Gå til innhold

Alkoholfri øl i barnedåp - svigers forbanna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Kariannne skrev:

Alkohol har Inge ting i en dåp eller konfirmasjon å gjøre, eller i selskap til barn under 18 år generelt. Jeg ser både dine svigerforeldre og deg. Munkholm drikkes jo ikke pga alkoholen, men smaken, ikke alle liker brus, men samtidig må det heller da gå an å drikke noe annet denne dagen, en litt dyr god eplemost på glassflaske, evt Farris/Bris. 

Men Munkholm ER IKKE ALKOHOL.

Anonymkode: 65922...3aa

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, yeans skrev:

Hva er problemet med å forstå at all type alkohol (inkl alkoholfritt) ikke hører hjemme i en barnedåp? 

 

Hva er problemet med å forstå at om noe er alkoholfritt er det ikke alkohol? Du blander øl og alkohol. Øl betyr ikke alkohol. Alkoholfritt er alt som ikke inneholder alkohol, også brus. 

Anonymkode: 4bfc1...a32

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan alkoholfritt være alkohol?? :bond:

Anonymkode: 65922...3aa

Hvorfor selges alkoholfri vin og øl kun på godkjente steder?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet med å forstå at om noe er alkoholfritt er det ikke alkohol? Du blander øl og alkohol. Øl betyr ikke alkohol. Alkoholfritt er alt som ikke inneholder alkohol, også brus. 

Anonymkode: 4bfc1...a32

Ja, ikke sant :) Melk og vann er også alkoholfri drikke. Veldig merkelig diskusjon vi har med jeans her :laugh:

Anonymkode: 65922...3aa

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, yeans skrev:

Hvorfor selges alkoholfri vin og øl kun på godkjente steder?

 

Tror du at det er fordi det er alkohol i det alkoholfrie? Hva tror du alkoholfri betyr? :klo:

Anonymkode: 65922...3aa

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig. Bare i Norge..... Jeg synes både "alkohol" (som er det nordmenn kaller vin og øl) og alkoholfritt må være helt OK i en barnedåp. Hva hadde du tenkt å servere da, TS? Fanta?

Anonymkode: 0ad19...7fb

Mener du virkelig at alkohol har noe i en barnedåp å gjøre? :sjokkbla: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet med å forstå at om noe er alkoholfritt er det ikke alkohol? Du blander øl og alkohol. Øl betyr ikke alkohol. Alkoholfritt er alt som ikke inneholder alkohol, også brus. 

Anonymkode: 4bfc1...a32

Du får sjekke utsalgssteder og polet da. Alkoholfritt øl selges etter samme regler som alkoholholdige varer.

Merkelig så kverulante dere er på noe helt opplagt. Og ikke bare det. Avsporer tråden gjør dere også. Gøy much?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn merker fort forskjell på voksne etter et par øl, det er en skullem situasjon, - øl har ikke nor undt barn å gjøre, spess ikke i et barneselskap.

 

Og det ser tacky ut på bilder - folk melder jo til barnevernet for mindre.

 

Ts, du bestemmer, er du som har selvskapet, folk som vil ha øl, kan drikke dette hjemme

Anonymkode: 576d3...d72

Enda en som ikke gidder lese HI. Er visst uoverkommelig vanskelig.:roll:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, yeans skrev:

Du får sjekke utsalgssteder og polet da. Alkoholfritt øl selges etter samme regler som alkoholholdige varer.

Merkelig så kverulante dere er på noe helt opplagt. Og ikke bare det. Avsporer tråden gjør dere også. Gøy much?

Det er jo ikke en avsporing egentlig....handler om at folk setter likhetstegn mellom alkohol og alkoholfritt, enten det nå er hvordan det ser ut på bilde eller hva de tror at det er.

Er du sikker på at du ikke har blandet sammen begrepene "øl" og "alkohol" slik en annen bruker foreslo? Det spiller jo ikke noen rolle hvor man kjøper det. Problemet med alkohol er at det er et rusmiddel, og det er helt forståelig at man ikke vil servere det i en dåp. Helt greit. Men at man ikke kan servere øl UTEN alkohol - der faller jeg av. 

Ts begrunner det med hva andre vil tro og mene når de ser bildene på sosiale medier, det synes jeg er en dårlig grunn for voksne mennesker.

Så kommer du og begynner å mase om at alkoholfritt øl er et alkoholholdig rusmiddel fordi du får kjøpt det på polet og i matbutikken? Du er jo på bærtur....

Anonymkode: 65922...3aa

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier mannen din da? Har han lov til å ha noen mening?

Anonymkode: eaf03...5cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke en avsporing egentlig....handler om at folk setter likhetstegn mellom alkohol og alkoholfritt, enten det nå er hvordan det ser ut på bilde eller hva de tror at det er.

Er du sikker på at du ikke har blandet sammen begrepene "øl" og "alkohol" slik en annen bruker foreslo? Det spiller jo ikke noen rolle hvor man kjøper det. Problemet med alkohol er at det er et rusmiddel, og det er helt forståelig at man ikke vil servere det i en dåp. Helt greit. Men at man ikke kan servere øl UTEN alkohol - der faller jeg av. 

Ts begrunner det med hva andre vil tro og mene når de ser bildene på sosiale medier, det synes jeg er en dårlig grunn for voksne mennesker.

Så kommer du og begynner å mase om at alkoholfritt øl er et alkoholholdig rusmiddel fordi du får kjøpt det på polet og i matbutikken? Du er jo på bærtur....

Anonymkode: 65922...3aa

Man kan jo begynne å lure på om det er "godtatt" med brus også i det hele, det kan jo minne om rusbrus som smirnoff ice og bacardi breezer.  Huffameg.  :hakeslepp:

Endret av Peonjenta
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her!

Tusen takk! Det er akkurat det jeg mener, det er flere barn som skal være tilstede og det ser som du sier tacky og lite dannet ut! 

Jeg ønsker selvfølgelig at det skal bli koselig, men min side av familien er helt enig med meg at det ikke passer seg i en barnedåp, men svigers er helt uenige! 

Var ikke lenge siden svigersøster hadde dåp for sønnen sin og det ble servert alkoholfritt, og bildene som ble publisert senere var flaue å se på, da det ikke fantes et bilde av besteforeldrene til dåpsbarnet hvor de ikke hadde en øl i hånda, så skikkelig tacky ut!

Anonymkode: 8c8e7...d41

Tacky, ass...

Anonymkode: e550f...01f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, syns ikke at alkoholfri øl har noe i en dåp,barnebursdag eller i en konfirmasjon å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal sies at jeg aldri har hatt noen problemer med svigers, vi har alltid hatt et kjempe godt forhold:

Den lille jenta vår skal døpes neste helg og planleggingen av dåpen er i god gang. Svigers bor veldig nær svenskegrensa og tilbød seg å kjøre innom for å kjøpe med en god del alkoholfri øl, noe jeg takket pent nei til da jeg føler øl (alkoholfri eller ei) ikke har noen ting i en barnedåp å gjøre. Svigermor ble rett og slett pisssur og begynte å hyle ut om dåpene til de andre barnebarna var forferdelige og at de er forferdelige besteforeldre fordi de ønsker å kose seg meg øl i dåpen. 

Det har selvfølgelig ingenting med det å gjøre, jeg bare synes ikke det er passende i en barnedåp og det ser veldig dårlig ut på bilder da man ikke kan se om det er alkoholfritt eller ikke. 

Mer jeg virkelig så urimelig fordi jeg ikke ønsker alkoholfri øl i barnedåpen? 

Anonymkode: 8c8e7...d41

Alkohol, ølfritt eller ei, har ingenting i en barnedåp å gjøre! Jeg hadde gitt de valget: " hva er viktigst for dere? Øl eller barnet?", så kan de velge om de ønsker å komme, ut i fra svaret de gir. Du er ikke urimelig. De må respektere ditt ønske. De kan heller drikke øl hjemme etter barnedåpen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, yeans skrev:

Hva er problemet med å forstå at all type alkohol (inkl alkoholfritt) ikke hører hjemme i en barnedåp? 

 

Hehehe, må le litt altså :fnise: Blir veldig tørste gjester i en slik dåp...

Anonymkode: 55b5f...bdb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære vene, enkelte nordmenn har et ekstremt anstrengt forhold til alkohol og alt som kan minne om alkohol tydeligvis. Her er det snakk om smaken og over hodet ikke rusen som ikke skal unnes noen, det er rimelig sært altså. Aldri hørt maken faktisk.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et glass vin til middagen i dåpen, og vin til middagen i konfirmasjonen. I mange andres dåpselskap har det blitt servert alkoholfri vin.

Ser ikke problemet med et glass vin til maten så lenge ikke "onkel Tore" har store problemer med å styre seg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig. Bare i Norge..... Jeg synes både "alkohol" (som er det nordmenn kaller vin og øl) og alkoholfritt må være helt OK i en barnedåp. Hva hadde du tenkt å servere da, TS? Fanta?

Anonymkode: 0ad19...7fb

Er du gal, fisefine damer drikker da ikke fanta. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egoistisk og ufint av svigermora di å oppføre seg sånn. Det er DIN dåp, DU bestemmer! De tåler å drikke vann!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...