Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

På 18.8.2018 den 10.55, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg vil bare si at jeg anbefaler å ta det privat enn offentlig. Man er nesten garantert at det ikke går på første forsøk. 

I det private så har de det nyeste av alt utstyr. Der jeg gjorde det så filmet de, de befruktede eggene over flere dager for å se hvem som delte seg normalt. De som ble normale, ble fryst ned. I det offentlige har de ikke denne muligheten, de setter bare tilbake. Jeg har snakket med flere som blir overstimulerte før egguttak. I det private venter de alltid med å sette tilbake, i det offentlige setter de like godt tilbake etter to dager. Ergo, mindre sannsynlig at det kommer til å klaffe. 

I det private brukes UL for å se at egget ligger riktig ved tilbakesetting, dette gjøres ikke i det offentlige. 

Hos meg gikk det på første forsøk privat, det er min anbefaling alle dager i uka. 

Anonymkode: 5a0cf...f7f

Alle her har forskjellige opplevelser både med privat og offentlig☺️ Første forsøket vårt var på Riks. Ble gravid, men mistet. Forsøk 2 og 3 var vi på privat klinikk. Det 2 forsøket ble avbrudd, det ble ingen egg å sette inn. På forsøk 3 ble jeg gravid, men mistet før testdagen. 

Ja privat bruker UL når de setter inn. Det synes jeg var veldig bra. Var skuffet at de ikke gjorde det på Riks. Men det jeg ikke likte på privat klinikken var at de ikke tok blodprøver før egguttak. Det gjorde Riks. 

Men gratulerer så mye at deres lykkes ved første forsøk!😃👍🏻 Det er fantastisk! Masse lykke til!💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, AnonymBruker said:

Tror det her går feil vei😢 tok en test igjen nå, bare for å sjekke HCG stigningen. Nå var den andre rosa streken mye svakere enn i går, i dag kunne jeg så vidt se den igjen😢

- Pippi

Anonymkode: 7b375...058

Uff, jeg håper det ikke er tilfellet for deg..

Jeg har hatt ivf totalt 7 ganger med blastocytt (i to omganger). Ble faktisk gravid 6 av 7 ganger. Det blir to barn, men 4 kjemiske. Klinikken syntes ikke det var unormalt.

Og ved testdag var testen egentlig nærmest negativ, så dette er litt riset bak speilet med tidlig testing dessverre 

Anonymkode: d21b5...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Juni15 skrev:

Vel, nesten garantert er vel å overdrive. Har ikke noe statistikk på det, men lyktes selv på første i offentlig, og er ganske sikker på å ha lest om noen andre tilfeller her også.

Jeg lyktes også på første offentlig sist gang, Riksen 😊 Håper det er bra med deg, @Juni15!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Waldfee skrev:

Jeg lyktes også på første offentlig sist gang, Riksen 😊 Håper det er bra med deg, @Juni15!!

💕 Ja, alt er bra, det spirer og gror, og nærmer meg snart halvveis. Må innom her innimellom og se hvordan det går med dere andre, og håper høsten gir flere av dere resultater 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo fortsatt tidlig og testene kan ha variere i styrke/farge? Må ikke gi opp håpet enda❤️

Anonymkode: 92364...d2e

Du har nok helt rett. For i dag har jeg testet positivt igjen. Testingen gjør meg helt gal, det må jeg ærlig innrømme. I går fikk jeg helt ekstreme mens smerter som jeg pleier og få før mens siden jeg er hardt rammet av endometriose, men i dag er jeg kjempe kvalm og testen er positiv. Aner ikke hva som skjer :P❤️ 

- Pippi

18 timer siden, Blomst37 skrev:

Uff nei😞 Blør du? Hvis ikke, ikke mist håpet helt ennå. Vent til testdagen ☺️

Nei man må ikke dra til legen. Kroppen fikser dette selv. Men jeg krysser fingre at det går riktig vei 🤞🏻

Nei, heldigvis ikke. Fikk positiv test igjen i dag tidlig. Hvorfor lurer kroppen min meg på denne måten? :P jeg trodde HCG skulle fordoble seg for hver 2 dag eller noe. Hvorfor fikk jeg svakere test i går enn jeg fikk forje dagen og hvorfor er den nå positiv igjen? 😮 Okei. Takk. Nå får jeg litt håp igjen!

- Pippi

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, jeg håper det ikke er tilfellet for deg..

Jeg har hatt ivf totalt 7 ganger med blastocytt (i to omganger). Ble faktisk gravid 6 av 7 ganger. Det blir to barn, men 4 kjemiske. Klinikken syntes ikke det var unormalt.

Og ved testdag var testen egentlig nærmest negativ, så dette er litt riset bak speilet med tidlig testing dessverre 

Anonymkode: d21b5...7d2

Uff. Jeg føler med deg, men jeg vil virkelig gi deg en goooood klem. Jeg syns du burde bytte klinikk. Har de prøvd forskjellige medisiner eller endret måten de gjør ting på?  Det er så klart ikke unormalt å miste, men kroppen din prøver å si ifra om at noe er galt i det egget fester seg for så slippe. Har du fått prøve blodfortynnende? ❤️ Jeg fikk heldigvis positiv test igjen i dag, aner ikke hva som skjer. Men er kjempe kvalm i dag.

- Pippi

Anonymkode: 7b375...058

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok helt rett. For i dag har jeg testet positivt igjen. Testingen gjør meg helt gal, det må jeg ærlig innrømme. I går fikk jeg helt ekstreme mens smerter som jeg pleier og få før mens siden jeg er hardt rammet av endometriose, men i dag er jeg kjempe kvalm og testen er positiv. Aner ikke hva som skjer :P❤️ 

- Pippi

Nei, heldigvis ikke. Fikk positiv test igjen i dag tidlig. Hvorfor lurer kroppen min meg på denne måten? :P jeg trodde HCG skulle fordoble seg for hver 2 dag eller noe. Hvorfor fikk jeg svakere test i går enn jeg fikk forje dagen og hvorfor er den nå positiv igjen? 😮 Okei. Takk. Nå får jeg litt håp igjen!

- Pippi

Uff. Jeg føler med deg, men jeg vil virkelig gi deg en goooood klem. Jeg syns du burde bytte klinikk. Har de prøvd forskjellige medisiner eller endret måten de gjør ting på?  Det er så klart ikke unormalt å miste, men kroppen din prøver å si ifra om at noe er galt i det egget fester seg for så slippe. Har du fått prøve blodfortynnende? ❤️ Jeg fikk heldigvis positiv test igjen i dag, aner ikke hva som skjer. Men er kjempe kvalm i dag.

- Pippi

Anonymkode: 7b375...058

Flere som får positive og negative tester om hverandre ja ??

har fått det selv😪🙄 hadde vært bedre å kun fått negative 😂

mine symptomer er i tillegg like mensen symptomene mine 🙄

større og vonde pupper, mensenmurringer som kommer og går og i tillegg småkvalm og halsbrann (de to siste er ikke mensen vanlig)

til å bli gal av! 😅 jeg tenker at hvis jeg ikke er gravid, holder jeg på å bli syk 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nærmer seg neste forsøk men jeg vet ikke om jeg orker dette mer. 

Har prøvd i snart 5 år, 2 forsøk hvor en avbrutt pga ingen egg gode nok til innsett. Kanskje ivf hjelper ikke i mitt tilfelle? Kanskje det er ment at jeg ikke kommer til å ha barn? Blir snart gal av dette... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Aaa08 skrev:

Det nærmer seg neste forsøk men jeg vet ikke om jeg orker dette mer. 

Har prøvd i snart 5 år, 2 forsøk hvor en avbrutt pga ingen egg gode nok til innsett. Kanskje ivf hjelper ikke i mitt tilfelle? Kanskje det er ment at jeg ikke kommer til å ha barn? Blir snart gal av dette... 

Hva med å bruke eggdonor hvis det ikke går denne gangen ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alvildeivf skrev:

Flere som får positive og negative tester om hverandre ja ??

har fått det selv😪🙄 hadde vært bedre å kun fått negative 😂

mine symptomer er i tillegg like mensen symptomene mine 🙄

større og vonde pupper, mensenmurringer som kommer og går og i tillegg småkvalm og halsbrann (de to siste er ikke mensen vanlig)

til å bli gal av! 😅 jeg tenker at hvis jeg ikke er gravid, holder jeg på å bli syk 😂😂

Jaa :P hehe. Tydligvis. 

Faktisk ja, eller kun positive ;) hehe.
Minee også 😮 Føler som at jeg skal få mensen når som helst. Ohhh. Kanskje det er noe på gang? ;) spennende! Du får oppdatere.
Ømme bryster ble borte natt til i går. Jeg våknet bare plutselig opp uten vonde å ømme pupper. Rart. Men kvalm er jeg blitt igjen i dag. 

Hahah. Jaa. Får håpe det er graviditet 😄 

- Pippi

Anonymkode: 7b375...058

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Blomst37 skrev:

Tusen takk☺️💗 Ja jeg håper vi lykkes denne gangen. Det blir 4 forsøk, så nå må den sitte 😑🙏🏻

Jeg skal krysse fingrene for dere👏😃 Er spent selv nå, har vært på UL idag. Fikk egguthenting kommende fredag😱 Det er jo dette jeg gruer meg til. Håper det ikke er så ille som jeg ser for meg😞 Men, den som intet våger, intet vinner☺️ Den gjelder oss begge😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2018 den 21.42, tuppelene skrev:

Takk❤️ Det er fortsatt veldig uvirkelig selv om jeg sitter her med voksende mage. Kan liksom ikke tro at etter alle disse årene med prøving skulle det plutselig gå. LYKKE! Det nytes til det fulle. 

Uttak kommer til å gå kjempe fint👍 For de fleste går det smertefritt. Har selv hatt ett uttak med null smerter og ett med endel smerter. Men det er så kort tid og det er så verdt det😊 kjøp inn is og smågodt som du kan kose deg med etter uttak så blir det enda bedre😉 masse lykke til🙏🏻

Kan jeg tro!😃 Håper jeg også får oppleve det slik som deg☺️ Ikke lenge igjen til du plutselig har baby i dine armer😍 Så kooos!! 

Jeg var på UL idag, og skal ha egguthenting nå på fredag. Jeg grue mye, fikk vite av sykepleier at det blir satt 2 lokalbedøvelser nedentil. Og dette blir jeg dårlig av å tenke på🤢😞 Vet hvor vondt disse sprøytene gjør.. Får helt panikk.. Så hvordan det går, vil vise seg😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2018 den 20.34, Waldfee skrev:

Jeg hadde første IVF i 2014 og ble gravid på første forsøk, fikk en herlig gutt. Så det er mulig! Sliter bare mer med søskenforsøk, men var ihvertfall superheldig med første runden. Har stort sett hatt veldig greie egguttak, raskt og uten særlig smerter. Så ikke gru deg, det går nok fint👍☺️. Ønsker deg masse lykke til!!! 🤞

Så bra! Da føler jeg det er et håp😍👏 Dere har vært heldige, og til søskenforsøk.. Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid☺️ 

Jeg gruer veldig til egguthenting. Ikke til selve prosessen, men til lokalbedøvelsen som skal settes. Har nemmelig fobi mot sprøyter, og vet at denne kommer til å gjøre vondt. Resten bryr jeg meg ikke om, kun sprøyten😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aaa08 skrev:

Det nærmer seg neste forsøk men jeg vet ikke om jeg orker dette mer. 

Har prøvd i snart 5 år, 2 forsøk hvor en avbrutt pga ingen egg gode nok til innsett. Kanskje ivf hjelper ikke i mitt tilfelle? Kanskje det er ment at jeg ikke kommer til å ha barn? Blir snart gal av dette... 

Kjenner meg igjen i dette, så stor klem til deg ❤️. Vi har prøvd i fire år, og vært gjennom to forsøk hvor det siste ble avbrutt på grunn av kvalitet, delvis etter mitt ønske. Jeg kjenner og på følelsen av å kjenne på hvor mye jeg gruer meg til en ny runde, samtidig så vet jeg at det vil være så innmari verdt det hvis det går. Denne gangen skal jeg prøve nye medisiner, og jeg krysser fingrene for at det gjør susen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Alvildeivf skrev:

Hva med å bruke eggdonor hvis det ikke går denne gangen ?

Det har jeg ikke tenkt over, siden har 2 forsøk i det offentlige igjen.... Og vet ikke helt om jeg er klar for dette 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, listefyll skrev:

Kjenner meg igjen i dette, så stor klem til deg ❤️. Vi har prøvd i fire år, og vært gjennom to forsøk hvor det siste ble avbrutt på grunn av kvalitet, delvis etter mitt ønske. Jeg kjenner og på følelsen av å kjenne på hvor mye jeg gruer meg til en ny runde, samtidig så vet jeg at det vil være så innmari verdt det hvis det går. Denne gangen skal jeg prøve nye medisiner, og jeg krysser fingrene for at det gjør susen. 

Skal bruke en annen medisin denne gang, og får nok svar ang genetiske prøver jeg har tatt i utlandet før vi er i gang igjen. 

Hvilken medisin har du prøvd og hvilken skal du prøve nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aaa08 skrev:

Skal bruke en annen medisin denne gang, og får nok svar ang genetiske prøver jeg har tatt i utlandet før vi er i gang igjen. 

Hvilken medisin har du prøvd og hvilken skal du prøve nå? 

Jeg har gått på Gonal-f, men skal over på menopur denne gangen. Legen mente det pleide å gi bedre kvalitet. Spennende med genetiske tester da. Når skal du i gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme her. 2 runder med gonal f, både lang og kort protokoll (den siste ble avbrutt siden ingen utviklet seg til blastocyst). Nå skal jeg bruke menopur, begynner om ca 2 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg og min mann har en datter på 5 år, klarte å lage henne uten problemer. Da hun var 2 år begynte vi å prøve for å få nummer to. Det viste seg å bli vanskelig. 

Jeg satt inn blastocyst for 4 dager siden, men vet dessverre at dette ikke har gått veien. Eller jeg kan ikke vite det hundre prosent, men det har kommet litt brunt blod hver dag etter at vi satt inn. Så har ikke trua. Dette var vårt andre innsett. Har tre til på frys, men de bruker det beste først. Derfor minsker jo sannsynligheten for at den neste fester seg. Jeg klarer hvertfall ikke tenke positivt. Noen som kan hjelpe meg? 

Hva gjør dere for å tenke positivt? Jeg klarer ikke det. 

Anonymkode: 79405...e9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hei

Jeg og min mann har en datter på 5 år, klarte å lage henne uten problemer. Da hun var 2 år begynte vi å prøve for å få nummer to. Det viste seg å bli vanskelig. 

Jeg satt inn blastocyst for 4 dager siden, men vet dessverre at dette ikke har gått veien. Eller jeg kan ikke vite det hundre prosent, men det har kommet litt brunt blod hver dag etter at vi satt inn. Så har ikke trua. Dette var vårt andre innsett. Har tre til på frys, men de bruker det beste først. Derfor minsker jo sannsynligheten for at den neste fester seg. Jeg klarer hvertfall ikke tenke positivt. Noen som kan hjelpe meg? 

Hva gjør dere for å tenke positivt? Jeg klarer ikke det. 

Anonymkode: 79405...e9b

Det brune blodet er nok småskader etter innsetting.. det hadde jeg også, og er nå 38 uker gravid :)

Anonymkode: d21b5...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å spotte litt i kveld, spotter mer og mer nå. Testa igjen nå etter og ha tissa 6-7 ganger på en time og søren meg ble testen positiv, har sovet i hele kveld siden jeg har vært så sliten noe som er helt ulikt meg, flyr på do og tisser støtt. Skal teste meg igjen i morgen tidlig og fremover de neste dagene. Skal tilfeldigvis til legen i morgen, og skal også få tatt en blodprøve. Men jeg har fortsatt et lite håp. Moren min har nemlig blitt gravid med tvillinger i alle graviditetene til meg og søsknene mine og vi er 3 barn. Men dessverre så har alltid den ene tvillingen vår blitt spontan abortert. Kanskje tvilling graviditeter er arvelig og at dette også har skjedd meg? vet ikke. Bare syns det er så rart at hvis dette egentlig er en kjemisk og jeg begynner å blø, så burde jo testene i dag vært mye svakere. Og jeg burde absolutt ikke testet positiv i kveld etter 6-7 do besøk på 1 time. Jeg har så klart lave forhåpninger. Jeg bare syns at kroppen min reagerer som veldig rart. Jeg burde vel ikke følt meg gravid nå dersom det var en kjemisk?

- Pippi

Anonymkode: 7b375...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...