Barneønske90 Skrevet 29. mars 2018 #1221 Del Skrevet 29. mars 2018 1 time siden, Blomst37 skrev: Er det sånn at Helfo dekker bare 3 forsøk og spiller ikke noe rolle om du går privat eller offentlig? Sånn jeg har fortsatt og blitt forklart så får man trenger forsøk dekket av Helfo og det er uansett om man går privat eller ikke. Så egentlig økonomisk sett lønner deg seg å ta de første forsøkene privat mtp at da slipper man utgifter for medisiner + det de private tar for selve forsøket. Men man vet jo aldri hvor mange forsøk man trenger. Fikk mensen i dag, så den murringen var det jeg tenkte det var 😐 Virker som på andre her som har ringt inn at man må vente til sommeren før man får startet opp igjen! Utrolig kjipt å måtte vente så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 30. mars 2018 #1222 Del Skrevet 30. mars 2018 Hvis jeg ikke blir gravid nå før sommeferien så tenker jeg å dra til utlandet for å ta forskjellige prøver. Tester ingenting i drt offentlige her i Norge. Har noen av dere gjort det ? Hvordan forholder legene seg til prøver som er tatt i utlandet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 30. mars 2018 #1223 Del Skrevet 30. mars 2018 8 timer siden, Barneønske90 skrev: Sånn jeg har fortsatt og blitt forklart så får man trenger forsøk dekket av Helfo og det er uansett om man går privat eller ikke. Så egentlig økonomisk sett lønner deg seg å ta de første forsøkene privat mtp at da slipper man utgifter for medisiner + det de private tar for selve forsøket. Men man vet jo aldri hvor mange forsøk man trenger. Fikk mensen i dag, så den murringen var det jeg tenkte det var 😐 Virker som på andre her som har ringt inn at man må vente til sommeren før man får startet opp igjen! Utrolig kjipt å måtte vente så lenge. Vi får ikke dekt noe annet enn medisiner av HELFO når vi går privat. Jeg har betalt ca.80.000kr for 3 forsøk, fryseforsøk og iceic for 5 egg. Og mer kostnader kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barneønske90 Skrevet 30. mars 2018 #1224 Del Skrevet 30. mars 2018 22 minutter siden, Hollymolly skrev: Vi får ikke dekt noe annet enn medisiner av HELFO når vi går privat. Jeg har betalt ca.80.000kr for 3 forsøk, fryseforsøk og iceic for 5 egg. Og mer kostnader kommer.. Det stemmer det. Medisiner dekkes av Helfo og alt annet privat må man betale selv. Aaa08. Helt enig at de ikke gjøre noen tester i det offentlige. Jeg har enda ikke vært til lapraskopi, noe jeg tenker er fint for oss som er uforklarlige barnløse, men neida det sende de meg ikke til. Vurderer å ta den undersøkelsen privat her i Norge. Er så frustrerende når alle leger sier at alt ser fint ut, men barn får vi ikke for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 30. mars 2018 #1225 Del Skrevet 30. mars 2018 3 timer siden, Barneønske90 skrev: Det stemmer det. Medisiner dekkes av Helfo og alt annet privat må man betale selv. Aaa08. Helt enig at de ikke gjøre noen tester i det offentlige. Jeg har enda ikke vært til lapraskopi, noe jeg tenker er fint for oss som er uforklarlige barnløse, men neida det sende de meg ikke til. Vurderer å ta den undersøkelsen privat her i Norge. Er så frustrerende når alle leger sier at alt ser fint ut, men barn får vi ikke for det. Få henvisning fra privat gynekolog Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barneønske90 Skrevet 30. mars 2018 #1226 Del Skrevet 30. mars 2018 2 timer siden, Askmeagain89 skrev: Få henvisning fra privat gynekolog Ja, vi vurdere å ta en tur til privat gynekolog for å få henvisning. Virker som om det offentlig vil at vi skal bruke masse penger på undersøkelse som de egentlig kunne gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 30. mars 2018 #1227 Del Skrevet 30. mars 2018 8 timer siden, Barneønske90 skrev: Det stemmer det. Medisiner dekkes av Helfo og alt annet privat må man betale selv. Aaa08. Helt enig at de ikke gjøre noen tester i det offentlige. Jeg har enda ikke vært til lapraskopi, noe jeg tenker er fint for oss som er uforklarlige barnløse, men neida det sende de meg ikke til. Vurderer å ta den undersøkelsen privat her i Norge. Er så frustrerende når alle leger sier at alt ser fint ut, men barn får vi ikke for det. Tror det er litt forskjell fra lege til lege også som henviser for jeg har vært til lapraskopi, for det er vel operasjonene der de ser på egglederen ? Jeg fikk ikke begynne på ivf føre jeg hadde prøvd minimum 1 år og prøvd noe tabletter og hatt det inngrepet :-) men forstatt ikke noe forklaring på hvorfor jeg er barnløs:-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barneønske90 Skrevet 30. mars 2018 #1228 Del Skrevet 30. mars 2018 1 time siden, Håper mamma i 2018 skrev: Tror det er litt forskjell fra lege til lege også som henviser for jeg har vært til lapraskopi, for det er vel operasjonene der de ser på egglederen ? Jeg fikk ikke begynne på ivf føre jeg hadde prøvd minimum 1 år og prøvd noe tabletter og hatt det inngrepet :-) men forstatt ikke noe forklaring på hvorfor jeg er barnløs:-( Gynekologen jeg var hos tok de nødvendige prøvene og satt meg på en prego kur før hun sendte henvisning til ivf. Hun valgte å sende henvisning til ivf og ikke til lapraskopi. Jupp, det er der de ser på eggledere, men mener de kan se annet også. Tror derfor det er mange som blir henvist direkte til ivf og ikke til lapraskopi først. Skal høre med Riksen når jeg ringe etter påsken om det er noe de kan henvise meg til. Regner jeg uansett på mente noe måneder med å begynne på nesten forsøk. Er så sykt frustrerende når det ikke går. Alle andre rundt meg blir gravide og vi som har hatt ønsket i mange år blir ikke gravide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 30. mars 2018 #1229 Del Skrevet 30. mars 2018 Laparoskopii er mest for å se om man har endometriose osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anba Skrevet 30. mars 2018 #1230 Del Skrevet 30. mars 2018 2 timer siden, Barneønske90 skrev: Gynekologen jeg var hos tok de nødvendige prøvene og satt meg på en prego kur før hun sendte henvisning til ivf. Hun valgte å sende henvisning til ivf og ikke til lapraskopi. Jupp, det er der de ser på eggledere, men mener de kan se annet også. Tror derfor det er mange som blir henvist direkte til ivf og ikke til lapraskopi først. Skal høre med Riksen når jeg ringe etter påsken om det er noe de kan henvise meg til. Regner jeg uansett på mente noe måneder med å begynne på nesten forsøk. Er så sykt frustrerende når det ikke går. Alle andre rundt meg blir gravide og vi som har hatt ønsket i mange år blir ikke gravide. Sant det. Det er liksom ingenting man kan gjøre, ingenting 😢 har ingen tro på at mitt siste forsøk i det offentlige kommer til å gå. Etter det blir det nok Danmark. Har også begynt å vurdere eggdonasjon. Men det er litt vanskelig å ta stilling til synes jeg. Jeg er kanskje mest bekymret for om barnet kommer til å ha problemer med det når de blir store. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1231 Del Skrevet 31. mars 2018 Jeg har tatt embryoadopsjon i Riga og er nå i uke syv. Hadde aldri blitt gravid med egne egg. Anonymkode: 9ce7b...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
listefyll Skrevet 2. april 2018 #1232 Del Skrevet 2. april 2018 Er det vanlig at det er færre kontroller på runde 2 av ivf? Jeg har begynt på nesespray, og skal visst begynne på hormonsprøyter uten kontroll først og gå på de en uke før første kontroll. Har det vært sånn for andre? Jeg er på riksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #1233 Del Skrevet 2. april 2018 41 minutter siden, listefyll said: Er det vanlig at det er færre kontroller på runde 2 av ivf? Jeg har begynt på nesespray, og skal visst begynne på hormonsprøyter uten kontroll først og gå på de en uke før første kontroll. Har det vært sånn for andre? Jeg er på riksen. Jeg var aldri til kontroll før jeg hadde gått på sprøyter en uke. Anonymkode: d21b5...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #1234 Del Skrevet 2. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var aldri til kontroll før jeg hadde gått på sprøyter en uke. Anonymkode: d21b5...7d2 Okei. Første gang hadde jeg kontroll før sprøytestart, men det er kanskje ikke vanlig? Da sjekket de at jeg hadde respondert på nesesprayen. Anonymkode: 2170a...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 2. april 2018 #1235 Del Skrevet 2. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei. Første gang hadde jeg kontroll før sprøytestart, men det er kanskje ikke vanlig? Da sjekket de at jeg hadde respondert på nesesprayen. Anonymkode: 2170a...c47 Samme med meg. Jeg er også på riksen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 2. april 2018 #1236 Del Skrevet 2. april 2018 4 timer siden, listefyll skrev: Er det vanlig at det er færre kontroller på runde 2 av ivf? Jeg har begynt på nesespray, og skal visst begynne på hormonsprøyter uten kontroll først og gå på de en uke før første kontroll. Har det vært sånn for andre? Jeg er på riksen. Er også på Riksen, 2.forsøk. Går på spray nå og begynner på sprøyter på torsdag uten kontroll først. De trengte ikke ha kontroll siden jeg responderer bra på sprayen, fikk jeg til svar😉 er det lenge til du begynner på sprøyter? Håper embryo sitter som det skal denne gangen🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
listefyll Skrevet 2. april 2018 #1237 Del Skrevet 2. april 2018 1 time siden, tuppelene skrev: Er også på Riksen, 2.forsøk. Går på spray nå og begynner på sprøyter på torsdag uten kontroll først. De trengte ikke ha kontroll siden jeg responderer bra på sprayen, fikk jeg til svar😉 er det lenge til du begynner på sprøyter? Håper embryo sitter som det skal denne gangen🙏 Sikkert derfor jeg heller ikke skal på kontroll. Greit å slippe en ekstra dag hvor jeg må ta fri. Håper virkelig det går veien denne gangen. Var så innmari skuffelse sist, og jeg føler livet er på vent, og at det er vanskelig å planlegge fremover. Jeg begynner på sprøyter neste fredag, planlagt uttak uke 17. Hvordan ligger du an? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppelene Skrevet 2. april 2018 #1238 Del Skrevet 2. april 2018 4 minutter siden, listefyll skrev: Sikkert derfor jeg heller ikke skal på kontroll. Greit å slippe en ekstra dag hvor jeg må ta fri. Håper virkelig det går veien denne gangen. Var så innmari skuffelse sist, og jeg føler livet er på vent, og at det er vanskelig å planlegge fremover. Jeg begynner på sprøyter neste fredag, planlagt uttak uke 17. Hvordan ligger du an? Veldig greit å slippe den kontrollen ja. Litt mindre å tenke på, slippe å jobbe inn igjen timene og det er helt greit kjenner jeg😉 Skal begynne på sprøyter på torsdag, da har jeg sprayet i 14 dager. Sprayet litt lengre ved første forsøk. Men nå ble det litt kortere siden eggløsning hadde forskyvet seg og syklusen ble lengre enn de først hadde regnet. Om det har noe å si vet jeg ikke🤷♀️ Planlagt uttak uke 16. Ellers har de satt meg på samme sprøyter og dose som sist, Gonal-f 300ie frem til kontrollen. Håper på bedre sæd- og eggkvalitet denne gangen. Har du samme sprøyter som sist? Huff ja, er så vondt å få gode nyheter og deretter dårlige. Denne gangen skal det gå🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
listefyll Skrevet 2. april 2018 #1239 Del Skrevet 2. april 2018 17 minutter siden, tuppelene skrev: Veldig greit å slippe den kontrollen ja. Litt mindre å tenke på, slippe å jobbe inn igjen timene og det er helt greit kjenner jeg😉 Skal begynne på sprøyter på torsdag, da har jeg sprayet i 14 dager. Sprayet litt lengre ved første forsøk. Men nå ble det litt kortere siden eggløsning hadde forskyvet seg og syklusen ble lengre enn de først hadde regnet. Om det har noe å si vet jeg ikke🤷♀️ Planlagt uttak uke 16. Ellers har de satt meg på samme sprøyter og dose som sist, Gonal-f 300ie frem til kontrollen. Håper på bedre sæd- og eggkvalitet denne gangen. Har du samme sprøyter som sist? Huff ja, er så vondt å få gode nyheter og deretter dårlige. Denne gangen skal det gå🙏 Ja, St var utrolig tøft. Det eneste som er fint, er at jeg faktisk ble gravid først, så da vet jeg at det i teorien fungerer. Jeg tror jeg har litt høyere dose enn sist. Fikk jo ut 7 egg sist, og 3 av de var umodne. Jeg husker ikke helt hvilken dose jeg tok sist, men da brukte jeg en 900 penn og en 450. Nå har jeg blitt bedt om å hente ut to med 900. Jeg håper det fungerer, for jeg synes egentlig jeg fikk litt dårlig uttelling sist (ikke funnet noe galt med meg på kontroller, bortsett fra mye arrvev etter operasjon). Du hadde vel uttak en uke før meg sist og, håper virkelig det går veien for oss nå! 🤞🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 2. april 2018 #1240 Del Skrevet 2. april 2018 Ser mange som ikke lykkes bruker spray igjen. Skal selv til forsøk nr 2, men uten spray denne gangen... lurer på hvorfor egentlig.. sist 8 modne egg, 4 gode nok, negativ test og ingen klarte opptining... tilhører også Riks, men skjønner ikke helt hvorfor en får kort og en lang protokoll... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå