Gå til innhold

Hva skal mormor gjøre nå?


Gjest Daniella_

Anbefalte innlegg

Gjest Daniella_

Det er så rart og trist, nå som bestefaren min døde i går.

For han har hatt kreft før. Og har vært slapp og dårlig i det siste.

For noen dager siden ble han lagt inn på sykehuset. Og kun 3-4 dager senere døde han.

Jeg og foreldrene mine forsto at det var kreft. Men stakkars mormor hun forsto ikke det :(

Så når hun kom på sykehuset i går, og hun fikk beskjed om at han hadde sovnet inn så forsto hun ikke...

De hadde fortalt at han hadde fått en trist beskjed dagen før, og at alt håp var ute. Enda forsto hun ikke det stakkars. Jeg syns også det er trist at han er død, men han er gammel...og det var på en måte best sånn.

Det ernår mormor gråter (noe hun aldri gjør) jeg begynner å gråte. Hun har ingeting lenger stakkars.

Alt gikk så fort...og hun fikk ikke vært der da han døde. Det er det som sliter veldig på henne.

Hva kan jeg gjøre for henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare vær der for henne. Snakk om bestefaren din, det er trist når folk glemmer etter en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
Bare vær der for henne. Snakk om bestefaren din' date= det er trist når folk glemmer etter en tid.

Ja jeg vet...men det er så ekkel når hun plutselig går fra å smile/le til å gråte. Jeg forstår at det er en normal reaksjon. Men jeg får det så vondt når hun gråter.

Jeg klager ikke...bare liker ikke å se henne sånn.

Skal til henne i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Vær sammen med henne. Snakk sammen om bestefaren din og fortell historier om ham.

Hvorfor var hun ikke tilstede da han sovnet inn? Trodde det var vanlig at sykehusene ringte pårørende med beskjed om å komme når de forventer at pasienten dør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
:klem:

Vær sammen med henne. Snakk sammen om bestefaren din og fortell historier om ham.

Hvorfor var hun ikke tilstede da han sovnet inn? Trodde det var vanlig at sykehusene ringte pårørende med beskjed om å komme når de forventer at pasienten dør?

Ja. Skal støtte henne så mye jeg kan.

Hun var der en time før han døde. Så ble pårørende ringt (barn osv). De ba henne gå hjem for å slappe av. Hun kom tilbake en time senere og da hadde han nettopp dødd. Det gikk utrolig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daniella_
Uff' date=' det er jpo tragisk. At hun ikke fikk vært der liksom. Tatt ett siste farvel på ordentlig[/quote']

Ja...men vi har prøvd å trøste henne med at når hun var der 1 time før, at han da var på vei til å dø mest sannsynlig.

Hun bærer litt nag til en lege der også.

En lege kom først og fortalte at de skulle gjøre sitt beste for å hjelpe han. Han ga han håp, selvom håpet var ute. Altså jeg tror han gjorde dette helt bevisst slik at han skulle få dø med fred i tankene.

Like etter kom da en annen lege og fortalte at alt håp var ute og like etter døde han.

Syns det var veldig tankeløst av denne siste legen. Kunne han ikke i det minste få dø i håpet med fred i sjelen? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kunne han. Ville ikke det vært mere naturlig at denne legen fortalte de pårørende den "rette" situasjonen og heller la din bestefar dø i fred og ro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_
Jo' date=' det kunne han. Ville ikke det vært mere naturlig at denne legen fortalte de pårørende den "rette" situasjonen og heller la din bestefar dø i fred og ro?[/quote']

Jo absolutt. Noen folk tenker ikke :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nei' date=' de gjør dessverre ikke det. Noen er bare "realister" og ser ikke følelser oppi alt[/quote']

Ikke sant.

Vel, får håpe hun kommer seg bra igjennom dette til slutt.

Takk for svar fra dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...