Waldfee Skrevet 5. mars 2018 #921 Del Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, Mynta skrev: Så deilig at uttaket gikk bra🙏🏼 & 13 egg er jo superflott 👏🏼😍😊 når skal du sette inn? Dårlig nyheter herifra desverre 😰Fikk beskjed om å avbryte😑😪 er såå skuffa! Har ikke snakket med de på klinikken selv da jeg er utilgjengelig for tlf på jobb, men mannen hadde fått beskjed om å øke dosen neste gang🙏🏼 Men han hadde ikke spurt om når vi kan starte opp igjen. Kan man starte opp med engang eller er det sånn at man må ha pause sykluser? Så leit! 😢Sender deg mange gode tanker. Vet ikke helt hvordan det er når forsøk blir avbrutt, men ellers må man vel ha minst en vanlig syklus i mellom før man kan begynne igjen etter ferskforsøk. Altså først mensen etter forsøket og så en mens til, så kan man begynne tror jeg. Hør med klinikken! Kan jo hende lang protokoll kan være noe også. Først må vi se om noen egg blir befruktet, i så fall ligger det an til innsett på onsdag. Men tør ikke tenke noe på det før jeg hører om befruktning i morgen. Er veldig sånn at jeg bare tør ta et trinn av gangen ☺️ Håper det går bedre for deg neste runde, og kos deg masse med barna du har - det synes jeg er beste medisin når det ikke går veien. Tøffe greier, IVF. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiley Skrevet 5. mars 2018 #922 Del Skrevet 5. mars 2018 1 hour ago, Agitha said: Så bra! Masse lykke til, blir spennende om 9 dager. Har testdag om 10 dager. Prøver å ta det med ro her også, men litt vanskelig å ikke være spent. Men krysser fingrene for oss begge. Har test dag neste onsdag jeg og så da ligger vi like langt i løypa. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agitha Skrevet 5. mars 2018 #923 Del Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, Wiley skrev: Har test dag neste onsdag jeg og så da ligger vi like langt i løypa. Lykke til! Da satser vi på positive tester for alle mann! Spennende! Masse lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 5. mars 2018 #924 Del Skrevet 5. mars 2018 4 timer siden, Waldfee skrev: Da er jeg ferdig med uttaket. 13 egg ut, og uttaket gikk supergreit denne gangen. Bare litt ubehagelig, ikke smertefullt, legen var superflink. Over på 15 minutter. Nå er jeg lettet😊👍 Så gjenstår det å se hvordan det går videre, men akkurat nå venter jeg litt med å tenke på det. Mynta, hvordan gikk det på ultralyd i dag? Håper det var gode nyheter! Agitha, lykke til! Man trenger jo bare ett gullegg. Og du er jo ikke gammel i det hele tatt! Jeg er 38, fyller 39 til sommeren. Men de sier jeg har gode eggstokker «for alderen» 😉 Jeg hadde også uttak i dag😃. Fikk bare 4 egg. Nå er det bare å vente på tlf i morgen med gode nyheter🙏🏻. Jeg blir 38 om en måned. Det er vårt første forsøk. Og fikk tilbud om å sette inn 2 hvis de klarer å befrukte flere egg. Masse lykke til deg!🙏🏻🤞🏻 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 5. mars 2018 #925 Del Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, Blomst37 skrev: Jeg hadde også uttak i dag😃. Fikk bare 4 egg. Nå er det bare å vente på tlf i morgen med gode nyheter🙏🏻. Jeg blir 38 om en måned. Det er vårt første forsøk. Og fikk tilbud om å sette inn 2 hvis de klarer å befrukte flere egg. Masse lykke til deg!🙏🏻🤞🏻 Så spennende, masse lykke til for deg også 😊🤞 Vi krysser fingrene og håper det beste! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 5. mars 2018 #926 Del Skrevet 5. mars 2018 Jeg satt meg en time på sykkelen og trente! Sist gang satt jeg på sofaen og ventet. Og ble ikke noe barn av det! Denne gangen har jeg lovet meg selv å trene og leve livet. Og det var legen helt enig med. Flere som trener mens de venter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 5. mars 2018 #927 Del Skrevet 5. mars 2018 23 minutter siden, Hollymolly skrev: Jeg satt meg en time på sykkelen og trente! Sist gang satt jeg på sofaen og ventet. Og ble ikke noe barn av det! Denne gangen har jeg lovet meg selv å trene og leve livet. Og det var legen helt enig med. Flere som trener mens de venter? Jeg trener også :-) Men jeg sliter litt med spinning og crinone, fikk ganske sårt underliv av det forrige gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 5. mars 2018 #928 Del Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, Fortunatus skrev: Jeg trener også :-) Men jeg sliter litt med spinning og crinone, fikk ganske sårt underliv av det forrige gang.. Så bra💪🏼 Jeg har ikke hatt noe problem med Crione heldigvis😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 5. mars 2018 #929 Del Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, Hollymolly skrev: Så bra💪🏼 Jeg har ikke hatt noe problem med Crione heldigvis😊 Det er bra! Får bare spinne så mye jeg kan mellom forsøkene og trene andre ting under simulering ;-) Lykke til, håper du får positiv test snart! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 5. mars 2018 #930 Del Skrevet 5. mars 2018 50 minutter siden, Hollymolly skrev: Jeg satt meg en time på sykkelen og trente! Sist gang satt jeg på sofaen og ventet. Og ble ikke noe barn av det! Denne gangen har jeg lovet meg selv å trene og leve livet. Og det var legen helt enig med. Flere som trener mens de venter? Det heter vel at man skal leve som normalt, og gjerne trene hvis man er vant med det, men ikke presse seg hardt/altfor høy puls. Det er jo også forskjell på frys og fersk. På ferskforsøk har jeg avstått fra hopping/løping siste uka med stimulering og første uka etterpå pga veksten i eggstokkene Så har jeg jogget og trent som vanlig når det har kjentes greit igjen. Med frys kan man jo trene fullt helt frem til innsett, etterpå kan man jo også trene men jeg har tatt det litt rolig i starten, ikke masse hopp og sprett. Sykling er vel supert fordi man sitter i ro 👍😊 Når jeg var høygravid trente jeg spinning, det var mer komfortabelt enn hopp/sprett, og god trening! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 5. mars 2018 #931 Del Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, Hollymolly skrev: Jeg satt meg en time på sykkelen og trente! Sist gang satt jeg på sofaen og ventet. Og ble ikke noe barn av det! Denne gangen har jeg lovet meg selv å trene og leve livet. Og det var legen helt enig med. Flere som trener mens de venter? Jeg trente også i rugeperioden. De fem første dagene gikk det mest i gåing på mølla i litt høyt tempo i oppoverbakke samt yoga. Fom 6. Rugedag begynte jeg å løpe og trene litt styrke, uten å ta meg helt ut. Gikk litt ned på belastning, men økte reps. Deilig å tenke på noe annet enn ruging, i tillegg skal jo økt blodsirkulasjon være bra. Jeg ble gravid, det endte dog i en SA, men tror ikke at det har sammenheng med trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 5. mars 2018 #932 Del Skrevet 5. mars 2018 22 timer siden, Agitha skrev: 10 dager til det har gått 14 dager og jeg kan ta en gravidtest. Dette er vårt 2. IVF forsøk. Er så nervøs jeg vet ikke opp ned på meg selv snart. Prøver å leve som normalt og ikke tenke på det, men alle i samme situasjon vet jo at det er helt umulig. Er 34 år, så er redd for at tiden skal løpe ifra meg. Fikk ut kun 3 egg både på forsøk 1 og 2. Ingen innsetting på forsøk 1, og kun 1 egg på forsøk 2 som kunne brukes. Håper det var gullegget. Ja det var nå bare et lite hjertesukk en søndagskveld fra meg. Ønsker alle en fin uke, og måtte den bringe flere positive tester. Lykke til. Den rugeperioden er en utfordring mentalt...... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 5. mars 2018 #933 Del Skrevet 5. mars 2018 6 timer siden, Hollymolly skrev: Det var utrolig trist. Men det er veldig bra at du ser fremover og er ivrig på å starte. Har du noe egg på frys? Ja, er så utrolig kjipt når man liksom endelig lykkes. Har heldigvis fem fine blastocyster på frys. Fikk beskjed om at det de satt inn var kjempefint det også, men det er vel mye de ikke kan se også. Ja, man er jo nødt til å se fremover. Blir jo nesten tvunget til det om man skal orke det her. For øvrig har jeg ikke noe tro på at ting blir bedre av å grave seg ned i sin egen grav, selvom man selvfølgelig på ta seg til å bearbeide det som har skjedd. lykke til med innsetter forresten 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotellpute09 Skrevet 6. mars 2018 #934 Del Skrevet 6. mars 2018 Her snegler tiden seg avgårde, skal teste på fredag. Har siden lørdag vært oppblåst, hatt murringer og null matlyst. Føler meg veldig ting det nede. NÅ er det vanskelig å tenke på andre ting nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 6. mars 2018 #935 Del Skrevet 6. mars 2018 15 timer siden, Butter skrev: Ja, er så utrolig kjipt når man liksom endelig lykkes. Har heldigvis fem fine blastocyster på frys. Fikk beskjed om at det de satt inn var kjempefint det også, men det er vel mye de ikke kan se også. Ja, man er jo nødt til å se fremover. Blir jo nesten tvunget til det om man skal orke det her. For øvrig har jeg ikke noe tro på at ting blir bedre av å grave seg ned i sin egen grav, selvom man selvfølgelig på ta seg til å bearbeide det som har skjedd. lykke til med innsetter forresten 😄 Ja, man må jo prøve å være positiv :-) Men er ganske vanskelig første uka etter negativt resultat, men nå merker jeg at humøret er oppe og går. Hjelper veldig for meg at det nærmer seg vår og sommer :-) Skal du teste ut noe nytt før neste innsett, eller bare satser du på uflaks? Jeg har ikke lyst til å gjøre akupunktur, homøpatmedisiner, etc.. Men vurderer å teste ut scratching.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #936 Del Skrevet 6. mars 2018 Er det vanlig å ikke kjenne noe til hormonene? Jeg har gått på nesespray (Synarela) i tre uker nå og startet opp med sprøyter (Menopur og Gonal F) for 6 dager siden. Var forberedt på masse bivirkninger, alt fra hetetokter til hodepine og humørsvingninger. Men kjenner absolutt ingenting, jeg kjenner meg helt vanlig. Ingen bivirkninger av nesespray og heller ingen bivirkninger av sprøytene. Er det et dårlig tegn? Skal på ultralyd (kontroll) om tre dager og begynner bli nervøs for at medisinene ikke har god nok effekt.. siden jeg ikke kjenner noe.. Anonymkode: 6734b...f86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #937 Del Skrevet 6. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det vanlig å ikke kjenne noe til hormonene? Jeg har gått på nesespray (Synarela) i tre uker nå og startet opp med sprøyter (Menopur og Gonal F) for 6 dager siden. Var forberedt på masse bivirkninger, alt fra hetetokter til hodepine og humørsvingninger. Men kjenner absolutt ingenting, jeg kjenner meg helt vanlig. Ingen bivirkninger av nesespray og heller ingen bivirkninger av sprøytene. Er det et dårlig tegn? Skal på ultralyd (kontroll) om tre dager og begynner bli nervøs for at medisinene ikke har god nok effekt.. siden jeg ikke kjenner noe.. Anonymkode: 6734b...f86 Da er du bare heldig Hormonene virker nok, ellers får du en doseendring etter kontroll. Jeg merket at eggstokkene ble store dagene før uttak. De vokser mye på slutten Anonymkode: d21b5...7d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 6. mars 2018 #938 Del Skrevet 6. mars 2018 6 timer siden, Fortunatus skrev: Ja, man må jo prøve å være positiv :-) Men er ganske vanskelig første uka etter negativt resultat, men nå merker jeg at humøret er oppe og går. Hjelper veldig for meg at det nærmer seg vår og sommer :-) Skal du teste ut noe nytt før neste innsett, eller bare satser du på uflaks? Jeg har ikke lyst til å gjøre akupunktur, homøpatmedisiner, etc.. Men vurderer å teste ut scratching.. Nå blei jeg jo gravid da på første forsøk, men mistet i en SA, oppdaget 5+4. Jeg tror ikke jeg gjorde noe som skal være årsaken til den SA`en. Og ettersom jeg har forstått skal det veldig mye til for at man faktisk gjør noe som resulterer i en abort også. Jeg tror nok derfor st jeg gjorde som forrige gang. Forsiktig med koffein, holdt meg faktisk helt unna de tre første dagene etter siden, være i aktivitet, men unngå løp, hopp og de tyngste løftene, særlig i rugeperioden. Og selvfølgelig avstå fra alkohol etter innsett. Ellers tror jeg faktisk at det er bra å prøve å leve mest mulig normalt. Jeg hadde hvertfall blitt stresset av alle do’s and dont`s, og det tror jeg ikke er bra. Jeg tror ikke akupunktur, homeopat m.m er noe særlig for meg egentlig. Jeg får satse på at spiren skal sitte ni måneder neste gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 6. mars 2018 #939 Del Skrevet 6. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det vanlig å ikke kjenne noe til hormonene? Jeg har gått på nesespray (Synarela) i tre uker nå og startet opp med sprøyter (Menopur og Gonal F) for 6 dager siden. Var forberedt på masse bivirkninger, alt fra hetetokter til hodepine og humørsvingninger. Men kjenner absolutt ingenting, jeg kjenner meg helt vanlig. Ingen bivirkninger av nesespray og heller ingen bivirkninger av sprøytene. Er det et dårlig tegn? Skal på ultralyd (kontroll) om tre dager og begynner bli nervøs for at medisinene ikke har god nok effekt.. siden jeg ikke kjenner noe.. Anonymkode: 6734b...f86 Jeg kjente heller ikke mye til bivirkningene. Litt trøttere enn vanlig bare etter oppstart av sprøyter. Kjente heller ikke noe til at eggstokkene vokste og trente som normalt frem til dagen før uttak. Fikk ut 14 egg hvorav tolv befruktet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 6. mars 2018 #940 Del Skrevet 6. mars 2018 1 time siden, Butter skrev: Nå blei jeg jo gravid da på første forsøk, men mistet i en SA, oppdaget 5+4. Jeg tror ikke jeg gjorde noe som skal være årsaken til den SA`en. Og ettersom jeg har forstått skal det veldig mye til for at man faktisk gjør noe som resulterer i en abort også. Jeg tror nok derfor st jeg gjorde som forrige gang. Forsiktig med koffein, holdt meg faktisk helt unna de tre første dagene etter siden, være i aktivitet, men unngå løp, hopp og de tyngste løftene, særlig i rugeperioden. Og selvfølgelig avstå fra alkohol etter innsett. Ellers tror jeg faktisk at det er bra å prøve å leve mest mulig normalt. Jeg hadde hvertfall blitt stresset av alle do’s and dont`s, og det tror jeg ikke er bra. Jeg tror ikke akupunktur, homeopat m.m er noe særlig for meg egentlig. Jeg får satse på at spiren skal sitte ni måneder neste gang. Nei, du har gjort alt riktig :-) Jeg har to negative innsett på rad, og er rett den trenden bare skal fortsette. Men må jo bare tro at lykken vil snu snart :-) sannsynligheten ved fryseforsøk er jo også lavere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå