Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Sokkar skrev:

Blir grusomt å måtte sove på ryggen 😅

Men jeg skjønner fremdeles ikke sammenhengen med ribbebeina? Ribbebeina under brystet/der en er operert? ;) 

Jeg fikk ihvertfall veskeansamling under puppene og var veldig øm i ribbena sikkert pga presset fra vesken.  

Jeg lå også med to hotellputer og en vanlig pute under hode, og dyne under knærne så det ble litt bedre stilling for ryggen. 

"Morning boob" hadde jeg helt glemt. Det var som en helt sinnsyk melkespreng 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Sokkar Ja det er nok veldig forskjellig fra person til person. Jeg tåler vanligvis smerte veldig bra, har aldri i mitt liv spist så mye smertestillende til sammen som jeg har gjort nå på disse 11 dagene 😂😂 Men mengden smertestillende jeg fikk med, viser jo at det kan gjøre vondt :P 

Jeg bruker bånd over bh ja, skal på etterkontroll om 1 uke og tenker jeg får beskjed da om jeg må fortsette med det. Det presser en del, men det går helt greit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sokkar skrev:

@Nelli har heldigvis hotellpute, men synes den er så fæl å sove på. Men går kanskje greit dersom eg legger ei dyne eller vanlige puter øvers. 

 

Ja, det funker! Det gjorde jeg 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😄 Det er dag 4 etter jeg opererte, og de er kjempeharde og ser ut som ballonger😬 Tror det må være mye hevelse, fordi jeg la inn 285 (som jeg ikke trodde var så veldig mye?) under muskel... Men hadde nokså store bryster fra før...

Er det andre som har motiva ergonomix? Ifølge legen var det den mykeste protesen... Kjennes de naturlige ut, de som har erfaring med dem ? 

Jeg er ganske redd for at man skal kjenne at de er silikon😅 Siden det ikke er noe jeg vil dele med noen, utenom sannsynligvis min fremtidige ektemann.. De som var flate i utgangspunktet får vel fastere bryster enn de som hadde en god del fra før slik som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Horsegirl skrev:

Hei😄 Det er dag 4 etter jeg opererte, og de er kjempeharde og ser ut som ballonger😬 Tror det må være mye hevelse, fordi jeg la inn 285 (som jeg ikke trodde var så veldig mye?) under muskel... Men hadde nokså store bryster fra før...

Er det andre som har motiva ergonomix? Ifølge legen var det den mykeste protesen... Kjennes de naturlige ut, de som har erfaring med dem ? 

Jeg er ganske redd for at man skal kjenne at de er silikon😅 Siden det ikke er noe jeg vil dele med noen, utenom sannsynligvis min fremtidige ektemann.. De som var flate i utgangspunktet får vel fastere bryster enn de som hadde en god del fra før slik som meg?

Jeg har ikke Motiva, men Mentor. Jeg var helt flat, men mine er kjempe myke. Man kan kjenne implantat siden jeg har så lite eget brystvev, så siden du hadde en del fra før kommer det sikkert til å føles helt naturlig etterhvert 😁 Men det tar litt tid før de blir myke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, MyNewBoobs skrev:

Jeg har ikke Motiva, men Mentor. Jeg var helt flat, men mine er kjempe myke. Man kan kjenne implantat siden jeg har så lite eget brystvev, så siden du hadde en del fra før kommer det sikkert til å føles helt naturlig etterhvert 😁 Men det tar litt tid før de blir myke.

Jeg skal også ha mentor 🙂 har du cohesive l eller cohesive ll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Sokkar skrev:

Jeg skal også ha mentor 🙂 har du cohesive l eller cohesive ll?

Cohesive I. Hva er forskjellen på dem? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Horsegirl husker de var steinharde i begynnelsen. Hadde helt angst for klemmer. Hahah. Men de blir myke. Jeg har samme type implantater som deg. Den ene er helt myk, til og med når jeg ligger på rygg.  Den andre er også myk men beveger seg på en måte som gjør at den kjennes fake ut, rett og slett. Man kjenner implantatet skiller seg fra det naturlige vevet og beveger seg som en ball. Handler noe om hvordan lommen har grodd. Ingen kapsling. Jeg hadde mest brystvev på den som føles fake🤷🏻‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tamarari said:

@Horsegirl husker de var steinharde i begynnelsen. Hadde helt angst for klemmer. Hahah. Men de blir myke. Jeg har samme type implantater som deg. Den ene er helt myk, til og med når jeg ligger på rygg.  Den andre er også myk men beveger seg på en måte som gjør at den kjennes fake ut, rett og slett. Man kjenner implantatet skiller seg fra det naturlige vevet og beveger seg som en ball. Handler noe om hvordan lommen har grodd. Ingen kapsling. Jeg hadde mest brystvev på den som føles fake🤷🏻‍♀️ 

Takk for at du delte! Har vært bekymret for kapsling, men i og med at brystene kjennes like slo jeg det fra meg. Mine er helt harde og står opp fra brystkassen når jeg ligger på ryggen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Horsegirl skrev:

Hei😄 Det er dag 4 etter jeg opererte, og de er kjempeharde og ser ut som ballonger😬 Tror det må være mye hevelse, fordi jeg la inn 285 (som jeg ikke trodde var så veldig mye?) under muskel... Men hadde nokså store bryster fra før...

Er det andre som har motiva ergonomix? Ifølge legen var det den mykeste protesen... Kjennes de naturlige ut, de som har erfaring med dem ? 

Jeg er ganske redd for at man skal kjenne at de er silikon😅 Siden det ikke er noe jeg vil dele med noen, utenom sannsynligvis min fremtidige ektemann.. De som var flate i utgangspunktet får vel fastere bryster enn de som hadde en god del fra før slik som meg?

Jeg har motiva ergonomix, og det er straks 1 år siden operasjonen. Mine er veldig myke nå, de var "firkanta" og harde i mange uker husker jeg 😂

Endret av Nelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, MyNewBoobs skrev:

Cohesive I. Hva er forskjellen på dem? 🙂

Cohesive ll er litt meir fast silikon utpå. Så seier noko om fastheten på implantatet. Eg har fått kjenne på mrntor sine cohesive l, og dei er iallefall veldig myke ☺️ Kirurgen min snakka om cohesive ll på meg, men trur eg har lyst p kjenne på det først. Samtidig, tar eg på brysta mine no kjenner eg rett på knallhardt ribbebein, så her kan det berre bli mjukare 😛

Endret av Sokkar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sokkar said:

Cohesive ll er litt meir fast silikon utpå. Så seier noko om fastheten på implantatet. Eg har fått kjenne på mrntor sine cohesive l, og dei er iallefall veldig myke ☺️ Kirurgen min snakka om cohesive ll på meg, men trur eg har lyst p kjenne på det først. Samtidig, tar eg på brysta mine no kjenner eg rett på knallhardt ribbebein, så her kan det berre bli mjukare 😛

Har fasthetsgraden noe å si for risikoen for hard kapsel, slik om innleggene er glatte/ru har?

Endret av CoolSistah
Leif in da house
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CoolSistah skrev:

Har fasthetsgraden noe å si for risikoen for hard kapsel, slik om innleggene er glatte/ru har?

Nei, dersom eg har forstått det riktig så betyr det kun at den holder formen sin litt bedre. Kirurgen tenker cohesive ll til meg fordi jeg har så lite brystvev, og ikke har plass til så mye. Så vil cohesive ll hjelpe på så implantatet holder fastheten og formen en anelse bedre. I USA opererer dei kun med cohesive l og lll, men her i Norge ønsker vi ll for å få en mellomting. men har ikke fått kjenne på, så jeg aner ikke hvor fast det blir :) 

 

je har forresten et spørsmål til dere som har under muskelen. Stemmer det at etter hevelsen har gått ned, så ser puppene mindre ut? Så går det seg til, muskelen strekker seg litt mer osv, så blir det etter en stund slik det endelige resultatet blir..? Eller er dette feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Sokkar skrev:

Nei, dersom eg har forstått det riktig så betyr det kun at den holder formen sin litt bedre. Kirurgen tenker cohesive ll til meg fordi jeg har så lite brystvev, og ikke har plass til så mye. Så vil cohesive ll hjelpe på så implantatet holder fastheten og formen en anelse bedre. I USA opererer dei kun med cohesive l og lll, men her i Norge ønsker vi ll for å få en mellomting. men har ikke fått kjenne på, så jeg aner ikke hvor fast det blir :) 

 

je har forresten et spørsmål til dere som har under muskelen. Stemmer det at etter hevelsen har gått ned, så ser puppene mindre ut? Så går det seg til, muskelen strekker seg litt mer osv, så blir det etter en stund slik det endelige resultatet blir..? Eller er dette feil? 

Jeg tenker det med mykheten har noe å si på rippling. Mine er veldig myke, men jeg kjenner implantatet godt og det legger seg i bølger. Det syns ikke, men kjennes godt. 

Jeg syns mine ble større når hevelsen gikk ned og muskelen slapp. Muskelen er veldig spent i starten og klemmer på en måte puppen litt flat. Du kan få se bilde hvis du vil 😜

Endret av MyNewBoobs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten godt hende fastheten har innvirkning på rippling. Han virket veldig troverdig og grundig, så stoler jo mer på kirurgens avgjørelser enn mine.. og han sa at hadde jeg vært datteren hans hadde jeg fått samme proteser. Så det må være et godt tegn?

fant dette: 

 

Bølgedannelse i huden og følbar protesekant

Hos svært tynne personer kan det oppstå rynking / bølgedannelse i huden over øvre del av protesen. Dette kalles for rippling. Protesekanten kan iblant være følbar. Dette kan vanligvis unngås ved å lage proteselommen i underkant av den store bryst-muskelen, alternativt at man benytter en protesetype med fastere fyllstoff. I forbindelse med svangerskap og amming, vekttap og økende alder er det vanlig at brystvevet tynnes ned, noe som vil øke risikoen for dette fenomenet.

Endret av Sokkar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Sokkar skrev:

Kan forresten godt hende fastheten har innvirkning på rippling. Han virket veldig troverdig og grundig, så stoler jo mer på kirurgens avgjørelser enn mine.. og han sa at hadde jeg vært datteren hans hadde jeg fått samme proteser. Så det må være et godt tegn?

fant dette: 

 

Bølgedannelse i huden og følbar protesekant

Hos svært tynne personer kan det oppstå rynking / bølgedannelse i huden over øvre del av protesen. Dette kalles for rippling. Protesekanten kan iblant være følbar. Dette kan vanligvis unngås ved å lage proteselommen i underkant av den store bryst-muskelen, alternativt at man benytter en protesetype med fastere fyllstoff. I forbindelse med svangerskap og amming, vekttap og økende alder er det vanlig at brystvevet tynnes ned, noe som vil øke risikoen for dette fenomenet.

Ikke sant! Da ville jeg nok valgt litt fastere om jeg skulle valgt igjen 😊 

Sendt deg pm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge hadde dere på brystbånd? Leser mye forskjellig, noen har ikke i det hele tatt, mens noen har 4 uker. Syns det strammer og kunne gjerne tenke meg å ta det av 😊 330 under muskel, dag 12 postop. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Halldis skrev:

Hvor lenge hadde dere på brystbånd? Leser mye forskjellig, noen har ikke i det hele tatt, mens noen har 4 uker. Syns det strammer og kunne gjerne tenke meg å ta det av 😊 330 under muskel, dag 12 postop. 

4 uker... Hadde lyst til å brenne det opp etterpå 😂 Så deilig når jeg kunne ta det av for godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...