Jump to content
HerKommerMummi

Paprika villaen og Gekko

Recommended Posts

Skorpion89
Akkurat nå, Eamane skrev:

Veldig enig i det, billig vs dyrt 👌

Det hadde hun nok tjent på, men mulig det krasjer med avtaler hun har. Dessverre tror jeg firmaer ikke er så veldi giret på det.

Fortsetter under...

Marriet
1 time siden, clyde skrev:

Puter er da ingenting, bloggeren Anne Brith brukte sønnen sin i reklame for en vortekrem. Det der kan man virkelig si er ille.

Det er jeg enig, men der tok hun vel også selvkritikk? Nå var jo tanken god, så vidt meg bekjent. Og at hun ikke tenkte på.at sønnen kunne bli mobba for det stuntet var en MEGA TABBE! Men minste paprika vasker ikke klær, eller pynter i stue og soverom. Det er det de voksne som gjør, så hvorfor barnet stadig skal være med i rene reklameinnlegg for slike produkter er utenfor min fatteevne. 

Jeg er forøvrig glad for at det kommer eksempler på flere som utleverer barna sine og det temmelig grovt, fordi det bekrefter at ikke dette nødvendigvis er et VPproblem (selvom jeg mener hun er ekstrem) men et samfunnsproblem. 

Jeg venter i spenning på om det kommer et lovverk (som håndheves) for å beskytte barna, og jeg håper bloggere snarlig må forholde seg til vær varsom plakaten for journalister, slik at det blir kontroll på dette som i mine øyne er et problem og alvorlig utnyttelse av barn og barndom. Jeg frykter dog at ikke noe av dette kommer på plass før søksmåla fra bloggerbarna hagler inn. 

Eamane
2 minutter siden, Skorpion89 skrev:

Det hadde hun nok tjent på, men mulig det krasjer med avtaler hun har. Dessverre tror jeg firmaer ikke er så veldi giret på det.

De har nok visse retningslinjer der ja. Tar seg vel ikke så bra ut overfor de hun samarbeider med. Men for alle hennes lesere absolutt👌👌 Hun har da laget hvis jeg ikke husker feil, julebord eller bursdags bord til en rimelig penge. Budsjett var iallefall overskriften for en stund siden. Jeg syns det var veldig fint innlegg iallefall.

Skorpion89

Hun tok vel ikke selvkritikk før hun måtte. Før det ble sak i media. Der er problemet. At VP ikke er i media, er fordi media ikke tjener noe på henne. De melker såklart de største bloggene. Media er kynisk. De lever også av klikk. Skulle sitere deg @Marriet.

Edited by Skorpion89

Marriet
1 minutt siden, Eamane skrev:

De har nok visse retningslinjer der ja. Tar seg vel ikke så bra ut overfor de hun samarbeider med. Men for alle hennes lesere absolutt👌👌 Hun har da laget hvis jeg ikke husker feil, julebord eller bursdags bord til en rimelig penge. Budsjett var iallefall overskriften for en stund siden. Jeg syns det var veldig fint innlegg iallefall.

Hun lovte oss vel innlegg om lavbudsjettbryllup i sommer også.

Skorpion89
1 minutt siden, Marriet skrev:

Hun lovte oss vel innlegg om lavbudsjettbryllup i sommer også.

Jeg håper at det vi ser nå (mindre eksponering og mindre aktivitet), er starten på at CØ har tatt til seg kritikk. Virkelig. Slutt på det å ljuge, slutt på å love uten å holde det. Rett og slett at hun nå, prioriterer at Villapaprika er et firma. 

Annonse

Marriet
5 minutter siden, Skorpion89 skrev:

Hun tok vel ikke selvkritikk før hun måtte. Før det ble sak i media. Der er problemet. At VP ikke er i media, er fordi media ikke tjener noe på henne. De melker såklart de største bloggene. Media er kynisk. De lever også av klikk. Skulle sitere deg @Marriet.

Media er superkynisk, men har heldigvis retningslinjer å følge hva angår rett på personvern blant annet. Denne saken ble jo ekstra uheldig fordi barnet ble enda mer omtalt, dog anonymisert, men er likevel ikke anonym i sitt miljø. Slike saker bør alle bloggere ta lærdom av. Ringvirkningene av ens handlinger kan bli særs alvorlig. 

Det man igjen gjentar her inne som jeg tror enkelte bloggere og brukere her inne ikke forstår er dette med "det store bildet" for det er ikke nødvendigvis det ene innlegget, den ene hendelsen eller det ene bildet som er under enhver kritikk. Det er sammensuriumet av alt. Og det er der VP tråkker kraftig i salaten. Det har til nå omtrent ikke gått en dag siden minste paprika har blitt født at hun ikke har publisert en rekke bilder av henne  (når hun er hos mor såklart) jeg vet så mye om rutinenene til den ungen og det bare pga unyttig eksponering. Egentlig burde 50% sv fet VP tjener på blogging og some blitt satt inn på en konto til L, for det er henne det dreier seg om.

Sklei litt ut her, men jeg er enig med deg angående media altså.

Skorpion89
1 minutt siden, Marriet skrev:

Media er superkynisk, men har heldigvis retningslinjer å følge hva angår rett på personvern blant annet. Denne saken ble jo ekstra uheldig fordi barnet ble enda mer omtalt, dog anonymisert, men er likevel ikke anonym i sitt miljø. Slike saker bør alle bloggere ta lærdom av. Ringvirkningene av ens handlinger kan bli særs alvorlig. 

Det man igjen gjentar her inne som jeg tror enkelte bloggere og brukere her inne ikke forstår er dette med "det store bildet" for det er ikke nødvendigvis det ene innlegget, den ene hendelsen eller det ene bildet som er under enhver kritikk. Det er sammensuriumet av alt. Og det er der VP tråkker kraftig i salaten. Det har til nå omtrent ikke gått en dag siden minste paprika har blitt født at hun ikke har publisert en rekke bilder av henne  (når hun er hos mor såklart) jeg vet så mye om rutinenene til den ungen og det bare pga unyttig eksponering. Egentlig burde 50% sv fet VP tjener på blogging og some blitt satt inn på en konto til L, for det er henne det dreier seg om.

Sklei litt ut her, men jeg er enig med deg angående media altså.

Dette! 🙋

Gullerud

Greit nok at hun har pyntet til jul for å inspirere andre, men alt er jo hvitt. Hun lovet jo at hun skulle være så modig og tøff med farger i år. Ble litt skuffa. 

Skorpion89

Og til dere som tror dere gjør CØ en bjørnetjeneste, med å forsvare alt og kommer med frekke kommentarer til brukere. Dere gjør faktisk tråden og diskusjonene vondt værre. Det er faktisk mulig å diskutere uten å helle bensin på bålet (se på feks @Husfrua som klarer å holde seg saklig, selv om hun er uenig), for det er nemlig mange av dere fryktelig flinke til. Det gjør virkelig ikke saken hva angår CØ, bedre.

Edited by Skorpion89

lille_mai

De pepperkakene... :sjokkbla: (laget av en voksen) (jmf bloggen og snapchat)

mikrobe
18 minutter siden, Skorpion89 skrev:

Jeg håper at det vi ser nå (mindre eksponering og mindre aktivitet), er starten på at CØ har tatt til seg kritikk. Virkelig. Slutt på det å ljuge, slutt på å love uten å holde det. Rett og slett at hun nå, prioriterer at Villapaprika er et firma. 

Det tror jeg ingenting på. Om det er noe mer enn (nok) en midlertidig endring, er det fordi hun ikke har noe valg. 

Men uansett årsak er det veldig fint om de fire slipper å eksponeres. :) 

Skorpion89
5 minutter siden, mikrobe skrev:

Det tror jeg ingenting på. Om det er noe mer enn (nok) en midlertidig endring, er det fordi hun ikke har noe valg. 

Men uansett årsak er det veldig fint om de fire slipper å eksponeres. :) 

Jeg prøver å ha håpet oppe. Jeg håper at siste tingene som ble skrevet i den forrige tråden, før den ble stengt, var dråpen for henne. Dråpen for å roe ned.

Annonse

Firestone

Hun må gjerne pynte i september for min del, men jula starter ikke nå, ikke neste søndag, heller.  Da begynner adventstida. Jula ringes inn på julaften, ikke når bloggere bestemmer at den starter. Pynt i vei - men slutt med å proklamere at jula har begynt. 

Edited by Kollontaj

Griffin87

Jeg personlig Synes det er altfor tidlig å pynte til jul, ihvertfall når man har barn. Men, det er jo noe hver enkelt familie bestemmer selv. Fordelen hos CØ er ihvertfall at jeg ikke synes noe av julepynten er JUL, bortsett fra juletreet. 

Jeg har en svigerinne som ett år pyntet slik som CØ, men barna var så lei seg for at de "ikke hadde pyntet til jul", så neste år var heldigvis JULEPYNTEN fremme igjen. Men nok engang,en smaksak. 

Edited by Griffin87
Skrivefeil

millemåne1

Ja hun sa jo at hun skulle være dristig i år, å bruke rødt (som er julens farge). Ingen antydning til det foreløbig, men det kommer kanskje?

Ellers helt enig med @Kollontaj her oppe. Julen starter når julen ringes inn. Det er fakta og ikke en smakssak.

Hun må gjerne pynte så tidlig hun vil, og greit nok - det er "jobben" hennes. Men stusselig for ungene. Blir jo null magi når pynten har stått oppe en mnd allerede når jula ringes inn 24 desember. Mulig det er meg som er rar, men jeg har vokst opp med noe helt annet en hvite julekuler. Nisser, mormors gamle juleduk, den litt keitete pynten ungene har laget på skolen osv osv. DET er jul for oss. Julen for oss blir aldri "moderne" selv om det kommer til lott nytt hvert år, mens noe kanskje går i søpla. Det er like stas hvert år for ungene når de pakker ut nissen som mangler et øye, glassengelen som er limt to ganger, duken etter mormor med en flekk som aldri gikk av i vask....

Men vi er forskjellig! Er kanskje derfor jeg sjeldent "inspireres" av bloggere før jul fordi vi kjører vår greie uansett.

Blålilla

Når det kommer til barn som salgsplakater, synes jeg mammatiltreskatter på instagram er verre enn verst! 

Barna blir dillet og dollet opp for å bli tatt bilde av, alltid i nye, sponsede antrekk. 

Dorey
47 minutter siden, Skorpion89 skrev:

Og til dere som tror dere gjør CØ en bjørnetjeneste, med å forsvare alt og kommer med frekke kommentarer til brukere. Dere gjør faktisk tråden og diskusjonene vondt værre. Det er faktisk mulig å diskutere uten å helle bensin på bålet (se på feks @Husfrua som klarer å holde seg saklig, selv om hun er uenig), for det er nemlig mange av dere fryktelig flinke til. Det gjør virkelig ikke saken hva angår CØ, bedre.

En Bjørnetjeneste betyr IKKE en stor tjeneste! https://snl.no/bjørnetjeneste

Skorpion89
2 minutter siden, Dorey skrev:

En Bjørnetjeneste betyr IKKE en stor tjeneste! https://snl.no/bjørnetjeneste

Omforladels.  Da gjør de henne en bjørnetjeneste da.

Dorey
Akkurat nå, Skorpion89 skrev:

Omforladels.  Da gjør de henne en bjørnetjeneste da.

Absolutt ;) Beklager, jeg vet det er en vanlig misforståelse. :)

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden

• Create New...