Jump to content
HerKommerMummi

Paprika villaen og Gekko

Recommended Posts

Marriet
4 minutter siden, Stinus87 skrev:

Ja, og jeg skrev da som jeg skriver nå, gå inn på blogg.no eller blogglisten samt Instagram. Der er det mange eksempler, så nei, dette er ikke en tom påstand da keg har skrevet hvor du kan finne det. Men syns det er fryktelig motsigende av deg å ville ha eksempler på noe du tydeligvis misliker. 

Det er jo ikke det? Jeg sier at jeg er kritisk til at bloggeren eksponerer mindreårige mye. Jeg sier jeg har ok oversikt over blogglistene og kan ikke finne et eneste eksempel på noen som er verre enn henne mtp uhensiktsmessig eksponering. Du påstår derimot noe annet, men kan ikke komme med eksempler på det forutenom å referere til blogg.no, blogglisten og instagram. Det hjelper ikke, for jeg har allerede sagt at der finner jeg ikke et eneste eksempel som er like ille eller verre.  At mange eksponerer mindreårige er det ingen tvil om. At mange bruker barn i reklame er også udiskutabelt, men ingen så vidt jeg kan se, gjør det like ofte, ukritisk og malplasert som VP. 

Fortsetter under...

Eamane

Nå er det mange av disse Instagram kontoene som ikke har blogg også! De fleste av dem fører kun Instagram samt snap. Så jo, det fins verre eksempler enn villa paprika. Disse som styrer snapkontoene BAKFASADEN, eller instamums bare for å nevne noen. Her følger du tett med fra barnet våkner til det legger seg. 👌

Marriet
2 minutter siden, Eamane skrev:

Nå er det mange av disse Instagram kontoene som ikke har blogg også! De fleste av dem fører kun Instagram samt snap. Så jo, det fins verre eksempler enn villa paprika. Disse som styrer snapkontoene BAKFASADEN, eller instamums bare for å nevne noen. Her følger du tett med fra barnet våkner til det legger seg. 👌

Men blir barna brukt i reklame? Tjener de penger på eksponeringen? Hva er formålet og visjonen?

Eamane
3 minutter siden, Marriet skrev:

Men blir barna brukt i reklame? Tjener de penger på eksponeringen? Hva er formålet og visjonen?

Ja, det blir dem. Stadig bilder som er merket med "sponset" av barna. Rabattkoder osv. Hvem de samarbeider med står som regel oppført i profilen. Du får ta deg en titt 👌

Husfrua
1 time siden, visningsnamn skrev:

Dersom Mille Moi har et samarbeid med VP så er de også aktivt med på å støtte måten VP driver businessen sin på med blant annet eksponering av barn. Av den grunn forstår jeg de som ikke ønsker å handle hos Mille Moi.

Millemoi driver med interiør. VP legger ut bilder av interiør og har mange lesere, ergo interessant for millemoi. Sjelden el aldri hun reklamerer for millemoi med barna på bildet. Så denne sammenhengen er jeg ikke enig i.. Tipper millemoi ikke henger seg opp i annet enn det som omfatter interiør.

Edited by Husfrua

Marriet
2 minutter siden, Eamane skrev:

Ja, det blir dem. Stadig bilder som er merket med "sponset" av barna. Rabattkoder osv. Hvem de samarbeider med står som regel oppført i profilen. Du får ta deg en titt 👌

Bakfasaden fant jeg ikke 😑 men fant instamums. Har ikke planer om å følge de på snapchat, så aner ikke hva som foregår der. Men var hvert fall ingen barn som reklamerte for vaskemaskiner og velourputetrekk på voksensoverom eller annet voksenrelatert. 

Men uansett om flere gjør det, så er VP ekstrem. Hovedinntektskilden har vært/er bloggen og det er under enhver kritikk at hun selger barna sine. Hun har selv sagt at et barn ikke ønsker å delta i bloggen, det skulle hun respektere. Hvorfor gjelder noe annet de øvrige barna? Og det er spesielt et av barna som blir særlig utsatt for denne ekspineringen. Det er det barnet som blir fremstilt som mammas redning, engel, mening med livet and the list goes on. Det er sykelig. Og på ingen måte greit.

Annonse

Guest Onbothsides

Jeg kommer ikke til å handle på Millemoi, jeg har ikke råd til den stilen og er ikke så opptatt av interiør - så derfor er det selvsagt lett å si at jeg ikke skal handle der.

Like lett som alle dersom «boikotter» de som samarbeider med bloggerne :) Skulle likt å sett disse boikotterne smugdrikke Cola eller smugspise melkesjokolade fordi de boikotter dem. Eller vent, de er jo anonyme så de kan jo skrive hva de vil. Ingen sjekker akkurat, og Millemoi merker nok knapt om Kari ikke handler hos de. 

Den påståtte kritikken her inne når nye bunner, det blir mer og mer usaklig mobbing av utseende og krampeaktig forsøk på å skjule seg bak eksponeringen. 

Marriet
6 minutter siden, Husfrua skrev:

Millemoi driver med interiør. VP legger ut bilder av interiør og har mange lesere, ergo interessant for millemoi. Sjelden el aldri hun reklamerer for millemoi med barna på bildet. Så denne sammenhengen er jeg ikke enig i.. Tipper millemoi ikke henger seg opp i annet enn det som omfatter interiør.

Tuller du? Sist i forrige uke reklamerte minsta for putetrekk på de voksnes soverom. Tror det var to eller tre bilder, samt tekst.

Emilim
2 timer siden, Eamane skrev:

Du syns syndt på barna? Fatter ikke det jeg leser. De fleste barn er vel i ekstase rundt denne tiden. Tror ingen barn tar skade ved å pynte til jul nå. 

Dette er latterlig. 😅

De tar nok ikke skade av det nei, men ventetiden blir jo utrolig lang da

clyde
14 minutter siden, Marriet skrev:

Tuller du? Sist i forrige uke reklamerte minsta for putetrekk på de voksnes soverom. Tror det var to eller tre bilder, samt tekst.

Puter er da ingenting, bloggeren Anne Brith brukte sønnen sin i reklame for en vortekrem. Det der kan man virkelig si er ille.

Guest Onbothsides
17 minutter siden, Marriet skrev:

Bakfasaden fant jeg ikke 😑 men fant instamums. Har ikke planer om å følge de på snapchat, så aner ikke hva som foregår der. Men var hvert fall ingen barn som reklamerte for vaskemaskiner og velourputetrekk på voksensoverom eller annet voksenrelatert. 

Men uansett om flere gjør det, så er VP ekstrem. Hovedinntektskilden har vært/er bloggen og det er under enhver kritikk at hun selger barna sine. Hun har selv sagt at et barn ikke ønsker å delta i bloggen, det skulle hun respektere. Hvorfor gjelder noe annet de øvrige barna? Og det er spesielt et av barna som blir særlig utsatt for denne ekspineringen. Det er det barnet som blir fremstilt som mammas redning, engel, mening med livet and the list goes on. Det er sykelig. Og på ingen måte greit.

Se feks på en blogger med tvillinger som til og med bruker de i reklame for klær/mønster hun selger selv. Du syns ikke det er verre? Syns ikke vp er verst i det hele tatt, man må se litt mer enn sort-hvitt for å se det store bildet.

Skorpion89
1 minutt siden, Onbothsides skrev:

Se feks på en blogger med tvillinger som til og med bruker de i reklame for klær/mønster hun selger selv. Du syns ikke det er verre? Syns ikke vp er verst i det hele tatt, man må se litt mer enn sort-hvitt for å se det store bildet.

Det er mange som burde fått en smekk. Det er jeg overbevist om. Av foreldre. Jeg har forsåvidt ikke hørt om noen av eksemplene som er kommet. Problemet er at det er nemlig det store bildet, som gjør VP tragisk og i en klasse for seg selv, mener i alle fall vi kritikerne. Inkl meg.

Guest Onbothsides
7 minutter siden, Skorpion89 skrev:

Det er mange som burde fått en smekk. Det er jeg overbevist om. Av foreldre. Jeg har forsåvidt ikke hørt om noen av eksemplene som er kommet. Problemet er at det er nemlig det store bildet, som gjør VP tragisk og i en klasse for seg selv, mener i alle fall vi kritikerne. Inkl meg.

Det er svært sjelden Camilla er i media, i motsetning til Anna, Caroline og Marna feks. Så de er i mine øyne verre enn Camilla når det gjelder hva som KAN VÆRE konsekvensene for eksponering. Tror ikke bestemor hadde kjent igjen Camilla og ungene på gaten men garantert Marna og barna.

Annonse

Husfrua
6 minutter siden, Skorpion89 skrev:

Jeg reagerer også på denne dama, på flere områder. Men absolutt ikke på noe av det som er nevnt i denne tråden. Og jeg syns det må være fair å si det, hvis ikke blir det bare oppgulp og ingen diskusjonstråd. Kanskje på tide at de verste kritikerne godtar at noen ikke er fullt så kritiske til alt også

Skorpion89
Akkurat nå, Husfrua skrev:

Jeg reagerer også på denne dama, på flere områder. Men absolutt ikke på noe av det som er nevnt i denne tråden. Og jeg syns det må være fair å si det, hvis ikke blir det bare oppgulp og ingen diskusjonstråd. Kanskje på tide at de verste kritikerne godtar at noen ikke er fullt så kritiske til alt også

Joda, jeg er helt enig i at å mase om julepynten er kommet opp for tidlig, er tragisk. Absolutt. Men da nytter det heller ikke å "mate" de som synes det er aktuelt å diskutere det. For da fortsetter det, og tråden fortsetter i de baner.

Skorpion89
9 minutter siden, Onbothsides skrev:

Det er svært sjelden Camilla er i media, i motsetning til Anna, Caroline og Marna feks. Så de er i mine øyne verre enn Camilla når det gjelder hva som KAN VÆRE konsekvensene for eksponering. Tror ikke bestemor hadde kjent igjen Camilla og ungene på gaten men garantert Marna og barna.

Grunnen til at C er sjeldent i media, er fordi hun er en MYE mindre blogger enn i alle fall Anna og Caroline. Jeg er fullstendig enig i at Anna er et håpløst tilfelle. Jeg er heller ingen Carolinefan (disse har forøvrig egne tråder). Men jeg vil tørre å påstå at jeg vet fryktelig mye mer om privatlivet til CØ via blogg og snap, enn noen andre. For min del er det uansett merkelig å skulle sammenligne bloggere om hvem som er værst og ikke. Det er fortsatt ikke greit, selv om man ikke er like ille som andre.

Husfrua

Syns forresten hun er superflink til å få det lunt og koselig rundt seg. Jeg har ikke denne stilen, men i motsetning til andre her, har jeg tittet inn på millemoi sine nettsider etter å ha lest bloggen. Spesielt soverommet, med sengeteppe i velour syns jeg er kjempeflott. Bare synd prisen var deretter😩 

Eamane
2 minutter siden, Husfrua skrev:

Syns forresten hun er superflink til å få det lunt og koselig rundt seg. Jeg har ikke denne stilen, men i motsetning til andre her, har jeg tittet inn på millemoi sine nettsider etter å ha lest bloggen. Spesielt soverommet, med sengeteppe i velour syns jeg er kjempeflott. Bare synd prisen var deretter😩 

Helt enig. Mille Moi har mye fint, men er liksom ikke der eller i interiør generelt jeg har lyst å legge igjen så mye penger. 

Nå var det ikke velour puter du nevnte, men har selv kjøpt billige varianter på Ikea. Jeg ser ikke forskjellen. 😊

Skorpion89
1 minutt siden, Eamane skrev:

Helt enig. Mille Moi har mye fint, men er liksom ikke der eller i interiør generelt jeg har lyst å legge igjen så mye penger. 

Nå var det ikke velour puter du nevnte, men har selv kjøpt billige varianter på Ikea. Jeg ser ikke forskjellen. 😊

Der har du en idé. Mulig det blir feil for VP siden hun nå reklamerer for MM, men om hun kunne vist billigere alternativer, hadde hun nok hatt flere som hadde vist interesse. Og ja, jeg er enig i at ikea-putene er et veldi bra alternativ. 

Eamane
1 minutt siden, Skorpion89 skrev:

Der har du en idé. Mulig det blir feil for VP siden hun nå reklamerer for MM, men om hun kunne vist billigere alternativer, hadde hun nok hatt flere som hadde vist interesse. Og ja, jeg er enig i at ikea-putene er et veldi bra alternativ. 

Veldig enig i det, billig vs dyrt 👌

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden

• Create New...