Gå til innhold

Hvor mye tjener du som er forsterhjem, beredskapshjem, besøkshjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, hvor mye tjener du? Jeg spør IKKE fordi vi vurderer å bli noe av dette av økonomiske motiver. Jeg spør fordi jeg har bekjente som jobber som fosterhjem og besøkshjem som får relativt mye høyere godtgjørelse enn hva veilederen sier.  Jeg undrer meg over om dette er gjennomgående i flere kommuner? Handler det om at mangelen på hjem er så stor at det "lokkes" med høyere lønn, eller er det fordi arbeidet er såpass krevende at det lønnes mer enn utgangspunktet i veiledende satser? Noen tanker? 

Anonymkode: eaf2f...4bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er frikjøpt så jeg får lønnen min + arbeidsgodtgjøring og utgiftsdekning etter ks-satsene. Arbeidsgodgjøringen gir ikke pensjonspoeng eller feriepenger 

Anonymkode: 2c307...8d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ingen som tør/ vil være ærlige på det...

Anonymkode: fdd1f...296

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye man får er avhengig av flere ting. Hvilken bakgrunn de voksne har og hvilke utfordringer og behov barnet har. Å legge ut beølp på åpent nett gjør jeg ibare kke. 

Anonymkode: 8e382...455

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiemedlem av meg får rundt 6000,- mnd, all kjøring til og fra samvær får hn godtgjørelse for, tannregulering, briller, linser betales av barnevernet. Generelt diverse sportsutstyr kan også betales av barnevernet. Vedkommende har en 100% jobb ved siden av og er alene med fosterbarnet som går siste året på barneskolen nå. 

Anonymkode: 87777...c73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert ingen som tør/ vil være ærlige på det...

Anonymkode: fdd1f...296

Hvorfor tenker du at folk ikke tør være ærlige? 

Anonymkode: eaf2f...4bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er like greit at summene man får for dette ikke er noe som er lett å finne ut av. Tenker uansett at om det er det økonomiske som driver folk til å være fosterhjem, så har de misforstått totalt. Dessuten kan mange fosterbarn være ekstra utfordrende fordi de gjerne har fått en uheldig start på livet. Jeg unner dem som velger å være fosterhjem de pengene de får. Jeg krysser fingrene for at det er de aller færreste som gjør dette for økonomisk gevinst. Da tror jeg uansett de har tabbet seg ut. Barn er dyrt. Fosterbarn kan fort bli enda dyrere på grunn av f.eks traumer og dermed utagering. Jeg håper de fleste gjør det fordi de ønsker å hjelpe et barn som trenger det. Dem som gjør det av økonomiske hensyn, fortjener en fot i rævva.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjente ganske mye som besøkshjem. Det var nok fordi det var gjennom en rik kommune.

Anonymkode: 0055b...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i forhold til hva barnet «koster» med kjøring, barnehage, medisiner, oppfølgning, briller, spesialisttimer osv går vi i et solid minus. Det er heldigvis verdt det, men det er ikke noe man blir rik på. Siste kommentar var ment til folk som tror de blir rik på dette, ikke til TS. Her i kommunen er «lønnen» tilpasset kostnadene barnet «påfører». Huff dette var en grusom måte å snakke om et barn, men jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg :P 

Anonymkode: 0078a...2fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er frikjøpt så jeg får lønnen min + arbeidsgodtgjøring og utgiftsdekning etter ks-satsene. Arbeidsgodgjøringen gir ikke pensjonspoeng eller feriepenger 

Anonymkode: 2c307...8d6

Kan legge til at jeg også får barnetrygden, men den setter jeg av på sparekonto til barnet 

Anonymkode: 2c307...8d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert ingen som tør/ vil være ærlige på det...

Anonymkode: fdd1f...296

Hørte om et par som mottar kr 20.000,- pr barn/pr mnd.

Anonymkode: 8740d...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kommer også ann på barnet i forsterhjemmet. Er det et varn med flere diagnoser, og storr vansker, som krever så mye tilsyn at fosterforelderen ikke kan jobbe får man dekka den vanlige lønnen sin. Er det et bsrn som gjør st fosterforeldrene kan jobbe normalt får de langt mindre

Anonymkode: 521c0...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Kommer også an på om ene må jobbe redusert eller være hjemmeværende alt etter hvor mye tilsyn barnet trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var frikjøpt fikk jeg den vanlige lønna mi, i tillegg til utgiftsdekning og fosterhjemsgodtgjørelse. De to siste utgjør ca 12000 i måneden. 

 

Men altså; hva er det som er problemet med at fosterforeldre får penger? 

Anonymkode: 9d62c...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...