Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Hei! Her var det allerede mange, så jeg..

De som kjenner meg fra før vet at vi startet opp i 2016 og hadde to mislykkede fryseforsøk/innsett etter at jeg ble overstimulert. I 2017 tok vi en mindre frivillig pause pga. vekt og ting i privatlivet som måtte ordnes. Jeg satser på at jeg får innsett i løpet av 2018. Jeg må gå ned 10-15 kg først, og satser på å få til det i løpet av vår/sommer 2018. Vi har to egg på frys på St. Olavs som venter. Jeg gikk ned 20kg til første forsøk, og vet at jeg kan greie det, men trenger fortsatt moralsk støtte.

Jeg skriver litt sjelden her inne, siden jeg ikke er aktiv i forsøk for tiden, men leser det som andre skriver. Ønsker alle sammen LYKKE TIL! May the force be with you :):hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.12.2017 den 23.14, Tingelling skrev:

I tillegg blir veninnene mine gravide bare ved å se på mennene sine,og det hjelper ikke til i mitt allerede forstyrret hode.Sir 100000 gang om dagen hvor heldig jeg er som har mini,for det er grusomt.Var så sikker det kom til å gå fort siden det gikk så fort sist,så da de negative svarene kom gang på gang,ble jeg trykt ned i gjørma hver gang😩 positiv som jeg er,ser jeg nå fremover mot egguttak og positivt over jul.satser på det går da🤞🏻 Hvor gammel er den dere har?

Den ene av mine beste venniner fikk barn i september, den andre er gravid nå, i tillegg til svigerinna mi og "erkerivalen" min fra barndommen/ungdomstida. Livet er ikke lett akkurat. :P Vi har dessverre holdt på med dette en stund, og jeg merker at jeg er roligere nå enn jeg var før. Det første året, kanskje 1,5 året, var jeg helt knust. Nå har jeg meg noen breakdowns innimellom, men jeg griner ikke 24/7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FlyBabe skrev:

Den ene av mine beste venniner fikk barn i september, den andre er gravid nå, i tillegg til svigerinna mi og "erkerivalen" min fra barndommen/ungdomstida. Livet er ikke lett akkurat. :P Vi har dessverre holdt på med dette en stund, og jeg merker at jeg er roligere nå enn jeg var før. Det første året, kanskje 1,5 året, var jeg helt knust. Nå har jeg meg noen breakdowns innimellom, men jeg griner ikke 24/7.

Jeg har ei lita ei,så det er mye bedre enn før jeg fikk barn. Heldigvis fikk jeg barn før alle venninne mine,men så ble de gravid annen hver måned etter meg. Jeg er en planleggingsfrik,og for meg er det verst.i min verden vil jeg ha baby når jeg har planlagt det🙈 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tingelling skrev:

Jeg har ei lita ei,så det er mye bedre enn før jeg fikk barn. Heldigvis fikk jeg barn før alle venninne mine,men så ble de gravid annen hver måned etter meg. Jeg er en planleggingsfrik,og for meg er det verst.i min verden vil jeg ha baby når jeg har planlagt det🙈 

 

Hadde det bare vært så enkelt.. :) mannen min har ett barn fra før, jeg har ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet om med nesespray 21.12.17. Den 26.12 var det et år siden jeg ble gravid, etter flere års forsøk, med det som endte i en MA. Nå føler jeg virkelig at det er vår tur. Håper på 2018. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Butter skrev:

Jeg startet om med nesespray 21.12.17. Den 26.12 var det et år siden jeg ble gravid, etter flere års forsøk, med det som endte i en MA. Nå føler jeg virkelig at det er vår tur. Håper på 2018. 

Da ligger vi nesten likt i løypa😊 Masse lykke til👍👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Livi skrev:

Da ligger vi nesten likt i løypa😊 Masse lykke til👍👍👍

Takk i like måte 😄. Kjenner på at jeg er så spent, men også nervøs for at det ikke skal gå nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2017 den 12.35, FlyBabe skrev:

Hei! Her var det allerede mange, så jeg..

De som kjenner meg fra før vet at vi startet opp i 2016 og hadde to mislykkede fryseforsøk/innsett etter at jeg ble overstimulert. I 2017 tok vi en mindre frivillig pause pga. vekt og ting i privatlivet som måtte ordnes. Jeg satser på at jeg får innsett i løpet av 2018. Jeg må gå ned 10-15 kg først, og satser på å få til det i løpet av vår/sommer 2018. Vi har to egg på frys på St. Olavs som venter. Jeg gikk ned 20kg til første forsøk, og vet at jeg kan greie det, men trenger fortsatt moralsk støtte.

Jeg skriver litt sjelden her inne, siden jeg ikke er aktiv i forsøk for tiden, men leser det som andre skriver. Ønsker alle sammen LYKKE TIL! May the force be with you :):hjerte:

Jeg må også ned i vekt, men med et så konkret mål skal det gå greit. :) 

Jeg har et ønske om å kunne være åpen om dette utenfor den anonyme forumverdenen også, men merker at jeg syns det er vanskelig. Mine foreldre vet at jeg har endometriose, og at det kan føre til ufrivillig barnløshet. Men de vet ikke at vi så smått er i gang med IVF-prosessen. Mannen og jeg har én felles kollega som vet hvor vi er på vei hen (sånn bortsett fra at kolleger selvsagt syns det er underlig at vi har permisjon på samme tid, en ulempe ved å jobbe på samme, relativt lille arbeidsplass), men ut over det har vi ikke informert noen. Hvordan er det med dere andre her, har dere snakket med andre om prosessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, PecanPie skrev:

Jeg må også ned i vekt, men med et så konkret mål skal det gå greit. :) 

Jeg har et ønske om å kunne være åpen om dette utenfor den anonyme forumverdenen også, men merker at jeg syns det er vanskelig. Mine foreldre vet at jeg har endometriose, og at det kan føre til ufrivillig barnløshet. Men de vet ikke at vi så smått er i gang med IVF-prosessen. Mannen og jeg har én felles kollega som vet hvor vi er på vei hen (sånn bortsett fra at kolleger selvsagt syns det er underlig at vi har permisjon på samme tid, en ulempe ved å jobbe på samme, relativt lille arbeidsplass), men ut over det har vi ikke informert noen. Hvordan er det med dere andre her, har dere snakket med andre om prosessen?

Vi er relativt åpne om det. Har fortalt sjefen da det blir endel sykemeldinger i året..

Familien og venner vet også, men jeg forteller dem ikke i detalj om prosessen. Har fort skjønt at folk som ikke kan noe om ivf skjønner svært lite av hvordan  fet foregår..  Blitt litt lei av å forklare om sprøyter, eggløsning, fryseforsøk osv.. 

Men jeg har ingen problemer med at folk vet om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Endelig kom mensen etter syklus krøll ifbm første fersk forsøk👏🏼 59 dager siden siste mens, noen fler som har opplevd dette? Testet positivt for eggløsning dag 41-42 i denne syklusen. Har normalt sykluser på 29-35 dager. 

Veldig spent på når vi kan få fryseforsøk. Ringte Riksen før jul og informerte om sen eggløsning i håp om å få starte nå, men da hadde de fult frem til uke 4. Så da regner jeg med at jeg får starte på progynova ved neste mens. Fy søren tiden går sakte og fort om dagen. 

Lykke til i nytt prøve år damer🙏

Endret av tuppelene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver også å finne balansen mellom å holde ting privat men å være åpen med de som jeg føler må vite hva som skjer. På jobben har jeg bare fortalt sjefen og min nærmeste kollega i tilfelle hun må ta noen møter for meg, men alle mine nærmeste venner vet samt foreldrene mine. «Heldigvis» skal min beste venninne gjennom akkurat samme prosess samtidig og det hjelper oss begge masse å kunne snakke om følelsene rundt det selv om vi bor på motsatt side av verden. Tror det er utrolig viktig å iallefall ha en person som du kan være urimelig med eller sårbar med utenom partner. 

Lykke til alle sammen, vi skal ha uttak ca uke 9 så nå går det vel straks i ett fremover.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2017 den 9.29, tuppelene skrev:

Jippi! Endelig kom mensen etter syklus krøll ifbm første fersk forsøk👏🏼 59 dager siden siste mens, noen fler som har opplevd dette? Testet positivt for eggløsning dag 41-42 i denne syklusen. Har normalt sykluser på 29-35 dager. 

Veldig spent på når vi kan få fryseforsøk. Ringte Riksen før jul og informerte om sen eggløsning i håp om å få starte nå, men da hadde de fult frem til uke 4. Så da regner jeg med at jeg får starte på progynova ved neste mens. Fy søren tiden går sakte og fort om dagen. 

Lykke til i nytt prøve år damer🙏

Så merkelig, jeg fikk helt til 22. desember til å gi beskjed :-)

Har knasket tabletter i en uke nå, håper jeg får time i neste uke. Har gitt beskjed, men de har vel hatt julestengt, så har ikke fått time.

Min syklus etter ingen innsett varte i 37 dager, jeg har vanligvis ikke lengre enn 32 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.12.2017 den 20.07, Butter skrev:

Takk i like måte 😄. Kjenner på at jeg er så spent, men også nervøs for at det ikke skal gå nå. 

Jeg kan nesten ikke tro at vi er i gang jeg. Og er veldig forberedt på at det ikke skal gå på første forsøk. Men det er jo lett å si nå, blir sikkert annerledes når jeg ruger på et egg😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fortunatus skrev:

Så merkelig, jeg fikk helt til 22. desember til å gi beskjed :-)

Har knasket tabletter i en uke nå, håper jeg får time i neste uke. Har gitt beskjed, men de har vel hatt julestengt, så har ikke fått time.

Min syklus etter ingen innsett varte i 37 dager, jeg har vanligvis ikke lengre enn 32 dager.

Planen var at jeg skulle få mensen innen 7/12 slik at innsett kunne bli før jul. Ville den kommet senere hadde det vært for sent pga julestengt og fikk beskjed om at da måtte jeg vente til neste syklus. Hadde aldri trodd at det skulle gå så lang tid.. Dessverre er vi mange som trenger hjelp, og da blir timene fylt opp. Men hadde jo ønsket at de hadde holdt av "plass" til meg uken etter, og uken etter, da det begynte å dra ut... Men er bra andre har fått de timene og fått hjelpen de trenger.

Blir spennende med innsett for deg snart da😊 Krysser fingrene🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, tuppelene skrev:

Planen var at jeg skulle få mensen innen 7/12 slik at innsett kunne bli før jul. Ville den kommet senere hadde det vært for sent pga julestengt og fikk beskjed om at da måtte jeg vente til neste syklus. Hadde aldri trodd at det skulle gå så lang tid.. Dessverre er vi mange som trenger hjelp, og da blir timene fylt opp. Men hadde jo ønsket at de hadde holdt av "plass" til meg uken etter, og uken etter, da det begynte å dra ut... Men er bra andre har fått de timene og fått hjelpen de trenger.

Blir spennende med innsett for deg snart da😊 Krysser fingrene🤞 

Takk, ja, dette blir mitt første innsett, ble totalfrys i november :-). 

Så håper vi får en knall start på 2018!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.1.2018 den 10.49, Fortunatus skrev:

Takk, ja, dette blir mitt første innsett, ble totalfrys i november :-). 

Så håper vi får en knall start på 2018!

Ja fy søren, må bli godt å endelig få fortsette prosessen for deg nå. Jeg får sette i gang med tabletter ved neste mens. Håper bare denne syklusen er normal i lengde🙏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fornøyd mensen kom i dag stabil syklus på 31 dager og jeg begynner på sprøyter igjen i morgen 😉 nå krysses alt som kan å 2018 skal bli vårt år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Påline skrev:

Litt fornøyd mensen kom i dag stabil syklus på 31 dager og jeg begynner på sprøyter igjen i morgen 😉 nå krysses alt som kan å 2018 skal bli vårt år 

Masse lykke til med sprøytestart igjen.  Krysser fingrene for to blå i 2018🤞 Jeg håper på normal syklus denne gangen så vi får satt inn lille eskimo (som skal overleve opptining) i midten av februar🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal igang med mitt 4 innsett i slutten av januar (fryseforsøk). Får bare krysse alt man har for at det sitter denne gangen. 
Jeg hører til i porsgrunn, og gruer meg faktisk veldig til innsett denne gangen i forhold til de andre. Begynner å sliter på psyken at det aldri kan bli 2 streker på denne testen. 

Noen som har noen gode råd/tips dere gjør under rugeperioden som dere har lest eller hørt skal funke? Jeg er villig til å prøve alt. 

Ønsker alle lykke til, og håper 2018 er året for oss! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...