Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er konstant sur. Det er sutring, gråt, brøling og misnøye dag og natt. Han sover veldig lite og våkner hele tiden. Han er umulig å legge og nå er jeg helt nedkjørt. Jeg kjenner jeg blir oppgitt når han begynner på ny runde med sutring. Jeg får ikke sove heller fordi han nesten alltid er våken og kun sover korte lurer. Nå gleder jeg meg til å være litt borte fra ham. Jeg begynner på jobb på mandag. Det gir meg også dårlig samvittighet. Han spiser mye på natten og det blir veldig tungt med jobb og amming på natt, men han blir rasende hvis han ikke får ligge ved brystet hele natten. 

Hva gjør jeg nå? Vet ikke om jeg klarer å jobbe heller fordi jeg allerede gjør masse feil og besvimer på grunn av søvnmangel. Han er 8 måneder. 

Anonymkode: 8177d...31b

Skrevet

Her ville heg avsluttet amming og lagt meg på et annet rom noen dager. Slik at du får hentet deg inn litt før jobb. Så kan pappaen ta avvenningen

• Liker 5
Skrevet

For det første, nattamming er bare tull når han er blitt så stor. For det andre, hvordan legger du til rette for at han skal klare å sove? Jeg har en på straks 3 mnd som bare skreik, var utilpass og ikke ville sove han heller. Troddd jeg skulle bli sprø. Jeg har prøvd alt og nå begynner det å gå seg til. For at han skal sove på dagen, så må han være i bevegelse. Altså trilles i søvn. Jeg er helt utslitt pga dette, men hvis jeg ikke gjør det, så sover han ikke i hele tatt. Han sover fortsatt for lite på dagen til å være så liten, men han har begynt å sove hele natten, så det hjelper heldigvis på. Men det har krevd utrolig mye av meg for å ha fått til dette her. 

Anonymkode: 92b45...056

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første, nattamming er bare tull når han er blitt så stor. For det andre, hvordan legger du til rette for at han skal klare å sove? Jeg har en på straks 3 mnd som bare skreik, var utilpass og ikke ville sove han heller. Troddd jeg skulle bli sprø. Jeg har prøvd alt og nå begynner det å gå seg til. For at han skal sove på dagen, så må han være i bevegelse. Altså trilles i søvn. Jeg er helt utslitt pga dette, men hvis jeg ikke gjør det, så sover han ikke i hele tatt. Han sover fortsatt for lite på dagen til å være så liten, men han har begynt å sove hele natten, så det hjelper heldigvis på. Men det har krevd utrolig mye av meg for å ha fått til dette her. 

Jeg har prøvd alt. Trille ute, trille inne, sjal, sele, sove selv, sove ved brystet, bysse, kjøre bil, vugge sengen og synge/lese. 

Han ammes på natt fordi han ikke legger på seg. Helsesøster som anbefalte det. 

Skrevet
23 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Her ville heg avsluttet amming og lagt meg på et annet rom noen dager. Slik at du får hentet deg inn litt før jobb. Så kan pappaen ta avvenningen

Pappaen kommer ikke hjem før søndag kveld. Jobber borte. 

Skrevet

Kan han ha en låsning eller noe som en kiropraktor kan hjelpe med?

Anonymkode: 3ccb1...977

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ha startet med å slutte å bruke ord som "sur", "rasende" om en liten baby. Situasjonen blir ikke bedre av å tilegne primære behov voksne negative egenskaper.

Anonymkode: 9f4e6...ef1

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha startet med å slutte å bruke ord som "sur", "rasende" om en liten baby. Situasjonen blir ikke bedre av å tilegne primære behov voksne negative egenskaper.

Beklager, men dette er virkelig ikke til hjelp for meg. Jeg dekker behovene hans 110% og gjør alt for ham, men jeg er sliten. Pirking på ordbruk hjelper meg ingenting 

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan han ha en låsning eller noe som en kiropraktor kan hjelpe med?

Anonymkode: 3ccb1...977

Vi har vært hos lege, helsesøster, manuellterapeut, fysioterapeut, kiropraktor og tatt prøver. Ingenting feiler ham, som vi vet om. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men dette er virkelig ikke til hjelp for meg. Jeg dekker behovene hans 110% og gjør alt for ham, men jeg er sliten. Pirking på ordbruk hjelper meg ingenting 

Handler om hvordan du ser på situasjonen, og hvordan du tenker om barnet kan gjøre det enda verre.

Men lykke til i alle fall!

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd alt. Trille ute, trille inne, sjal, sele, sove selv, sove ved brystet, bysse, kjøre bil, vugge sengen og synge/lese. 

Han ammes på natt fordi han ikke legger på seg. Helsesøster som anbefalte det. 

Kan det være at han er sulten? Hvis han ikke legger på seg mener jeg. 

• Liker 2
Skrevet

Kan det være noe han reagerer på? for eksempel melk eller noe annet i ditt kosthold?

Anonymkode: 55248...ee1

Skrevet

Lar du ham suge ferdig fra et bryst om gangen? Hyppige brystskift fører til at barnet får i seg mye formelk, som er tynnere og har mer laktose (tørsteslukkende og går raskt i blodet), men lite av den fete ettermelken. Mye laktose kan gi mageknip, i tillegg blir han kanskje ikke ordentlig mett om han får for lite ettermelken. 

Ang nattamming holdt jeg på med det over ett år pga treg vektoppgang. Også her etter råd fra hs, bare viktig å huske å pusse tenner og gummer.

Anonymkode: 9b2f9...cb8

Skrevet

Jeg er vanligvis veldig for amming og synes det er viktig å tilrettelegge skikkelig for god amming. Men i dette tilfellet ville jeg prøvd med litt morsmelkerstatning for å se om babyen blir fornøyd av det. Hvis babyen er like misfornøyd etter å ha fått en flaske kan du iallfall utelukke det at han ikke blir mett. Hvor mye mat får han utenom? Hvordan er bleiene? Husk at du kan be om hjelp, om det så bare er for å få deg noen timers hvil på dagen eller en liten pause for deg selv. 

Anonymkode: 5550d...8a7

Skrevet

Hvor mye fast føde spiser han da? Spiser han flere gode måltider med fast føde, kan dere jo tenke på avvenning av nattamming? Det blir nok tøft, men hvis pappaen stålsetter seg og du legger deg på annet rom? Når du besvimer av søvnmangel og skal begynne på jobb, må jo noe gjøres.

Og du har all sympati fra meg. Jeg har også hatt en "sur" baby, og det er utrolig slitsomt. Sove dårlig på natta og så gå og underholde en våken og misfornøyd baby hele dagen er mye mer slitsomt enn man skulle tro, om man ikke har opplevd det selv.

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være noe han reagerer på? for eksempel melk eller noe annet i ditt kosthold?

Anonymkode: 55248...ee1

Han reagerer på melk så det unngår vi, i hans og min mat. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lar du ham suge ferdig fra et bryst om gangen? Hyppige brystskift fører til at barnet får i seg mye formelk, som er tynnere og har mer laktose (tørsteslukkende og går raskt i blodet), men lite av den fete ettermelken. Mye laktose kan gi mageknip, i tillegg blir han kanskje ikke ordentlig mett om han får for lite ettermelken. 

Ang nattamming holdt jeg på med det over ett år pga treg vektoppgang. Også her etter råd fra hs, bare viktig å huske å pusse tenner og gummer.

Anonymkode: 9b2f9...cb8

Han ligger lenge ved brystet, spesielt på natt. Tror ikke det er problemet. Jeg har også mer enn nok melk. Tror problemet ligger i det at bare melk ikke er nok

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vanligvis veldig for amming og synes det er viktig å tilrettelegge skikkelig for god amming. Men i dette tilfellet ville jeg prøvd med litt morsmelkerstatning for å se om babyen blir fornøyd av det. Hvis babyen er like misfornøyd etter å ha fått en flaske kan du iallfall utelukke det at han ikke blir mett. Hvor mye mat får han utenom? Hvordan er bleiene? Husk at du kan be om hjelp, om det så bare er for å få deg noen timers hvil på dagen eller en liten pause for deg selv. 

Anonymkode: 5550d...8a7

Han får ikke i seg mer enn en smaksbit om dagen. Vurderer å prøve mme. Kan man få det uten melk? 

6 timer siden, Vera Vinge skrev:

Hvor mye fast føde spiser han da? Spiser han flere gode måltider med fast føde, kan dere jo tenke på avvenning av nattamming? Det blir nok tøft, men hvis pappaen stålsetter seg og du legger deg på annet rom? Når du besvimer av søvnmangel og skal begynne på jobb, må jo noe gjøres.

Og du har all sympati fra meg. Jeg har også hatt en "sur" baby, og det er utrolig slitsomt. Sove dårlig på natta og så gå og underholde en våken og misfornøyd baby hele dagen er mye mer slitsomt enn man skulle tro, om man ikke har opplevd det selv.

Ingen måltider, men en smaksbit om dagen ca. Det går i amming, døgnet rundt. Pappaen skal ut i permisjon nå, så han kan prøve å ta natten, men er redd vekten vil gå veldig ned. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han reagerer på melk så det unngår vi, i hans og min mat. 

Han ligger lenge ved brystet, spesielt på natt. Tror ikke det er problemet. Jeg har også mer enn nok melk. Tror problemet ligger i det at bare melk ikke er nok

Han får ikke i seg mer enn en smaksbit om dagen. Vurderer å prøve mme. Kan man få det uten melk? 

Ingen måltider, men en smaksbit om dagen ca. Det går i amming, døgnet rundt. Pappaen skal ut i permisjon nå, så han kan prøve å ta natten, men er redd vekten vil gå veldig ned. 

Men viss du skal begynne i jobb så må dere kanskje begynne med mme sånn at far får gitt ham mat når du skal i jobb...? Du får mme uten melk på apoteket hvertfall. Litt usikker på butikk.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Handler om hvordan du ser på situasjonen, og hvordan du tenker om barnet kan gjøre det enda verre.

Men lykke til i alle fall!

Herlighet det må være lov til å ha en liten utblåsning når man sikkert er utslitt, sårbar og irritabel. 

Krenkelsenestid har bare startet skjønner jeg...

Anonymkode: 17c47...6e0

• Liker 2
Skrevet

Men hvis han ikke spiser noe særlig med mat, hvordan har du tenkt at han skal få i seg noe som helst når du er på jobb da? Du får melkefri mme ja. Anbefaler deg å få på plass dette før du skal på jobb.

Skrevet

Men han burde jo absolutt får skikkelige måltider, ikke bare melk! Niesen min var også litt sånn, og til slutt fant de ut at det var noe de måtte operere, husker ikke helt hva, men det var ikke noe alvorlig, bare at det plaget babyen veldig. Noe må jo plage han, og det er jo ganske vanskelig når man ikke finner ut av det! Uff, jeg føler virkelig med deg! Hva sier hs om å gi han skikkelige måltider? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...