Gå til innhold
HerKommerMummi

Paprika villaen og Gekko

Anbefalte innlegg

Xstrella

Unngår blogg og snap. Inspirerer meg ikke en plass. Juletre er magisk og skal opp sist. Synes synd i barna som kommer hjem til julaften i dag hele 1 mnd før julen er der. Hadde vi pyntet hele huset FØR desember kom så hadde jeg blitt så sur. Barna kan også være med i ventetiden med baking og pynting i desember. Som andre skriver her, magien blir borte når alt skal feires på forskudd. Man feirer ikke 50 års dagen sin når man fyller 48 liksom...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vitting
1 time siden, Sen ve ben skrev:

Wow, en hel ny villapaprika tråd om juletrepynting.. JAH :sove:

I grunnen ekstremt kjedelig å lese om førti forskjellige meninger om når jula skal feires. Akkurat det bryr jeg meg lite om, hu er tidlig ute paprikafruen, men det er nå nok å si det en gang.

Jeg irriterer meg mer, akkurat nå, over skrivefeilen i trådens tittel som ikke rettes. Har gitt beskjed til mods men ingen ting skjer.

Endret av Vitting

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Snusen
14 minutter siden, Christiane_W skrev:

Nei, man må ikke handle nytt hele tiden, men en del av jobben til Camilla og andre bloggere er jo faktisk å lage reklameinnlegg for produkter fra samarbeidspartnerne sine.  Målet med reklameinnleggene er at leserne skal la seg inspirere til å kjøpe produktene i innlegget og da nytter det ikke å legge ut et innlegg om den perfekte juletrepynten to-tre dager før jul.  

Ja da er det nok derfor jeg er mindre og mindre inne og leser blogger.  Når allle reklamerer for DW, Nelly etc.  En blogg blir da kun en reklameplakat? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vitting
1 minutt siden, Snusen skrev:

Ja da er det nok derfor jeg er mindre og mindre inne og leser blogger.  Når allle reklamerer for DW, Nelly etc.  En blogg blir da kun en reklameplakat? 

Meanwhile i mitt hode: "DW? ALDRI.... Nelly? Skal jeg iallefall ikke handle fra. Get inspired? Oh god no". Bloggernes reklame-kampanjer virker veldig omvendt på meg :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
princesse
10 timer siden, kalini skrev:

Nei faktisk ikke!! Det står beskrevet lenger opp i tråden at gekko holder på puppen!! Følger henne ikke på snap og ikke på insta, leser heller ikke bloggen. Så slapp av.

Kan jeg få spørre om hvor dette bildet er? Instagram,face,snap??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
caskerette
30 minutter siden, arnoyb skrev:

Hele poenget blir borte når man må overdrive slik du gjør her.

Vi pynter i november, det er mørkt hele døgnet og kaldt. Derfor gjør vi førjulstida så koselig som mulig og vil å ha den lengst mulig! Vi er ikke religiøs. Men jeg stusser veldig på dere som sier at barna er lei før julaften kommer, er dere også super stressa før jul å synes det bare er mas? Hos oss så er jul og førjulstida pynt, lys, kos og familie. Venter deres barn seriøst bare på pakkene som kommer på juleaften?! Hvorfor ikke spre "stresset" så når juleuka kommer så har dere bare kosen igjen!  Synes dere som må klage på nytt å på nytt om dette virker my mer stusselig enn Camilla som pynter tidlig.... Å er det virkelig noe å klage SÅ mye på?

Helt enig! Pynter i slutten av november og elsker det! Det er førjulstiden som er kos, ikke tida etter julaften. Den var jeg lei av som barn også, og mine foreldre var strikse på å ikke pynte før 22.12, og treet ikke før 24.12. "Stakkars unger" som ser julepynt fra november av, ja, jeg synes i grunn mer synd på oss som måtte vokse opp i slik julefornektelse, som "frøken Anti-Jul" forfektet i Skomakergata. Det er jo ikke akkurat snakk om å åpne pakkene før 24.12.

Jeg syntes resten av desember ( altså før 24.12) var MAGISK som barn og det synes jeg nå som voksen. Julepynt er fint og det vil jeg at skal vare lengst mulig. Dessuten kjedelig å rydde opp og ned, så hvorfor ikke få litt tid igjen for jobben. 

Dette blir både brukerdebatt og utdriting av tråden, og burde blitt diskutert i et juleforum, men det var så mange som kom med kritikk av tidlig julepynting at jeg ikke kunne la være å komme med den andre siden av saken. Egentlig er det jo ingenting å diskutere. Fritt land, la folk pynte når f. de vil. 

(On-topic: Håper arvingene får være med å pynte tre. Det må da være litt av magien. Å komme hjem til et ferdig pynta tre virker litt kjedelig).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Snusen
5 minutter siden, caskerette skrev:

Helt enig! Pynter i slutten av november og elsker det! Det er førjulstiden som er kos, ikke tida etter julaften. Den var jeg lei av som barn også, og mine foreldre var strikse på å ikke pynte før 22.12, og treet ikke før 24.12. "Stakkars unger" som ser julepynt fra november av, ja, jeg synes i grunn mer synd på oss som måtte vokse opp i slik julefornektelse, som "frøken Anti-Jul" forfektet i Skomakergata. Det er jo ikke akkurat snakk om å åpne pakkene før 24.12.

Jeg syntes resten av desember ( altså før 24.12) var MAGISK som barn og det synes jeg nå som voksen. Julepynt er fint og det vil jeg at skal vare lengst mulig. Dessuten kjedelig å rydde opp og ned, så hvorfor ikke få litt tid igjen for jobben. 

Dette blir både brukerdebatt og utdriting av tråden, og burde blitt diskutert i et juleforum, men det var så mange som kom med kritikk av tidlig julepynting at jeg ikke kunne la være å komme med den andre siden av saken. Egentlig er det jo ingenting å diskutere. Fritt land, la folk pynte når f. de vil. 

(On-topic: Håper arvingene får være med å pynte tre. Det må da være litt av magien. Å komme hjem til et ferdig pynta tre virker litt kjedelig).

Det treet sto nok ferdigpyntet igår, ser det på snap.  Og det jeg etterlyste tidligere her er at baking, pynting skjer uten barna.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
caskerette
5 minutter siden, Snusen skrev:

Det treet sto nok ferdigpyntet igår, ser det på snap.  Og det jeg etterlyste tidligere her er at baking, pynting skjer uten barna.  

Ja, det må kunne kalles kritikkverdig. Umagisk å ikke få være med på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Viking-girl
2 timer siden, Christiane_W skrev:

Nei, man må ikke handle nytt hele tiden, men en del av jobben til Camilla og andre bloggere er jo faktisk å lage reklameinnlegg for produkter fra samarbeidspartnerne sine.  Målet med reklameinnleggene er at leserne skal la seg inspirere til å kjøpe produktene i innlegget og da nytter det ikke å legge ut et innlegg om den perfekte juletrepynten to-tre dager før jul.  

Jeg har aldri hørt om eller sett noe fra Mille Moi før denne tråden om CØ. Hun har hvertfall inspirert meg til å kjøpe to fat derfra, det avlange med bein på og jeg fant et i samme stil i 40x40. Gleder meg til å ta de utav eska! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
neiognei

Å nei og nei, en mann som holder kjæresten på puppen. Så grusomt, fælt og ufattelig kririkkverdig!

Hva sier det om han?

En smule barnslig og primitivt? Ja. Men er dette virkelig også et stort problem å skrike ut om? Ser det ut som at hun oppfatter det som utrolig krenkende?

Endret av neiognei

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minipilla
2 timer siden, Vitting skrev:

Meanwhile i mitt hode: "DW? ALDRI.... Nelly? Skal jeg iallefall ikke handle fra. Get inspired? Oh god no". Bloggernes reklame-kampanjer virker veldig omvendt på meg :lol: 

Helt enig. Skulle ha jakke til eldstemann sin bursdag og den hadde de på Get inspired. Nei takk. Og Nille Moi. Never om de får et kjøp fra meg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
eksiltronder
1 time siden, Viking-girl skrev:

Jeg har aldri hørt om eller sett noe fra Mille Moi før denne tråden om CØ. Hun har hvertfall inspirert meg til å kjøpe to fat derfra, det avlange med bein på og jeg fant et i samme stil i 40x40. Gleder meg til å ta de utav eska! 

Mens jeg nekter å gå inn i butikken engang, selv om jeg synes mye av det er fint. Har vindusshoppa litt da, men finner heller varen i en annen butikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
miagunda

Ja. Jeg hadde ikke kjøpt noe jeg kunne fått til halv pris ett annet sted, er jo noen som liker å sløse penger da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Eamane
4 timer siden, Xstrella skrev:

Unngår blogg og snap. Inspirerer meg ikke en plass. Juletre er magisk og skal opp sist. Synes synd i barna som kommer hjem til julaften i dag hele 1 mnd før julen er der. Hadde vi pyntet hele huset FØR desember kom så hadde jeg blitt så sur. Barna kan også være med i ventetiden med baking og pynting i desember. Som andre skriver her, magien blir borte når alt skal feires på forskudd. Man feirer ikke 50 års dagen sin når man fyller 48 liksom...

Du syns syndt på barna? Fatter ikke det jeg leser. De fleste barn er vel i ekstase rundt denne tiden. Tror ingen barn tar skade ved å pynte til jul nå. 

Dette er latterlig. 😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ms. Daisy
1 minutt siden, Eamane skrev:

Du syns syndt på barna? Fatter ikke det jeg leser. De fleste barn er vel i ekstase rundt denne tiden. Tror ingen barn tar skade ved å pynte til jul nå. 

Dette er latterlig. 😅

Enig - noen harper på absolutt alt. Kjenner mange som  har pynta opp til jul - tror ikke ungene har så veldig mye imot det akkurat. Litt mangel på andre ting å kritisere virker det ut som :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
The ceiling lamp
6 minutter siden, Eamane skrev:

Dette er latterlig. 😅

Helt enig med deg. Det må være opp til hver enkelt. Selv pynter jeg ikke før ett par dager før jul. Jeg synes dette er enda et godt eksempel på at her inne er det mange som skal "ta" C for enhver pris. Jula føyer seg inn i en lang rekke ting der det ikke er potensielle barnevernssaker, men ulik oppfatning av ting/verdier. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eamane
6 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Enig - noen harper på absolutt alt. Kjenner mange som  har pynta opp til jul - tror ikke ungene har så veldig mye imot det akkurat. Litt mangel på andre ting å kritisere virker det ut som :)

Ja det er helt sikkert. Hun blogger om interiør, er det ikke det vi vil ha? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Max Potente

Som oppvokst i USA må jeg si at jeg ikke synes "the Holidays" i Norge og USA kan sammenlignes helt, for den siste torsdagen i november starter "the Holidays" der med Thansgiving og mange fjerner den pynten og tar opp julepynten med en gang. I USA varer denne feiringen altså fra midt i november frem til romjula da jula stort sett er over. At de gjør dette i USA er ikke egentlig noe argument, synes jeg, for de gjør mye der vi ikke nødvendigvis burde begynne med her til lands. :sprettoy: Det norske julefeiringa er bra som den er, synes jeg, men som andre sier her så blir tidlig julefeiring bare en liten detalj i resten av Villa Paprika-kaoset. 

Alt VP gjør av sånt starter veldig tidlig, og da må jeg si at jeg reagerte mer på at de feiret bursdagen til et av barna på bowling tidlig i november for å "slippe det i desember". Det kan selvsagt være mange grunner til at de valgte det, men selv stusset jeg mer over det siden de fleste barn synes selve bursdagsdagen er det store, og ikke bare vil få det unna en måned før selve dagen.

(http://villapaprikablogg.no/sosken-suite/)

Grunnen til at jeg reagerte litt på det var at det for meg virker som om de ikke prioriteres i særlig grad, og dette føyde seg inn i rekken av avgjørelser som taes mest for de voksnes del. Når man har begynt å legge merke til at det så er det vanskelig å la være å la det være, så det er ikke denne ene avgjørelsen, men heller summen av det hele som gjør meg litt trist. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Shoppingqueen
1 minutt siden, Max Potente skrev:

Som oppvokst i USA må jeg si at jeg ikke synes "the Holidays" i Norge og USA kan sammenlignes helt, for den siste torsdagen i november starter "the Holidays" der med Thansgiving og mange fjerner den pynten og tar opp julepynten med en gang. I USA varer denne feiringen altså fra midt i november frem til romjula da jula stort sett er over. At de gjør dette i USA er ikke egentlig noe argument, synes jeg, for de gjør mye der vi ikke nødvendigvis burde begynne med her til lands. :sprettoy: Det norske julefeiringa er bra som den er, synes jeg, men som andre sier her så blir tidlig julefeiring bare en liten detalj i resten av Villa Paprika-kaoset. 

Alt VP gjør av sånt starter veldig tidlig, og da må jeg si at jeg reagerte mer på at de feiret bursdagen til et av barna på bowling tidlig i november for å "slippe det i desember". Det kan selvsagt være mange grunner til at de valgte det, men selv stusset jeg mer over det siden de fleste barn synes selve bursdagsdagen er det store, og ikke bare vil få det unna en måned før selve dagen.

(http://villapaprikablogg.no/sosken-suite/)

Grunnen til at jeg reagerte litt på det var at det for meg virker som om de ikke prioriteres i særlig grad, og dette føyde seg inn i rekken av avgjørelser som taes mest for de voksnes del. Når man har begynt å legge merke til at det så er det vanskelig å la være å la det være, så det er ikke denne ene avgjørelsen, men heller summen av det hele som gjør meg litt trist. 

Så enig med deg. Vel sagt og skrevet :klappe:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marriet

Heller julepynt i november enn minipaprika døgnet rundt. Men nå kommer hun vel snart hjem og da får vi vel dokumentasjon på lilles begeistring for juletreet, marsipanen og pepperkakene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her