Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

Var på UL i dag & han fant bare én follikel.. er ikke det veldig lite? Kan det være mange egg inni den? Eller er det ikke sikkert det er noe i den? 😑 venter på beskjed fra klinikken nå ang videre behandling.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Mynta skrev:

Var på UL i dag & han fant bare én follikel.. er ikke det veldig lite? Kan det være mange egg inni den? Eller er det ikke sikkert det er noe i den? 😑 venter på beskjed fra klinikken nå ang videre behandling.. 

I en pose er det enten 1 eller ingen egg :-( derfor de vil ha flest mulig store ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

I en pose er det enten 1 eller ingen egg :-( derfor de vil ha flest mulig store ;-) 

Takk for svar! 🌸

Det var det jeg fryktet😑

spent på hva klinikken sier nå, kjenner jeg ble skikkelig negativ ifirhold til dette forsøket😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mynta skrev:

Takk for svar! 🌸

Det var det jeg fryktet😑

spent på hva klinikken sier nå, kjenner jeg ble skikkelig negativ ifirhold til dette forsøket😓

Det skjønner jeg:-(  si I fra hva de sier da :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Det skjønner jeg:-(  si I fra hva de sier da :-) 

Skulle forsette med samme medisinering & inn igjen på sjekk på fredag😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2018 den 11.50, Butter skrev:

Nå tror jeg ikke det går veien her lengre.... I forrige uke tok jeg en g-test digital med ukeindikator som da viste "gravid 2-3", hvilket da stemte ut ifra befruktning. Jeg hadde en litt dårlig følelse som kom snikende i løpet av helgen og to en ny test i dag med ukeindikator. Den viste gravid 1-2. Det tilsier jo at hcg synker (med mindre det skulle være noe feil med testen). Begge tatt på morgenurin. Skal egentlig være 5+4 i dag.

Har vært hos gyn og tatt blodprøve. Men må jo tas ny med 48 timers mellomrom. Som de sa på fertilitetsklinikken vil nok prøvene uansett påvise graviditet, men med en normal graviditet skal jo hcg stige.

Prøver å si til meg selv at g-testen i dag er feil, men tror vel egentlig ikke helt på det.

Har allerede en MA bak meg for ca et år siden.

Det samme skjedde her, til slutt var testene helt blanke (hadde bare to med ukeindikator), og tre dager etter blank test kom dessverre mensen, 5+2. Håper du får et bedre utfall ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var egg uttak overstått og de fikk ut 17 stk. Gikk helt greit, kjente ikke så mye til smerter, men jeg fikk ikke med meg hvor jeg skulle få smertestillende så jeg fikk ikke noe før jeg spurte og det var bare et kvarter før de satte igang. Gikk helt fint tross alt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mynta skrev:

Skulle forsette med samme medisinering & inn igjen på sjekk på fredag😅 

Håper flere eggposer har vokst når du kommer på kontroll fredag 🤞 Jeg har også UL da, spent på om det er noen bra follikler å se (ikke vært på kontroll enda) ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wiley skrev:

Da var egg uttak overstått og de fikk ut 17 stk. Gikk helt greit, kjente ikke så mye til smerter, men jeg fikk ikke med meg hvor jeg skulle få smertestillende så jeg fikk ikke noe før jeg spurte og det var bare et kvarter før de satte igang. Gikk helt fint tross alt. 

Det var jo flott resultat med så mange egg ut 👍😊👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor åpne er dere med at dere går gjennom IVF. Og behandlingene? Jeg merker det er veldig lett å være åpen under sprøyter, uttakk osv.. men når jeg ikke blir gravid så er det så hardt å måtte si til de jeg har delt dette med at det ikke gikk denne gangen heller😒. Så denne gangen har jeg valgt å holde kjeft, jeg synes det er så slitsomt, særlig når alt jeg har lyst til er å grave meg ned i sofaen og bare forsvinne.. hvordan opplever dere dette? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Hollymolly skrev:

Hvor åpne er dere med at dere går gjennom IVF. Og behandlingene? Jeg merker det er veldig lett å være åpen under sprøyter, uttakk osv.. men når jeg ikke blir gravid så er det så hardt å måtte si til de jeg har delt dette med at det ikke gikk denne gangen heller😒. Så denne gangen har jeg valgt å holde kjeft, jeg synes det er så slitsomt, særlig når alt jeg har lyst til er å grave meg ned i sofaen og bare forsvinne.. hvordan opplever dere dette? 

Jeg sliter med akkurat det samme..

Nå har vi hatt to negative innsett og første negative innsett gikk greit, men nr 2 var mye kjipere for meg å gjennomgå. Og jeg innser at IVF kan ta ganske lang tid :-/. 

Hjalp ikke at en i nær familie sa at vi kunne heller satse på et fint liv uten barn etter negativ runde nr 2. Jeg er i en ganske sårbar prosess og når noen hinter om at jeg kanskje ikke noengang kommer til å bli gravid så ble hele dagen ødelagt.

Og folk spør om resultatet av blodprøven og jeg har ikke hatt tid til å akseptere resultatet før jeg må diskutere det med andre. Som da ikke er slemme, men de har jo ikke peiling.

Så jeg vurderer å bare si at vi tar oss et halvårs pause, så kan jeg og mannen få leve alene i prøverbobla vår :-) Kan de heller få en hyggelig overraskelse hvis vi lykkes. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler akkurat det samme, det har vært relativt lett å prate om det så langt under behandling men nå når det er snakk om innsett og resultater så føler jeg at jeg trekker meg unna. Jeg har en kollega som spør meg veldig mye om dette og hun synes tydeligvis det er veldig spennende men jeg blir nødt til å sette en strek. Jeg kommer til å si at det ikke er noe vits i å spørre meg og at det er bare å vente til jeg tar det opp selv.  Den avtalen har jeg allerede med mine nærmeste venninner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Fortunatus skrev:

Jeg sliter med akkurat det samme..

Nå har vi hatt to negative innsett og første negative innsett gikk greit, men nr 2 var mye kjipere for meg å gjennomgå. Og jeg innser at IVF kan ta ganske lang tid :-/. 

Hjalp ikke at en i nær familie sa at vi kunne heller satse på et fint liv uten barn etter negativ runde nr 2. Jeg er i en ganske sårbar prosess og når noen hinter om at jeg kanskje ikke noengang kommer til å bli gravid så ble hele dagen ødelagt.

Og folk spør om resultatet av blodprøven og jeg har ikke hatt tid til å akseptere resultatet før jeg må diskutere det med andre. Som da ikke er slemme, men de har jo ikke peiling.

Så jeg vurderer å bare si at vi tar oss et halvårs pause, så kan jeg og mannen få leve alene i prøverbobla vår :-) Kan de heller få en hyggelig overraskelse hvis vi lykkes. 

Vi driver med fryseforsøk nå, og jeg har faktisk klart å holde det for meg selv. Har sagt til alle at kroppen trenge pause og det blir prøve igjen til våren. På denne måten så kan jeg holde følelse for meg selv og heller overraske venner og familie hvis vi blir så heldige. 

Ikke noe hyggelig når familie/venner hinter til livet uten barn går helt fint også er man ikke helt der selv og er som du sier i en sårbar situasjon.

Takk for du delte🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Wiley skrev:

Føler akkurat det samme, det har vært relativt lett å prate om det så langt under behandling men nå når det er snakk om innsett og resultater så føler jeg at jeg trekker meg unna. Jeg har en kollega som spør meg veldig mye om dette og hun synes tydeligvis det er veldig spennende men jeg blir nødt til å sette en strek. Jeg kommer til å si at det ikke er noe vits i å spørre meg og at det er bare å vente til jeg tar det opp selv.  Den avtalen har jeg allerede med mine nærmeste venninner. 

Ja, det er nok lurt som du skriver. Kollega, venner eller familie må bare respektere dette. Veldig mange gjør det, men noen skjønner bare ikke. 

Takk for du delte🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, helt enig! Det er ikke alle som må vite. Spesielt ikke de som maser. Det er noen jeg virkelig har blitt overrasket over, og de fikk kun info den første gangen for å si det sånn. Jeg er en person som liker å kunne dele, men har snevret inn ganske godt. Kun de som gir meg støtte, glede og er positive snakker jeg med om detaljer. 

Fy søren @Fortunatus , det synes jeg var skikkelig dårlig gjort av den som sa det😔 Dessverre ikke alle som skjønner hva som foregår i en slik prosess, og ikke klarer å se for seg hvordan det ville vært om det gjaldt de. Alle gode ting er tre🙏 Krysser fingrene for neste innsett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sagt det til en vennine og sjefen min. Ingen andre. Angrer ikke i det hele tatt! Det var vanskelig å fortelle om negativ blodprøve, så deilig at jeg ikke måtte fortelle det til flere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi holdt det hemmelig de første rundene. Så ble vi gravide og da ble det jo litt mer naturlig å fortelle ting.

Nå er vi igang med forsøk igjen og de fikk vite den gang vet også nå. Skulle ønske vi aldri hadde sagt noe, for det skuffer meg litt at det er noen som ikke spør i det hele tatt hvordan det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat vært gjennom mitt første ivf forsøk. Ble gravid, og var overlykkelig over dette. Ny blodprøve viser derimot at hcg er synkende, og har fått beskjed om at utviklingen har stoppet opp. Føler meg bare tom og trist. Hatt to spontanaborter tidligere. Har ikke blødd ennå, så får vel bare vente på at det skal skje. Vil bare komme igang med nytt forsøk så raskt som mulig.

Et lite hjertesukk fra meg.

Amanda.

Anonymkode: d8d6b...1e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :)

Er ny på forumet og driver og leser gjennom denne tråden. 34 år og på IVF forsøk nummer 2 nå og hadde tilbakesetting av egg igår. Er så nervøs og urolig, så hjelper å lese om andre i samme situasjon. :) 

Når det gjelder å dele med andre så har vi vært ganske tilbakeholden. Kun våre nærmeste som vet at vi prøver. Synes det er best slik, så man slipper så mange spørsmål. Folk kan være utrolig rare når det gjelder hva de sier til prøvere, og i en allerede ganske sårbar situasjon så er det stygge kommentarer det siste man trenger. 

Det var synd å høre Amanda. :( På vårt første forsøk ble det ikke noe egg å sette inn, så det føltes så bortkastet. Var også bare tom og trist etter vi fikk beskjed. Håper ditt neste forsøk lykkes. :ninuskapus:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Agitha skrev:

Hei. :)

Er ny på forumet og driver og leser gjennom denne tråden. 34 år og på IVF forsøk nummer 2 nå og hadde tilbakesetting av egg igår. Er så nervøs og urolig, så hjelper å lese om andre i samme situasjon. :) 

Når det gjelder å dele med andre så har vi vært ganske tilbakeholden. Kun våre nærmeste som vet at vi prøver. Synes det er best slik, så man slipper så mange spørsmål. Folk kan være utrolig rare når det gjelder hva de sier til prøvere, og i en allerede ganske sårbar situasjon så er det stygge kommentarer det siste man trenger. 

Det var synd å høre Amanda. :( På vårt første forsøk ble det ikke noe egg å sette inn, så det føltes så bortkastet. Var også bare tom og trist etter vi fikk beskjed. Håper ditt neste forsøk lykkes. :ninuskapus:

Takk for det 😙 Så utrolig synd at det ikke ble noen egg å sette inn på ditt første forsøk. Men så spennende med nytt forsøk nå. Krysser fingrene for at det klaffer for deg denne gangen! ☺ Alt vil nok føles verdt det den dagen en (forhåpentligvis) sitter der med en liten i armene. Skulle bare ønske det fantes en garanti for at det kommer til å skje 😅

Amanda 🌻

Anonymkode: d8d6b...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...