Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den er positiv. Gratulerer :)

Anonymkode: 2bebe...6c5

Ohhh, ikke si det helt enda🙈😬 tør ikke håpe for mye nå😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Livi skrev:

Så utrolig gøy! Jeg hadde SA nå i juli og venter på frysforsøk i september. Men jeg har også lest at mange blir raskt gravide etter SA, så jeg tenker at det er jo verdt et forsøk å prøve naturlig😊😊

Ja, virkelig🙌🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig bra, har du vært gravid før uten forsøk da?

Anonymkode: 92364...d2e

Ja, det siste som var SA, ble faktisk naturlig gravid mens jeg holdt på sprøyter, uten å vite det😬 men mistet i uke 8, fant det ut i uke 10 på en privatultralyd 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hollymolly skrev:

Ja, det siste som var SA, ble faktisk naturlig gravid mens jeg holdt på sprøyter, uten å vite det😬 men mistet i uke 8, fant det ut i uke 10 på en privatultralyd 😔

 Ah, men dakan du nå bli gravid iallefall. Håper det går bra denn gangen🤞🏻 Jeg er selv 5dpo etter SA sist syklus, så er veldig spent☺️

Anonymkode: 92364...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Ah, men dakan du nå bli gravid iallefall. Håper det går bra denn gangen🤞🏻 Jeg er selv 5dpo etter SA sist syklus, så er veldig spent☺️

Anonymkode: 92364...d2e

Oi,masse lykke til🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/22/2018 at 8:12 AM, Livi said:

Jeg hadde håpet det ble i august, men må vist ha en normal syklus først, så da blir det september. Tror jeg fikk komme litt ekstra raskt for at ikke endometriosen skal spre seg for mye igjen...

Jeg har endometriose jeg og, begynner å bli et år siden lap så jeg kjenner nesten at den er tilbake. Men jeg må altså vente til oktober, så virker ikke som om de legger vekt på det på Riksen i alle fall. Men kjekt at du slipper å vente så lenge da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er litt sterkere i dag😅 er i Lofoten for tiden og ikke mange apoteker her. Så blir billig tester enn så lenge.. 048C1EBB-611C-4B1F-B758-37B147BE5E6F.thumb.jpeg.9bfa8fae0317ebb3772a266ca923557f.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Hollymolly skrev:

Den er litt sterkere i dag😅 er i Lofoten for tiden og ikke mange apoteker her. Så blir billig tester enn så lenge.. 048C1EBB-611C-4B1F-B758-37B147BE5E6F.thumb.jpeg.9bfa8fae0317ebb3772a266ca923557f.jpeg

Ingen tvil der. Gratulerer så mye😀 Har du merker noen symtomer før test?

Anonymkode: 92364...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen tvil der. Gratulerer så mye😀 Har du merker noen symtomer før test?

Anonymkode: 92364...d2e

Takk, får håpe at den holder seg fast i 12 mnd nå❤️

Jeg hadde par stikksmerter, også to dager før mensen hadde jeg magesmerter, og veldig mensensmerter. Var sikkert på at jeg hadde fått mensen. Gikk på do og hadde fått litt brun utflod som jeg skulle ha mensen. Tenkte ikke noe mer på det. Men så kom mensen aldri. Også har jeg halsbrann. Litt små kvalm til tider.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Hollymolly skrev:

Takk, får håpe at den holder seg fast i 12 mnd nå❤️

Jeg hadde par stikksmerter, også to dager før mensen hadde jeg magesmerter, og veldig mensensmerter. Var sikkert på at jeg hadde fått mensen. Gikk på do og hadde fått litt brun utflod som jeg skulle ha mensen. Tenkte ikke noe mer på det. Men så kom mensen aldri. Også har jeg halsbrann. Litt små kvalm til tider.. 

Takk for svar. Jeg håper også at spiren klorer seg fast og blir der, men 12 mnd var litt lenge😜😅❤️ Jeg har erfaring med lite symtomer de mnd jeg har blitt gravid. Feks ikke ømme brystvorter som normalt etter EL. Jeg er spent om jeg også er gravid igjen etter SA sist syklus. Kan teste om et par dager og har ingen merkbare symtomer enn at jeg er litt øm i livmorområde🤞🏻

 

Anonymkode: 92364...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg håper også at spiren klorer seg fast og blir der, men 12 mnd var litt lenge😜😅❤️ Jeg har erfaring med lite symtomer de mnd jeg har blitt gravid. Feks ikke ømme brystvorter som normalt etter EL. Jeg er spent om jeg også er gravid igjen etter SA sist syklus. Kan teste om et par dager og har ingen merkbare symtomer enn at jeg er litt øm i livmorområde🤞🏻

 

Anonymkode: 92364...d2e

Haha, mente 9, skjønner ikke hvorfor jeg skrev 12😂 sist hadde  jeg kjempe vonde bryster, akkurat nå merker jeg ikke til de, men tror jeg får den i uke 8, da ble de ganske ille husker jeg. 

Er mensen forsinket ellertester du før mensen? Jeg trodde virkelig ikke det skulle gå så fort. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hollymolly skrev:

Den er litt sterkere i dag😅 er i Lofoten for tiden og ikke mange apoteker her. Så blir billig tester enn så lenge.. 048C1EBB-611C-4B1F-B758-37B147BE5E6F.thumb.jpeg.9bfa8fae0317ebb3772a266ca923557f.jpeg

Gratulerer så masse 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hollymolly skrev:

Haha, mente 9, skjønner ikke hvorfor jeg skrev 12😂 sist hadde  jeg kjempe vonde bryster, akkurat nå merker jeg ikke til de, men tror jeg får den i uke 8, da ble de ganske ille husker jeg. 

Er mensen forsinket ellertester du før mensen? Jeg trodde virkelig ikke det skulle gå så fort. 

Hehe Jeg er 6 dpo i dag☺️ Utrolig fantastisk når det skjer naturlig når man er i prøverørsprosess❤️ Jeg er heldig som har flere barn fra før og har har blitt gravid fort. Sist tok det 8pp og jeg ble gravid på første forsøk etter sist fødsel sist syklus, men jeg er forberett på at det kan ta tid denne gangen også. Har så og si ingen symtomer denne gangen☺️

Anonymkode: 92364...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter💗 Jeg har tatt litt forumpause i ferien, men lest gjennom tråden. Gratulerer til @Hollymolly!! Så utrolig gøy hvis det har klaffet på egenhånd☀️👍😊

Og så leit at du mistet, @Livi! Håper det kan ordne seg på neste forsøk, godt du ikke må vente så lenge. Og kjedelig med @Wiley, håper neste forsøk går bedre! Det med venting etter lap-operasjon er det nok delte meninger om. Jeg hadde lap i høst 2013, ble gravid med sønnen etter IVF mai 2014. Legene mener nå at ny lap ikke er nødvendig, men det er nok litt usikkerhet om det. En lege mente en operasjon varte i 5 år. Men jeg hadde veldig få funn forrige gang da. Neste forsøk skal jeg i stedet ha 12 uker nedregulering, håper det kan funke.

Jeg har både hatt en flott og en tung sommer. Flott fordi vi har kost oss med sønnen, familie og venner. Tung pga tanker knyttet til negative forsøk, exu og MA det siste året, og fikk også nyheten tidlig i ferien at søsteren min er gravid med nr. 2. Vi er veldig nære, men det er tungt å være tett på gravide nå synes jeg. Særlig med det tøffe opplegget vi skal gjennom nå til høsten og de tunge tankene om at kanskje vi ikke kommer til å lykkes da heller. Vet vi er superheldige som har 1 altså 💗💗

Masse gode tanker til dere alle, og håper høsten bringer det vi ønsker oss 🤞🤞🤞

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Waldfee skrev:

Hei jenter💗 Jeg har tatt litt forumpause i ferien, men lest gjennom tråden. Gratulerer til @Hollymolly!! Så utrolig gøy hvis det har klaffet på egenhånd☀️👍😊

Og så leit at du mistet, @Livi! Håper det kan ordne seg på neste forsøk, godt du ikke må vente så lenge. Og kjedelig med @Wiley, håper neste forsøk går bedre! Det med venting etter lap-operasjon er det nok delte meninger om. Jeg hadde lap i høst 2013, ble gravid med sønnen etter IVF mai 2014. Legene mener nå at ny lap ikke er nødvendig, men det er nok litt usikkerhet om det. En lege mente en operasjon varte i 5 år. Men jeg hadde veldig få funn forrige gang da. Neste forsøk skal jeg i stedet ha 12 uker nedregulering, håper det kan funke.

Jeg har både hatt en flott og en tung sommer. Flott fordi vi har kost oss med sønnen, familie og venner. Tung pga tanker knyttet til negative forsøk, exu og MA det siste året, og fikk også nyheten tidlig i ferien at søsteren min er gravid med nr. 2. Vi er veldig nære, men det er tungt å være tett på gravide nå synes jeg. Særlig med det tøffe opplegget vi skal gjennom nå til høsten og de tunge tankene om at kanskje vi ikke kommer til å lykkes da heller. Vet vi er superheldige som har 1 altså 💗💗

Masse gode tanker til dere alle, og håper høsten bringer det vi ønsker oss 🤞🤞🤞

Tusen takk. Jeg tør fortsatt ikke juble før det har gått 12 uker. Det er fantastisk at det gikk så fort, men samtidig så hadde jeg SA for bare 2 mnd siden,at jeg vet det kan være min realitet også. 

Det eneste jeg vet er at jeg skal ikke forteller til folk at jeg er det, orker ikke gå gjennom det igjen og måtte ta en ringerunde. 

Jeg skjønner hva du mener med at gravide så nærme, når man ikke lykkes selv. Jeg har alltid vært glad for aalle som har blitt gravide rundt meg, men jeg  synes det blir vanskeligere og vanskeligere. Det er godt å høre at du har hatt det litt fint i ferien iallfall og at du har fått slappet av. De neste mnd kommer forhåpentligvis til å gå fort og neste forsøk som blir vellykket🤞🏼

Jeg føler en del av dere her og håper virkelig det ordner seg for oss alle❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hollymolly skrev:

Tusen takk. Jeg tør fortsatt ikke juble før det har gått 12 uker. Det er fantastisk at det gikk så fort, men samtidig så hadde jeg SA for bare 2 mnd siden,at jeg vet det kan være min realitet også. 

Det eneste jeg vet er at jeg skal ikke forteller til folk at jeg er det, orker ikke gå gjennom det igjen og måtte ta en ringerunde. 

Jeg skjønner hva du mener med at gravide så nærme, når man ikke lykkes selv. Jeg har alltid vært glad for aalle som har blitt gravide rundt meg, men jeg  synes det blir vanskeligere og vanskeligere. Det er godt å høre at du har hatt det litt fint i ferien iallfall og at du har fått slappet av. De neste mnd kommer forhåpentligvis til å gå fort og neste forsøk som blir vellykket🤞🏼

Jeg føler en del av dere her og håper virkelig det ordner seg for oss alle❤️ 

Takk for koselig svar💗 Skjønner godt at du venter med å juble og fortelle. Men det lykkes for mange etter SA! Du skal bare ikke være uheldig to ganger, jeg krysser alt jeg har for at dette går bra. For egen del må jeg bare glede meg for andre og prøve å ikke tenke for negativt på egne vegne. Takk for støtte 💗😊☀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 hours ago, Waldfee said:

Hei jenter💗 Jeg har tatt litt forumpause i ferien, men lest gjennom tråden. Gratulerer til @Hollymolly!! Så utrolig gøy hvis det har klaffet på egenhånd☀️👍😊

Og så leit at du mistet, @Livi! Håper det kan ordne seg på neste forsøk, godt du ikke må vente så lenge. Og kjedelig med @Wiley, håper neste forsøk går bedre! Det med venting etter lap-operasjon er det nok delte meninger om. Jeg hadde lap i høst 2013, ble gravid med sønnen etter IVF mai 2014. Legene mener nå at ny lap ikke er nødvendig, men det er nok litt usikkerhet om det. En lege mente en operasjon varte i 5 år. Men jeg hadde veldig få funn forrige gang da. Neste forsøk skal jeg i stedet ha 12 uker nedregulering, håper det kan funke.

Jeg har både hatt en flott og en tung sommer. Flott fordi vi har kost oss med sønnen, familie og venner. Tung pga tanker knyttet til negative forsøk, exu og MA det siste året, og fikk også nyheten tidlig i ferien at søsteren min er gravid med nr. 2. Vi er veldig nære, men det er tungt å være tett på gravide nå synes jeg. Særlig med det tøffe opplegget vi skal gjennom nå til høsten og de tunge tankene om at kanskje vi ikke kommer til å lykkes da heller. Vet vi er superheldige som har 1 altså 💗💗

Masse gode tanker til dere alle, og håper høsten bringer det vi ønsker oss 🤞🤞🤞

Takk, det tar på med negative resultater og lang ventetid uansett, men får jo bare stole på at det går veien til slutt. Endometriosen har ikke blitt nevnt så mye i prosessen så langt så får håpe det ikke skaper for store problemer. Satser på å komme i gang med dietten rett etter ferien igjen, det lindrer i alle fall symptomene hos meg. 

Tror du må gi deg selv litt lov til å synes det er slitsomt med gravide rett i umiddelbar omgangskrets. Min beste venninne som har vært gjennom MA og tung IVF prosess som ikke ga noen som helst resultater ble helt plutselig gravid igjen på egenhånd, og selv om jeg unner henne det så utrolig mye og gleder meg over å kunne følge henne i prosessen videre så kjente jeg allikevel at jeg skulle ønske jeg hadde fått et annet resultat slik at jeg kunne vært enda mer uhemmet glad på hennes vegne. Sånn er det bare i denne prosessen. Man blir gående og sammenlikne egen situasjon med andre, selv om det ikke nødvendigvis er rasjonelt. 

Forhåpentligvis er du rett bak henne, det tenker jeg også om meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Wiley skrev:

Tror du må gi deg selv litt lov til å synes det er slitsomt med gravide rett i umiddelbar omgangskrets. Min beste venninne som har vært gjennom MA og tung IVF prosess som ikke ga noen som helst resultater ble helt plutselig gravid igjen på egenhånd, og selv om jeg unner henne det så utrolig mye og gleder meg over å kunne følge henne i prosessen videre så kjente jeg allikevel at jeg skulle ønske jeg hadde fått et annet resultat slik at jeg kunne vært enda mer uhemmet glad på hennes vegne. Sånn er det bare i denne prosessen. Man blir gående og sammenlikne egen situasjon med andre, selv om det ikke nødvendigvis er rasjonelt. 

Forhåpentligvis er du rett bak henne, det tenker jeg også om meg selv. 

Så utrolig fint formulert :) Kjenner meg veldig igjen i det du skriver ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wiley skrev:

Takk, det tar på med negative resultater og lang ventetid uansett, men får jo bare stole på at det går veien til slutt. Endometriosen har ikke blitt nevnt så mye i prosessen så langt så får håpe det ikke skaper for store problemer. Satser på å komme i gang med dietten rett etter ferien igjen, det lindrer i alle fall symptomene hos meg. 

Tror du må gi deg selv litt lov til å synes det er slitsomt med gravide rett i umiddelbar omgangskrets. Min beste venninne som har vært gjennom MA og tung IVF prosess som ikke ga noen som helst resultater ble helt plutselig gravid igjen på egenhånd, og selv om jeg unner henne det så utrolig mye og gleder meg over å kunne følge henne i prosessen videre så kjente jeg allikevel at jeg skulle ønske jeg hadde fått et annet resultat slik at jeg kunne vært enda mer uhemmet glad på hennes vegne. Sånn er det bare i denne prosessen. Man blir gående og sammenlikne egen situasjon med andre, selv om det ikke nødvendigvis er rasjonelt. 

Forhåpentligvis er du rett bak henne, det tenker jeg også om meg selv. 

Tuusen takk for svar, @Wiley, her satte du veldig fint ord på det jeg tenker også. Vi har lov å skjerme oss litt fra å snakke masse med de gravide på jobb mv, men vanskelig når det er noen veldig nære. Jeg kommer nok ikke til å klare å engasjere meg så mye i søsterens gravidlykke som jeg ellers hadde gjort, pga egen tøff behandling og redselen for å ikke lykkes. Hun blir veldig enkelt gravid. Samtidig må jeg jo stille opp for henne. Håper vi også lykkes veldig snart, og tusen, tusen takk for det du skrev! Er så fint å snakke med noen andre som går gjennom lignende tanker/følelser.

Håper det blir bra med diett for deg, men viktig å kose seg litt nå i ferien også ☀️☀️☀️Neste runde må det gå. 💗🤞🤞klemmer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som holder til på Riksen, får man elektroniske resepter nå eller kommer de fortsatt i posten? 

Har ringt inn mens, og forsto det slik at at resept på nesespray kom elektronisk. Men det ligger ikke noe inne på siden min på helsenorge.no der andre resepter havner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...