Gå til innhold

Har du tatt en utdannelse du angrer på/ikke vil jobbe med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mange det er her som har feilutdannet seg, eller har funnet ut at det IKKE er det de vil jobbe med. 

Hva da isåfall? 

Anonymkode: cd8c3...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har lærerutdannelsen. Jobber som lærer, men skulle ønske jeg kunne finne noe annet. Trives med store deler av jobben, men arbeidsmengden kombinert med lønn, samt økende grad av krav fra både ledelse og foreldre, gjør at jeg ikke har den entusiasmen for jobben min som jeg burde ha. Jeg var nok for naiv da jeg begynte på studiene, og ville aldri tatt det igjen. Jeg advarer dessuten andre om å ta utdannelsen. Forholdene blir bare verre og verre for lærere. 

Anonymkode: decba...f0e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd dette selv; har vært veldig fornøyd med valg av utdannelse og yrke.

Mitt inntrykk, basert på de jeg kjenner som har byttet fag, er at de har havnet i et miljø de ikke trivdes med, og at det egentlig er det, mer enn faget, som har fått dem til å ta en ny utdannelse. Eller valgt å jobbe innen et område de ikke har formell utdannelse i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg har lærerutdannelsen. Jobber som lærer, men skulle ønske jeg kunne finne noe annet. Trives med store deler av jobben, men arbeidsmengden kombinert med lønn, samt økende grad av krav fra både ledelse og foreldre, gjør at jeg ikke har den entusiasmen for jobben min som jeg burde ha. Jeg var nok for naiv da jeg begynte på studiene, og ville aldri tatt det igjen. Jeg advarer dessuten andre om å ta utdannelsen. Forholdene blir bare verre og verre for lærere. 

Anonymkode: decba...f0e

Dette tror jeg på. Mitt inntrykk er at lærere i dag er under et temmelig ekstremt krysspress fra alle kanter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider