AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #1 Del Skrevet 3. desember 2017 Noen jeg kjenner, men som ikke er veldig nær, ligger for døden. Personen er oppe på beina enda, og ingen vet hvor lenge personen har igjen. Men det begynner å synes på personen at det ikke er veldig lenge. Uansett; da jeg først fikk vite at personen var døende, så besøkte jeg vedkommende på sykehuset. Dette er ca 2.mnd siden, og jeg avtalte egentlig å møte personen igjen noen uker etter, men da ble personen dårlig og det passet ikke, og det er jo selvsagt greit. Saken er bare at jeg ikke har tatt kontakt siden(avtalen var egentlig at personen skulle ta kontakt med meg men har sikkert mer enn nok å tenke på), og grunnen til at jeg ikke har tatt kontakt, er en del personlige problemer på flere felt i livet mitt(jobb, familie, kjæreste, helse, venner osv., alt kom liksom på en gang). Så nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke har tatt kontakt, og det har gått så pass lenge at jeg på en måte ikke tørr. Om jeg skal beklage meg for å ikke ha tatt kontakt, eller blir spurt om det, er jeg redd jeg skal si for mye om det som skjer på min ende. Personen er en litt foreldre-figur for meg og jeg har innimellom ikke klart å holde igjen forran vedkommende(og personen har alltid møtt dette veldig fint). Men mine problemer er jo det absolutt siste personen skal behøve å tenke på nå. Føler meg så liten og patetisk som ikke har klart å sende en sms en gang om at jeg tenker på vedkommende:( For det har jeg selvsagt gjort. Er det for sent å sende noe nå?:( Anonymkode: 44a38...21f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #2 Del Skrevet 3. desember 2017 Nei. Ta kontakt. Personen kommer til å bli så glad for å høre fra deg. Anonymkode: ecdb3...0f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illnevertell Skrevet 6. desember 2017 #3 Del Skrevet 6. desember 2017 På 3.12.2017 den 14.13, AnonymBruker skrev: Nei. Ta kontakt. Personen kommer til å bli så glad for å høre fra deg. Anonymkode: ecdb3...0f7 Enig, du blir å angre enda mer når det er for sent! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #4 Del Skrevet 10. desember 2017 Ta kontakt og si hei og ta det derifra. Hvis denne personen dør før du får tatt kontakt kommer du til å ha dårlig samvittighet lenge etterpå, og den dårlige samvittigheten kommer til å bli enda verre når du ikke kan gjøre noe med det. Jeg mistet lillebroren min for en måned siden og jeg sliter med dårlig samvittighet fordi jeg ikke gjorde MER, var der MER, snakket med han MER osv osv, men jeg var hos han de to siste ukene før han døde, jeg var der og støttet og trøstet han og bare var der for han de siste dagene og jeg satt hos han da han gikk bort. Jeg føler ofte på den dårlige samvittigheten, men så har jeg disse tankene om at jeg var der for han de siste dagene og jeg får hele tiden støtte fra familie og venner fordi jeg var der for han, så da blir den følelsen mindre og jeg kan få den til å bli borte. Hvis jeg ikke hadde vært der de dagene før han døde så hadde jeg nok ikke klart å tenke rasjonelt om den dårlige samvittigheten, men nå kan jeg det. Fordi jeg VET at jeg var der for han. Anonymkode: 5112d...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå