Gå til innhold
HerKommerMummi

Paprika villaen og Gekko

Anbefalte innlegg

Friluftsdame
53 minutter siden, Eamane skrev:

Unaturlig måte? 🤔

Følger riktignok ikke på Snap. Men det som beskrives her er jo ganske enkelt sykt. Jeg vil påstå det er en umoden og unaturlig måte å kommunisere med barnet sitt å stikke et mobilkamera opp i ansiktet mens man snakker til den lille. For så å publisere. 

Glem det som har vært og lev i nuet, sier Paprika. Nettopp det er dette eksempel på. For meg viser det manglende evne til å reflektere over hva man gjør, og det det danner et bilde av en SoMe-avhengig person som mangler integritet. Impulsivitet overstyrer hodet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den røde fare
2 timer siden, Friluftsdame skrev:

Følger riktignok ikke på Snap. Men det som beskrives her er jo ganske enkelt sykt. Jeg vil påstå det er en umoden og unaturlig måte å kommunisere med barnet sitt å stikke et mobilkamera opp i ansiktet mens man snakker til den lille. For så å publisere. 

Glem det som har vært og lev i nuet, sier Paprika. Nettopp det er dette eksempel på. For meg viser det manglende evne til å reflektere over hva man gjør, og det det danner et bilde av en SoMe-avhengig person som mangler integritet. Impulsivitet overstyrer hodet. 

Øyekontakt er faktisk ganske viktig når man snakker med barna. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marriet
10 timer siden, Stupine skrev:

Nettopp. Refleksjonsevne BURDE være på plass. Mye som annet som burde være på plass også.. Umoden har vel noe med mental alder å gjøre..

Jo, jeg bare opplever begrepet umoden som mildt i denne sammenheng. Å.være umoden er ikke det samme som dum. Barn er ikke dumme, de er umodne. Samme med ungdommer. Umodne fordi de ikke har evner eller tilstrekkelig med livserfaring til å kunne vurdere eller reflektere større. Derfor mener jeg at VP ikke lenger er umoden. Som jeg sier har hun vært gjennom mer enn nok til at dette skulle vært på plass. Hvorfor lærer hun ikke? Hvorfor hevder hun at hun lærer og skal endre seg, men ingenting skjer? Jeg tror rett og slett hun er kort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maydis8
4 minutter siden, Marriet skrev:

Jo, jeg bare opplever begrepet umoden som mildt i denne sammenheng. Å.være umoden er ikke det samme som dum. Barn er ikke dumme, de er umodne. Samme med ungdommer. Umodne fordi de ikke har evner eller tilstrekkelig med livserfaring til å kunne vurdere eller reflektere større. Derfor mener jeg at VP ikke lenger er umoden. Som jeg sier har hun vært gjennom mer enn nok til at dette skulle vært på plass. Hvorfor lærer hun ikke? Hvorfor hevder hun at hun lærer og skal endre seg, men ingenting skjer? Jeg tror rett og slett hun er kort.

Alt gikk downhill når hun og eks skilte seg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maydis8

Merkelig at hun "plutselig" er så opptatt av maten til barna🙄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mikrobe
3 minutter siden, Maydis8 skrev:

Merkelig at hun "plutselig" er så opptatt av maten til barna🙄

Det er kjempefint at KG kan være behjelpelige med mer enn tips om salgsprospekt. Jeg synes det er viktigere at hun lar seg påvirke til et sunnere kosthold for de minste, enn f.eks et bilbytte. :Nikke: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Maydis8
6 minutter siden, mikrobe skrev:

Det er kjempefint at KG kan være behjelpelige med mer enn tips om salgsprospekt. Jeg synes det er viktigere at hun lar seg påvirke til et sunnere kosthold for de minste, enn f.eks et bilbytte. :Nikke: 

Selvfølgelig er det fint, men vi vet alle at det er et spill for galleriet. Redningen har fått Pepsi Max på tåteflaske siden hun var 4 mnd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Norabora

Da kom det et innlegg om at de har tatt med barna ut for å leke😂 Hei Camilla! Koselig at du leser inne her. Fortsett å ta til deg gode råd😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vitting
5 minutter siden, Norabora skrev:

Da kom det et innlegg om at de har tatt med barna ut for å leke😂 Hei Camilla! Koselig at du leser inne her. Fortsett å ta til deg gode råd😉

Akkurat nå så ligger det ute:

4 timer siden: bilde fra kjøkkenbord, 1 time siden: bilde av familien ute. Klær bærer ikke preg av å ha vært mye i snøen? 48 minutter siden: inne og koser seg på sofa. Var de ute i 12 minutter? :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Papirfly

Tråden er ryddet for hets.

Papirfly, mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Norabora
8 minutter siden, Vitting skrev:

4 timer siden: bilde fra kjøkkenbord, 1 time siden: bilde av familien ute. Klær bærer ikke preg av å ha vært mye i snøen? 48 minutter siden: inne og koser seg på sofa. Var de ute i 12 minutter? :P 

12 minutter er lenge nok til å få tatt noen bilder som bevis😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skorpion89
9 minutter siden, Vitting skrev:

Må vel starte en plass 🙈

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stupine

Bilder som bevis og skrevet et blogg innlegg om at de har vært ute. Har IKKE sveipet. Forresten unødvendig å gi klikk på bloggen. På Facebook siden hennes ser man alle innleggene som er lagt ut, enten man har FB profil el ikke. 

Endret av Stupine
Fjernet sitering

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Husfrua
6 timer siden, Eamane skrev:

Unaturlig måte? 🤔

Det var øyekontakt, som nevnt over, jeg tenkte på ja. Når man filmer og legger ut på snap, får jeg følelsen av at man kommuniserer med følgerne og ikke ungen.

hadde jeg vært henne hadde jeg valgt å la snap være personlig, ev hatt to kontoer, hvis det er mulig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skorpion89
4 minutter siden, Husfrua skrev:

Det var øyekontakt, som nevnt over, jeg tenkte på ja. Når man filmer og legger ut på snap, får jeg følelsen av at man kommuniserer med følgerne og ikke ungen.

hadde jeg vært henne hadde jeg valgt å la snap være personlig, ev hatt to kontoer, hvis det er mulig?

Hun har vel prøvd det før. I alle fall IG. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den røde fare
23 minutter siden, Husfrua skrev:

Det er egentlig ganske trist for samtlige avkom at mobilene blir brukt SÅ mye. Tiden man har med barna går så altfor fort, hvorfor kaste bort den med å drive med mobilen? Hva skjedde med «alt med måte»?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Husfrua
6 minutter siden, Den røde fare skrev:

Det er egentlig ganske trist for samtlige avkom at mobilene blir brukt SÅ mye. Tiden man har med barna går så altfor fort, hvorfor kaste bort den med å drive med mobilen? Hva skjedde med «alt med måte»?

Det er mye av kritikken her inne jeg ikke er enig i, men akkurat dette er jeg helt enig med deg i..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stupine

Mangel på samspill. Mor er mer opptatt av å filme og snakke til KG kjerringene enn å prate MED avkom. Typisk «in your face» Snap, siden leggetider er blitt diskutert her tidligere. 

Endret av Stupine
Omformulert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minlillesky
2 timer siden, Vitting skrev:

Ser ikke ut som barna har rulla seg så veldig i snøen. 10 min etter min datter gikk ut i snøen for noen timer siden, så hun ut som en snømann. Snø over hele dressen, lua og vottene, og litt på fjeset. Hun har virkelig rulla seg i snøen og akt i full fart :fnise::fnise: Men barn er forskjellige..kanskje ikke så mye myk snø der hun bor.. her er det skikkelig puddersnø, opp til knærne :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BLOMSTERKVAST

Beveger ikke synet vekk fra vognen . Betyr det tar ikke øynene fra vognen ?😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her