Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår

Tyah

Anbefalte innlegg

Gratulerer! Jeg reiste også rett på ferie etter positiv test og blødning, rakk ikke å ta hcg med mellomrom mellom - så forberedte meg på at det ble abort og pakket ned bind og alt 😅Men nå er jeg her, 8+3. og har ikke sett mer blod. Jeg VET at det fremdeles er mange ting som kan gå feil - men graviditet handler om å stole på kroppen og la kroppen gjøre jobben den er laget for. Det er så inderlig vanskelig! Jeg har jo nettopp hatt en SA, så jeg "stoler" ikke helt på kroppen, selv om jeg egentlig burde være takknemlig for at kroppen klarte å sortere ut noe som ikke var liv laga - men det er så vanskelig når det er første gang jeg er gravid. Og jeg kommer ikke over hvor rart det er at kroppen min klarer å lage et nytt menneske!! Ps. til flyturen kan jeg anbefale å laste ned episoden The Primordial Journey av podcasten Radiolab. Handler om de første ukene til et lite embryo. Så fantasktisk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjonner godt at dette er nervepirrende! Jeg hadde ogsaa en bloednig rundt uke 5 og en i uke 6 eller 7, og var helt sikker paa at jeg mistet. Men naa er den lille spiren alt blitt to aar. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, svakni skrev:

Gratulerer! Jeg reiste også rett på ferie etter positiv test og blødning, rakk ikke å ta hcg med mellomrom mellom - så forberedte meg på at det ble abort og pakket ned bind og alt 😅Men nå er jeg her, 8+3. og har ikke sett mer blod. Jeg VET at det fremdeles er mange ting som kan gå feil - men graviditet handler om å stole på kroppen og la kroppen gjøre jobben den er laget for. Det er så inderlig vanskelig! Jeg har jo nettopp hatt en SA, så jeg "stoler" ikke helt på kroppen, selv om jeg egentlig burde være takknemlig for at kroppen klarte å sortere ut noe som ikke var liv laga - men det er så vanskelig når det er første gang jeg er gravid. Og jeg kommer ikke over hvor rart det er at kroppen min klarer å lage et nytt menneske!! Ps. til flyturen kan jeg anbefale å laste ned episoden The Primordial Journey av podcasten Radiolab. Handler om de første ukene til et lite embryo. Så fantasktisk!

Tusen takk! Du har helt rett, jeg må prøve å stole på kroppen min. Kvinneguiden er virkelig fantastisk. Det er så godt å høre at man ikke er alene om bekymringer og tanker. Og godt å høre at man ikke er alene om blødninger selv om jeg ikke unner noen det. Men det er godt at det har gått så fint med deg! Takk for tips om podcast, jeg har satt den på nedlasting :hjerte:

32 minutter siden, Metzili skrev:

Skjonner godt at dette er nervepirrende! Jeg hadde ogsaa en bloednig rundt uke 5 og en i uke 6 eller 7, og var helt sikker paa at jeg mistet. Men naa er den lille spiren alt blitt to aar. :)

Herlig å høre! Håper det går like fint her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tyah said:

Det er så godt å høre at man ikke er alene om bekymringer og tanker. Og godt å høre at man ikke er alene om blødninger selv om jeg ikke unner noen det.

Så enig! Selv om jeg sikkert ikke hadde vært så redd om jeg holdt meg unna å lese alt ... Men jeg skulle ønske flere hadde snakket om blødninger i svangerskapet, jeg trodde jeg visste mye, men jeg visste ikke at det var så vanlig! Blir nesten litt sint! Og prøver man å google det, blir man så bekymret! Får lyst til å hamstre informasjonsbrosjyrer på helsestasjonen og bare holde meg til det :) God ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, svakni skrev:

Så enig! Selv om jeg sikkert ikke hadde vært så redd om jeg holdt meg unna å lese alt ... Men jeg skulle ønske flere hadde snakket om blødninger i svangerskapet, jeg trodde jeg visste mye, men jeg visste ikke at det var så vanlig! Blir nesten litt sint! Og prøver man å google det, blir man så bekymret! Får lyst til å hamstre informasjonsbrosjyrer på helsestasjonen og bare holde meg til det :) God ferie!

Det er sant! Det er både fordeler og ulemper. Tusen takk :) God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag var hcg nivået på 190. Noe som passer fint mtp. at jeg var ca 4+2 på mandag. 4+4 i dag :yvonne: Tok ny blodprøve i dag, får svar i morgen. Nå er vi pakket og klare for to ukers ferie i Hellas. Har helt angst for å spontanabortere der nede, men så tidlig er det vell ca som en vanlig mens? Uannsett så er jeg overlykkelig for at vi kan bli gravide, men jeg håper virkelig at denne spiren er ment for oss og at det går bra :ninuskapus:

Endret av Tyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at første blodprøve var positiv! Da må vi bare krysse fingrene for at du får gode nyheter i morgen 😍 

Hellas blir nok helt fantastisk! Er nok lurt å tenke positivt frem til det motsatte er bevist, dette kan gå helt fint. Og som du sier, dere kan bli gravide ❤️ ingenting er bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, -Mala- skrev:

God tur, nyt ferien :hjerte:

Tusen takk :hjerte:

5 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Så bra at første blodprøve var positiv! Da må vi bare krysse fingrene for at du får gode nyheter i morgen 😍 

Hellas blir nok helt fantastisk! Er nok lurt å tenke positivt frem til det motsatte er bevist, dette kan gå helt fint. Og som du sier, dere kan bli gravide ❤️ ingenting er bedre! 

Ja, håper virkelig jeg får gode nyheter, vet ikke helt hva jeg gjør der nede om hcg ikke har steget? Bare venter jeg på å spontanabortere da eller? Tusen tanker... Men sannsynligvis er blodprøvene positive :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tyah skrev:

Tusen takk :hjerte:

Ja, håper virkelig jeg får gode nyheter, vet ikke helt hva jeg gjør der nede om hcg ikke har steget? Bare venter jeg på å spontanabortere da eller? Tusen tanker... Men sannsynligvis er blodprøvene positive :hjerte:

Det gjør du nok! :) Ja, det er trist å si det, men det var det jeg måtte gjøre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så godt å reise på ferie med en så fin hemmelighet i magen :) Gratulerer så mye!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, svakni skrev:

Å, så godt å reise på ferie med en så fin hemmelighet i magen :) Gratulerer så mye!  

Tusen takk :ninuskapus:

1 time siden, snehvit88 skrev:

😍😍😍

:hjerte:

1 time siden, Aryamili skrev:

jaa :strix:

:yvonne::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig fint å vite at alt mest sannsynlig står bra til med lille spiren så langt. Jeg har med en clearblue digital bare for å sjekke at den er 3+ neste uke! Men jeg har en god følelse nå alltså :ninuskapus: måtte den vare! Nå skal jeg nyte ferien med mannen min som ligger på solstolen vedsiden av :hjerte: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Symptomene er så av-og-på. I går morges og formiddag hadde jeg null symptomer. Så på kvelden begynte det å stikke i brystene, jeg ble svimmel, kvalm og hadde murringer i magen og korsryggen. Og i morges når jeg våknet så var brystene hovne og ømme. Nå på formiddagen har jeg null symptomer igjen.. Sjekker selvfølgelig etter blod hele tiden, og finner meg selv i å endre tema når mannen snakker om at han gleder seg/snakker om navn etc.. Klarer ikke glede meg helt enda. Men det er vell normalt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk jeg ut ifra at du mente om det er vanlig å bekymre seg😅

Å ha skiftende symptomer absolutt normalt😊 Har lest det veldig mye rundt om kring

Endret av snehvit88
Tror første kommentaren min bare forsvant😳😂
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...