listefyll Skrevet 2. april 2018 #1241 Del Skrevet 2. april 2018 3 timer siden, Aaa08 skrev: Ser mange som ikke lykkes bruker spray igjen. Skal selv til forsøk nr 2, men uten spray denne gangen... lurer på hvorfor egentlig.. sist 8 modne egg, 4 gode nok, negativ test og ingen klarte opptining... tilhører også Riks, men skjønner ikke helt hvorfor en får kort og en lang protokoll... Ikke jeg heller, og synes ikke akkurat de deler så mye informasjon av seg selv. Skulle gjerne fått tilgang på de faglige vurderingene de gjør, men det kommer ikke opp noe i minjournal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #1242 Del Skrevet 2. april 2018 Jeg lurer på en ting: Jeg skal snart i gang med mitt første frys- tin forsøk, i naturlig syklus. Dersom jeg har samleie rundt eggløsning, vil jeg ikke da i teorien kunne bli gravid samtidig både naturlig OG gjennom ivf? En slags tvillinger? Anonymkode: d8d6b...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 2. april 2018 #1243 Del Skrevet 2. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på en ting: Jeg skal snart i gang med mitt første frys- tin forsøk, i naturlig syklus. Dersom jeg har samleie rundt eggløsning, vil jeg ikke da i teorien kunne bli gravid samtidig både naturlig OG gjennom ivf? En slags tvillinger? Anonymkode: d8d6b...1e5 @Poppsilopp:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #1244 Del Skrevet 2. april 2018 4 minutter siden, blomst12 skrev: @Poppsilopp Hm? Skjønte ikke helt det svaret 🤔 Anonymkode: d8d6b...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 2. april 2018 #1245 Del Skrevet 2. april 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på en ting: Jeg skal snart i gang med mitt første frys- tin forsøk, i naturlig syklus. Dersom jeg har samleie rundt eggløsning, vil jeg ikke da i teorien kunne bli gravid samtidig både naturlig OG gjennom ivf? En slags tvillinger? Anonymkode: d8d6b...1e5 Jeg hadde nettopp fryseforsøk, du vil enten ha naturlig eggløsning eller så må du på eggløsningssprøyte. Jeg måtte også starte med lutinus, og fikk beskjed om å ikke ha samleie under fryseforsøket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 3. april 2018 #1246 Del Skrevet 3. april 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hm? Skjønte ikke helt det svaret 🤔 Anonymkode: d8d6b...1e5 Svaret er ja, og hun som ble nevnt har nylig opplevd det (og skrevet om det i dagboka si) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 3. april 2018 #1247 Del Skrevet 3. april 2018 1 time siden, miore skrev: Svaret er ja, og hun som ble nevnt har nylig opplevd det (og skrevet om det i dagboka si) Takk, fikk ikke svart igår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anba Skrevet 3. april 2018 #1248 Del Skrevet 3. april 2018 Hei. Vi har vært i gjennom to IVF ferskforsøk da vi ikke har fått noen til frys. Det har ikke gått noen av gangene og mensen er tilbake som vanlig. Ser det er flere som skriver at de har vært gravide men mistet etter noen uker og at det er positivt fordi da vet man at man kan bli gravid. Jeg lurer på om det er noen som har opplevd det samme som meg, altså de har ikke blitt gravide i det hele tatt og plutselig så sitter det? IVF forsøkene har vi tatt nå i januar og mars, jeg vurderer nå å vente til etter sommeren før jeg starter med neste. Det var så sykt tungt når det ikke gikk veien, og jeg vet ikke om jeg vil gå sommeren i møte med en slik opplevelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 3. april 2018 #1249 Del Skrevet 3. april 2018 Har dere hørt om coasting? Det er noe legene gjør da pasienten holder på å bli overstimulert. Det er en pause fra sprøyter. Har lest masse om dette på utenlandske nettsides klinikker. Der menes det at det har negativ påvirkning på kvaliteten på eggene osv... jeg var sprøyte fri i 3 dager (for høye østradiol verdier og overstimulering), lurer på om dette kan være grunnen til at eggene ikke overlevd opptining. Jeg husker en av legene ville faktisk avbryte forsøket, men dagen etter var jeg hos en annen som ville prøve... føler det første forsøk ble bare bortkastet. Syntes man får så lite informasjon på.Riks... man må google seg til alt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 3. april 2018 #1250 Del Skrevet 3. april 2018 1 time siden, Aaa08 skrev: Har dere hørt om coasting? Det er noe legene gjør da pasienten holder på å bli overstimulert. Det er en pause fra sprøyter. Har lest masse om dette på utenlandske nettsides klinikker. Der menes det at det har negativ påvirkning på kvaliteten på eggene osv... jeg var sprøyte fri i 3 dager (for høye østradiol verdier og overstimulering), lurer på om dette kan være grunnen til at eggene ikke overlevd opptining. Jeg husker en av legene ville faktisk avbryte forsøket, men dagen etter var jeg hos en annen som ville prøve... føler det første forsøk ble bare bortkastet. Syntes man får så lite informasjon på.Riks... man må google seg til alt... Jeg ble coastet i 2 eller tre dager. fikk beskjed om at det var meningen at noen av eggene skulle dø; men ikke for mange. Så de var bevisst på at jeg ikke kunne ha for lang pause. Men jeg fikk ut 46 egg hvor 19 av dem ble blastocyster, og tre av tre har overlevd tining hos meg. Så for meg tror jeg ikke coastingen var et problem.. Men riksen har fortalt meg flere ganger at fryseforsøk har lavere sjanse for suksess enn ferskforsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 3. april 2018 #1251 Del Skrevet 3. april 2018 Da skal jeg på scratching i morgen. Har hatt litt blødninger etter mensen. Så spent om scratching gjennomføres i morgen. Skal iallfall på kontroll og da tar de en avgjørelse på det da så er det ny runde med sprøyter, egguthenting 14.april.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 3. april 2018 #1252 Del Skrevet 3. april 2018 3 timer siden, Anba skrev: Hei. Vi har vært i gjennom to IVF ferskforsøk da vi ikke har fått noen til frys. Det har ikke gått noen av gangene og mensen er tilbake som vanlig. Ser det er flere som skriver at de har vært gravide men mistet etter noen uker og at det er positivt fordi da vet man at man kan bli gravid. Jeg lurer på om det er noen som har opplevd det samme som meg, altså de har ikke blitt gravide i det hele tatt og plutselig så sitter det? IVF forsøkene har vi tatt nå i januar og mars, jeg vurderer nå å vente til etter sommeren før jeg starter med neste. Det var så sykt tungt når det ikke gikk veien, og jeg vet ikke om jeg vil gå sommeren i møte med en slik opplevelse. På første og andre forsøk fikk vi bare ett egg som overlevde til innsett på dag to. Jeg ble ikke gravid, og fikk altså ingen på frys. Det gikk på tredje likevel, og nå har jeg snart termin. Ingen på frys den gangen heller. Det er veldig tungt når det ikke går, og lett å sammenligne med andre, og miste motet. Jeg håper alle gode ting er tre for dere også. Det er bra at det har vært et egg som har vært godt nok til å sette inn hver gang, og det er fortsatt mye håp. Ønsker deg en god sommer, enten dere prøver en gang til først eller bruker sommeren til å koble av litt fra påkjenningene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 3. april 2018 #1253 Del Skrevet 3. april 2018 2 timer siden, Fortunatus skrev: Jeg ble coastet i 2 eller tre dager. fikk beskjed om at det var meningen at noen av eggene skulle dø; men ikke for mange. Så de var bevisst på at jeg ikke kunne ha for lang pause. Men jeg fikk ut 46 egg hvor 19 av dem ble blastocyster, og tre av tre har overlevd tining hos meg. Så for meg tror jeg ikke coastingen var et problem.. Men riksen har fortalt meg flere ganger at fryseforsøk har lavere sjanse for suksess enn ferskforsøk. Takk for svar. Jeg fikk ut 10 egg, 8 modne og 4 gode nok. Lurer på om dette kunne være grunnen til at eggene ikke overlevd opptining. Nå skal jeg ha kort protokoll, håper det går bedre denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 3. april 2018 #1254 Del Skrevet 3. april 2018 2 timer siden, Fortunatus skrev: Jeg ble coastet i 2 eller tre dager. fikk beskjed om at det var meningen at noen av eggene skulle dø; men ikke for mange. Så de var bevisst på at jeg ikke kunne ha for lang pause. Men jeg fikk ut 46 egg hvor 19 av dem ble blastocyster, og tre av tre har overlevd tining hos meg. Så for meg tror jeg ikke coastingen var et problem.. Men riksen har fortalt meg flere ganger at fryseforsøk har lavere sjanse for suksess enn ferskforsøk. 46 egg! Det var mange😊. Hvordan gikk uttak av så mange? Husker det var ikke noe morsom uttak av bare 4 hos meg... Riksen har sagt at det er 3 mnd ventetid å begynne med vårt 2 forsøk😫. Ringte en privat klinikk og vi fikk time allerede i morgen. Det blir spennende hva de sier. Får håpe vi klarer å gjennomføre ett forsøk til før sommerferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 3. april 2018 #1255 Del Skrevet 3. april 2018 Når man har nådd grensen på 17000 på med må man da betale for med også får man igjen eller slipper man og betale mine ting da? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 3. april 2018 #1256 Del Skrevet 3. april 2018 1 time siden, Blomst37 skrev: 46 egg! Det var mange😊. Hvordan gikk uttak av så mange? Husker det var ikke noe morsom uttak av bare 4 hos meg... Riksen har sagt at det er 3 mnd ventetid å begynne med vårt 2 forsøk😫. Ringte en privat klinikk og vi fikk time allerede i morgen. Det blir spennende hva de sier. Får håpe vi klarer å gjennomføre ett forsøk til før sommerferie. For å være ærlig så var det ganske vondt.. Hadde absolutt gjort det på nytt, men gruet meg mer til neste gang :-) var ganske ruset på de medisinene så kom meg gjennom det. Var også et komisk syn når de linet opp reagensglass over hele rommet og de gav opp å telle underveis. Men de har gjort en fantastisk jobb med embryoene våre og er veldig takknemlig! Verre uken etterpå når eggstokkene og buken var full av væske. Fikk verken sove, sitte eller spise. Holdt på å bli gæren, så også ut som jeg var høygravid. Jeg skal ha tredje innsett nå i april, venter bare på mensen.. Håper den kommer i løpet av få dager. Er så kjedelig med den ventetida, fikk to innsett på rappen tidligere i år, men nå må jeg vente minst en måned mellom hver. Tror jeg også hadde tatt et privatforsøk hvis jeg måtte vente til august.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 3. april 2018 #1257 Del Skrevet 3. april 2018 2 timer siden, Aaa08 skrev: Takk for svar. Jeg fikk ut 10 egg, 8 modne og 4 gode nok. Lurer på om dette kunne være grunnen til at eggene ikke overlevd opptining. Nå skal jeg ha kort protokoll, håper det går bedre denne gangen. Ja, det må det! For meg er det lureste å bare ikke tenke for mye i denne prosessen, vet at det er umulig. Men man kan ikke skylde på seg selv, sykehuset, prosedyrene eller prøve å lete etter svar når ting ikke går... Det er bare å se fremover til neste runde og å prøve å glemme forrige. Og selvfølgelig må man ta erfaringer med seg, men det er så mye som skal klaffe for at man blir gravid selv med IVF... Så jeg tenker at jeg bare har hatt uflaks med to negative innsett og håpe på flaks i det neste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barneønske90 Skrevet 3. april 2018 #1258 Del Skrevet 3. april 2018 Er det noen her inne som har hatt negative forsøkt hvor Riksen har henvist til lapraskopi? Kjenner at jeg ønsker en slik undersøkelse for å finne ut litt mer av hvorfor ikke den høyre eggstokken gjør jobben sin og evt om det er noe annet å finne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #1259 Del Skrevet 3. april 2018 14 timer siden, miore skrev: Svaret er ja, og hun som ble nevnt har nylig opplevd det (og skrevet om det i dagboka si) Takk for svar 😀 Vi vil prøve på det, og håpe at det blir klaff på ene eller andre måten 😉 Anonymkode: d8d6b...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokokos Skrevet 3. april 2018 #1260 Del Skrevet 3. april 2018 Hvilken syklusdag begynner man normalt med medisiner på? Skal ha kort protokoll og ikke nedtrapping med nesespray.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå