev: Gratulerer med 11+0 Jeg gleder meg allerede til neste uke og du er 12+0! Tusen takk @plastfolien Lykke til med innspurten nå! Følger med i dagboken din selv om jeg er mindre flink til å legge igjen kommentar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 4. september 2018 Forfatter #1003 Del Skrevet 4. september 2018 Jeg er litt bekymret nå. Jeg har den siste uken vært unormalt tørst, og tørr i munnen. Tungen føles som sandpapir. Noen som har vært plaget med dette i graviditeten hvor det viste seg å IKKE være svangerskapsdiabetes? Jeg har første svangerskapskontroll når jeg er 12+3, det føles litt lenge til nå når dette begynte å bekymre meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aryamili Skrevet 4. september 2018 #1004 Del Skrevet 4. september 2018 16 minutter siden, Tyah skrev: Jeg er litt bekymret nå. Jeg har den siste uken vært unormalt tørst, og tørr i munnen. Tungen føles som sandpapir. Noen som har vært plaget med dette i graviditeten hvor det viste seg å IKKE være svangerskapsdiabetes? Jeg har første svangerskapskontroll når jeg er 12+3, det føles litt lenge til nå når dette begynte å bekymre meg. Jeg var utrolig tørst noen uker, helt ekstremt. Våknet på natta og måtte drikke flere ganger, og drakk konstant på jobb. Mener det var mellom uke 14-18. Alt har vært normalt og jeg hadde blodsukker under snittet. Hvis du er bekymret kan du unngå raske karbohydrater, alt av godis og sukkerholdig drikke. Det gjorde jeg noen uker, var så sunn som jeg aldri har vært før. Viste seg at min diabetes var falsk alarm, men skjønner at du stresser. Men tørste er vel et vanlig symptom, så ville prøvd å ikke uroe meg for mye. Er ikke så lenge til kontroll Det skader uansett ikke å spise litt "uvanlig" sunt, og det er jo ofte første steg i behandlingen mot sv.skapsdiabetes. Mener at man ikke begynner med medisiner før man har forsøkt å regulere kosthold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 4. september 2018 #1005 Del Skrevet 4. september 2018 Jeg har hatt perioder gjennom hele svangerskapet hvor jeg har vært usedvanlig tørst - og jeg har ikke svangerskapsdiabetes i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 4. september 2018 #1006 Del Skrevet 4. september 2018 Snikleser her som også er nysgjerrig på navn 😁 Det er så fint å se at du har begynt å glede deg mer! Mtp på jobb, så tenker jeg det går bra å si det fra uke 10 når du har sett til at alt er bra Jeg husker jeg ble «tvunget» til å fortelle det ganske tidlig fordi jeg ble flyttet til en annen avdeling. Umulig å holde hemmelig, men føltes ikke helt rett liksom. Jeg også var sykt tørst i perioder, men ingen diabetes. Hadde full vannflaske tilgjengelig hele tiden! Heldigvis er det veldig bra å drikke mye vann da 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 4. september 2018 Forfatter #1007 Del Skrevet 4. september 2018 Så godt å høre at dere også har vært tørste, da skal jeg ikke bekymre meg noe mer over det. Men skal selvfølgelig nevne det for legen neste uke Tørsten er utrolig ubehagelig og irriterende. For jeg har jo bare lyst på vann hele tiden. Men jeg blir kvalm(ere) om jeg drikker mye vann. Så det er en ond sirkel Men jeg klager ikke - tross blødninger, så føler jeg at jeg har hatt ett ganske fint svangerskap hittil. Jeg har vært uvel og hatt dårlig matlyst, og vært kvalm, men jeg har ikke kastet opp Bank i bordet! Jeg har litt emetofobi skjønner dere Har kun kastet opp en gang (i edru tilstand vell og merke) og da var jeg rundt 7 år gammel.. Så jeg gleder meg til barnehage unger og omgangssyken i hus kan dere tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 6. september 2018 Forfatter #1008 Del Skrevet 6. september 2018 11+2 og jeg har omsider bestemt meg for å flytte dagboken min til graviditetsdagbøkene. Håper jeg får bli her til mars 2019 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 6. september 2018 #1009 Del Skrevet 6. september 2018 Hurra for flytting over til graviditetsdagbøkene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 6. september 2018 #1010 Del Skrevet 6. september 2018 Jeg har vært masse tørst, og jeg antar jeg ikke har sv.dia 👅 Hurraaa for flytting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym. Skrevet 6. september 2018 #1011 Del Skrevet 6. september 2018 Endelig i rett dagbok-kategori! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 8. september 2018 #1012 Del Skrevet 8. september 2018 Hurra for graviddagbok!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 9. september 2018 Forfatter #1013 Del Skrevet 9. september 2018 11+5 og nå nærmer det seg den magiske grensen på 12 uker. Lederen min har bestilt jordmor til jobben nå for å tilrettelegge for meg Det blir spennende! Jeg har allerede fått fritak for en del arbeidsoppgaver. Det er deilig og betryggende å kjenne på at man blir ivaretatt. Vi har de siste dagene fortalt kommende onkler og tanter om graviditeten. Foreldrene mine og hans foreldre har visst det siden TUL i uke 9. Jeg har også fortalt det til mine to bestevenninner nå, og begge gleder seg masse til å bli «tanter» Venneparene våre fra mannens side får vite det etter ultralyden på tirsdag 12+0 om alt ser bra ut. Jeg begynner å bli veldig spent på kjønn nå, og gleder meg sånn til å få vite om vi skal få en liten jente eller gutt.. Jeg sitter å titter mye på møbler og utstyr til lille og har allerede planlagt mye jeg skal kjøpe Gleder meg til vi kan begynne med innkjøp. Nå skal vi bare gjøre ferdig en del ting i huset vårt, bla. så har vi pusset opp gangen - lagt nye fliser og malt. Neste som skal tas er trappen, som skal pusses, sparkles og males. Så skal vi begynne på barnerommet. Vi skal bytte gulv og male Oppussing er så gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 11. september 2018 Forfatter #1014 Del Skrevet 11. september 2018 12+0 ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 11. september 2018 #1015 Del Skrevet 11. september 2018 Åååh, gratulerer så mye! ❤️❤️❤️ Så glad på dine vegne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 11. september 2018 #1016 Del Skrevet 11. september 2018 HURRA❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 11. september 2018 #1017 Del Skrevet 11. september 2018 Gratulerer! 🌟12🌟 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aryamili Skrevet 11. september 2018 #1018 Del Skrevet 11. september 2018 Hurra, 12 uker En milepæl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 11. september 2018 Forfatter #1019 Del Skrevet 11. september 2018 10 timer siden, Kaiaermeg skrev: Åååh, gratulerer så mye! ❤️❤️❤️ Så glad på dine vegne Tusen takk ❤️❤️❤️ 7 timer siden, plastfolien skrev: HURRA❤️ ❤️ 2 timer siden, sullå skrev: Gratulerer! 🌟12🌟 Tusen takk Akkurat nå, Aryamili skrev: Hurra, 12 uker En milepæl! Ja, absolutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 11. september 2018 Forfatter #1020 Del Skrevet 11. september 2018 Ultralyden i dag viste en perfekt liten tass eller tassine på 12+2 uker i følge dr. Mortensen Han tok mål av nakkefold, og mye annet som jeg ikke husker og alt så fint ut. Vi fikk til og med telt fingre og tær Den lille sprellet rundt inni der, det var så gøy å se. Når jeg lå klar på undersøkelsesbordet før han satt i gang så presset han hånda over magen min og sa «flott, du er i rute», tydeligvis hadde livmoren kommet godt opp. Noe jeg selv har prøvd å kjenne etter, men ikke klarer Ultralyden ble tatt utvendig og det var gøy selv om bildene ble litt skurrete. Nei, nå er jeg virkelig glad må virkelig anbefale dr. Mortensen hos sentrumslegene dersom noen av dere bor i Bergen eller i nærheten. Han jobber vanligvis som overlege på Haukeland. Så han henviste meg til OUL og terminen han satt i dag får jeg nok beholde sa han 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå