Gå til innhold

Leopanter og livet


Leopanter

Anbefalte innlegg

Vi har begynt så smått med nattavvenning nå. Ungen er snart 6,5 måned og 9,6 kilo, så det var helt innafor, mente hs. Han trenger ikke de nattkaloriene, lille tjukkasen :fnise: Han krever jo mat ganske jevnt gjennom hele natta, men det vi har begynt med nå, er at vi prøver å utsette det første måltidet så langt som mulig. Ofte ser vi det at pappaen bysser, at vi setter på plingplongmusikken og skrur på stjernehimmelfunksjonen på babysitteren funker, og at vi da kan utsette første mating flere timer. I gårnatt ble det ikke mating før klokka to, og da hadde han lagt seg klokka sju :jepp: Til vanlig kan første mating være klokka ni, liksom. Vi snakker ikke så høyt om natta som var, da, den ble ganske urolig, men vi rakk ikke å gi grøt til kveldsmat, så da ble det nå slik. Glad for at pappaen trår til med en mme-mating per natt :Nikke:

Fra nå av satser vi på to måltider med fastere føde per dag, håper det kan gi litt utslag.

 

Med meg går det... greit. Nå har jeg gått på medisinene i en uke og tror jeg kjenner en effekt i positiv retning. Ikke så veldig mye bivirkninger heller, annet enn søvnighet og at jeg tydeligvis strammer kjeven såpass i søvne at jeg får vondt i tennene. Men, altså, det er ingenting. Ærlig talt skal jeg takle ganske mange bivirkninger hvis det er sånn at jeg har en god effekt ellers og at jeg slipper å falle tilbake dit jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:goodbye: Heia! Må følge med her, selv om jeg ikke er så aktiv her inne at det gjør noe..

Håper du snart føler deg bedre :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Åh, den kjevestrammingen driver jeg med også. Det er så ubehagelig! :bond:

Håper medisinene hjelper. Det er ikke godt når kjemien i hjernen ikke er i balanse! :klem:

Er det noe feil med store pupper også, nå? :snurt::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Favole skrev:

:goodbye: Heia! Må følge med her, selv om jeg ikke er så aktiv her inne at det gjør noe..

Håper du snart føler deg bedre :klem: 

Så koselig! :klemmer:

Takk :hjerte:

 

3 timer siden, Verdande skrev:

Åh, den kjevestrammingen driver jeg med også. Det er så ubehagelig! :bond:

Håper medisinene hjelper. Det er ikke godt når kjemien i hjernen ikke er i balanse! :klem:

Er det noe feil med store pupper også, nå? :snurt::ler:

Ganske ubehagelig, men tar lett dette istedenfor å daglig ville dra til skogs og blåse av meg huet, ass... :sjenert:

Nei, fader, jeg er helt sjokkert over hvor ille det ble. Håper at det bli litt lettere å være til fra nå av :Nikke:

Neineinei, store pupper er gode greier :nigo: Bare ikke på meg selv :Knegg: Det er da så upraktisk :P

 

_____________

Skikkelig søvnig i dag :natti: Var ordentlig tiltak å måtte rydde og støvsuge i dag. Renholdsfolka kommer for den store rundvasken i morra, nemlig, så da kunne jeg liksom ikke skulke unna heller. Det var så støvete og skittent at det var ekkelt :haar: Nå er det bare skittent :P Men det blir det slutt på i morra :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent hus! :mynona:Skikkelig rent! Og antagelig skikkelig dyrt, men det er det verdt. Julegave til meg selv :fnise:

 

I går utfordret jeg meg selv ordentlig og var ute blant folk midt på dagen. Jeg har utviklet en ganske heftig grad av angst for offentlige steder som følge av at jeg er redd for å møte på to spesifikke personer, så i høst har jeg stort sett holdt meg hjemme :sjenert: Men i går skulle Lille og barnehagen synge julesanger på et arrangement, og det ville jeg se. Etterpå møtte jeg andre mammaer på kafé og dermed gikk dagen. Det hele gikk greit, fikk en støkk en gang da jeg trodde jeg så en av disse jeg ikke vil møte. Men, det var falsk alarm. Meeen, det første jeg så da jeg gikk ut av senteret var selvfølgelig bilen deres som kjørte forbi meg :roll: Jaja, jeg klarte det, i alle fall. Små seiere :Nikke:

 

Duppetid! Baby bare: "White noise, hva er det for noe tøys? Rolig pianomusikk? Fysj! Plingplong-sovemusikk? Visvas! Det eneste det går an å sovne til er Iron Man av Black Sabbath! :jolie::natti: " :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Det meste er bedre enn å ville avslutte ting. Det er et mørkt og tungt sted å være. Heldigvis finnes det veier vekk derfra! :klem:

Så deilig med rent hus :strix: Her hjelper eksamensperioden meg godt på vei med å få det ryddig og rent. Utrolig hvor rotete det blir mentalt når det er rotete rundt en :bond:

Så bra! Små skritt er lurt :jepp: Usj, fælt at det skal gå så langt, altså, at to individer kan ødelegge såpass :sukk:

Jeg digger ungene dine :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært en tung høst, det er sikkert :sukk: Men, jeg er nesten helt sikker på at det blir bedre fra nå av! Mannen kommenterte i dag at nå begynte han å kjenne igjen den gamle meg igjen. Jeg tror han har rett, for nå begynner jeg å føle meg som meg selv igjen også :jepp::strix:

Dagen i dag har vært super! Hadde det skikkelig, skikkelig koselig på barseltreff. Baby har vært eksemplarisk, etter at han knakk den kravlekoden har han blitt myyye chillere å dele dagene med :fnise: Han elsker å ligge på gulvet og kravle etter leker og pirke på smårusk som ligger på gulvet og kan underholde seg selv i timesvis. Herlig :nigo: Han er utrolig kjapp også, det ser ut som at han svømmer bortover gulvet :fnise:

Jeg lagde middag i dag også. Og rydda opp etterpå. Så var jeg på mørkloftet og fant fram julebordskjolen min. Og så rydda jeg i kjøleskapet. Og så la jeg Lille, leste en hel disneybok og sang to nattasanger. Tidligere på dagen dusja jeg også. Det høres ikke veldig voldsomt ut, alt dette, men jeg har faktisk ikke hatt energi til å gjøre så mange sånne dagligdagse ting på én dag de aller, aller fleste dagene det siste året, så nå når jeg sitter i sofaen klokka ti på kvelden og ikke er helt skutt, føler jeg bare en enorm tilfredshet og lykkefølelse. Takknemlighet. Lettelse. Dette kan gjerne fortsette :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Sitronkake, velkommen! :vinke:

Det ser ut til at det går rett vei nå! :hoppendeglad: Har ikke grått på over en uke :duskedame:Herregud, jeg skulle ha spurt om å få prøve medisiner for leeenge siden, hvem prøvde jeg å lure når jeg trodde jeg skulle klare å få meg ut av det selv? :klaske: 

 

I går var jeg på julebord med kollegene mine. Var kjempekoselig, var ikke hjemme før kvart over tre i natt. Ble absolutt ikke full, men har definitivt kjent gårsdagen på kroppen i dag :fnise: Hodepine, sår hals, støle muskler og trøtthet. Ah, litt deilig også. Lever på den kvelden lenge :Nikke: Mannen tok seg av baby over natta, men jeg sov ikke så godt likevel. Hadde jo ikke amma siden klokka 16 i går, så allerede da jeg la meg hadde jeg skikkelig melkespreng. Men, jeg kunne jo ikke amme da, så jeg døset videre, måtte jo utnytte alenetiden, må vite :P Klokka 10 sto jeg opp, da gjorde det så vondt atte hjælp :bond: Steinharde pupper, og senga var gjennomvåt av melk 🙈 Også jeg som trodde jeg holdt på å miste melka :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite tilbakefall nå. Mer engstelig. Tror det er fordi det har vært et par triggere i det siste. Ikke noe dramatisk, altså, men nok til at jeg faller litt tilbake til gamle tankevaner igjen. Men vet dere hva jeg klarte i går? Jeg dro på butikken alene med barna! Stor seier. Akkurat det har vært veldig, veldig vanskelig å gjøre tidligere, så det er uansett fremgang :Nikke:

Begynner å få alt klart til jul, tror jeg. Alle pakkene jeg er ansvarlig for er pakket inn. Julemiddagen skal vi ha hos svigerfar, så den er grei. Bør vel tilby å ta med litt tilbehør til ribba og dessert. Huset er nesten ordnet, ett soverom, begge badene og støvsuging, pluss dem siste pyntinga gjenstår. Juletreet er mannen sin oppgave. Eller, jeg og Lille skal pynte det. Med kun uknuselig pynt i år, stoler ikke på de der kattungene våre. Eller babyen. :fnise:

Babyen har forresten vært et sutrende mareritt de siste dagene :bond: Tåler ikke å ligge på gulvet, det er altså den største fornærmelse og grusomhet. Må være i armene hele tiden. Så, det er lite jeg får gjort om dagene her jeg går og bærer på en tikilos pøkk.

Mens babyen blir tyngre og tyngre blir jeg bare mindre. Nå er jeg så lett som jeg aldri har vært i hele mitt voksne liv. Tror jeg gikk i 8. klasse sist jeg var så lett. Siden fødselen har jeg gått ned over 26 kilo, og nå kan det godt stoppe. Blir jo helt formløs her. Rumpa mi er borte og flat som en pannekake :dry: Jeg er langt fra undervektig, altså, så jeg er ikke usunt tynn eller noe, men dette er bare ikke pent på meg. Tror jeg må begynne å trene litt så jeg får litt mer muskelvolum. Kanskje matlysta kommer snikende også? Nå for tiden er det stort sett bare iskaffe det går i... :sjenert:

I dag får jeg besøk av en venninne, det blir fint. I morra tar mannen fri, så da har jeg en lur plan om å sove lenge :Knegg: Jeg trenger uhorvelig mye søvn for tida. 9 timer er drømmen, liksom. 7 er i alle fall for lite :Gjesp: 

Spent på jula. Tror den skal bli fin. Har bestemt meg for at den skal bli fin :opplyser: På lillejulaften skal jeg være sammen med foreldrene og søsknene mine, og der gleder jeg meg veldig til. De er så chille å være sammen med. I jula blir det vel en del familieselskaper, det skal gå på sitt vis, det også :Nikke: Og så skal fokuset være på kos sammen med Lille (og Minste). I morra skal vi pynte pepperkakehus, og nå har vi endelig fått i stand dagsenga med lesekrok. Ser for meg mange fine stunder der :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette passer for deg, men jeg er veldig for at det er lov å si nei til ting hvis man er sliten. Jeg har ikke tenkt å si ja til alle familieselskap i mannen sin familie, de har ca et om dagen. 

Og når jeg først er i gang med ubedte råd, min erfaring er at dette med mat er litt sånn.. Man får kanskje bedre matlyst av å spise litt, så noen ganger er det kanskje verdt det å tvinge i seg mat? Så stor vektnedgang + den tøffe tida du har hatt kan bli mye for en kropp.  

Håper jula blir fin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.12.2017 den 14.25, Porcelain skrev:

Jeg vet ikke om dette passer for deg, men jeg er veldig for at det er lov å si nei til ting hvis man er sliten. Jeg har ikke tenkt å si ja til alle familieselskap i mannen sin familie, de har ca et om dagen. 

Og når jeg først er i gang med ubedte råd, min erfaring er at dette med mat er litt sånn.. Man får kanskje bedre matlyst av å spise litt, så noen ganger er det kanskje verdt det å tvinge i seg mat? Så stor vektnedgang + den tøffe tida du har hatt kan bli mye for en kropp.  

Håper jula blir fin! 

Jeg har tenkt å være med på kun ett av de selskapene jeg egentlig ikke vil være med på, i alle fall. Må det for syns skyld, men flere blir ikke aktuelt. Heldigvis kommer det tidlig i jula :duskedame: Mistenker at vi blir invitert på middag hos disse angsttriggerne senere i jula, da, men den tid, den sorg...

Ja, jeg kjenner det på kroppen at jeg er svak og sliten. Det har jo vært et konstant underskudd på både søvn, mat og positive sosiale opplevelser. Å tvinge i meg mat jeg ikke har lyst på er utenkelig, altså. Magen vrenger seg ved tanken. Men det er noen ting jeg kan få ned til nød. Litt sjokolade, hvit tortillapizza, appelsinjuice og iste, f.eks. Og iskaffe, da. Det er når det er tomt for sånne matvarer at det blir litt krise, for da får jeg ikke i meg noe. I dag har vi hatt både iskaffe og tortillapizza hjemme, så da er dagen reddet :P Jula blir sikkert ok matmessig, får jo servert middag flere dager på rad da. Mye enklere å spise når man får maten satt foran seg :Nikke:

Takk for rådene :klemmer: Håper jula blir bra for deg også!

2 timer siden, La Traviata skrev:

God jul til deg og dine, Leopanter! :klem:

 

God jul, La Traviata! :klemmer:

Endret av Leopanter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, sitronkake skrev:

God jul, fina! :nisse: :kose:

Håper kvelden blir fin og at du får litt matlyst igjen! 

God jul! :klemmer:

 

Takk! Tror den blir fin! Vet du, vi hadde nettopp et kort besøk svigermor. Det gikk bra. Håper og tror at det skal gå mye bedre fra nå av :Nikke: Jeg var ikke engstelig en gang. Et julemirakel :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj, shit- DET er hundre poeng til deg. MINST! Asså, virkelig- når en er i den fasen der(har vært der sjøl)- så er det der jammen ikke noe som kommer gratis på ei fjøl.

Jeg kan anbefale styrketrening. Ikke egentlig for rumpa(forsåvidt den og etterhvert som bonus :P )- men for humøret.

Sålenge jeg ikke trener for mye, så merker jeg at humøret er bedre samme dag/dagen etter trening. Ikke i starten, men etterhvert.

Men jeg kjører gøy musikk og da(satanråkk)- det er 70% av moroa :nigo:

Men jeg tar ikke sånne «dårlig samvittighets» øvelser fordi noe skal strammes liksom- for meg endrer treningsgleden seg vesentlig når jeg har andre mål. Nå om dagen trener jeg pga vond rygg og slitasje - og da har jeg forbud mot jogging osv fra naprapat/lege. Og dermed tenker jeg liksom ikke på kroppsting og «burde sett sånn og sånn ut». Og det er såpass gøy at det har jeg bare tenkt å fortsette med- trening blir liksom tusen ganger gøyere :nigo: 

Men jeg kjører øvelser som er gøy/litt motiverende - ikke de jeg hater(bortsett fra de kjedelige jeg MÅ pga rygg). 

Nok styrkereklame: kjempefine bilder av gjengen din og deg på Insta :hjerte:

Høres ut som det sakte men sikkert går oppover. Forhåpentligvis kommer du til en plass hvor du blir så drittlei av å gi fra deg kontroll over deg til «andre»(les; de to) at du bare etterhvert gir det blankeste faen også innvendig.

Det hjalp faktisk for meg, men tok LANG tid. Men tilslutt ble jeg så jæææææævlig lei at jeg ikke gadd å unngå ubehagelighetene. Men som sagt så er hjernen min så jævlig sta at det tok ca hundre år :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.12.2017 den 14.02, Allis skrev:

Oj, shit- DET er hundre poeng til deg. MINST! Asså, virkelig- når en er i den fasen der(har vært der sjøl)- så er det der jammen ikke noe som kommer gratis på ei fjøl.

Jeg kan anbefale styrketrening. Ikke egentlig for rumpa(forsåvidt den og etterhvert som bonus :P )- men for humøret.

Sålenge jeg ikke trener for mye, så merker jeg at humøret er bedre samme dag/dagen etter trening. Ikke i starten, men etterhvert.

Men jeg kjører gøy musikk og da(satanråkk)- det er 70% av moroa :nigo:

Men jeg tar ikke sånne «dårlig samvittighets» øvelser fordi noe skal strammes liksom- for meg endrer treningsgleden seg vesentlig når jeg har andre mål. Nå om dagen trener jeg pga vond rygg og slitasje - og da har jeg forbud mot jogging osv fra naprapat/lege. Og dermed tenker jeg liksom ikke på kroppsting og «burde sett sånn og sånn ut». Og det er såpass gøy at det har jeg bare tenkt å fortsette med- trening blir liksom tusen ganger gøyere :nigo: 

Men jeg kjører øvelser som er gøy/litt motiverende - ikke de jeg hater(bortsett fra de kjedelige jeg MÅ pga rygg). 

Nok styrkereklame: kjempefine bilder av gjengen din og deg på Insta :hjerte:

Høres ut som det sakte men sikkert går oppover. Forhåpentligvis kommer du til en plass hvor du blir så drittlei av å gi fra deg kontroll over deg til «andre»(les; de to) at du bare etterhvert gir det blankeste faen også innvendig.

Det hjalp faktisk for meg, men tok LANG tid. Men tilslutt ble jeg så jæææææævlig lei at jeg ikke gadd å unngå ubehagelighetene. Men som sagt så er hjernen min så jævlig sta at det tok ca hundre år :ler: 

Jeg skal definitivt begynne å trene :jepp: Jeg elsker å løpe, så jeg begynner med det. I morra :nigo: Er ikke veldig erfaren med styrketrening, men mannen er det, så jeg kan nok få ham til å gi meg noen tips :Nikke:

 

Et julemirakel og en sensasjon har skjedd: Vi har vært på middagsbesøk hos svigermor i dag, og det gikk så fint! Det var rett og slett veldig koselig. Hun var kjempeinteressert i begge ungene, og det hele var så naturlig og ikke kleint i det hele tatt. Gjensidig respekt (det var jo det vi syntes manglet da alt gikk så skeis). Bare gode følelser. Jeg tror dette blir veldig bra framover! Fy fader, dette hadde jeg ikke trodd for et halvår siden, ass. Ikke en uke siden en gang :ler:

Føler veldig på lettelse og glede og optimisme. Endelig er jeg fri fra angsten og sinnet. I morra skal jeg dra på butikken, og det uten å være redd, uten å se meg over skuldra. Hurra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Håper det fortsetter sånn :yvonne: Det gjør utrolig godt å kjenne at man får puste igjen etter en lang periode med angst og vonde tanker. Unner deg virkelig alt godt og ønsker deg et fint, nytt år med et lass med positivitet og fine opplevelser! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne jula, altså :hjerte: For å være ærlig gruet jeg meg til jul, forestilte meg angst, kleine og tvungne familieselskaper og surt slapsevær. Men alt ble bare helt annerledes! Borte var plutselig store deler av angsten og kleinheten, og sannelig ble det hvit jul også! :strix: Så det er sånn jula skal føles, altså. Da skjønner jeg plutselig greia :jepp::nigo:

Nyter den der nyvunne friheten min til det fulle. Har vært på nesten alle butikkene i bygda de siste to dagene :ler: Har vært på kafébesøk og gått tur, og energien har fått seg et lite boost, så nå driver jeg og får unna ting jeg har hatt lyst til å ordne lenge. Matestasjon for fuglene, f.eks. Check! Neste prosjekt er å få barnerommene heeelt ferdige. Det gjenstår noen detaljer på begge rommene, men det skal det bli en ordning på nå! :opplyser:

Håper alle har en like fin jul som meg selv! (om det overhodet er mulig)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...