Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 time siden, Waldfee skrev:

Kjenner meg veldig igjen i dette. Begynte også på søskenforsøk i juni, hatt tre negative, nå laparaskopi rett før jul og så nytt forsøk i Jan/feb med ekstra lang nedregulering. Utrolig heldige som fikk nr 1 på første forsøk, men jammen er det tungt med prosessen enda så mye han vi har gir oss. All ære til dem som står på lenge  - håper 2018 blir året for alle! Vet ikke hvor mange forsøk jeg orker, men er ikke klar for å gi opp enda. 

I tillegg blir veninnene mine gravide bare ved å se på mennene sine,og det hjelper ikke til i mitt allerede forstyrret hode.Sir 100000 gang om dagen hvor heldig jeg er som har mini,for det er grusomt.Var så sikker det kom til å gå fort siden det gikk så fort sist,så da de negative svarene kom gang på gang,ble jeg trykt ned i gjørma hver gang😩 positiv som jeg er,ser jeg nå fremover mot egguttak og positivt over jul.satser på det går da🤞🏻 Hvor gammel er den dere har?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Tingelling skrev:

I tillegg blir veninnene mine gravide bare ved å se på mennene sine,og det hjelper ikke til i mitt allerede forstyrret hode.Sir 100000 gang om dagen hvor heldig jeg er som har mini,for det er grusomt.Var så sikker det kom til å gå fort siden det gikk så fort sist,så da de negative svarene kom gang på gang,ble jeg trykt ned i gjørma hver gang😩 positiv som jeg er,ser jeg nå fremover mot egguttak og positivt over jul.satser på det går da🤞🏻 Hvor gammel er den dere har?

Det er sånn jeg tenker også... ekstra nedtur denne gangen siden det gikk raskt sist. Selv om jeg vet vi har vært heldige! Sønnen vår blir 3 i januar, så nå angrer vi på at vi ikke begynte litt før med søskenforsøkene. Men nytter ikke å være etterpåklok heller. Nå skal jeg antakelig ikke ha operasjon likevel, så kanskje kan jeg starte i romjula med nesespray. Må se an litt ift syklusen som kanskje er litt rar etter estradot på fryseforsøk i november. Viktig å tenke positivt! Da er du nok flinkere enn meg til det 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte og utsatte neste time hos gyn i går. Først mente dama i telefonen at det ikke var ledige timer før i juni (!!), men fant heldigvis en åpning midt i mars. To måneder ekstra klarer vi. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Waldfee skrev:

Det er sånn jeg tenker også... ekstra nedtur denne gangen siden det gikk raskt sist. Selv om jeg vet vi har vært heldige! Sønnen vår blir 3 i januar, så nå angrer vi på at vi ikke begynte litt før med søskenforsøkene. Men nytter ikke å være etterpåklok heller. Nå skal jeg antakelig ikke ha operasjon likevel, så kanskje kan jeg starte i romjula med nesespray. Må se an litt ift syklusen som kanskje er litt rar etter estradot på fryseforsøk i november. Viktig å tenke positivt! Da er du nok flinkere enn meg til det 👍😊

Hvordan synes du det var å gå på estradot? Leste på nettet at jeg ikke ville få mensen før jeg sluttet på det,så i noen dager var jeg sikker på jeg var gravid. De sa ingenting på sykehuset at jeg ikke måtte få forventninger,for de har sagt før at mensen er fasiten.men da har jeg ikke fått estradot.

jeg gikk på estradot og dobbel dose med lutinus,og synes det var heftig.Hadde alle bivirkninger fra begge preparatene,så det gjorde det ekstra tungt når det føltes så meningsløst når det ble negativt.

vi begynte når mini var 1,5 og har enda ikke skjedd,så er ingen garanti at det ville skjedd.Du får prøve å trøste deg med det også får man ikke gjort noe fra eller til heller.Kanskje blir det klaff i januar da!

Endret av Tingelling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tingelling skrev:

Hvordan synes du det var å gå på estradot? Leste på nettet at jeg ikke ville få mensen før jeg sluttet på det,så i noen dager var jeg sikker på jeg var gravid. De sa ingenting på sykehuset at jeg ikke måtte få forventninger,for de har sagt før at mensen er fasiten.men da har jeg ikke fått estradot.

jeg gikk på estradot og dobbel dose med lutinus,og synes det var heftig.Hadde alle bivirkninger fra begge preparatene,så det gjorde det ekstra tungt når det føltes så meningsløst når det ble negativt.

vi begynte når mini var 1,5 og har enda ikke skjedd,så er ingen garanti at det ville skjedd.Du får prøve å trøste deg med det også får man ikke gjort noe fra eller til heller.Kanskje blir det klaff i januar da!

Jeg likte ikke estradot, fikk veldig ømme bryster av det og trodde derfor kanskje jeg var gravid. Måtte ta det pga progynova funket dårlig for meg, fikk ikke så tykk slimhinne. Med estradot ble slimhinnen topp, men jeg ble så påvirket humørmessig. Kunne grine hver kveld, skikkelig utafor. Fikk beskjed om at både med Progynova og Estradot kommer ikke mens før noen dager etter medisinslutt. Så rart at de ikke sa det til deg, det er jo unødvendig å lage sånne falske forhåpninger. Dumt av dem. 

Smart å begynne tidligere med søskenforsøk. Men Takk for oppmuntring! Tror kanskje jeg må ha ekstra lang nedregulering med nesespray pga endometriose/adenomyose. Så kanskje blir det ikke uttak før i februar uansett. Når får du starte opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Jeg likte ikke estradot, fikk veldig ømme bryster av det og trodde derfor kanskje jeg var gravid. Måtte ta det pga progynova funket dårlig for meg, fikk ikke så tykk slimhinne. Med estradot ble slimhinnen topp, men jeg ble så påvirket humørmessig. Kunne grine hver kveld, skikkelig utafor. Fikk beskjed om at både med Progynova og Estradot kommer ikke mens før noen dager etter medisinslutt. Så rart at de ikke sa det til deg, det er jo unødvendig å lage sånne falske forhåpninger. Dumt av dem. 

Smart å begynne tidligere med søskenforsøk. Men Takk for oppmuntring! Tror kanskje jeg må ha ekstra lang nedregulering med nesespray pga endometriose/adenomyose. Så kanskje blir det ikke uttak før i februar uansett. Når får du starte opp? 

Nå vet jeg ikke hvordan mensen er etter estradot prosjektet,men forhåpentligvis i begynnelsen av januar.Vanligvis får jeg mensen siste uka i måneden,men siden jeg ikke sluttet på estradot før i første uka av desember,kan det hende at den ikke kommer før begynnelsen av januar siden jeg vanligvis har 30 dagers sykluser.Da starter vi med kort protokoll.Hvis jeg får den som vanlig i romjula,må jeg vente til februar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt om jeg er "velkommen" her siden vi benytter oss av en annen assistert befruktning, AID. Etter å ha prøvd på den naturlige måten siden mars 2015, vært mye utredning. Vi benytter oss av klinikk spiren, super fornøyd. 

Andre forsøk idag, så håper det klaffer og at vi får positivt resultat i mndsskiftet. 😊 håper 2018 er året for oss og alle dere andre. ❤️

K

Anonymkode: 11e84...100

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg også en plan for oppstart, til våren blir det. La oss håpe at 2018 blir året alle tapre damer! Dere er sterke og tøffe ❤️👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Rosmerta skrev:

Nå har jeg også en plan for oppstart, til våren blir det. La oss håpe at 2018 blir året alle tapre damer! Dere er sterke og tøffe ❤️👍

Så bra at du har fått plan for oppstart! Da er det bare å fylle vintermånedene med positive ting, så kommer de til å fly avsted:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde storte forventinger i 2017. Men min første ivf var negativ😬 Prøve å komme meg opp fra kjelleren og satse på fryseforsøk i slutten av januar. 

Virkelig hoper at det blir positiv😀

Vi er uforklarlig barnløse og alt er bra hos meg og mannen, fikk 6 befruktede egg med god kvalitet, men blodprøve med 0 resultat gir lite hope.

er det noen som har vart/er i samme situasjon? Trenger litt inspirasjon🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Irina1990 skrev:

Jeg hadde storte forventinger i 2017. Men min første ivf var negativ😬 Prøve å komme meg opp fra kjelleren og satse på fryseforsøk i slutten av januar. 

Virkelig hoper at det blir positiv😀

Vi er uforklarlig barnløse og alt er bra hos meg og mannen, fikk 6 befruktede egg med god kvalitet, men blodprøve med 0 resultat gir lite hope.

er det noen som har vart/er i samme situasjon? Trenger litt inspirasjon🙏

Masse lykke til i 2018!! Det er bare å prøve igjen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.12.2017 den 15.33, Irina1990 skrev:

Jeg hadde storte forventinger i 2017. Men min første ivf var negativ😬 Prøve å komme meg opp fra kjelleren og satse på fryseforsøk i slutten av januar. 

Virkelig hoper at det blir positiv😀

Vi er uforklarlig barnløse og alt er bra hos meg og mannen, fikk 6 befruktede egg med god kvalitet, men blodprøve med 0 resultat gir lite hope.

er det noen som har vart/er i samme situasjon? Trenger litt inspirasjon🙏

Vi er et par som er uforklarlig barnløse.Vi hadde et egguttak i 2014 og fikk ei jenta med innsett av fryst blasocyst februar 2015.Ved søskenforsøk i 2017 har vi hatt to negative fryseforsøk og to avbrutte forsøk pga tynn slimhinne.Går i gang januar 2018 med nytt egguttak,og håper det går bra.Krysse fingran som positive folk vi IVF’ere er🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.12.2017 den 14.33, Irina1990 skrev:

Jeg hadde storte forventinger i 2017. Men min første ivf var negativ😬 Prøve å komme meg opp fra kjelleren og satse på fryseforsøk i slutten av januar. 

Virkelig hoper at det blir positiv😀

Vi er uforklarlig barnløse og alt er bra hos meg og mannen, fikk 6 befruktede egg med god kvalitet, men blodprøve med 0 resultat gir lite hope.

er det noen som har vart/er i samme situasjon? Trenger litt inspirasjon🙏

Hei. Gikk gjennom akkurat det samme som deg. Fikk ut 6 egg, men det ble ingen befruktning. Jeg hadde så håpet på det! Men nå blir det andre forsøk i januar. Så håper det går bra for begge oss. De fant ikke noe mønster i hvorfor det gikk som det gikk. Men må skal jeg prøve ny dose. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi også i gang med prosessen! Var på første samtale nå i desember, så nå krysser vi fingrene for at 2018 blir året vårt :) Jeg har begynt på metformin, og skal begynne på spray og sprøyter på nyåret 👍🏻 Grugleder meg.. har sprøyteskrekk 😕 Men må man, så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Har alle her fått nesespray? På grunn av min migrene har jeg slippet å bruke det og går rett på sprøyter.. flere som er i samme situasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi satser på positive resultater i neste år.

for de som skal starte eller venter i 2018 - masse lykke til, masse tålmodighet og gode tanker😀😘

min anbefaling:

pass på tidspunkter når dere går på spray, sprøyter og progesteronstøtte. Progesteron tas 3 ganger om dagen med 8 timersintervall

Mere frisk luft, lett aktivitet (ikke hopping /trampoline) og mindre stress.

spis hjemmelaget mat med en god del grønnsaker, erstatt kaffe med grønn te.

husk folsyre

Ivf kan tar mye fokus og tid, at vi blir altfor følsomme og egoistiske, men husk å ta være på familien, de gir oss masse støtte og kjempeglade i oss🙂 Gi dem en god klem😍

godt nytt år alle sammen!

vi får det til👌👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fire dager på nesespray merker jeg ingen bivirkninger, bortsett fra at jeg blør litt neseblod. Men jeg blir litt tett i nesen av sprayen, kan det ha noe å si for om jeg tar til meg hormonene eller ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fikk sjokkbeskjed i går fra gynekologen om at spermprøven til mannen min hadde svært lav motilitet, så nå blir det visst prøverør på oss. Vi har prøvd nå i 1,5 år, men prosessen har vært veldig lang før det. Mannen min ville lenge ikke ha barn, vi ble etter lang tid enige om å prøve og det har vært fantastisk. Men nå når vi plutselig trenger hjelp, så har han dessverre satt seg på bakbeina. Håper han blir villig til å gjøre dette, men deler av meg tror at babydrømmen har gått i knus. Hva forventes av mannen i denne prosessen egentlig? Skal til gynekologen for å høre litt i dag også, men greit med all info jeg kan få. Tøft dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Popkorn skrev:

Hei! Fikk sjokkbeskjed i går fra gynekologen om at spermprøven til mannen min hadde svært lav motilitet, så nå blir det visst prøverør på oss. Vi har prøvd nå i 1,5 år, men prosessen har vært veldig lang før det. Mannen min ville lenge ikke ha barn, vi ble etter lang tid enige om å prøve og det har vært fantastisk. Men nå når vi plutselig trenger hjelp, så har han dessverre satt seg på bakbeina. Håper han blir villig til å gjøre dette, men deler av meg tror at babydrømmen har gått i knus. Hva forventes av mannen i denne prosessen egentlig? Skal til gynekologen for å høre litt i dag også, men greit med all info jeg kan få. Tøft dette....

Mannen min har få spermier som lever, min de som gjør det, er friske. Det er jo egentlig ikke så mye mannen må gjøre (bortsett fra å holde ut med en litt hormonell kone under hormonbehandlingene). Det eneste er hvis de må hente ut spermier fra testiklene. Da blir det jo litt mer for ham. Ellers er det bare å gi en sædprøve. Så vidt jeg har forstått da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...