Gå til innhold

Håper så sykt at barnet ikke får rødt hår...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg blir litt lei meg av å lese dette, mange på dette forumet ( inkludert meg selv) sliter og har prøvd lenge å få barn, så kommer du som er så heldig at du faktisk KAN få barn og klager over en så liten bagatell. Uff

Anonymkode: e1baf...647

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, palamina skrev:

Kastanjebrun heter den fargen, det er som regel mye rødt i bruntoner også og særlig hos oss i norden. Og det finnes selvfølgelig mange forskjellige toner rødt, fra gulrotrød, til rødblond og rødbrun. Rødt kan være en utrolig flott hårfarge syns jeg!

Fargen er kobberrød. Han står i innelys mens i sola vil håret skinne ganske kraftig.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Rødt_hår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, yeans skrev:

Fargen er kobberrød. Han står i innelys mens i sola vil håret skinne ganske kraftig.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Rødt_hår

:laugh: Du, mannen som er avbildet tidligere i tråden har over hodet ikke kobberrødt hår ala bildene du linket til. Sollys er ikke i stand til å optisk bleke 4 valører i tillegg til å legge til gultoner altså. Chestnut. Google it.

Nå spores tråden litt av her.

 

 

Endret av palamina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for noe å si?... Guriland!.

Selv har jeg komunegrått hår... Verdens kjedeligste farge!!... Om man faktisk er så heldig å får en FARGE på håret så har man vunnet jackpotten i mine øyne. Som frisør så ser jeg maange pene med rødt hår, like ofte som med andre hårfarger. Er ikke dermed sagt at må blir stygg!. Er «stygge» mennesker med mørkt å blondt hår også. Så halo!?.

Er selv gravid å håper at barnet får mannen min sitt gen å ikke mitt på den fronten. Jeg har snudd maange unge fra å helfarge sitt vakre røde hår til å stripe mindre å mindre. Vær stolt av fargen istedet for å frykte den sier nå jeg. Amen!

Anonymkode: 42c7f...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, palamina skrev:

:laugh: Du, mannen som er avbildet tidligere i tråden har over hodet ikke kobberrødt hår ala bildene du linket til. Sollys er ikke i stand til å optisk bleke 4 valører i tillegg til å legge til gultoner altså. Chestnut. Google it.

Nå spores tråden litt av her.

 

 

Jeg tar høyde for at bildet er noe photoshoppa. Skulle likt å vite navnet og få sett andre bilder så kan vi kverulere rundt hvilke hårfarger han har... :PSola får rødt hår til å skinne. Ikke bleke. 

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, yeans skrev:

Jeg tar høyde for at bildet er noe photoshoppa. Skulle likt å vite navnet og få sett andre bilder så kan vi kverulere rundt hvilke hårfarger han har... :PSola får rødt hår til å skinne. Ikke bleke. 

:fnise:

Google Jamie Fraser, evt outlander. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min har rødt hår , og broren min har rødbrunt hår og skjegg;) mens jeg har et glimt av rødt i mitt ekornbrune hår! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, yeans skrev:

Jeg tar høyde for at bildet er noe photoshoppa. Skulle likt å vite navnet og få sett andre bilder så kan vi kverulere rundt hvilke hårfarger han har... :PSola får rødt hår til å skinne. Ikke bleke. 

:fnise:

Ooh, her er jo flere bilder av han fra samme hårefargepoke, in all kinds of daylight. I rest my case Mr.Yeans. :jolie:

https://www.google.no/search?q=jamie+fraser+outlander&safe=active&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwilnM3Q6vjXAhUSb5oKHedLCfIQiR4IpgE&biw=1753&bih=969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, attegløyma skrev:

Her er nokre fleire bilete av han ;) ganske barsk mann må eg sei...

Sam Heughan farget håret for rollen i Outlander. Da er diskusjonen avblåst fra min side for han er jo ikke en ekte ginger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, yeans skrev:

Sam Heughan farget håret for rollen i Outlander. Da er diskusjonen avblåst fra min side for han er jo ikke en ekte ginger.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som får "såå utrolig mange" komplimenter for hårfargen, har dere tenkt på at det rett og slett er sånt som folk sier i ren sympati bare for å være høflige?

Mener ikke å være slem altså, men enkelte blir litt vel høye på pæra av alle disse komplimentene, og tror seriøst at de som sier at gulrotfarget hår er utrolig vakkert, faktisk mener det de sier. 

Anonymkode: d9ab0...d94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som får "såå utrolig mange" komplimenter for hårfargen, har dere tenkt på at det rett og slett er sånt som folk sier i ren sympati bare for å være høflige?

Mener ikke å være slem altså, men enkelte blir litt vel høye på pæra av alle disse komplimentene, og tror seriøst at de som sier at gulrotfarget hår er utrolig vakkert, faktisk mener det de sier. 

Anonymkode: d9ab0...d94

Hva er det du prøver å insinuere her? Fordi om det finnes noen som ikke liker rødt hår betyr det ikke at det ikke finnes folk som faktisk liker rødt hår.. Hvorfor skulle de som gir komplimenter til rødhårede ikke mene det? 

Tydelig at du ikke er noen fan av rødt hår, men heldigvis er det mange som synes rødt hår er fint og ikke har problemer med å si det. 

Anonymkode: 1e3bd...42b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksnes holdninger smitter over på barn, og ut fra denne tråden ser jeg dessverre at mobbeproblematikk dessverre ikke vil forsvinne med det første.

Akkurat nå sover noen små som ikke skiller mennesker ut fra store eller små neser, tykke eller tynne kropper, rødt eller blondt hår, men som en dag vil lære seg å rakke ned på / heve seg over / mobbe andre basert på deres utseende.

Akkurat nå sover noen små som om noen år vil få høre at de er stygge, verdiløse eller dumme. Akkurat nå sover noen små som en dag vil oppleve å gå til første skoledag med sommerfugler i magen  - intetanende om at det blir starten på et langt mareritt.

Akkurat nå sover noen små som om noen år vil Google "rødt hår stygt" etter å ha fått en kommentar fra en av de andre små som aldri har lært bedre. Akkurat nå sover noen små som vil lese akkurat denne tråden og få bekreftet at "alle" syns de er stygge.

Jeg får vondt langt inn i sjela av dette. Voksne må snart ta sitt forbaskede ansvar på alvor, og det å komme med slike ytringer på nett er ikke det fnugg bedre enn å si det direkte i ansiktet til det lille, uskyldige, håpefulle og rødhårede barnet. 

Fy skam!

Endret av Stella84
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det jo stor forskjell på rødt hår og rødt hår også da, så etter min mening blir det litt for dumt å dra alle under en kam. 

RØDT hår er pent. Gulrotfarge og fregner er dessverre ikke pent.

IMG_4413.JPG

IMG_4421.JPG

Anonymkode: d9ab0...d94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stella84 skrev:

Voksnes holdninger smitter over på barn, og ut fra denne tråden ser jeg dessverre at mobbeproblematikk dessverre ikke vil forsvinne med det første.

Akkurat nå sover noen små som ikke skiller mennesker ut fra store eller små neser / tykke eller tynne kropper / rødt eller blondt hår, men som en dag vil lære seg å rakke ned på / heve seg over / mobbe andre basert på deres utseende.

Akkurat nå sover noen små som om noen år vil få høre at de er stygge, verdiløse eller dumme. Akkurat nå sover noen små som en dag vil oppleve å gå til første skoledag med sommerfugler i magen  - intetanende om at det blir starten på et langt mareritt.

Akkurat nå sover noen små som om noen år vil Google "rødt hår stygt" etter å ha fått en kommentar fra en av de andre små som aldri har lært bedre. Akkurat nå sover noen små som vil lese akkurat denne tråden og få bekreftet at "alle" syns de er stygge.

Jeg får vondt langt inn i sjela av dette. Voksne må snart ta sitt forbaskede ansvar på alvor, og det å komme med slike ytringer på nett er ikke det fnugg bedre enn å si det direkte i ansiktet til drn lille, uskyldige og rødhårede håpefulle. 

Fy skam!

Ja, det er komplett uforståelig at det er så mange som blir hetset og mobbet pga en hårfarge.. Dessverre ser man tydelig i denne tråden at voksne liker å rakke ned på folk som skiller seg ut med bl.a hårfarge.. Tror dessverre hetserene ikke bryr seg noe om at de sårer noen med sine stygge kommentarer - tvert imot virker det nesten som om hensikten er å krenke rødhårede som leser denne tråden. 

Anonymkode: 1e3bd...42b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det jo stor forskjell på rødt hår og rødt hår også da, så etter min mening blir det litt for dumt å dra alle under en kam. 

RØDT hår er pent. Gulrotfarge og fregner er dessverre ikke pent.

IMG_4413.JPG

IMG_4421.JPG

Anonymkode: d9ab0...d94

Det du kaller gulrotfarge er en variant av rødt hår.. Det noen ikke liker er det andre som synes er fint. Så å konsekvent si at gulrotfarge og fregner ikke er pent blir litt for dumt.. Alle mener ikke det samme som deg.. 

Anonymkode: 1e3bd...42b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som får "såå utrolig mange" komplimenter for hårfargen, har dere tenkt på at det rett og slett er sånt som folk sier i ren sympati bare for å være høflige?

Mener ikke å være slem altså, men enkelte blir litt vel høye på pæra av alle disse komplimentene, og tror seriøst at de som sier at gulrotfarget hår er utrolig vakkert, faktisk mener det de sier. 

Anonymkode: d9ab0...d94

Du mener ikke å være slem, skriver du. Vel, for meg blir det en hersketeknikk for nettopp å kunne skrive det slemme du skriver. Dette var et surt oppgulp der det virker som om du ikke kan godta at rødhårede skal føle seg vakre.

Seriøst. Når til og med fremmede kommenterer håret mitt på en positiv måte, så tar jeg det til meg.

Jeg vil ikke anbefale noen å være såpass skeptisk og nærmest paranoid som du beskriver, til om andre virkelig mener det de sier. Det er også viktig å ha evnen til å ta til seg komplimenter, og det kan også trenes opp. Gi heller andre tro på seg selv! Klarer du det?

Bare fordi du muligens vandrer rundt og strør komplimenter rundt deg som du kanskje ikke mener, så betyr det ikke at alle andre gjør det. 

Anonymkode: 9006f...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...