Gå til innhold

Jeg fikk barn sist av søsknene, så mine barn er uinteressante for alle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er også yngst i familien og har fått barn mange år etter mine søsken. Men her er det motsatt. Mine barn får mest oppmerksomhet, av absolutt alle i familien. 

Anonymkode: 2a5e2...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestemora mi hadde vel 20 barnebarn(ikke tull) og jeg var den siste. Likevel ble jeg gullungen:hjerte: Gi det tid, ungen er bare 8 mnd :) 

Anonymkode: 9df53...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik var det med meg og broren min og, men her var saken at farmor favoriserte  tante og hennes datter som var henne andres barnebarn! 

(Heldigvis hadde jeg en fantastisk mormor som brydde seg om meg og broren min:))

Så jeg og bror min og fettrene våre som var onkel sine sønner og født sist , fikk mindre oppmerksomhet enn vår kusine!  Men dette snudde da farmor virkelig så HVEM som brydde seg......!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tror jeg kommer til å kutte de ut en periode og se hvordan jeg føler det. 

Ts

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Tror jeg kommer til å kutte de ut en periode og se hvordan jeg føler det. 

Ts

Anonymkode: 49572...33f

Å nei, du som har fått skikkelig lange gode kloke svar her i tråden! Les dem igjen...

Anonymkode: 954d3...0e4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Tror jeg kommer til å kutte de ut en periode og se hvordan jeg føler det. 

Ts

Anonymkode: 49572...33f

Jeg brukte nesten et kvarter på å skrive et skikkelig svar til deg, både fordi jeg synes synd på deg og hadde forståelse for følelsene dine, og fordi jeg ville hjelpe deg til å se at du også har fått dine ekstra ting. Og så er dette konklusjonen din?? Mange flere her har svart deg virkelig godt, og så klarer du ikke se utenfor din egen nesetipp og velger å kutte kontakten? Hva slags barnslig, bortskjemt menneske er du egentlig? Nå ble jeg oppriktig skuffet!

Anonymkode: 919a9...c23

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Tror jeg kommer til å kutte de ut en periode og se hvordan jeg føler det. 

Ts

Anonymkode: 49572...33f

Det hadde jeg også gjort TS. Det er helt lov å kjenne på følelsene du har nå, og du er verken barnslig, eller bortskjemt men du er er en nybakt mamma som sitter på følelsen av å bli skuffet av familien sin som ikke klarer å engasjere seg eller vie noe oppmerksomhet. Jeg synes de er alle ufine, og veldig selvsentrerte. En ting er at de har sine egne ting i livet sitt, og eldre barn osv men ALLE mener jeg klarer å finne muligheten for å være litt engasjert i andre familiemedlemmers liv, om man så ikke synes det er spennende selv så fordi man selv har vært der og husker hvor viktig det er å ha noen å dele med. Nyt svigers, fortsett å inkluder svigermor som du gjør og feir julen med dem der din lille er midtpunktet!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte nesten et kvarter på å skrive et skikkelig svar til deg, både fordi jeg synes synd på deg og hadde forståelse for følelsene dine, og fordi jeg ville hjelpe deg til å se at du også har fått dine ekstra ting. Og så er dette konklusjonen din?? Mange flere her har svart deg virkelig godt, og så klarer du ikke se utenfor din egen nesetipp og velger å kutte kontakten? Hva slags barnslig, bortskjemt menneske er du egentlig? Nå ble jeg oppriktig skuffet!

Anonymkode: 919a9...c23

Ja, du, og ab...810 skrev veldig fine, kloke og nyanserte svar på forrige side. Les dem igjen, ts! Det var så bra 😊

Anonymkode: 954d3...0e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Tror jeg kommer til å kutte de ut en periode og se hvordan jeg føler det. 

Ts

Anonymkode: 49572...33f

TS, du er ikke urimelig som føler på dette, og syns det er leit. Men "å kutte dem ut", det er veldig urimelig av deg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lou Salome skrev:

TS, du er ikke urimelig som føler på dette, og syns det er leit. Men "å kutte dem ut", det er veldig urimelig av deg. 

Ja. Veldig drama queen å kutte ut nær familie pga noe slikt som dette.

Anonymkode: 47d7a...6f1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omtrent i midten av 14 barnebarn, har alltid følt meg elsket,jeg.

Synes ikke det ble gjort veldig forskjell.

Gi det tid,Ts, barnet ditt er lite ennå :) 

 

Anonymkode: 9d4d3...521

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det for oss også. Mannen er yngst av 5 og attpåklatt. Etter 15 barnebarn, og våre barn kom samtidig med oldebarn (som nå teller 14...), så er det liten interesse for våre barn.

 Mens mannen min måtte passe sine nieser og nevøer i hele sin oppvekst og ungdom, vet ikke barna våre hvem tante og onkel i nabohuset er engang!!! Ikke en eneste gang har noen av hans søsken vist interesse for våre barn.... Vi passer fremdeles nieser og nevøers barn, og våre barn er knyttet til dem. Vi loder ingen nød, da vår omgangskrets er nieser og nevøer som er på vår alder.  Synes likevel at det er rart at søsken ikke bryr seg om nieser og nevøer, men de er vel for opptatt med barnebarn. De er snille og alt Det, men blir ikke på samme måte som mine søsken er ovenfor barna. Svigers er så gammel, at de har mer enn nok med å tenke på helse, og har sluttet å bry seg om barnebarn og oldebarn for lengst. Det har jeg ingen problemer med å forstå. Jeg har lært at det er stor forskjell på en storfamilie, kontra den lille trygge familien jeg er fra. Må også si at jeg elsker begge deler! Alt er ikke negativt med upersonlig kontakt fra deler av familien. Ungene blir sett og elsket, av alle på min side, og søskenbarn med barn på mannen min sin side 😊😊

 

Anonymkode: 62224...596

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått mitt fjerde barn, og det sier seg selv at jeg ikke har like mye kapasitet til å gjøre en big deal ut av sånne ting som at babyen har lagt på seg 100 gram eller oppdager tærne sine for første gang. Jeg forskjellsbehandler også barna mine, som i at eldstemann fikk splitter ny vogn og seng og alt det dyreste og mest fancy utstyret, mens lillesøster akkurat nå ligger og sover i en blå pysjamas som er godt brukt av tre storebrødre. Det betyr ikke at ikke alle barna mine er like viktige.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å nei, du som har fått skikkelig lange gode kloke svar her i tråden! Les dem igjen...

Anonymkode: 954d3...0e4

Ja det har jeg fått, men ingenting av det løser problemene mine. 

 

TS

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte nesten et kvarter på å skrive et skikkelig svar til deg, både fordi jeg synes synd på deg og hadde forståelse for følelsene dine, og fordi jeg ville hjelpe deg til å se at du også har fått dine ekstra ting. Og så er dette konklusjonen din?? Mange flere her har svart deg virkelig godt, og så klarer du ikke se utenfor din egen nesetipp og velger å kutte kontakten? Hva slags barnslig, bortskjemt menneske er du egentlig? Nå ble jeg oppriktig skuffet!

Anonymkode: 919a9...c23

Ja, jeg sier ikke jeg ikke har fått mange gode svar her inne, men jeg må fokusere på meg og min kjernefamilie nå.

Hvis de på et senere tidspunkt finner ut at de har lyst på kontakt med oss så er jeg åpen for det, men jeg orker ikke bruke energien min på noen som ikke gir meg noe tilbake. Det er krevende nok med en baby. Mulig jeg er barnslig, men bortskjemt er jeg i alle fall ikke, heller forsømt. 

 

TS

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Veldig drama queen å kutte ut nær familie pga noe slikt som dette.

Anonymkode: 47d7a...6f1

"noe slikt som dette" syntes du dette ere n liten filleting? De viser 0 interesse for det kjæreste jeg har i livet.Det har såret meg dypt. Jeg sier ikke at jeg kutter de ut for alltid og jeg er åpen for kontakt med dem, men da må i så tilfelle ting endre seg. 

 

ts

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Mooria skrev:

Jeg har nettopp fått mitt fjerde barn, og det sier seg selv at jeg ikke har like mye kapasitet til å gjøre en big deal ut av sånne ting som at babyen har lagt på seg 100 gram eller oppdager tærne sine for første gang. Jeg forskjellsbehandler også barna mine, som i at eldstemann fikk splitter ny vogn og seng og alt det dyreste og mest fancy utstyret, mens lillesøster akkurat nå ligger og sover i en blå pysjamas som er godt brukt av tre storebrødre. Det betyr ikke at ikke alle barna mine er like viktige.

Ja vel, du kan jo legge på at du har lovet bort arvegods til bare den eldste, kjøper finere julegaver til den eldste, setter av mer tid til den eldste så begynner du å nærme deg min familie. 

 

TS

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alvorlig talt at du skal slutte å sutre. Hvorfan kan du i det hele tatt tro at det ville vært mulig for moren din å opptettholde samme grad av entusiasme gjennom mange år, og for totalt ti barnebarn? Ikke engang for egne barn blir det samme «halloi» for andre, og i hvert fall ikke for tredje, som det var med første. Selvsagt er kjærligheten like stor, men bildene og filmene er ikke på langt nær så mange, og skrivingen i babybøkene ikke så utfyllende, eller hver milepæl i barnets første leveår så opphauset.

Nyt svigermors oppmerksomhet, og forvent mindre av moren din, hun er sliten!

Anonymkode: b3fe4...027

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det har jeg fått, men ingenting av det løser problemene mine. 

 

TS

Anonymkode: 49572...33f

Men det er DITT problem (DVs ikke problem, men følelser), ikke barnet ditts. Har du snakket med din mor om dine følelser rundt dette? Med dine søsken? Barnet ditt er bare 8 måneder, de har en hel barndom å bli kjent på. Og barnet ditt er en del av mange, og det er bra også, hun/han har en storfamilie, ingen grunn til å kutte dem ut fordi de ikke oppfører seg som liten kjernefamilie.

Anonymkode: 891ec...86f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...