Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Hope25 skrev:
 

Ultralyd i dag!

 

nurket er 8 uker, sterkt hjerteslag og 15 mm lang! 

Alt ser ut til å være bra ❤️ Gleder oss til fortsettelsen! 

 

Vi er ferdig hos Fertilitetssenteret og går over til fastlege og lokal jordmor / helsestasjon. 

 

Masse lykke til dere ❤️👏🏼

9514C44E-2522-47BF-8859-6A9B7B99CE1C.jpeg

Ååååååå så morro gratulerer så mye ❤️❤️ Håper vi får litt oppdateringer etter hvert også ❤️❤️ Masse lykke til videre og prøv og nyt det litt også ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten oppdatering fra meg og mitt Berg-og dalbanefølelsesliv P.t.

4+ 5

Under denne rugeperiode opplevde jeg en Berg og dalbane av følelser, tro, håp, skuffelse, usikkerhet og bekymringer. Det gjør jeg sannelig nå også. Jeg tolker hvert minste av kroppens tegn som at «nei, nå gikk det galt», eller «jeg er gravid likevel». Jeg vet det er normalt å være bekymret som gravid, men dersom jeg ikke hadde mistet to ganger før hadde jeg nok tatt det som en selvfølge at alt var i orden så lenge jeg ikke blødde. Første gang hadde jeg brunlig utflod hele tiden, som jo gjorde at jeg aldri slo meg til ro selvom det aldri ble noe mer. Andre gang begynte jeg nå riktignok å blø av meg selv (SA), men det var nok først ca en uke etter at det gikk galt. Tilsvarende dag jeg var på som idag fikk jeg en uggen følelse, og symptomene bare forsvant mer og mer og kom ikke tilbake. Etter fem dager tok jeg en ny ukeindikatortest som viste nedgang i antall uker, og først etter ytterligere to dager begynte jeg blø. Så symptomer som forsvinner har definitivt satt en støkk i meg, selv uten kombinasjonen med blod. Vel, uansett er det positivt at det IKKE er blod.

Pulsen steg ikke i dag morges. Viste i går, som idag 63, men det er opp ca 13- 15 slag fra normalen, så så lenge den ikke synker drastisk er jeg happy. Utover dagen hoppet det imidlertid opp til 64, men så hadde jeg et kraftig blodtrykksfall hvor jeg etter å ha sittet på gulvet datt om da jeg reiste meg opp. Så sank pulsen igjen etter det. Kjente jeg ble kjempebekymret, men er visst ikke farlig med slike blodtrykksfall og heller ikke at man detter med mindre det er skikkelig hardt. Ellers har puppene vært skikkelig ømme i hele dag, men det har gått tilbake litt nå i ettermiddag. Har også hatt mye murringer og til dels vært uvel (ikke direkte kvalm). Men selvom symptomene egentlig har vært der i hele dag, blir jeg skeptisk og bekymret med en gang puppene blir mindre ømme. Symptomene har jo kommet og gått, og det er enda tidlig, men min historikk gjør meg ekstra bekymret.

Fikk ikke svar på blodprøven da det visstnok ikke kommer før i morgen. En prøve i seg selv sier jo lite, men hadde likevel håpet å få svar for å sjekke hvor jeg ligger og om jeg evt kan satse på å ta en ny ukeindikatortest ila helgen med håp om å få 3 +. måtte dette gå bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Ja så da tar du på deg da hvis jeg faktisk mister nå eller dette ikke går er du lege? Andre inne her som har hatt skyhøy hcg og nå mister. Kan vi vite om vi mister eller ikke? Kjenner jeg blir ganske provosert av deg også. Jeg virker ufølsom? Jeg er vel en av de som så si skriver dagli her til andre og syneste synd på de hvis de har mistet eller jubler fordi flere jag blitt gravide. Jeg er livredd for og miste igjen etter 8 år som prøver begynner det og bli ganske tøft. Ja jeg vet hcg min stiger riktig nå men det gjorde den i slutten av april også, men da mistet jeg natt til 1 mai for den var utenfor livmor. Så ja vet ting ser posetiv ut nå, men er ikke lett og være posetiv når man ikke har troen på at man noen gang skal få barn. Har ikke sagt at noen eller alle må skrive til meg hver gang jeg, men jeg trodde dette var en side vi kunne utrykke følelser, sorger og gleder på men det var vist feil. Så du skal slippe og se noe mere av hva jeg skriver for nå kommer jeg ikke til og oppdatere når det skal bli negativt rundt dette. Får jeg heller la være og skrive noe mere om kanskje denne graviditeten. Også får jeg heller spørre hvis jeg lurer på annet. Ha en fin kveld. 

Jeg syntes det er veldig fint at vi kan dele erfaringer, glede, beskymringer og sorg på dette forumet. Det er ikke så lett å forklare til andre som ikke går igjennom ivf hvordan man har det, derfor er det fint med et slikt forum. 

Jeg skjønner godt at du går rundt og beskymrer deg med den historien du har og bare det at man går igjennom ivf. Selv beskymrer jeg meg hver dag for om fosteret i magen lever. Tror nok ikke jeg slipper den beskymringer før babyen er ute og i armene mine. Var på ultralyd i dag og var så nærvøs hvor hva vi fikk se på skjermen. Heldigvis var det en frisk gutt 💙 

Ikke tenkt på hva en person mener om det du skriver og deler. Jeg håper du har lyst til å fortsette med å dele og håper virkelig at det går veien for deg denne gangen. Krysser fingre for at alt ser bra ut på ul for deg i morgen 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hope25 skrev:
 

Ultralyd i dag!

 

nurket er 8 uker, sterkt hjerteslag og 15 mm lang! 

Alt ser ut til å være bra ❤️ Gleder oss til fortsettelsen! 

 

Vi er ferdig hos Fertilitetssenteret og går over til fastlege og lokal jordmor / helsestasjon. 

 

Masse lykke til dere ❤️👏🏼

9514C44E-2522-47BF-8859-6A9B7B99CE1C.jpeg

Gratulerer så mye😃 kan jeg spørre om du har vært på fertilitetssenteret i Oslo? Vært fornøyd der? Vurderer å bestille timen der snart! 

Anonymkode: ba4a5...3b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Takk ❤️ 

Skjønner meg ikke på noen av disse «anonyme» som aldri skriver ellers her. De er aldri med å skrive noe positivt og når de først skriver skal de ta oss på et eller annet og skal være negativ. 

Endret av Hollymolly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Butter skrev:
 

En liten oppdatering fra meg og mitt Berg-og dalbanefølelsesliv P.t.

4+ 5

Under denne rugeperiode opplevde jeg en Berg og dalbane av følelser, tro, håp, skuffelse, usikkerhet og bekymringer. Det gjør jeg sannelig nå også. Jeg tolker hvert minste av kroppens tegn som at «nei, nå gikk det galt», eller «jeg er gravid likevel». Jeg vet det er normalt å være bekymret som gravid, men dersom jeg ikke hadde mistet to ganger før hadde jeg nok tatt det som en selvfølge at alt var i orden så lenge jeg ikke blødde. Første gang hadde jeg brunlig utflod hele tiden, som jo gjorde at jeg aldri slo meg til ro selvom det aldri ble noe mer. Andre gang begynte jeg nå riktignok å blø av meg selv (SA), men det var nok først ca en uke etter at det gikk galt. Tilsvarende dag jeg var på som idag fikk jeg en uggen følelse, og symptomene bare forsvant mer og mer og kom ikke tilbake. Etter fem dager tok jeg en ny ukeindikatortest som viste nedgang i antall uker, og først etter ytterligere to dager begynte jeg blø. Så symptomer som forsvinner har definitivt satt en støkk i meg, selv uten kombinasjonen med blod. Vel, uansett er det positivt at det IKKE er blod.

Pulsen steg ikke i dag morges. Viste i går, som idag 63, men det er opp ca 13- 15 slag fra normalen, så så lenge den ikke synker drastisk er jeg happy. Utover dagen hoppet det imidlertid opp til 64, men så hadde jeg et kraftig blodtrykksfall hvor jeg etter å ha sittet på gulvet datt om da jeg reiste meg opp. Så sank pulsen igjen etter det. Kjente jeg ble kjempebekymret, men er visst ikke farlig med slike blodtrykksfall og heller ikke at man detter med mindre det er skikkelig hardt. Ellers har puppene vært skikkelig ømme i hele dag, men det har gått tilbake litt nå i ettermiddag. Har også hatt mye murringer og til dels vært uvel (ikke direkte kvalm). Men selvom symptomene egentlig har vært der i hele dag, blir jeg skeptisk og bekymret med en gang puppene blir mindre ømme. Symptomene har jo kommet og gått, og det er enda tidlig, men min historikk gjør meg ekstra bekymret.

Fikk ikke svar på blodprøven da det visstnok ikke kommer før i morgen. En prøve i seg selv sier jo lite, men hadde likevel håpet å få svar for å sjekke hvor jeg ligger og om jeg evt kan satse på å ta en ny ukeindikatortest ila helgen med håp om å få 3 +. måtte dette gå bra. 

Å, jeg skjønner jo godt at du bekymrer deg ut fra historikken, det er jo helt naturlig! Men ut fra det du beskriver så ser dette jo helt fint ut da. Så bare prøv å puste så dypt som mulig, så går ukene fremover og du kan slappe mer og mer av. Jeg krysser alt jeg har for at dette skal gå bra for deg denne gangen 💗🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Butter skrev:
 

En liten oppdatering fra meg og mitt Berg-og dalbanefølelsesliv P.t.

4+ 5

Under denne rugeperiode opplevde jeg en Berg og dalbane av følelser, tro, håp, skuffelse, usikkerhet og bekymringer. Det gjør jeg sannelig nå også. Jeg tolker hvert minste av kroppens tegn som at «nei, nå gikk det galt», eller «jeg er gravid likevel». Jeg vet det er normalt å være bekymret som gravid, men dersom jeg ikke hadde mistet to ganger før hadde jeg nok tatt det som en selvfølge at alt var i orden så lenge jeg ikke blødde. Første gang hadde jeg brunlig utflod hele tiden, som jo gjorde at jeg aldri slo meg til ro selvom det aldri ble noe mer. Andre gang begynte jeg nå riktignok å blø av meg selv (SA), men det var nok først ca en uke etter at det gikk galt. Tilsvarende dag jeg var på som idag fikk jeg en uggen følelse, og symptomene bare forsvant mer og mer og kom ikke tilbake. Etter fem dager tok jeg en ny ukeindikatortest som viste nedgang i antall uker, og først etter ytterligere to dager begynte jeg blø. Så symptomer som forsvinner har definitivt satt en støkk i meg, selv uten kombinasjonen med blod. Vel, uansett er det positivt at det IKKE er blod.

Pulsen steg ikke i dag morges. Viste i går, som idag 63, men det er opp ca 13- 15 slag fra normalen, så så lenge den ikke synker drastisk er jeg happy. Utover dagen hoppet det imidlertid opp til 64, men så hadde jeg et kraftig blodtrykksfall hvor jeg etter å ha sittet på gulvet datt om da jeg reiste meg opp. Så sank pulsen igjen etter det. Kjente jeg ble kjempebekymret, men er visst ikke farlig med slike blodtrykksfall og heller ikke at man detter med mindre det er skikkelig hardt. Ellers har puppene vært skikkelig ømme i hele dag, men det har gått tilbake litt nå i ettermiddag. Har også hatt mye murringer og til dels vært uvel (ikke direkte kvalm). Men selvom symptomene egentlig har vært der i hele dag, blir jeg skeptisk og bekymret med en gang puppene blir mindre ømme. Symptomene har jo kommet og gått, og det er enda tidlig, men min historikk gjør meg ekstra bekymret.

Fikk ikke svar på blodprøven da det visstnok ikke kommer før i morgen. En prøve i seg selv sier jo lite, men hadde likevel håpet å få svar for å sjekke hvor jeg ligger og om jeg evt kan satse på å ta en ny ukeindikatortest ila helgen med håp om å få 3 +. måtte dette gå bra. 

Dette tror jeg er alle våres bekymring som har mistet. Mange tror at når vi har blitt gravide så er det bare å nyte og ikke tenke så mye. Men det er ikke alltid like lett. 

Jeg er ikke gravid nå, men er liveredd for å bli det, nettopp på grunn at jeg har mistet.

Men man må bare tenke at man mister for en grunn og det er fordi embryoen ikke er frisk nok. Dette ligger utenfor vår kontroll. Og jo mer du måler, kjenner etter symtomer blir det bare verre og mer bekymring. 

Ta vare på deg selv, gjør ting som gjør deg glad. Også tror og håper jeg at dette kommer til å gå kjempe bra❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å der kom blodet 😢😢😢😢 nå var det blod på crinone når jeg tok den ut 😢😢😢😢😢😢😢😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Å der kom blodet 😢😢😢😢 nå var det blod på crinone når jeg tok den ut 😢😢😢😢😢😢😢😢

Har du noe smerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Å der kom blodet 😢😢😢😢 nå var det blod på crinone når jeg tok den ut 😢😢😢😢😢😢😢😢

❤❤❤ Føler med deg, den usikkerheten og bekymringene kjenner jeg meg godt igjen i. Håper at det går bra, og at spiren holder seg fast ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hollymolly skrev:
 

Har du noe smerter?

Ikke noe særlig mere en mensen smerter, men akk nå føles alt vondt for og være ærlig. Er ikke helt frisk blod men er mere blod en crinone. Og tror vel ikke at det er posetiv 😢 nå gruer jeg meg i værtfall til i morgen 😢😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mamma til én skrev:
 

❤❤❤ Føler med deg, den usikkerheten og bekymringene kjenner jeg meg godt igjen i. Håper at det går bra, og at spiren holder seg fast ❤

Jeg tviler vel egentlig ganske sterkt nå 😢 som jeg skrev litt lengre opp her. Er mere blod en crinone og har mens smerter 😢😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Ikke noe særlig mere en mensen smerter, men akk nå føles alt vondt for og være ærlig. Er ikke helt frisk blod men er mere blod en crinone. Og tror vel ikke at det er posetiv 😢 nå gruer jeg meg i værtfall til i morgen 😢😢

Uff. Krysser alt for at det er uskyldig blødning💗 Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Waldfee skrev:
 

Uff. Krysser alt for at det er uskyldig blødning💗 Masse lykke til.

Takk men tror dette ikke er uskyldig 😢😢😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Takk men tror dette ikke er uskyldig 😢😢😢

Livet skal jammen ikke være lett alltid💗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Waldfee skrev:
 

Livet skal jammen ikke være lett alltid💗 

Nei skal vist ikke det. 😩 Off får nok aldri egene barn jeg så får vel bare vende meg til tabken 😢😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Jeg tviler vel egentlig ganske sterkt nå 😢 som jeg skrev litt lengre opp her. Er mere blod en crinone og har mens smerter 😢😢

Det er så rart det der.. når jeg mistet så hadde jeg kraftig mensensmerter i flere dager. Det var sånn at jeg hadde så vondt i beina og ryggen. Jeg var sikker på at jeg fikk mensen. Men så gikk det noen dager også plutselig kjente jeg noe varmt som gikk gjennom kroppen også løp jeg på do også kom det masse blod etter jeg hadde tisset. Jeg hadde ikke noe blødninger før. Så håper jeg at det ikke er tilfelle for deg. Og at det går bra❤️ Men man kjenner kroppen sin best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:
 

Nei skal vist ikke det. 😩 Off får nok aldri egene barn jeg så får vel bare vende meg til tabken 😢😩

Uff nei, det er utrolig dårlig gjort om det går galt, men prøv ikke å tenke sånn💗 Sender deg en klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Gratulerer så mye😃 kan jeg spørre om du har vært på fertilitetssenteret i Oslo? Vært fornøyd der? Vurderer å bestille timen der snart! 

Anonymkode: ba4a5...3b2

Ja! 

Veldig fornøyd, kjempe flinke mennesker og god oppfølging. Anbefaler dem! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Aaa08 skrev:
 

https://helsenorge.no/behandling-i-utlandet/sykehusbehandling-og-andre-spesialisthelsetjenester-i-eos-land

Så lenge du er godkjent til behandling i Norge så kan du søke om å få noe dekket (du får tilbake så mye som de skulle betale i Norge) 

Det er forskjell på spesialisthelsetjenesten og de private. Ut fra hva jeg forstår av helfo er det behandling i spesialisthelsetjenesten i utlandet som kan dekkes. Det norske og danske helsevesenet er veldig like i system. 

Anonymkode: 2170a...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...