Jump to content
HerKommerMummi

Paprika villaen og Gekko

Recommended Posts

Mme Blavatsky

@Christiane_W- La oss håpe det stemmer, og at denne nye vinden i seilene også kommer de andre tilgode.

Jeg fikk et fornyet håp om at skuta kanskje likevel kan snus da de fine innleggene om fjellturen ble publisert, men håpet sank som et anker da jeg så den massive slagsiden av eksponering som fulgte umiddelbart etter. Dette later dessverre til å være en trend med bloggen,- en slags tidevannseffekt der alle de positive innleggene oppveies av ugunstige innlegg rett etter. 

Det er synd, for en skulle tro at den nesten udelte positive tilbakemeldingen disse turinnleggene fikk ville ha bidratt til et større fokus på lignende redaksjonelt stoff og et mindre fokus på eksponering. En er avhengig av en viss kommunikasjon med leserne om man lever av å blogge, og der har Camilla litt å lære, tror jeg. 

Fortsetter under...

Christiane_W
5 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

@Christiane_W- La oss håpe det stemmer, og at denne nye vinden i seilene også kommer de andre tilgode.

Jeg fikk et fornyet håp om at skuta kanskje likevel kan snus da de fine innleggene om fjellturen ble publisert, men håpet sank som et anker da jeg så den massive slagsiden av eksponering som fulgte umiddelbart etter. Dette later dessverre til å være en trend med bloggen,- en slags tidevannseffekt der alle de positive innleggene oppveies av ugunstige innlegg rett etter. 

Det er synd, for en skulle tro at den nesten udelte positive tilbakemeldingen disse turinnleggene fikk ville ha bidratt til et større fokus på lignende redaksjonelt stoff og et mindre fokus på eksponering. En er avhengig av en viss kommunikasjon med leserne om man lever av å blogge, og der har Camilla litt å lære, tror jeg. 

Nok en gang er jeg helt enig. Er veldig synd at hun/de ikke tar til seg de positive tilbakemeldingene og bygger videre på det,  fremfor å gjenta gamle "synder" som hun gjentatte ganger har mottatt massiv kritikk for. Det hele fremstår som barnslig og trassent synes jeg.

Guest Vitting
1 time siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Jeg tror ikke hun har noen kommunikasjon med leserene overhodet, jeg tror hun bare blogger om det som faller henne inn. Hun ville også ha fine feriebilder, og siden både Bulgaria, Las Vegas og Venezia antakeligvis ble for dyrt for dem - og Spania jo allerede er gjort ørten ganger med diverse kjøpesenter og restauranter - så hva stod igjen? Norsk natur. Det er derfor man har kritisert dem; for det er ikke ekte. Det var meg relativt klart at det meste var skrytebilder for bloggen og for å framstille en hypersuperelitistiskheltutroligamazing-kjærestetur opphøyet i fjortisfjerde mente.

Hun er seg selv tro, med eksponering av både eget og andres - og med ensidige innlegg uten innhold utover en slags forgudelse av egen produksjon.

Hun er fascinerende på sin helt egne (kritikkverdige) måte.

Guest Bøff Eløff

Hvordan kan man dra uekte på fjellet?

Guest Vitting
13 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Hvordan kan man dra uekte på fjellet?

På samme måte som man kan ha lyst, og ikke ha lyst, å forstå et poeng ;)

Guest Bøff Eløff
17 minutter siden, Vitting skrev:

På samme måte som man kan ha lyst, og ikke ha lyst, å forstå et poeng ;)

Jeg har virkelig lyst å forstå hvordan man drar ikke-ekte på fjellet. 

Edited by Bøff Eløff

Annonse

Myrthel
3 timer siden, Bøff Eløff skrev:

Jeg har virkelig lyst å forstå hvordan man drar ikke-ekte på fjellet. 

Jeg synes det er veldig lett å tolke. Drar man på fjellet fordi man har lyst, gjør man det EKTE. Drar man på fjellet kun for å vise andre at man "gjør noe", for å dokumentere det - da gjør man det "IKKE EKTE".

På samme måte som Paprika prøver å fremstå og lage en kullisse rundt seg. Har 1000 eksemper, men nevner bare tre. Sykkelturen var EN. Husvisningen i et digert hus var TO, bilkjøpet var TRE. Når det ekte er at de ikke leer seg fra sofaen, bor i rekkehus og leier bil. Hvordan hun lever sitt liv har jeg INGENTING med, dette var kun en kommentar på hvor lett det er å se hva som er falskt og hva som er ekte. Klarer ikke å la være å ta med to falske ting til: Bryllupet og toppleiligheteten i ferieparadiset.

Edited by Myrthel

Guest Snusen
9 minutter siden, Myrthel skrev:

Jeg synes det er veldig lett å tolke. Drar man på fjellet fordi man har lyst, gjør man det EKTE. Drar man på fjellet kun for å vise andre at man "gjør noe", for å dokumentere det - da gjør man det "IKKE EKTE".

På samme måte som Paprika prøver å fremstå og lag en kullisse rundt seg. Har 1000 eksemper, men sykkelturen var EN. Husvisningen i et digert hus var TO, bilkjøpet var TRE. Når det ekte er at de ikke leer seg fra sofaen, bor i rekkehus og leier bil. Hvordan hun lever sitt liv har jeg INGENTING med, dette var kun en kommentar på hvor lett det er å se hva som er falskt og hva som er ekte. Klarer ikke å la være å ta med to falske ting til: Bryllupet og toppleiligheteten i ferieparadiset.

Nemlig

Guest Bøff Eløff
15 timer siden, Myrthel skrev:

På samme måte som Paprika prøver å fremstå og lage en kullisse rundt seg. Har 1000 eksemper, men nevner bare tre. Sykkelturen var EN. Husvisningen i et digert hus var TO, bilkjøpet var TRE. Når det ekte er at de ikke leer seg fra sofaen, bor i rekkehus og leier bil. Hvordan hun lever sitt liv har jeg INGENTING med, dette var kun en kommentar på hvor lett det er å se hva som er falskt og hva som er ekte. Klarer ikke å la være å ta med to falske ting til: Bryllupet og toppleiligheteten i ferieparadiset.

Så når jeg gikk over Besseggen bare for å bevise overfor min far at jeg kunne klare det var det ikke på ekte. Godt å vite. 

Snålt å sammenligne en fysisk fjelltur som er dokumentert med løgn. 

galmamma
På ‎10‎.‎06‎.‎2018 den 7.22, Snuppelupp.. skrev:

Camilla er jo helt ugjenkjennelig i ansiktet på noen av de siste bildene på Instagram! Ser jo hoven ut i hele ansiktet, og overleppen er så merkelig! 

Litt merkelig å gå ut med at hun ikke har fikset på kroppen, når kroppen så tydelig viser noe annet... Enten får hun være fornøyd og ikke fikse på utseendet, ellers må hun jo stå for de endringene hun gjør! Å lyve viser bare usikkerhet, og blir så innmari kleint! 

enig.. fikk litt sjokk nå.. hvem er dette, tenkte jeg... 😮 

FruRosa

Sa/skrev ikke hun på Snap/IG at de skulle reise på ferie til Sørlandet "allerede på onsdag"?

Ingen ting på SoMe som tyder på at de er/skal på tur i dag...

Fatima
18 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Så når jeg gikk over Besseggen bare for å bevise overfor min far at jeg kunne klare det var det ikke på ekte. Godt å vite. 

Snålt å sammenligne en fysisk fjelltur som er dokumentert med løgn. 

Helt enig med deg.  Det er stadig noen her inne som synes Camilla bør slutte å blogge,  jeg tenker at noen av deltagerne i denne tråden bør slutte å lese blogger.  Det er ikke sunt å være så opptatt av hva andre mennesker gjør/ ikke gjør.

Guest Snusen
44 minutter siden, FruRosa skrev:

Sa/skrev ikke hun på Snap/IG at de skulle reise på ferie til Sørlandet "allerede på onsdag"?

Ingen ting på SoMe som tyder på at de er/skal på tur i dag...

De skulle reise idag ja

Annonse

Guest Vitting

Så trist det må være at "kosen" med et monopolspill er hovedinnholdet i et blogginnlegg. Du må ha relativt lite for deg ellers i livet, evt. ekstremt behov for å lage et bilde i media, når du ikke engang kan la en enkel spillkveld med din familie gå i fred for mobiltelefon, kamera, blogg og offentligheten.

Guest Snusen
3 minutter siden, Vitting skrev:

Så trist det må være at "kosen" med et monopolspill er hovedinnholdet i et blogginnlegg. Du må ha relativt lite for deg ellers i livet, evt. ekstremt behov for å lage et bilde i media, når du ikke engang kan la en enkel spillkveld med din familie gå i fred for mobiltelefon, kamera, blogg og offentligheten.

De voksne er nok fornøyd med sine tre turer i løpet av en måned. Deilig å være hjemme med monopolspill

førstedamen
16 timer siden, Myrthel skrev:

Men slik gjør vi jo alle sammen. Det er jo litt typisk MENNESKET å oppføre seg slik, altså helt naturlig at paprika også gjør det. Min svigermor lager mye sunn mat og liker å skryte litt av hvor sunt hun spiser og at hun skal ha bønnegryte til middag. Familiemiddagen er jo ikke mindre ekte av den grunn. Selvom alle vet at svigermor spiser mye sjokolade om kvelden. 

Selv kjøpte jeg nylig ny bil, og da viste jeg drn stolt frem på snap. Selvom jeg ikke er noen bil entusiast er jo gleden ekte. Så selvom paprika ikke er noen fjelltur entusiast skjønner jeg godt at hun ønsker å vise frem turen. 

Har et vennepar som skryter av at de er mye ute, selvom de stort sett bare er ute i hagen sin. Men de er jo utendørs fordeom, og det er jo ekte nok. 

Guest Snusen
1 minutt siden, førstedamen skrev:

Men slik gjør vi jo alle sammen. Det er jo litt typisk MENNESKET å oppføre seg slik, altså helt naturlig at paprika også gjør det. Min svigermor lager mye sunn mat og liker å skryte litt av hvor sunt hun spiser og at hun skal ha bønnegryte til middag. Familiemiddagen er jo ikke mindre ekte av den grunn. Selvom alle vet at svigermor spiser mye sjokolade om kvelden. 

Selv kjøpte jeg nylig ny bil, og da viste jeg drn stolt frem på snap. Selvom jeg ikke er noen bil entusiast er jo gleden ekte. Så selvom paprika ikke er noen fjelltur entusiast skjønner jeg godt at hun ønsker å vise frem turen. 

Har et vennepar som skryter av at de er mye ute, selvom de stort sett bare er ute i hagen sin. Men de er jo utendørs fordeom, og det er jo ekte nok. 

Behovet for å skryte er stort blant folk.  

FruRosa
36 minutter siden, Snusen skrev:

De skulle reise idag ja

Var det jeg trodde!

Hvorfor gjøre et poeng ut av at de skal til Sørlandet "allerede på onsdag" for så, uten forklaring, ikke reise?

Dette virker ekstra rart siden hun fortalte om denne reisen etter kritikk av at det, atter en gang, var kun henne og Gekko på tur...

førstedamen
27 minutter siden, Snusen skrev:

Behovet for å skryte er stort blant folk.  

Det er jo ikke nødvendigvis et behov for å skryte. Det kan likeså være et behov for å dele, og la andre rundt deg ta del i dine opplevelser og det du liker og bryr deg om. 

Jeg er for eksempel en skikkelig miljø forkjemper og viser det stolt frem, ikke fordi jeg nødvendigvis har et behov for å skryte av det, men jeg ønsker jo at andre også skal se hvor gøy og spennende det er å leve anderledes enn naboen min, som konstant kjøper nytt søppel fra kina. 

Men iblant så er jeg også lite miljø vennlig, og kjøper tull jeg ikke trenger eller kaster en sneip på bakken. Det gjør jo ikke arbeidet jeg gjør ellers med miljø mindre ekte eller mindre viktig av den grunn. 

Edited by førstedamen

Guest Snusen
6 minutter siden, førstedamen skrev:

Det er jo ikke nødvendigvis et behov for å skryte. Det kan likeså være et behov for å dele, og la andre rundt deg ta del i dine opplevelser og det du liker og bryr deg om. 

Jeg er for eksempel en skikkelig miljø forkjemper og viser det stolt frem, ikke fordi jeg nødvendigvis har et behov for å skryte av det, men jeg ønsker jo at andre også skal se hvor gøy og spennende det er å leve anderledes enn naboen min, som konstant kjøper nytt søppel fra kina. 

Men iblant så er jeg også lite miljø vennlig, og kjøper tull jeg ikke trenger eller kaster en sneip på bakken. Det gjør jo ikke arbeidet jeg gjør ellers med miljø mindre ekte eller mindre viktig av den grunn. 

Å flashe flotte biler, båter, hytter, turer, klær, juveler, flotte restaurantbesøk er kanskje noe annet enn å flashe miljøbevissthet? 

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden

• Create New...