Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering jeg også :) 

Det er nå straks 3 uker siden min operasjon og alt går fremdeles bra. Jeg merker lite til at jeg er operert. De eneste gangene jeg merker det er når jeg skal sove (vil ligge på magen, men det går ikke) og når jeg har lyst til å trene.. Vet jeg må vente litt til før jeg kan prøve meg på jogging, men har startet med annen trening.. Trener mye bein og det har gått helt fint.. Mine har startet å bli litt mykere, men har ikke droppet noe... Gleder meg til å se det endelige resultatet om en stund :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann jenter! Gøy å høre deres historier. jeg trenger hjelp!! 

Opererte første gang i 2015, 290g under muskel. Var et smertehelvette, og klarte ikke å kjøre bil på 5 uker!! Men det kom seg etterhvert. Siden hadde jeg smerter til og fra. I periodene med smerter var det så ille at jeg ikke klarte å gjøre enkle ting som å støvsuge. Med ro og tid forsvant smertene, og jeg kunne gå tilbake til en normal hverdag uten smerte, helt til smertene var på plass igjen. Våknet også noen ganger på natten av en intens stikking i brystene. 

Kirurgen min sa at implantatene klemte på muskler, og dermed opererte meg på nytt nå i april. Samme størrelse, men ikke den ru overflaten samt mykere. Denne gangen var det helt annerledes, og kuttet bla. all smertestillende på dag to!

(Til info, kjørte bil 5 timer dagen etter operasjon begge gangens, tror ikke det gjorde det bedre..) 

Likevel, etter erfaring fra sist, gikk jeg ikke tilbake på jobb før 6 uker (jobber i barnehage). Hadde virkelig troen på at nå, nå er smertehelvette over! 

Men. Allerede etter dag 1 på jobb kom smertene tilbake, og etter full jobbuke har smertene vært ganske store. Har tatt fri siden da (litt over en uke), og smertene vedvarer! Merker at om jeg er rolig noen dager trekker smertene seg tilbake, men med en gang jeg er aktiv igjen (kjøre bil en stubb eller bruker armene "mye") er smertene der igjen. Smerten er ganske lik som etter første operasjon, men ikke like vondt. Dog, er det vondt. 

Hva tror dere? Er løpet kjørt for meg nå? 

Noen som har hatt vondt så lenge etter operasjon, men blitt helt bra? Jeg er desperat. 

Jeg blir helt fra meg, og oppgitt. Jeg orker ikke. Men å ta de ut, ja det ville vært HELT krise.. men, bedre det enn smerten. Jeg ble operert pga en missdannelse. 

Setter pris på alle svar, både negativt og positivt ❤ må bare ha svar. Sendt mail til kirurgen, men det tar sin tid å få svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjedelig at du har en sånn opplevelse, @Eireng ! Der har man vel baksiden med å tukle med kroppen :/ jeg har ingen erfaring med det du skriver, men håper det ordner seg. Kontakt klinkkken! 

Jeg lurer på om noen kan beskrive følelsen av implantaten når de har hatt kapsel? Den ene min er helt myk. Kan ikke kjenne implantater med mindre jeg ligger på rygg. Likevel er det mykt. Den andre er mye fastere, og jeg kan kjenne at det er hardt under det lille jeg hadde av eget brystvev. Lurer på om det er normalt at de kan bruke så lang tid på å bli myke, eller om jeg har begynnende kapsel. 4 mnd siden operasjon. Jeg håper sånn at den blir som den andre, men begynner å bli nervøs.. Superfornøyd med alt annet! Det føles ut som om jeg kan flytte rundt på implantatet, og når man skviser på puppen kjenner man tydelig at man forflytter implantater. Dette kjenner jeg overhodet ikke på den andre. Anyone? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker å komme i kontakt med noen som har hatt brystløft. Enten løft alene eller kombinert med implantater 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter.

Håper det går fint med dere og alle er fornøyde med resultater 🤗

Lurer på en ting: hvordan oppdager man om implantanten har rotert? (Anatomisk) hvordan klarer man å kjenne/føle det?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har fulgt med i dette forumet siden jeg dro på min første konsultasjon for operasjon for 1 år siden😁 Visste på det tidspunktet at jeg ikke kom til å operere før året etter, men liker å vite hva jeg går til og bruker lang tid på å forberede meg på slike store ting. Bestilte operasjon på nyåret og var på en andregangskonsultasjon i mai. Nå er det kun to uker igjen til jeg skal operere, og jeg klarer nesten ikke å tro at det faktisk skal skje! 

Til dere som har operert, hvor lenge lå dere på klinikken etter operasjonen var ferdig?🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Pollini skrev:

 

Til dere som har operert, hvor lenge lå dere på klinikken etter operasjonen var ferdig?🙈

Gratulerer med operasjonsdato! Virker som at du har forberedt deg godt 😊 

Jeg møtte til operasjon 0710 og dro fra klinikken ca 1430. Det var andre som lå der kortere enn meg, men jeg slet med kvalme og oppkast i etterkant, så måtte bli i litt bedre form før jeg dro 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pollini kjenner meg igjen, leste omtrent alt som fantes både før og etter konsultasjon😅 Jeg kom kl.13 og ble vel operert rundt kl.14. Ble rullet til oppvåkning litt etter kl.15 og satt i bilen på vei hjem ca. 16.30 😊 (245 under muskel på Fornebu) 

@Bloodflowers Hvordan går det med deg? Er formen bedre? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Millett Her går det bra! Har hatt lite smerter. Det er venstre som er vond, når jeg har merket noe. Litt ømt, men ingenting å ta smertestillende for.Det er også venstre som er mest hoven. Det har lugget litt i stingene, men ikke noe store greier. Dusjet i går og de var ikke så ømme som jeg trodde dem skulle være. Har følelse over hele, bortsett fra et lite område akkurat på undersiden. 

Når det gjelder utseende er jeg ganske hoven ut på sidene, så de stikker liksom ut under armene. Det ser litt rart ut, men regner med at dette går seg til. De er ganske harde og det er ikke mulig å dytte dem mot hverandre. 

Til andre som skal opereres, synes jeg det er verdt å nevne at jeg faktisk gikk opp 3 kg fra vekta jeg veide meg inn på, og har hatt veldig oppblåst mage. Har nesten sett gravid ut. Er nok mye vann, som går ut av kroppen etter hvert :) 

Jeg har så vidt begynt å ligge flatt, og ligger halvveis på siden noen ganger, Men det stod i papirene at man ikke skulle ligge slik at man fikk press på implantatene. Hvor lenge gjelder dette? Når kan jeg ligge ordentlig på siden igjen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Pollini skrev:

 

Til dere som har operert, hvor lenge lå dere på klinikken etter operasjonen var ferdig?🙈

Gratulerer med operasjonsdato!

Jeg hadde oppmøte kl 13 og reiste ca 16 ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Tenkte å komme med en oppdatering her. Opererte i går, 285cc over muskel.

Alt gikk veldig fint. Jeg var litt stresset/redd da jeg kom inn på operasjonssalen, men anestisisykepleieren var supersøt. Det gikk bare et lite øyeblikk så sov jeg søtt ☺️ Virkelig ikke noe å grue seg til.

Når jeg våknet skalv jeg endel (akkurat som når kan er veeeldig kald). Dette var ikke farlig og jeg fikk medisiner for dette med en gang. Mat, saft og te fikk jeg også. Veldig fine folk som jobbet der ☺️

Jeg var i superform hele operasjonsdagen. Hadde forventet at jeg skulle bli litt trøtt og sliten, men det var jeg absolutt ikke. Fikk heller ikke sove i natt. Dette var ikke pga smerter (de er nesten ikke tilstede i det hele), men pga vond rygg og luft i magen. Har heldigvis sovet litt nå i ettermiddag. 

Som @Bloodflowers nevner har jeg også fått veldig oppblåst mage. Ikke noe vakkert syn med rakettpupper og gravidmage, men satser på at det går for over 😂

Bruker Paracet og pinex forte for smerter. Må si at det er overraskende lite smerte. Er selvfølgelig ubehagelig og man kjenner at det sprenger, men ikke noe uoverkommelig hittil for min del. Største problemer er å huske å ha armene langs siden og ikkje bruke de for mye ☺️

Hvordan sov dere den første tida? I mitt skriv står det bare spesifisert på ryggen, og ikke at ryggen må være hevet. Ser jo utfordringer med å komme seg opp igjen dersom man ligger helt flatt. Tenkte å ringe klinikken å spør om dette dersom jeg får like vondt i ryggen i natt (da «sov» jeg med hevet rygg/sittende.)

 

Endret av Tindra90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Pollini skrev:

Hei! Har fulgt med i dette forumet siden jeg dro på min første konsultasjon for operasjon for 1 år siden😁 Visste på det tidspunktet at jeg ikke kom til å operere før året etter, men liker å vite hva jeg går til og bruker lang tid på å forberede meg på slike store ting. Bestilte operasjon på nyåret og var på en andregangskonsultasjon i mai. Nå er det kun to uker igjen til jeg skal operere, og jeg klarer nesten ikke å tro at det faktisk skal skje! 

Til dere som har operert, hvor lenge lå dere på klinikken etter operasjonen var ferdig?🙈

Jeg lå maaaaange timer 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bloodflowers skrev:

@Millett Her går det bra! Har hatt lite smerter. Det er venstre som er vond, når jeg har merket noe. Litt ømt, men ingenting å ta smertestillende for.Det er også venstre som er mest hoven. Det har lugget litt i stingene, men ikke noe store greier. Dusjet i går og de var ikke så ømme som jeg trodde dem skulle være. Har følelse over hele, bortsett fra et lite område akkurat på undersiden. 

Når det gjelder utseende er jeg ganske hoven ut på sidene, så de stikker liksom ut under armene. Det ser litt rart ut, men regner med at dette går seg til. De er ganske harde og det er ikke mulig å dytte dem mot hverandre. 

Til andre som skal opereres, synes jeg det er verdt å nevne at jeg faktisk gikk opp 3 kg fra vekta jeg veide meg inn på, og har hatt veldig oppblåst mage. Har nesten sett gravid ut. Er nok mye vann, som går ut av kroppen etter hvert :) 

Jeg har så vidt begynt å ligge flatt, og ligger halvveis på siden noen ganger, Men det stod i papirene at man ikke skulle ligge slik at man fikk press på implantatene. Hvor lenge gjelder dette? Når kan jeg ligge ordentlig på siden igjen?

 

Jeg lå på rygg iallefall i 6+uker 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Nelli skrev:

Veldig fine 😊 @Jaktenka, har de forandret seg 2 måneder syns du? 

De har kanskje blitt enda mer like ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ånei, jeg fikk ikke sett bildet ditt, @Jaktenka!  Jeg har ikke hatt sex med de nye puppene enda. Fikk mensen noen dager etter op. Kjedelig at dine er ømme enda...

Den venstre er ikke vond, men veldig øm. Det er ømt ved armhulen og ut oppå puppen. Det er ikke slik på høyre side. Men brystvortene på begge sider er ømme. Den venstre er også hoven fortsatt, og litt varm på siden ved armhulen. Begynner å bli litt bekymret, men skal la det gå litt lenger tid før jeg ringer klinikken. Er 8 dager post op i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bloodflowers skrev:

Ånei, jeg fikk ikke sett bildet ditt, @Jaktenka!  Jeg har ikke hatt sex med de nye puppene enda. Fikk mensen noen dager etter op. Kjedelig at dine er ømme enda...

Den venstre er ikke vond, men veldig øm. Det er ømt ved armhulen og ut oppå puppen. Det er ikke slik på høyre side. Men brystvortene på begge sider er ømme. Den venstre er også hoven fortsatt, og litt varm på siden ved armhulen. Begynner å bli litt bekymret, men skal la det gå litt lenger tid før jeg ringer klinikken. Er 8 dager post op i dag.

Teipbytte om ikke mange dagene da, så da får du kontrollert litt mer 😊 men ring om du er bekymret👍 8 dager er ganske så nyoperert 😅 så lenge du ikke får feber er nok alt som det skal 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Jaktenka skrev:

Teipbytte om ikke mange dagene da, så da får du kontrollert litt mer 😊 men ring om du er bekymret👍 8 dager er ganske så nyoperert 😅 så lenge du ikke får feber er nok alt som det skal 😊

Ja, er veldig spent på hvordan arrene ser ut! Tusen takk, har ikke feber og ikke vondt inni, så håper det er et godt tegn 😊 

Første dag på jobb i morgen og jeg veldig spent på det og. Har kontorjobb, men jeg vet det kommer til å bli hektisk.  Skal prøve å ta det i et greit tempo og ikke overdrive 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...