Gå til innhold

Alkoholfri øl i barnedåp - svigers forbanna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigermor var urimelig fordi hun ble "pissesur" over en bagatell. Men det er tydelig at du ikke liker svigers så jeg mistenker at du overdriver. Jeg ser du skriver at dere har et godt forhold, men det virker virkelig ikke sånn.

At du kaller dem "tacky" fordi de ble avbildet med en munkholm i hånda det.. Det sier aller mest om deg.

Jeg synes du skal prøve å skjerpe deg, og få en bedre holdning til dine svigerforeldre.

Endret av miaw
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, palamina skrev:

Kjære vene, enkelte nordmenn har et ekstremt anstrengt forhold til alkohol og alt som kan minne om alkohol tydeligvis. Her er det snakk om smaken og over hodet ikke rusen som ikke skal unnes noen, det er rimelig sært altså. Aldri hørt maken faktisk.

Ja vet, her er det enten grisefylla eller klinkende edru som gjelder.  Hadde ikke gått an å tatt seg en Ringnes i en dåp, kunne jo blitt full!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da skulle du vært i vår barnedåp Ts, der serverte vi sjampanje med ( hold deg fast) alkohol! 

Det serveres stort sett alltid et alkoholholdig alternativ i alle familiefester vi har. Ser ikke problemet. 

Anonymkode: 7fc7a...074

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig reaksjon hos svigerforeldrene, det er jo dere som bestemmer!

Når det er sagt som datter av en alkoholiker, serveres ikke alkohol her i dåp/konfirmasjon, men munkholm ol er helt ok. 

Jeg forstår heller ikke det med bilder osv, ville ikke tenkt på det i det hele tatt, og jeg er ganske så anti alkohol med barn tilstede! 

Sum; deres dåp, deres avgjørelse, men ser ikke problemet med alternativt alkoholfri øl/vin til de som feks ikke er glad i brus! 

Anonymkode: bc6ab...b6c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener alkoholfritt øl ikke hører hjemme i en barnedåp, hvordan stiller dere dere til ingefærøl? 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol har ikke noe i en barnesammenheng å gjøre, "alkoholfri" eller ikke, det er tacky og lite dannet. Klarer man ikke å kose seg uten øl, så har man et problem, og burde ikke være rundt barn

Anonymkode: 576d3...d72

Alkholfri øl er ikke alkohol. Herregud. Mennesker som drikker alkoholfri øl kan henge så mye de vil rundt mitt barn, hvorfor i all verden skulle det gjøre noe? 

Anonymkode: ae105...801

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen forklare meg hva som er problemet med alkoholfri øl i en dåp? (Tacky på bilder i sosiale medier er ikke et argument jeg anser som godt). Problemet med alkohol når barn er tilstede er fordi voksne endrer adferd og det kan oppleves ubehagelig og skremmende for barn. Men dette er ikke et problem når drikken ikke inneholder alkohol. Jeg ser bare positivt med å heller drikke alkoholfritt enn alkohol når det er barn til stede? Kan noen forklare?

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke en avsporing egentlig....handler om at folk setter likhetstegn mellom alkohol og alkoholfritt, enten det nå er hvordan det ser ut på bilde eller hva de tror at det er.

Er du sikker på at du ikke har blandet sammen begrepene "øl" og "alkohol" slik en annen bruker foreslo? Det spiller jo ikke noen rolle hvor man kjøper det. Problemet med alkohol er at det er et rusmiddel, og det er helt forståelig at man ikke vil servere det i en dåp. Helt greit. Men at man ikke kan servere øl UTEN alkohol - der faller jeg av. 

Ts begrunner det med hva andre vil tro og mene når de ser bildene på sosiale medier, det synes jeg er en dårlig grunn for voksne mennesker.

Så kommer du og begynner å mase om at alkoholfritt øl er et alkoholholdig rusmiddel fordi du får kjøpt det på polet og i matbutikken? Du er jo på bærtur....

Anonymkode: 65922...3aa

Det har jeg aldri påstått. Jeg sa at øl og andre alkoholfrie (vin, cider, champagne etc) drikkevarer ikke er noe som hører hjemme i en barnedåp. Det er min mening så får dere andre her rulle inn tunga.

Det er dere som forsøker å gjøre narr her og kverulere vilt. 

Hva ts mener om bilder av ølflasker har jeg ikke uttalt meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, yeans skrev:

Hvorfor selges alkoholfri vin og øl kun på godkjente steder?

 

Jeg er gravid og kjøper alkoholfri øl på matbutikken, jeg. Tenke seg til.

 

Anonymkode: ae105...801

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, yeans skrev:

Det har jeg aldri påstått. Jeg sa at øl og andre alkoholfrie (vin, cider, champagne etc) drikkevarer ikke er noe som hører hjemme i en barnedåp. Det er min mening så får dere andre her rulle inn tunga.

Det er dere som forsøker å gjøre narr her og kverulere vilt. 

Hva ts mener om bilder av ølflasker har jeg ikke uttalt meg om.

Hvem har bestemt at alkohol ikke hører hjemme i en barnedåp?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Hvem har bestemt at alkohol ikke hører hjemme i en barnedåp?

Hva har det med saken å gjøre? Leter du etter et lovpåbud?

Hvis ts ikke ønsker å servere øl så er det hennes fulle rett da det er hun som holder barnedåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hvem har bestemt at alkohol ikke hører hjemme i en barnedåp?

Enig, jeg er vandt til at det serveres i barnedåp. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Det er jo alkoholfritt. Jeg sidestiller Munkholm og brus. Ja, hun overreagerer - men det gjør jammen meg du også :P 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, yeans skrev:

Hva har det med saken å gjøre? Leter du etter et lovpåbud?

Hvis ts ikke ønsker å servere øl så er det hennes fulle rett da det er hun som holder barnedåpen.

Strengt tatt ingen som ber om at det serveres øl heller. Kun et litt mer spennende alternativ til Farris, og sukkerproppet brus. Altså alkoholfri øl. 

Fysjom.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får de bare finne seg i. Vil de ha alkohol, får de drikke det hjemme etter at de har kommet hjem fra barnedåpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peonjenta skrev:

Enda en som ikke gidder lese HI. Er visst uoverkommelig vanskelig.:roll:

Kanskje du heller skal lese bedre... Det var et svar til en annen, som ikke syntes det var farlig å ta seg en "vanlig øl". Les abnr, med mindre det er uoverkommelig vanskelig :fnise:

 

Er ts som selv bestemmer, og svigers har ingen grunn til å blir sur. Blir som om jeg skulle klikka over at det var servert cola zero, i stedet for pepsi max. Man klarer å drikke det man får servert - og alkohol/alkoholfritt/øl har ikke noe i barneselvskap å gjøre + om ts vil ta koselige bilder - så skal ts såklart få lov til det, og det SER faktisk sykt tacky ut med ølflasker på bordet

Anonymkode: 576d3...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Det får de bare finne seg i. Vil de ha alkohol, får de drikke det hjemme etter at de har kommet hjem fra barnedåpen

Leser ikke folk tråden før de svarer? :laugh:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, palamina skrev:

Leser ikke folk tråden før de svarer? :laugh:

Det var akkurat det jeg gjorde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er tydligvis selve flasken og ikke innholdet. Siden dere ellers vil servere alkoholfri drikke i dåpen og ikke kun vann.

Skjul flaskene med litt papir og pynt, så er det ingen som tenker noe galt når de ser bildene. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å få det på det rene: 

«Alkoholfritt øl» er ikke alkoholfritt - men øl som inneholder mindre enn 0,7% alkohol! 

Mange misoppfatninger rundt dette ser det ut til.

Anonymkode: 6fb7d...ccb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...