Gå til innhold

Nok en vinter og ankelsokktråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vinteren er her igjen og for meg som begynner å fryse bare jeg ser en bar ankel vinterstid så ser jeg heldigvis veldig mye mindre av dette i år. Kanskje ankelsokkmoten er på vei ut? I alle fall vesentlig flere med vanlige sokker for tiden. Men jeg har sett en ny trend, om den ikke bare var helt tilfeldig. Med flere cm nysnø har jeg sett ganske mange ungdommer med hvite nikesokker over joggebuksa og slippers! I snøen! Ute! Slippers er vel omtrent det glatteste som finnes av sko, og man må jo bli klissvåt på føttene? 

Anonymkode: 83f7c...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenåringer er jo mye mer opptatt av å følge moten og se kule ut enn å være fornuftige. Intet nytt det. 

Anonymkode: 9a4fb...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galt er det uansett.. Korte sokker er feil, lange sokker er feil. 

La folk fryse på beina om de vil. Finn noe annet å tenke på. 

Anonymkode: af6ea...cce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad Uggs var populært da jeg var på den alderen. Ingen kalde føtter da

Anonymkode: 0be0c...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Glad Uggs var populært da jeg var på den alderen. Ingen kalde føtter da

Anonymkode: 0be0c...bfe

Nesten det eneste som faktisk var positivt med Uggs. 😄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Glad Uggs var populært da jeg var på den alderen. Ingen kalde føtter da

Anonymkode: 0be0c...bfe

Nei, de holdt på varmen, det gjorde de. Men uggs er det fortsatt mange unge som bruker?
 

Men ellers er det ikke gode sko da. https://www.p4.no/det-gode-liv/helse/ekspert-advarer-mot-populer-vintersko/artikkel/718599/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ankelsokker "til vanlig", også om vinteren. Det er de eneste sokkene jeg har bortsett fra ullsokker da(og de brukes når jeg er på tur osv.). Ser ikke problemet? De er jo ikke spesielt kaldere enn lange bomullssokker.. Også synes jeg det ser teit ut med ankelkorte jeans og langsokker.

Anonymkode: 0a316...8ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen din har et av sine største varmetap ved anklene siden blodårene ligger rett under huden og selv bare ett lag med bomullsokker som dekker holder en god del bedre på varmen. Merkelig at du ikke kjenner det. Bar hud mot minusgrader kjennes kaldt for de fleste. Ellers er høyvannsbukser som er det gamle navnet på ankelkorte jeans en tillært smak.

Anonymkode: 83f7c...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg var ungdom , da var det bar mage  som var inn, også ute om vinteren, jakkene var kjempe korte😨

Anonymkode: c9ae1...44b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er enda merkeligere å være så opptatt av hva tenåringer går med. Tenåringer følger rare moter og er mest opptatt av det fremfor å kle seg praktisk. Slik har det alltid vært og det vil det fortsette med. Det er en fase og den går over. 

Anonymkode: 7d02d...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud det minnet meg på noe. Noen som husker slike sko? 
810-Black-LG.jpg
De var sykt populære da jeg gikk på barneskolen. Alle måtte ha dem. Husker det var en "sokk" inni av stoff, og utenpå den så var det plastikk! Som en helt enkel brødpose. Også var da skoen utenpå der igjen. husker denne sokken inni sklei ned hele tiden, også krøllet den seg i hælen. Slik at du gikk på en hard klump av stoff halve dagen også måtte du dra de opp hele tiden. For de falt ned. Ikke selve skoen, men det som var inni. 

Jeg hadde svarte og hvite, fy fader hvor stygge de er. Vil nok tørre å påstå at disse var styggere og mer upraktisk enn uggs og ankelsokker til sammen! 

Anonymkode: 7a2b3...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omg jeg fant den, den jeg hadde: 
810-White-LG.jpg

Fysj så stygge!! 

Anonymkode: 7a2b3...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

omg jeg fant den, den jeg hadde: 
810-White-LG.jpg

Fysj så stygge!! 

Anonymkode: 7a2b3...43a

Hvordan så de ut etter at du hadde trasket rundt i regn, snø og slaps i de skoene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud det minnet meg på noe. Noen som husker slike sko? 
810-Black-LG.jpg
De var sykt populære da jeg gikk på barneskolen. Alle måtte ha dem. Husker det var en "sokk" inni av stoff, og utenpå den så var det plastikk! Som en helt enkel brødpose. Også var da skoen utenpå der igjen. husker denne sokken inni sklei ned hele tiden, også krøllet den seg i hælen. Slik at du gikk på en hard klump av stoff halve dagen også måtte du dra de opp hele tiden. For de falt ned. Ikke selve skoen, men det som var inni. 

Jeg hadde svarte og hvite, fy fader hvor stygge de er. Vil nok tørre å påstå at disse var styggere og mer upraktisk enn uggs og ankelsokker til sammen! 

Anonymkode: 7a2b3...43a

Haha de fikk meg til å tenke på denne karen:

D4C4F3A1-8AC0-4A1B-9EBC-EFEC00E01387.png

Anonymkode: 43159...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...