Gå til innhold

Jeg fikk barn sist av søsknene, så mine barn er uinteressante for alle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg forventet aldeles ikke at de spontant skulle huske eller gratulere om det, jeg sendte et bilde i vår felles familiechat bare for å oppdatere dem litt på vårt liv og får 0 respons. Det er 12 voksne mennesker i den chatten ingen sier noe, Ikke en tommel opp en gang. Sånn er det hver gang. 

TS

Anonymkode: 49572...33f

Hvis et av de andre søskenene legger ut bilde av sitt barn eller noe annet delbart, kommer det da respons? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Ulven skrev:

Hvis et av de andre søskenene legger ut bilde av sitt barn eller noe annet delbart, kommer det da respons? 

ja, selvfølgelig. 

ts

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

ja, selvfølgelig. 

ts

Anonymkode: 49572...33f

Da synes jeg du skal gi det et siste forsøk. Det er nemlig ikke sikkert familien din er klar over det mønsteret som har satt seg i måten dere kommuniserer på. Send en melding til hver og en personlig at du opplever det sårt at det er lite interesse rundt deg og ditt liv. Ikke fokuser så mye på barnet, men heller din opplevelse av å stå utenfor familien. 

Får du ikke respons, er det helt greit å kutte ned på kontakten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det du vil med denne tråden, da? Du har jo allerede bestemt deg for hvordan situasjonen er, og er ikke innstilt på innspill fra andre, selv om folk skriver lange reflekterte innlegg til deg. Det skinner igjennom alle de mutte og avstengte svarene du kommer med. Da er det vel bare å kjøre på med din egen måte å takle ting på, vel..?

Synes det er en gjenganger her på KG, TS lufter en problemstilling, folk legger tid og energi i å svare, men ganske fort blir det tydelig at TS egentlig bare var ute etter bekreftelse på sitt eget syn. Forstår ikke poenget.

Anonymkode: 4be9d...810

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forventet aldeles ikke at de spontant skulle huske eller gratulere om det, jeg sendte et bilde i vår felles familiechat bare for å oppdatere dem litt på vårt liv og får 0 respons. Det er 12 voksne mennesker i den chatten ingen sier noe, Ikke en tommel opp en gang. Sånn er det hver gang. 

TS

Anonymkode: 49572...33f

Det slår meg at de muligens ser på deg som en tanke needy? Den tanken slår i hvert fall meg, etter å ha lest tråden. Bare det at du kaller det du oppfatter som liten interesse for «negativ påvirkning».. :klo:

Anonymkode: b3fe4...027

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

jo jeg kan faktisk det. Hvis de ikke kommer til å være et positivt innslag i mitt barns liv, så trenger de ikke være noe innslag i det hele tatt. 

TS

Anonymkode: 49572...33f

Blir litt feil altså. Jeg skjønner det er sårt, men de har nok ikke samme kapasitet eller engasjement lenger. Tenk deg selv at du får barn nr 10. Det er ikke så spennende lenger. Trist riktignok, men du bør ikke nekte barn og besteforeldre å ha samvær av den grunn. Jeg kunne tenkt meg at min mor stilte bedre opp, men hun er «oppbrukt» fordi hun har tatt seg av sin psykisk syke bror og demente mor i mange år etter vi barna flyttet hjemmefra. Første barnebarnet var stas og så dabbet det av. Jeg tenker jeg må la henne få noen år til å bare være seg selv, men ta med barna til henne på hyggelige sammenkomster uten å dytte noe særlig ansvar og forventninger på henne. Bittert, ja. Men man kan ikke forvente at noen skal klare å ha ansvar og forventninger for andre et helt liv. Hun har nå hatt tungt omsorgsansvar i over 40 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig - ingen er vel egentlig interessert i babyer i det hele tatt.

Anonymkode: deb5a...3ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig - ingen er vel egentlig interessert i babyer i det hele tatt.

Anonymkode: deb5a...3ce

Jo, veldig mange er det. Hvilken boble lever du i?

Anonymkode: 57f11...80f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det har jeg fått, men ingenting av det løser problemene mine. 

 

TS

Anonymkode: 49572...33f

Hva slags svar forventet du å få da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er det du vil med denne tråden, da? Du har jo allerede bestemt deg for hvordan situasjonen er, og er ikke innstilt på innspill fra andre, selv om folk skriver lange reflekterte innlegg til deg. Det skinner igjennom alle de mutte og avstengte svarene du kommer med. Da er det vel bare å kjøre på med din egen måte å takle ting på, vel..?

Synes det er en gjenganger her på KG, TS lufter en problemstilling, folk legger tid og energi i å svare, men ganske fort blir det tydelig at TS egentlig bare var ute etter bekreftelse på sitt eget syn. Forstår ikke poenget.

Anonymkode: 4be9d...810

nei jeg hadde ikke bestemt meg da jeg opprettet tråden, jeg har bestemt meg imens jeg leste svarene her, og det har definitivt påvirket meg. Det ble klarere og klarere for meg hvordan situasjonen egentlig er. 

TS

Anonymkode: 49572...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det slår meg at de muligens ser på deg som en tanke needy? Den tanken slår i hvert fall meg, etter å ha lest tråden. Bare det at du kaller det du oppfatter som liten interesse for «negativ påvirkning».. :klo:

Anonymkode: b3fe4...027

Det er min erfaring. Jeg var en gang i samme situasjon som mitt barn er i nå og det påvirket meg negativt. Jeg tok det innover meg og tenkte som lite barn at det er meg det er noe galt med siden bestemor er mer glad i mine eldre søsken. Det var en negativ påvirkning for meg. 

 

TS

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Blir litt feil altså. Jeg skjønner det er sårt, men de har nok ikke samme kapasitet eller engasjement lenger. Tenk deg selv at du får barn nr 10. Det er ikke så spennende lenger. Trist riktignok, men du bør ikke nekte barn og besteforeldre å ha samvær av den grunn. Jeg kunne tenkt meg at min mor stilte bedre opp, men hun er «oppbrukt» fordi hun har tatt seg av sin psykisk syke bror og demente mor i mange år etter vi barna flyttet hjemmefra. Første barnebarnet var stas og så dabbet det av. Jeg tenker jeg må la henne få noen år til å bare være seg selv, men ta med barna til henne på hyggelige sammenkomster uten å dytte noe særlig ansvar og forventninger på henne. Bittert, ja. Men man kan ikke forvente at noen skal klare å ha ansvar og forventninger for andre et helt liv. Hun har nå hatt tungt omsorgsansvar i over 40 år. 

Det spørs jo hva det samværet består i om dette samværet er positivt eller negativt. Da min mor var her på barselsbesøk og nesten kun snakket om min nevø som skal begynne på folkehøyskole og hvor spennende det blir isteden for å vise interesse for den nye verdensborgeren så blir dette "samværet" ganske negativt. 

TS

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig - ingen er vel egentlig interessert i babyer i det hele tatt.

Anonymkode: deb5a...3ce

Jeg er det! Jeg var veldig interessert i mine søskens babyer da de kom. Min mor var også interessert i dem som babyer, men ikke i min baby. 

 

TS

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mooria skrev:

Hva slags svar forventet du å få da?

vet ikke, men jeg har definitivt kommet til en beslutninger å ha lest svarene i denne tråden. Jeg skal prate me min mor, men jeg må fokusere på beskytte meg selv og mitt barn nå. Hvis ting endres i fremtiden kan jeg heller vurdere å ta initiativ til kontakt. 

TS

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke morsomt ut TS, og jeg skjønner at det oppleves som sårt. Også dårlig oppførsel fra din mor.. 

Jeg trodde det skulle bli litt sånn for oss også for vi har 2 og 3 eldre søsken som alle har fått barn. Våre to små er nummer 8 og 9 i rekka med barnebarn på begge sider, men det har vært like stas for hvert barn da vi også fikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja vel, du kan jo legge på at du har lovet bort arvegods til bare den eldste, kjøper finere julegaver til den eldste, setter av mer tid til den eldste så begynner du å nærme deg min familie. 

 

TS

Anonymkode: 49572...33f

Eldstemann på 13 får selvfølgelig dyrere julegaver enn minstejenta, hun er 8 uker og vet ikke hva en julegave er, eller hvor mye penger den bør koste for å være bra nok, dessuten har vi huset fullt av babyutstyr, klær og leker så hun trenger absolutt ingenting. Da bruker jeg heller ekstra penger på de eldste for at de skal få noe de ønsker seg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vet ikke, men jeg har definitivt kommet til en beslutninger å ha lest svarene i denne tråden. Jeg skal prate me min mor, men jeg må fokusere på beskytte meg selv og mitt barn nå. Hvis ting endres i fremtiden kan jeg heller vurdere å ta initiativ til kontakt. 

TS

Anonymkode: 49572...33f

Du må beskytte deg selv og barnet ditt? Høres jo ut som dere er blitt utsatt for grov mishandling og omsorgssvikt.

Anonymkode: 500ba...684

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16

Kjære deg Ts. Du er nr 4 i flokken, det er 10 barnebarn. Jeg blir utslitt bare av å tenke på det! Det er jo ikke det minste rart at din mor ikke orker så mye mer nå. Hadde du virkelig forventet det? Jeg har sett det blant venninner med mange søsken som har en haug med barn, og så får de selv barn i tillegg. Hva tror de egentlig? At folk har ubegrenset med energi og entusiasme? Ser de virkelig ikke det komme? Det virker nesten som folk med mange søsken tror at deres foreldre er duracell-kaniner, fordi de har fått mange barn. Det er ikke rettferdig nei, men sånn er det. Helt naturlig at entusiasmen ikke er så stor lenger. Fokuser på normal kontakt, og svigers. Du er jo kjempe heldig som har dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs jo hva det samværet består i om dette samværet er positivt eller negativt. Da min mor var her på barselsbesøk og nesten kun snakket om min nevø som skal begynne på folkehøyskole og hvor spennende det blir isteden for å vise interesse for den nye verdensborgeren så blir dette "samværet" ganske negativt. 

TS

Anonymkode: 49572...33f

Det skjønner jeg, når dere først treffes bør fokuset være på babyen og dere! Men det er sikkert ikke bevisst gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er det! Jeg var veldig interessert i mine søskens babyer da de kom. Min mor var også interessert i dem som babyer, men ikke i min baby. 

 

TS

Anonymkode: 49572...33f

Det er jo fordi du ikke hadde baby selv på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...