Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Hei dere.

"Har det noe for seg" å fortsette å tape tre mnd etter op.? Slutter dere å tape, begynner å smøre med arrsalve eller noe eller lar dere bare arrene være?

Har fine arr; de er tynne, men ikke hvite enda selvfølgelig, mer rosa-røde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.9.2018 den 8.07, Pkat skrev:

Hei dere.

"Har det noe for seg" å fortsette å tape tre mnd etter op.? Slutter dere å tape, begynner å smøre med arrsalve eller noe eller lar dere bare arrene være?

Har fine arr; de er tynne, men ikke hvite enda selvfølgelig, mer rosa-røde.

Hei, 

tror ikke det har noe mer for seg enn at en skal få finere arr av det. Vet ikke hvorfor eller noe, men tenker at det sikkert er en grunn til det. Vet mange smører med arrsalver (og ikke teiper) etter op, og da spesielt folk som opererer i andre land der praksisen er ulik det vi har her i Norge. :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2018 den 6.33, MyNewBoobs skrev:

Jeg er vel egentlig normalvektig. 165 cm og 55 kg. Kirurgen mente det var fordi jeg hadde lite brystvev som dekket over protesen. Har under muskel, men ripplingen er jo på sidene. Du har sikkert sagt det før, men husker ikke. Hvor stor er du og hvor mye la du inn?

Jeg er 163 cm og 47 kg. La inn 245 Motiva Ergonomix mini (rund som opptrer anatomisk - følger tyngdekraften - nyeste på markedet - garanterer for kapsling grad 3 og 4). Protesen har en projeksjon på 2,8 cm og en diameter på 11,5 - så langt fra en stor protese. Den er dog veldig myk, noe som bidrar til at den kjennes veldig naturlig når man tar på den. Det at den er så myk, samt at jeg er veldig tynn er nok grunnen til rippingen. Har ingen rippling mellom eller over brystene, men på siden - da muskelen ikke dekker her. Brystene ser helt perfekte ut i front (ser ut som en 16-åring), men dessverre ikke fra siden :(

Ser ut som det blir bytte av protese (samme str, samme merke, men fastere - kan ikke ha ergonomix). Må vente til det har gått tre mnd slik at "lommen" har satt seg og alt har grodd. Mulig kirurgen samtidig vil legge inn en duk for å styrke vevet samt dekke protesen ytterligere. Forhåpentligvis vil ikke den runde litt fastere protesen gjøre at jeg får en "fake" kant over brystene.

Må forberede meg på å fortsette med sportsbh og tape i maaaaaaange mnd fremover. Først frem til ny operasjon, og deretter hele greia om igjen.

Er veldig interessert i å høre fra andre som har opplevd det samme som meg og hvilken løsning som fungerte for dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Victoria1 skrev:

Jeg er 163 cm og 47 kg. La inn 245 Motiva Ergonomix mini (rund som opptrer anatomisk - følger tyngdekraften - nyeste på markedet - garanterer for kapsling grad 3 og 4). Protesen har en projeksjon på 2,8 cm og en diameter på 11,5 - så langt fra en stor protese. Den er dog veldig myk, noe som bidrar til at den kjennes veldig naturlig når man tar på den. Det at den er så myk, samt at jeg er veldig tynn er nok grunnen til rippingen. Har ingen rippling mellom eller over brystene, men på siden - da muskelen ikke dekker her. Brystene ser helt perfekte ut i front (ser ut som en 16-åring), men dessverre ikke fra siden :(

Ser ut som det blir bytte av protese (samme str, samme merke, men fastere - kan ikke ha ergonomix). Må vente til det har gått tre mnd slik at "lommen" har satt seg og alt har grodd. Mulig kirurgen samtidig vil legge inn en duk for å styrke vevet samt dekke protesen ytterligere. Forhåpentligvis vil ikke den runde litt fastere protesen gjøre at jeg får en "fake" kant over brystene.

Må forberede meg på å fortsette med sportsbh og tape i maaaaaaange mnd fremover. Først frem til ny operasjon, og deretter hele greia om igjen.

Er veldig interessert i å høre fra andre som har opplevd det samme som meg og hvilken løsning som fungerte for dem!

Når opererte du og fikk du synlig rippling med en gang? Har fått litt rippling på siden og under brystvortene.. ikke synlig, men merkbart. La inn akkurat det samme som deg, 245cc ergonomix medium profil. Redd for at det skal bli verre med tiden.. 😞 opererte i April, så 5 mnd siden nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, HappyGomp skrev:

Når kunne dere sove uten bh? Og når kunne dere sove på siden?

Fikk beskjed om å sove med støttebh de første 3-4 mnd. Ligge på siden etter 4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.9.2018 den 13.45, koko123 skrev:

Når opererte du og fikk du synlig rippling med en gang? Har fått litt rippling på siden og under brystvortene.. ikke synlig, men merkbart. La inn akkurat det samme som deg, 245cc ergonomix medium profil. Redd for at det skal bli verre med tiden.. 😞 opererte i April, så 5 mnd siden nå.. 

Jeg opererte i slutten av august, og ja, ripplingen var synlig ganske raskt etter. Kirurgen sier at det mest sannsynlig ikke blir bedre - dessverre! Ergonomix er veldig myk, så jeg må nok skifte protese. Hva sier kirurgen din og hvor opererte du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2018 den 23.40, HappyGomp skrev:

Når kunne dere sove uten bh? Og når kunne dere sove på siden?

Jeg kunne sove uten etter 4 uker. I mine papirer sto det bare at jeg måtte ligge på ryggen i 1 uke, men jeg klarte ikke å ligge på siden før etter ca 2 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MyNewBoobs skrev:

Jeg kunne sove uten etter 4 uker. I mine papirer sto det bare at jeg måtte ligge på ryggen i 1 uke, men jeg klarte ikke å ligge på siden før etter ca 2 uker. 

Utrolig hvor stor forskjell det kan være fra klinikk til klinikk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Victoria1 skrev:

Jeg opererte i slutten av august, og ja, ripplingen var synlig ganske raskt etter. Kirurgen sier at det mest sannsynlig ikke blir bedre - dessverre! Ergonomix er veldig myk, så jeg må nok skifte protese. Hva sier kirurgen din og hvor opererte du deg?

Okei. Så kjipt 😞 Får du dekket det fra klinikken? Har ikke snakket med kirurgen enda, sendte dem en mail og spurte om garantien dekket det, fikk kort svar tilbake om at garantien ikke dekker rippling. Opererte meg på Fornebuklinikken. Hva med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, koko123 skrev:

Okei. Så kjipt 😞 Får du dekket det fra klinikken? Har ikke snakket med kirurgen enda, sendte dem en mail og spurte om garantien dekket det, fikk kort svar tilbake om at garantien ikke dekker rippling. Opererte meg på Fornebuklinikken. Hva med deg? 

Jeg har forstått det slik at de vil korrigere uten kostnad. Jeg kommer iallefall ikke til å betale noe, da jeg allerede har betalt ca 47.000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Slenger meg på denne jeg, om det er ok.

Noen her som har erfaring med symmasti/monopupp? 

Opererte for to uker siden, 315 under muskel, og er redd det blir sånn. Er fortsatt veldig hoven, så jeg håper fortsatt, når er det vanlig at hevelsen går ned og muskelen gir etter litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Frk.Fjosepose skrev:

Hei. 

Slenger meg på denne jeg, om det er ok.

Noen her som har erfaring med symmasti/monopupp? 

Opererte for to uker siden, 315 under muskel, og er redd det blir sånn. Er fortsatt veldig hoven, så jeg håper fortsatt, når er det vanlig at hevelsen går ned og muskelen gir etter litt?

2 uker er såpass ferskt at mye ennå kan skje 🤗 Er de helt inntil hverandre nå? Hvordan var det før operasjonen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Frk.Fjosepose skrev:

Hei. 

Slenger meg på denne jeg, om det er ok.

Noen her som har erfaring med symmasti/monopupp? 

Opererte for to uker siden, 315 under muskel, og er redd det blir sånn. Er fortsatt veldig hoven, så jeg håper fortsatt, når er det vanlig at hevelsen går ned og muskelen gir etter litt?

To uker er ikke så lenge, og som du sier er du fremdeles veldig hoven, ikke stress med det :) Kommer nok til å bli bra til slutt. Mye avhenger av hva man har i utgangspunktet. Jeg hadde litt avstand mellom puppene (null kløft), og har ikke super kløft i dag heller (265cc under, 4 uker post op). Så ja, anatomien spiller en stor rolle :) Men la hevelsen gå ned, jeg var vel en del hoven mellom puppene i 3 uker ish :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Jaktenka skrev:

2 uker er såpass ferskt at mye ennå kan skje 🤗 Er de helt inntil hverandre nå? Hvordan var det før operasjonen? 

De står litt fra hverandre, men huden mellom er på en måte løftet fra underlaget, om du skjønner? Hadde løft med fyll, så før var de temmelig slappe. Sto kanskje litt lengre fra hverandre før, uten at jeg har tenkt så mye på det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, HappyGomp skrev:

To uker er ikke så lenge, og som du sier er du fremdeles veldig hoven, ikke stress med det :) Kommer nok til å bli bra til slutt. Mye avhenger av hva man har i utgangspunktet. Jeg hadde litt avstand mellom puppene (null kløft), og har ikke super kløft i dag heller (265cc under, 4 uker post op). Så ja, anatomien spiller en stor rolle :) Men la hevelsen gå ned, jeg var vel en del hoven mellom puppene i 3 uker ish :)

Takk 😊 Får se det an litt til. Har nok hatt litt mer hevelse og smerter enn jeg trodde. Hvor lang tid gikk det før de myknet litt hos deg?  Her står muskelen i spenn fortsatt, og alt jeg gjør er vondt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når ble puppene deres myke? Mine er fortsatt litt harde! Ikke så harde at jeg ikke kan leve med det, men håper de blir litt mykere.

5 uker postop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Frk.Fjosepose skrev:

Takk 😊 Får se det an litt til. Har nok hatt litt mer hevelse og smerter enn jeg trodde. Hvor lang tid gikk det før de myknet litt hos deg?  Her står muskelen i spenn fortsatt, og alt jeg gjør er vondt. 

 

 

De har myknet litt nå, mye mykere enn de var rett etter op, men de blir nok enda mykere med tiden :) har sett og hørt at de tkan ta opp til et år før de er helt ferdige, så tålmodighetsprøve delux😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Mille89 skrev:

Når ble puppene deres myke? Mine er fortsatt litt harde! Ikke så harde at jeg ikke kan leve med det, men håper de blir litt mykere.

5 uker postop.

Tålmodighet er nøkkelen, kan ta opp til 6mnd - 12 mnd før de blir helt ferdige, så mykheten kommer med tiden :) sett squish-test filmer på youtube og instagram der de har etter 6mnd super myke pupper, så med tidne blir det bra! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det to uker siden jeg bekreftet operasjonsdato, og nå har jeg begynt å glede meg mye mer enn jeg gruer meg 😄 . Det er litt deilig! Tror for min del det er greit at det er en god stund mellom booking og selve datoen. Selv om typen syns det går litt vel mye i pupp på Instagram og Youtube om dagen. Sitat "jeg mister helt lysten på pupper av å se alle de bildene der". Haha. Det går seg nok til ;D . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...