Gå til innhold

Hvordan vet man om en snap er til seg eller sendt til alle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei kan dere lære meg litt opp i snapchat :)  Er det snapper man får Notification om som er sendt til seg, eller kan de være sendt til alle? 
Eller kan man se på fargesymbolet på noen måte om det er en snap til seg eller om den er sendt til alle? 
Jeg syns det er så vanskelig å kommunisere på snap for jeg vet ikke om jeg skal svare på bilder som blir sendt, når det ikke står noe direkte spørsmål til meg der? Jeg skjønner ikke hvordan man kommuniserer på snap! 

Vil ikke være innbilsk å svare på alt heller men heller ikke avvisende om det faktisk er snapper som sendes til bare meg og jeg i hans øyne overser de (fordi jeg ikke skjønner om de er til meg eller tilfeldig, og om det er noe jeg må svare på eller ikke).
Fikk bilde av et hjerteklistremerke på en bussholdeplass og skjønner ikke om den var ment som hjerte til meg, eller en generell snap av kreativ kunst til alle?! 
Hvordan er kommunikasjonsnormen på snapchat? :) 

Anonymkode: 1da57...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke gutten i virkeligheten så jeg tør ikke spørre han heller.. Vi er i starten av flørtestadie og ble venner på snap i går 

Anonymkode: 1da57...968

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sender så mye rart, er det meningen at jeg skal svare på dette? Selfie, fin utsikt, snømann, hjerteklistremerke.. Hvordan bruker man snap? Jeg må vel ikke kommentere hver snap han sender til meg (får Notification) eller er det vanlig? Leste om en jente her inne som sletta en gutt fra snapp fordi han sjeldent svarte på snappene hennes og hun tok det som avvisning, og jeg vil ikke at min gutt skal føle at jeg avviser han eller er uinteressert / dårlig på å bli kjent men skjønner ikke poenget med å sende kommentar eller selfie tilbake "fin utsikt" "kjekk på bildet" osv liksom???? Håper noen kan lære meg litt hvordan man bruker snap :) Jeg er mer av den type person som bare bruker mobil til konkrete spørsmål og avtaler så snapchat er så nytt. 

Anonymkode: 1da57...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke vite om en snap er sendt bare til deg eller til alle. Eneste indikasjonen kan være om snap'en du får til deg også ligger på my story til den som har sendt - da har vedkommende sannsynligvis (men ikke nødvendigvis) sendt til hele listen sin

Fargekodene er:

Blå: chattesnap

Rød: Bildesnap

Lilla: Filmsnap

Du kan jo begynne med å svare på en og annen snap og se om du får noe respons

Anonymkode: 1fcc6...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg trodde det hadde med Notifications å gjøre. Hvis man sender til alle havner snappene i Mystory, og gir ikke Notification (jeg får hvertfall ikke det om mystoryer, må da inn på snapchat å se etter selv??) , og at hvis man sendte direkte til meg så var det da jeg fikk Notification? Men det har ikke noe å si det da? 

Anonymkode: 1da57...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja, jeg trodde det hadde med Notifications å gjøre. Hvis man sender til alle havner snappene i Mystory, og gir ikke Notification (jeg får hvertfall ikke det om mystoryer, må da inn på snapchat å se etter selv??) , og at hvis man sendte direkte til meg så var det da jeg fikk Notification? Men det har ikke noe å si det da? 

Anonymkode: 1da57...968

Nei. Man kan fint sende en snap til flere eller alle uten at den havner i mystory. 

Hvorfor svarer du ikke bare på det du vil svare på da? Det er jo ikke slik at du ikke kan svare bare fordi han har sendt den til flere. 

Anonymkode: b3583...1e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må bare føle deg litt frem :) noen kan være sendt til halve vennelista mens andre er bare til deg. Svar på noen, selv om det ikke er et spørsmål, men definitivt ikke alle. 

Anonymkode: cad6f...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke står noe direkte mot deg så er det ikke så lett å vite om den er sendt til deg eller flere. Og selv om den er sendt bare til en person så er det ikke alltid man svarer/får svar. Men om dette er en du er interessert i så kan du jo flørte litt løst tilbake, eller spørre spørsmål. Mange sender random, gjør det selv noen ganger om jeg kjeder meg ekstremt. 

Anonymkode: b76f2...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Man kan fint sende en snap til flere eller alle uten at den havner i mystory. 

Hvorfor svarer du ikke bare på det du vil svare på da? Det er jo ikke slik at du ikke kan svare bare fordi han har sendt den til flere. 

Anonymkode: b3583...1e0

Okei takk for svar alle. Nei grunnen til at jeg ikke har brukt snapchat før er fordi jeg ikke syns det er noe å svare på der av ting venner sender, har bare endt opp med å glemme hele appen, men nå har jeg fått en gutt fra den gamle skolen min der siden vennen hans som kjenner meg spurte om jeg hadde snap for han hadde spurt etter den for å bli kjent med meg  og jeg vil ikke at han skal føle jeg avviser han bare fordi jeg ikke snapper. Er det opp til meg så hadde jeg ikke svart på noen, siden det ikke er spesifikke beskjer eller spm . Men vil jo bli kjent :)

Anonymkode: 1da57...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere her som blir lei snap i perioder?! Har lyst til å kaste telefonen ut av vinduet til tider!

Anonymkode: 685d0...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...