Gå til innhold

Vi venter på lille jenten vår

Tyah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

@Aryamili @Kaiaermeg 

Ja, ble overrasket over hvor sterk clearbluen var. Den er jo 25 ml/u, mens babyplan er 10 ml/u. Håper dette går fint :hjerte: Fikk jo gravid 1-2 på torsdag, så hvis jeg ikke blør mer nå og får 2-3 neste uke så må vell det være positivt? 

Jeg håper så inderlig sterkt at dette går.. skulle til å skrive «dere aner ikke», men dere vet jo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kan være positivt uansett om du blør eller ei, og får 2-3 uker i neste uke :) det er vell spes om der er klumper og smerter at det ikke lover så bra... man leser jo om de som blør fra og til hele svangerskapet, de som kun blør de første ukene, og spesielt de som blør/spotter litt når mens vanligvis skulle vært. Det er utrolig ubehagelig å blø, jeg trodde jo selv at alt håp var ute etter en ukes tid med litt blod... Men det var "bare" en blodansamling som forhåpentligvis er helt ufarlig for lille :) når jeg var inne første gangen kunne hun ikke si hva som gjorde at jeg blødde, og tok derfor hcg - tipper de vil gjøre det samme med deg :) håper det ordner seg for dere, og at det er helt ufarlig 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Jeg tenker at det kan være positivt uansett om du blør eller ei, og får 2-3 uker i neste uke :) det er vell spes om der er klumper og smerter at det ikke lover så bra... man leser jo om de som blør fra og til hele svangerskapet, de som kun blør de første ukene, og spesielt de som blør/spotter litt når mens vanligvis skulle vært. Det er utrolig ubehagelig å blø, jeg trodde jo selv at alt håp var ute etter en ukes tid med litt blod... Men det var "bare" en blodansamling som forhåpentligvis er helt ufarlig for lille :) når jeg var inne første gangen kunne hun ikke si hva som gjorde at jeg blødde, og tok derfor hcg - tipper de vil gjøre det samme med deg :) håper det ordner seg for dere, og at det er helt ufarlig 💕

Ja, blod kan absolutt være ufarlig! Hvis gynekologen bare kan måle hcg - så kan jeg jo ta det hos legen istedet? :)

Tusen takk, vi får bare håpe :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tyah skrev:

Ja, blod kan absolutt være ufarlig! Hvis gynekologen bare kan måle hcg - så kan jeg jo ta det hos legen istedet? :)

Tusen takk, vi får bare håpe :hjerte:

Ja, de måler vel sjeldent blod hos gyn, hun skriver bare ut to skjema og så tar du blodprøven enten på legesenter eller sykehus. På sykehus går det vanligvis raskest :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Ja, de måler vel sjeldent blod hos gyn, hun skriver bare ut to skjema og så tar du blodprøven enten på legesenter eller sykehus. På sykehus går det vanligvis raskest :)

Da drar jeg bare til legen i morgen og får målt HCG mandag og onsdag! Håper ikke det blir noen problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Tyah skrev:

Da drar jeg bare til legen i morgen og får målt HCG mandag og onsdag! Håper ikke det blir noen problem :)

Godt med alt som er gjort :) når har du time hos gyn, og skal du fortsatt til den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsryggen verker og mensmurringene kommer og går. Testen var knallpositiv i dag også. Skal kjøpe en til digital i morgen hvis alt går bra..  Jeg sjekker for blod hver time. Det kom ingen blod i hele går og nå er utfloden endelig lysere og mer gulaktig :) Som jeg håper at dette var en uskyldig feste/hormonell blødning :hjerte:

Satt å leste litt i Gro Nylander sin bok «på vei» og fant dette om blødninger tidlig i svangerskapet:

18785C47-8434-4E74-B1B2-5A1F1A96BBAB.thumb.jpeg.ea8de599d900f7651077eac8403c1922.jpeg

9075816A-D40A-4DD0-ADD6-4C3C684A3B95.thumb.jpeg.6632b626fd37b6dd488879d3bbf1927c.jpeg

Tror og håper at vi får sett en liten reke i uke 6/7 når vi er hjemme fra ferie. Håper jeg får slappet litt av på ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Godt med alt som er gjort :) når har du time hos gyn, og skal du fortsatt til den? :)

Onsdag. Tror jeg avlyser den og heller tar en tidlig UL når vi er hjemme fra ferie for å se om det er noe inni magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tyah skrev:

Onsdag. Tror jeg avlyser den og heller tar en tidlig UL når vi er hjemme fra ferie for å se om det er noe inni magen :)

Sikkert lurt, da er du vell langt nok til å kunne se hjertet også 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaiaermeg skrev:

Sikkert lurt, da er du vell langt nok til å kunne se hjertet også 💕

Ja, forhåpentligvis får vi høre ett lite hjerte banke 💗 herlighet, det føles helt surrealistisk å være gravid.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tyah skrev:

Ja, forhåpentligvis får vi høre ett lite hjerte banke 💗 herlighet, det føles helt surrealistisk å være gravid.... :fnise:

Mhm 😍 haha i know, jeg glemmer det nesten litt av og til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CC8FA5FA-CBA1-47E0-B146-9E815F13E31A.thumb.jpeg.8dc4018cc08f31cf53db2c22e761e21a.jpeg

I går vs i dag :hjerte: betrygger meg litt å se såpass fin økning! Og ingen blod :yvonne: Nå må du klamre deg fast lille spiren vår :ninuskapus:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååh, næmmen, så hyggelig å lese her inne! Gratulerer! Krysser fingrene for at spiren klamrer seg fast! Dette har dere virkelig fortjent nå! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere så mye 😍 så deilig å se en så tydelig positiv test!!! Håper den lille klamrer seg fast til uti mars!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Ååå så fine tester❤️❤️

❤️❤️

5 timer siden, plastfolien skrev:

Fine streker! Håper dette går veien ❤️

Tusen takk ❤️ Det håper vi sånn på 😍

3 timer siden, sullå skrev:

Ååååh, næmmen, så hyggelig å lese her inne! Gratulerer! Krysser fingrene for at spiren klamrer seg fast! Dette har dere virkelig fortjent nå! :hjerte:

Åå, tusen takk ❤️ 

10 minutter siden, tutta23 skrev:

Gratulere så mye 😍 så deilig å se en så tydelig positiv test!!! Håper den lille klamrer seg fast til uti mars!!!

Tusen takk!! 😍 det er så deilig å se positive tester, endelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager dette har vært. Helt fra torsdags ettermiddag når vi fikk den første positive testen. Til blodet torsdagskveld. Natt til fredag hvor det ikke ble noe særlig søvn... 11 graviditetstester senere, 3 dager og sikkert over 100 toalettbesøk for å sjekke om det har kommet mer blod, så føler jeg meg littegranne betrygget. Men betrygget blir jeg nok ikke før jeg sitter med den lille i armene mine, og da er jo fremdeles bekymringene der, større enn aldri før. Men det er jo sånn det er å være foreldre? Bekymringer og usikkerhet. Så det vi kjenner på nå, må vi vell bli vandt til. Men jeg gleder meg sånn til den kjærligheten som følger med :hjerte: Den overvinner alt :ninuskapus: 

82EF945E-87F7-4E30-8EC8-B963CC2491CB.thumb.jpeg.eb828e8010f92f143120c7bbf336bb40.jpeg

Jeg som var redd jeg aldri ville få se en positiv test igjen. Jeg klarer ikke å la vær alltså :phaedra: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...