Gå til innhold

Kan far ta med barna til England?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herremann.. sier som dr. Phil : Uansett hvor flat du lager en pannekake så

har den 2 sider..

Anonymkode: f749d...869

Greit nok, men i noen tilfeller er den ene siden med på å ødelegge hele pannekaken...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sag85 skrev:

Har dere felles foreldreansvar? Hvis så dere har det,har far rett til å vite slikt med en gang.

Far har rett til å vite ved forespørsel ja, men ikke nødvendigvis uoppfordret.

Anonymkode: 43f52...4f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sykehuset som vil vente med å informere han. Redd han spolerer ett stor møte, han blir informert etter det.

Dialog med han er umulig dessverre.

Anonymkode: 8f283...296

Det er nok sikkert mye her som vi ikke vet om, og jeg råder deg til å bruke magefølelsen på dette for dine barns skyld. Du skriver at du har barnevernet i ryggen og at sykehuset også, kort fortalt slik jeg tolket det, står bak deg. 

Med de argumentene du kommer med så hadde ikke jeg tatt sjansen på å sende barna til utlandet med en ustabil mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har 3 barn sammen, gikk fra hverandre for 3 år siden.

Han vil til England i jula.

Dette er ikke en stabil mann. Sier til meg at jeg får kort av barna men nekter å si hvor de skal. Barna er 8,8 og 11 år.

Om jeg nekter å underskrive på å fornye passet til eldste vil han ta det til tingretten der vi har vært før.

Eldste som sier England. Skal visst kjøre nedover i Europa og båt over. Sove i bilen.

Har lyst til å nekte pass, går da mot tingretten, men har barnevernet på min side.

Eldste er lettere psykisk utviklingshemmet nylig fått diagnose. Far vet ikke dette enda.

Han har sagt han ikke vil til England på skolen, men ville ikke si det til sin far.

Hva hadde dere gjort? Er så fortvila. Skal på passkontoret kl 12 på fredag....

 

.

 

Anonymkode: 8f283...296

Jeg hadde nektet å signere. Du har barevernet i ryggen. Dersom han tar det til tingretten, så vil det uansett ta lengre tid enn at han faktisk får dratt til England i jula.

Anonymkode: 43f52...4f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråletårer
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nektet å signere. Du har barevernet i ryggen. Dersom han tar det til tingretten, så vil det uansett ta lengre tid enn at han faktisk får dratt til England i jula.

Anonymkode: 43f52...4f9

Dette. Det tar faktisk  lang tid å vente på time i tingretten. Og har du hovedomsorg har du rett  i å nekte.  Pluss  hadde ungene mine ikke ville dratt hadde jeg gladelig spilt den slemme drittkjæringa. Og skylt på meg. Han kan ikke kan ikke tvinge seg. Ungene vil nok ha jul hjemme.  Og det at far ikke får  vite noe om diagnose  er vel at han ikke gidder å spørre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Solstråletårer skrev:

Dette. Det tar faktisk  lang tid å vente på time i tingretten. Og har du hovedomsorg har du rett  i å nekte.  Pluss  hadde ungene mine ikke ville dratt hadde jeg gladelig spilt den slemme drittkjæringa. Og skylt på meg. Han kan ikke kan ikke tvinge seg. Ungene vil nok ha jul hjemme.  Og det at far ikke får  vite noe om diagnose  er vel at han ikke gidder å spørre heller.

Far vil ikke ha noe med bv å gjøre. Bv henviste til sykehus ang utredning.

Far kommer kun på møter der bv ikke kommer.

 

Anonymkode: 8f283...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har 3 barn sammen, gikk fra hverandre for 3 år siden.

Han vil til England i jula.

Dette er ikke en stabil mann. Sier til meg at jeg får kort av barna men nekter å si hvor de skal. Barna er 8,8 og 11 år.

Om jeg nekter å underskrive på å fornye passet til eldste vil han ta det til tingretten der vi har vært før.

Eldste som sier England. Skal visst kjøre nedover i Europa og båt over. Sove i bilen.

Har lyst til å nekte pass, går da mot tingretten, men har barnevernet på min side.

Eldste er lettere psykisk utviklingshemmet nylig fått diagnose. Far vet ikke dette enda.

Han har sagt han ikke vil til England på skolen, men ville ikke si det til sin far.

Hva hadde dere gjort? Er så fortvila. Skal på passkontoret kl 12 på fredag....

 

.

 

Anonymkode: 8f283...296

Jeg ville anbefale deg at du ringer inn på politistasjonen (02800) og får råd der heller enn her. Sånn at du er helt på den sikre siden. Jeg hadde ikke dratt på passkontoret om jeg var deg. Men ring og hør om hva du kan gjøre i den situasjonen der. 

Anonymkode: cf5a7...316

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Virrevirrevapp skrev:

Ok, så han drar til et sted i utlandet som er kaldt (og stengt) i jula, for å tilbringe høytida ikke med slektninger? Det er i så fall sært. De fleste nordmenn som ikke feirer jul med storfamilien i Norge drar jo til Syden for å få litt varme, tar inn på et hyggelig hotell med all slags julemat servert, eller besøker slekt i utlandet. Nå kan de jo feire jul på hotell i England, det virker bare som et pussig valg for barn som ikke ønske seg dit. Skal han kjøre rundt i desembermørket og juleregnet i England fra pub til pub? Er det det TS mener med at han er ustabil? Eller skal de til gode venner av ham som tilfeldigvis bor i England og spise plumpudding og kalkun, synge flerstemte sanger og gå i teateret på juleforestillinger? 

Jeg bor i England, og her i førjulstiden er det utrolig koselig. Så er det jo boxing day som er ganske artig. Tror ikke det er å uvanlig så lenge man har råd til fint hotell. Men å sove i bilen er ikke akkurat lurt, det er iskaldt her nå..

Anonymkode: af264...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Far har rett til å vite ved forespørsel ja, men ikke nødvendigvis uoppfordret.

Anonymkode: 43f52...4f9

Hvem skal forespørre da? Far vet jo ingenting om dette.Enhver forelder burde dele viktig informasjon om barnet til hverandre, og det uoppfordret.

Endret av Sag85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...