Gå til innhold

Alkoholfri øl i barnedåp - svigers forbanna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er mye verre med banning enn alkoholfri drikke!! Hører du ikke hvor simpelt det høres ut?? 

Anonymkode: 9d881...37d

Du kan umulig ha oppegående foreldre, og håper ikke barna dine sitter å ser hele familien din drikke "øl" i en dåp.

Anonymkode: fd649...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Kariannne skrev:

Alkoholfritt øl selges etter samme regler som alkoholholdig varer? Misforstår jeg nå, eller mener du at Munkholm ikke kan selges etter kl 20 i ukedagene og 18 på lørdager og at kjøper må være over 18 år? Isåfall tar du jo feil

 

1 time siden, Puny skrev:

Eh, nei. Alkoholfri øl selges i fulle åpningstider i matbutikker. Søndager og alt...

Til og med LETT-ØL, med hele 2,5% alkohol, selges hele åpningstiden!

Anonymkode: 4b91f...116

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, yeans skrev:

Det har jeg aldri påstått. Jeg sa at øl og andre alkoholfrie (vin, cider, champagne etc) drikkevarer ikke er noe som hører hjemme i en barnedåp. Det er min mening så får dere andre her rulle inn tunga.

Det er dere som forsøker å gjøre narr her og kverulere vilt. 

Hva ts mener om bilder av ølflasker har jeg ikke uttalt meg om.

Er du sikker på at du ikke blander "alkoholfri" og "alkoholholdig" her?!?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er problemet med at DET SER UT SOM noen tar seg en øl, så lenge man ikke blir beruset? Det er rusen som er skadelig/skremmende med alkohol, ikke flasken/boksen. Begynner seriøst å bli bekymret for enkelte her inne. Dere må ha et forferdelig vanskelig forhold til alkohol siden dere er redde for hva det ser ut som.

Anonymkode: 4bfc1...a32

Det ser bra ut på dåp. 10 folk som sitter med øl flaska. Jada.. Kan ta med sprøyte i vann også da, for det er jo bare VANN i sprøyta, ikke noe rusmiddel.

Anonymkode: fd649...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan umulig ha oppegående foreldre, og håper ikke barna dine sitter å ser hele familien din drikke "øl" i en dåp.

Anonymkode: fd649...54d

Hahaha, nei gud forby at familien ser en voksen person drikke en alkoholfri drikke. :nordvesta:

Det er nettopp foreldre som velger alkoholfri øl som jeg anser som oppegående. Jeg er vokst opp med foreldre som aldri har nytt særlig alkohol foran oss barna og de har alltid drukket alkoholfri øl til feks julemat. Stakkars meg som vokste opp med edru, dog øldrikkende, foreldre.

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skål for oppegående folk som kanskje skulle sluttet med alkohol foran barna sine. Mange av de inne på KG. 

Anonymkode: fd649...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ser bra ut på dåp. 10 folk som sitter med øl flaska. Jada.. Kan ta med sprøyte i vann også da, for det er jo bare VANN i sprøyta, ikke noe rusmiddel.

Anonymkode: fd649...54d

Dette forteller mye om hva slags forhold du kommer fra. Sitter virkelig voksne folk å drikker av flaska i finere selskap? Kanskje problemet deres er etikette, ikke hva som er i flaska. Har du hørt om glass og servering?

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS var kun bekymret for at ølflasker så tacky ut på bildene hun skulle publisere.

Hun er ikke bekymret for 0,7 % alkohol.

Hun er BARE bekymret for hva andre vil tenke/tro og sladre om...eller at livet hennes ikke skal se instagramverdig ut.

Men nå har hun i tillegg fått  selskap av noen med ekstremholdninger av indremisjonstypen ("det er ikke dansen vi har noe i mot, det er hva den fører med seg"), og det fører jo diskusjonen ut i det absurde :)

Anonymkode: 65922...3aa

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan umulig ha oppegående foreldre, og håper ikke barna dine sitter å ser hele familien din drikke "øl" i en dåp.

Anonymkode: fd649...54d

Hele familien min kan fint drikke både øl og vin i en dåp, ser ikke problemet i det hele tatt. Alle begrenser seg og oppfører seg fint. 

For oss er et glass alkoholholdig drikke like mye det som skiller hverdag og fest som festmat. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til TS:
Hva tenker du om champagneglass med mozell? Ville du hatt dette i dåpen? På instagram vil jo dette se ut som champagne, men det er kanskje mer classy?

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

Hva skal du servere til drikke, som også ser bra ut på bildene? Er ute etter tips!

Anonymkode: 58865...24f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis vokst opp i en familie som er glad i alkohol, og som syns det er helt greit og vise øl flasker over alt. Selv om det ikke er alkohol i disse, så ser det UT som alkohol. Det blir det samme som røyk, sprøyter osv. Du forbinder det med alkohol, og det MÅ du skjønne at det ikke hører til i en dåp. HVem som helst oppegående person skjønner dette, men du derimot.. langt ifra oppegående.

Anonymkode: fd649...54d

Men HVEM er det som synes der ser ut som alkohol? De nysgjerrige naboene som sitter med kikkert for å få med seg alt som skjer??? 

De som er i selskapet vet jo at det er alkoholfritt?

La meg gjette....du har satt dine ben i et bedehus?

Anonymkode: 65922...3aa

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, den flaska der med Vørterøl hadde jeg tatt flere av på styrten om jeg var mor til et dåpsbarn! Drakk store mengder av det da jeg ammet, anbefales til alle som ammer da det hjelper på produksjonen 🍼

Anonymkode: 4b91f...116

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil ikke ha fine dåps bilder da? At man ser Ringnes rundt omkring på dåps bordet er nå ikke fint. Nordmenn har et syn på alkohol som ingen andre har, utenom kanskje russland? Drikk seg drita, så går alt bra. Her må nok noen foreldre gå i seg selv, og vise at de er et forbilde til barna, enn at de SKAL ha ringnes på et dåps bord. Dåpen varer 2 timer? Vent til du kommer til, så kan du ta en alkoholfritt ringnes. Huff, nordmenn sier jeg bare.

Anonymkode: fd649...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har tydeligvis vokst opp i en familie som er glad i alkohol, og som syns det er helt greit og vise øl flasker over alt. Selv om det ikke er alkohol i disse, så ser det UT som alkohol. Det blir det samme som røyk, sprøyter osv. Du forbinder det med alkohol, og det MÅ du skjønne at det ikke hører til i en dåp. HVem som helst oppegående person skjønner dette, men du derimot.. langt ifra oppegående.

Anonymkode: fd649...54d

 

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan folk mene at alkohol fritt øl er bra i en dåp, seriøst? Det ser nå ut som du drikker øl, selv om vet det er alkohol fritt. Herregud. Hadde aldri latt noen med øl/alkohol fritt øl sitte og snippe dette i mitt barns dåp. Da kan du faen meg heller ta deg en alkohol fri øl når du kommer hjem, godt til maten eller ei. 

Anonymkode: fd649...54d

 

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ser bra ut på dåp. 10 folk som sitter med øl flaska. Jada.. Kan ta med sprøyte i vann også da, for det er jo bare VANN i sprøyta, ikke noe rusmiddel.

Anonymkode: fd649...54d

Hvorfor er folk så redde for hva det ser ut som? Hvem er de redde skal se det? De som er på dåpsfesten vet jo at det ikke er alkohol?

Hvis man er så redd for hva folk måtte mene og tro,  så er det jo bare å ikke legge ut bilder på sos.medier? 

En annen ting; hvorfor skal flaskene stå på bordet? Bruker dere ikke glass? Digre flasker på et pyntet bord er stygt (eller tacky om du vil) uansett hva de inneholder!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan umulig ha oppegående foreldre, og håper ikke barna dine sitter å ser hele familien din drikke "øl" i en dåp.

Anonymkode: fd649...54d

Har oppgående foreldre?? Jeg er selv forelder, jeg er til og med bestemor!! 😂 Og vet du hva, jeg har et veldig balansert forhold til alkohol. Kan nyte et glass til god mat,  men er aldri beruset. Mine voksne barn er også forsiktig med alkohol, men ikke fanatisk, heldigvis!! 

Anonymkode: 9d881...37d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vil ikke ha fine dåps bilder da? At man ser Ringnes rundt omkring på dåps bordet er nå ikke fint. Nordmenn har et syn på alkohol som ingen andre har, utenom kanskje russland? Drikk seg drita, så går alt bra. Her må nok noen foreldre gå i seg selv, og vise at de er et forbilde til barna, enn at de SKAL ha ringnes på et dåps bord. Dåpen varer 2 timer? Vent til du kommer til, så kan du ta en alkoholfritt ringnes. Huff, nordmenn sier jeg bare.

Anonymkode: fd649...54d

Drikke seg drita på alkoholfritt øl???

Du er jo ikke riktig rett....

Anonymkode: 65922...3aa

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Puny skrev:

Hele familien min kan fint drikke både øl og vin i en dåp, ser ikke problemet i det hele tatt. Alle begrenser seg og oppfører seg fint. 

For oss er et glass alkoholholdig drikke like mye det som skiller hverdag og fest som festmat. 

Et eksempel på familie som er glad i alkohol, og ikke bryr seg hva de viser barna sine. Noen går denne veien, det er synd. Man kan ikke velge hvordan andre skal ha oppveksten, men det er trist at noen får en slik en.

Anonymkode: fd649...54d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...