Jump to content
HerKommerMummi

Paprika villaen og Gekko

Recommended Posts

Myrthel
12 minutter siden, Vitting skrev:

Jeg vil gjerne ta folk i forsvar fordi:

Dette paret får en samlet kritikk, de får ikke isolert kritikk. Når "vi", dvs. jeg også, kritiserer paret - så er det med deres historikk i bakhodet. Den samlede kritikken tar også høyde for hvordan paret framstiller sine liv. De/VP er kronikere på å framstille luftslott; giftemål som ikke var giftemål, turer til Las Vegas, Paris og Kielferga som alle enten var løgn, eller som ble framstilt på andre måter enn det faktisk var (at det var spons, framfor "overraskelsestur"). Det har vært den nye leiligheta i Bulgaria, det har vært opphørssalg for å dekke gjeld, men som egentlig gikk rett i kredittkort-kassa hos VP og de tok en spansk en ved hjelp av VPs familie. De har solgt billige kinaprodukter som "eksklusive" produkter, de har solgt produkter som er ulovlige å kjøre i Norge, de har løyet, vridd og vendet på virkeligheten. De har en spesiell måte å framstille sine familier på i sosiale medier, med det mange vil karakterisere som ekstrem offentliggjøring av privatlivet deres (Gekko og VP), samt en noe ensidig framstilling av familiene.

Summen er et par som kommer til å få kritikk for småting, særlig når det skinner igjennom at de ikke har vært på noe ekstrem-turer. De har vært på "gallapiggen", som er, når det starter fra hytta, en tur som generelt egner seg for barn, og som har en total høydestigning på 619 høydemeter. De filmer seg selv at de løper oppetter litt steinur og proklamerer "vi skal til topps!!", og når de snur seg ser man at parkeringsplassen er rett nedenfor. Det legges ut en selfie-video på snapchat hvor de har en gaupe etter seg, og da finner de det altså for godt å legge ut seg selv med bar overkropp i film, i stedet for å filme naturopplevelsen (?!) - altså nok en løgn... Måten de framstiller det på er spesiell og skaper grobunn for kritikk. Særlig om man kjenner på summen av hva de har kokt i hopen de siste årene.

Det er dette her som forsvarerene ikke evner å se eller klarer å forstå. Det er DET STORE BILDET som diskuteres. Bra oppsummert 😉

Fortsetter under...

Guest Bøff Eløff
17 minutter siden, Myrthel skrev:

Det er dette her som forsvarerene ikke evner å se eller klarer å forstå. Det er DET STORE BILDET som diskuteres. Bra oppsummert 😉

Men man kan se DET STORE BILDET og likevel synes at det er bra at de er ute å går.

Klink

Jeg forstår at det er et bilde her. Samtidig forstår jeg ikke de som kommenterer hvor langt de har gått at de ikke har gjort ditt og datt før så da kan de ikke nå. Det er bra at de er på tur. Galdhøpiggen er en fin tur. 

Edited by Klink

Friluftsdame
9 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Men man kan se DET STORE BILDET og likevel synes at det er bra at de er ute å går.

Nettopp

Prikken7
10 timer siden, Wenda skrev:

Enig i det meste, men at denne er en tøff tur? Nei, absolutt ikke. Bare fordi det er en fjelltopp så betyr ikke det automatisk at turen opp er spesielt hardt. 

Jeg vet ikke, har aldri gått der eller gått så mye i fjellet, men det jeg har gått om det er i skogen eller i fjellet, er jo at om man går oppover i ulendt terreng og løse stener osv så er det ganske tungt(?) 

Myrthel
1 time siden, Bøff Eløff skrev:

Men de går jo ikke for at de selv har lyst - de går for å vise det frem på bloggen. Det er jo ikke akkurat vanskelig å gjennomskue dem.

Annonse

Klink
8 minutter siden, Myrthel skrev:

Men de går jo ikke for at de selv har lyst - de går for å vise det frem på bloggen. Det er jo ikke akkurat vanskelig å gjennomskue dem.

Men hvorfor lage et poeng ut av det?, de går uansett turen. Og ser da ut til å virkelig kose seg også. 

Friluftsdame
10 minutter siden, Myrthel skrev:

Javel..Hvordan gjennomskuer du det? Tror du ikke at de, som andre, har satt seg noen mål og er stolte over å ha klart det? Det ville jeg vært. 

Jeg deler selv bilder fra turer jeg går. En del av belønningen for turen er utsikt og vakker natur, og det får man lyst til å dele med andre. Akkurat slik de har delt. Jeg kan ikke se noe unaturlig i det. 

Foretrekker det framfor ørtiførti bilder av putehelvetet😊

Myrthel
8 minutter siden, Klink skrev:

Men hvorfor lage et poeng ut av det?, de går uansett turen. Og ser da ut til å virkelig kose seg også. 

Poenget er vel at det går en rød tråd gjennom alt - alt de gjør er falskt. Jeg tipper det er det folk reagere på. Jeg kan bare snakke for meg meg - og jeg SER iallefall at det ikke er ekte. De har ikke PLUTSELIG gått fra å ligge 24/7 på sofaen å klage over å være slitne, til å elske og sprette rundt i fjellet. Jeg leser ikke bloggen - det har jeg aldri gjort, men jeg synes det er artig å lese disse trådene.

Myrthel
4 minutter siden, Friluftsdame skrev:

Javel..Hvordan gjennomskuer du det? Tror du ikke at de, som andre, har satt seg noen mål og er stolte over å ha klart det? Det ville jeg vært. 

Jeg deler selv bilder fra turer jeg går. En del av belønningen for turen er utsikt og vakker natur, og det får man lyst til å dele med andre. Akkurat slik de har delt. Jeg kan ikke se noe unaturlig i det. 

Foretrekker det framfor ørtiførti bilder av putehelvetet😊

Jeg tror absolutt ikke at de har satt seg disse målene, men at de er stolte er jo ikke noe rart. De har jo aldri satt bena utenfor sofaen i hele sitt liv. Vent å se videre, så kommer det nok frem at det ikke er deres ønsker. Selvsagt er bildene mye bedre enn puter og unger - det er jeg absolutt ikke uenig i. Jeg synes bare de fremstiller seg som noen "raringer" som aldri har sett et fjell i hele sitt liv.

Ingefær85

Dette synes jeg begynner å bli drøyt. Altså denne tråden, ikke det personene tråden omhandler gjør. Tenk å bruke tid og energi på å tråkke ned andre folk. Synes de som snakker ned dette paret ikke er så veldig mye bedre selv

ingeniørfrue

Damer! Skjerp dere nå! Kom dere ut, som paprika ;)! Vis at dere kan nyte ferien uten mobil og diskutering på kg. Vi har en dato å se fram til, og jeg gleeeeeder meg til bryllup!! Synd det ikke har kommet bryllupsinspo, ehm ehm, men jaja!

Til den tid skal jeg kose meg i sola, uten dokumentering på sosiale medier 😃😂

VirreVapp

Okei,  jeg er meget kritisk til mye av det de to foretar seg. Eksponering av barn, selge kinavarer til blodpris, hvordan de svarer på spørsmål, lurekonkurranser osv osv. Men at de får  mye kritikk for å ta seg en tur i Norge, det er jo helt sinnsykt egentlig. Jeg også ser det store bildet.  Har fulgt paprikaen og tråden(e) her på kg, men kommenterer sjeldent. Det står mye bra her som de to burde ta til seg(kommer nok ikke til å skje), og man burde se på disse og andre bloggere med et kritisk blikk. Men at de har "feil" utstyr, og at man man bare vet de egentlig ikke vil på tur er ikke å se endel av det store bildet. Det er å være kjip.  Det burde vi prøve å heve oss over dersom vi vil ha en saklig debatt. 

Annonse

Guest Snusen

Kan noen forklare meg logikken?  De får massiv kritikk her inne for å dra på aleneturwr til Spania, hytta, Kiel osv. At de nå drar på fjelltur alene, det er helt greit? Kan noen forklare meg forskjellen? 

Guest Truka
21 timer siden, Myrthel skrev:

Jeg tror absolutt ikke at de har satt seg disse målene, men at de er stolte er jo ikke noe rart. De har jo aldri satt bena utenfor sofaen i hele sitt liv. Vent å se videre, så kommer det nok frem at det ikke er deres ønsker. Selvsagt er bildene mye bedre enn puter og unger - det er jeg absolutt ikke uenig i. Jeg synes bare de fremstiller seg som noen "raringer" som aldri har sett et fjell i hele sitt liv.

Jeg har ikke gått på landets topper, selv om jeg har gått mye på tur - så for noen av oss er det sånn  at vi lar oss begeistre over fjelltopper - over at andre går der, og sikkert over meg selv hvis jeg hadde gått  der.

Om det skal vise seg å være reklame for et eller annet ( jeg skjønner ikke hva), så har de virkelig kommet seg opp av sofaen.

Edited by Truka

Corinne

Synes forsåvidt disse Norgesferieinnleggene til Camilla og Kim har vært helt greie å lese, sammenlignet med mye annet de kommer med. Fine bilder og helt ok beskrivelser av personlige opplevelser, som faktisk kan inspirere noen.. Jeg skal selv opp Galdhøpiggen i august og kjente jeg gledet meg enda litt mer etter å ha sett Camilla sine bilder. Så tommel opp fra meg.. Bruk heller tid og krefter på kritikk av det som virkelig er kritikkverdig... 

Edie

Ryddet for krenkende og hetsende innlegg og persondebatt.

Edie, adm.

Edit; Ryddet for persondebatt. Edie, adm.

Edited by Edie

Klink
3 timer siden, Snusen skrev:

Kan noen forklare meg logikken?  De får massiv kritikk her inne for å dra på aleneturwr til Spania, hytta, Kiel osv. At de nå drar på fjelltur alene, det er helt greit? Kan noen forklare meg forskjellen? 

Jeg syns ikke det er noen forskjell. De burde ikke få kritikk pga ferievalg. 

Oppland

Etter å ha lest bloggen hennes i 7 - 8 måneder, det inntrykket  jeg da har fått er at de aldri noen gang skulle bestige så mye som en liten kolle en gang. Nå har de virkelig vært imponerende. Bravo! Hvilke klær de har på seg kan da ikke spille noen rolle, bare det fungerer for dem. Neste tur håper jeg blir på f.eks. Besseggen med de to eldste ungene.

Nussepus

Kinn Camilla, kinn. Det heter ikke skinn!!!!

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden

• Create New...