Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

På 24.6.2018 den 22.16, tuppelene skrev:

Så bra👏🏻 Vi hadde akkurat det samme på andre forsøket.. 18 egg ut, dagen etter var  det visst 19 de hadde hentet ut og 10 ble befruktet. Skal de dyrke til blasto? Krysser fingrene for at din historie får samme utfall som min🤞🏻😉

Så bra 👏 får man velge om de skal sette inn 2 befruktede egg på riksen ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.12.2017 den 9.30, Butter skrev:

Melder meg også inn her. Forsøkt i snart fem år. Ble gravid på pergo for snart et år siden, men mister i MA. Ikke lykkes P bli gravid igjen. Var på forsamtale i slutten av september og planen var da at jeg skulle starte med nesespray etter menstruasjon som skulle ha kommet medio november, men både mens i oktober og november uteble. I forgårs fikk jeg tak i piller som skulle sette mens igang, men virker som om det hjalp å bare kjøpe, for nå fikk jeg endelig mens igjen. Planen var egentlig uttak i begynnelsen av januar, men nå blir det vel mer mot midten/slutten. 

Hei :)

jeg må bare høre, du som har brukt pergo.

traff det på første pergo kur, å hvor lenge før hadde dere prøvd ? 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Maldo skrev:

Så bra 👏 får man velge om de skal sette inn 2 befruktede egg på riksen ?

 

Jeg spurte pent om å få sette inn to ved andre forsøk og fikk det. Men vi har ikke hatt den beste kvaliteten på egg/sæd så det var nok derfor de sa ja. Av 19 egg ut fikk jeg to inn og ett festet seg. Standard ved ferskforsøk er ett embryo som jeg har forstått. Ved fryseforsøk kan en få satt inn to, dersom det er fryst ned to på ett strå og begge tåler opptining. Lykke til😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maldo skrev:

Trodde jeg skulle være i en annen gruppe en prøverør 2018, men etter 3 år med 2 spontanaborter og 1 graviditet utenfor livmoren så blir det endelig prøverør..

jeg er livredd for å begynne på hormoner, jeg fikk totalt breakdown når jeg fikk pergotime av legen, er det noen som kan fortelle meg litt om prosessen ved det offentlige sykehus, å hvordan dere har opplevd hormonbehandlingen?  🌺🙏

 

 

 

Jeg har vært igjennom to runder nå, og jeg har hatt veldig lite bivirkninger av medisinene. Jeg har blitt litt ekstra følsom bare😅 så det er ikke noe å grue seg til. Spenningen gjennom det hele syns jeg kanskje er det som tar på mest, men det går bra det også når man tenker på hva som kan bli resultatet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maldo skrev:

Trodde jeg skulle være i en annen gruppe en prøverør 2018, men etter 3 år med 2 spontanaborter og 1 graviditet utenfor livmoren så blir det endelig prøverør..

 jeg er livredd for å begynne på hormoner, jeg fikk totalt breakdown når jeg fikk pergotime av legen, er det noen som kan fortelle meg litt om prosessen ved det offentlige sykehus, å hvordan dere har opplevd hormonbehandlingen?  🌺🙏

 

Jeg har prøvd begge deler, og om det er noen trøst synes jeg bivirkningene på pergo er mye, mye verre enn bivirkningene på sprøyter! Sistnevnte merket jeg ikke i det hele tatt på humøret, ble bare litt stinn i magen etter hvert som folliklene vokste. Ble litt trøtt og sur av progesteronen man tar etter uttak, men ikke noen krise det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg et lite embryo i magen.😊 Av de 5 som ble befruktet, var det 2 som var bra nok. Så da var det ett inn i dag og ett i fryseren❄️ Nå er det bare ventetiden igjen😱

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Waldfee skrev:

Så leit! 😢 Håper du kan komme raskt i gang med nytt forsøk over sommeren!! Klem til deg 💗

 

Jah, oppstart igjen i august. Under to måneder til, heldigvis. Gleder meg til sommerferie, skal bli godt med litt hvile også. Får bare tenke positivt! :) 

16 timer siden, Sisti skrev:

Æsj. :( og selvfølgelig er det tøft! Det er så mange følelser i sving og mye på spill, så nedturen er stor selv om man vet at negative forsøk er helt normalt... Håper august blir lykkemåneden for oss! 

Ja, det er skikkelig vondt. Hadde problemer med å ta meg sammen på jobb i går. Heldigvis bedre i dag. Prøver å være positiv og tenke at det går snart!

Og lykke til i august! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal tenke nå... uttak på lørdag, av 19-egg ble 10 befruktet. På mandag var jeg til kontroll, overstimulert så de skal dyrke i 5 dager. Legen sa at bare 2- var fine. Ringte laboratoriet i dag, de har 9 egg, dama i telefonen viste ikje hvorfor legen hadde sagt det. Hun kunne ikke si noe om kvalitet, ringer meg i morgen og mulig innsett hvis noen klarer seg og alt ser bra ut....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aaa08 skrev:

Vet ikke hva jeg skal tenke nå... uttak på lørdag, av 19-egg ble 10 befruktet. På mandag var jeg til kontroll, overstimulert så de skal dyrke i 5 dager. Legen sa at bare 2- var fine. Ringte laboratoriet i dag, de har 9 egg, dama i telefonen viste ikje hvorfor legen hadde sagt det. Hun kunne ikke si noe om kvalitet, ringer meg i morgen og mulig innsett hvis noen klarer seg og alt ser bra ut....

Men det er jo kjempebra! Får håpe alt ser bra ut i morgen da😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje legen mente at bare 2 ser fint ut? Men hvis de 7 ikke skulke være gode nok- skulle de beholde disse så lenge???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Aaa08 skrev:

Kanskje legen mente at bare 2 ser fint ut? Men hvis de 7 ikke skulke være gode nok- skulle de beholde disse så lenge???

Det kan jo være at de ville se hvordan de utviklet seg, og at det har gått bedre enn forventet😊 vi må ta med oss alt det positive vi kan få 😊👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Aaa08 skrev:

Vet ikke hva jeg skal tenke nå... uttak på lørdag, av 19-egg ble 10 befruktet. På mandag var jeg til kontroll, overstimulert så de skal dyrke i 5 dager. Legen sa at bare 2- var fine. Ringte laboratoriet i dag, de har 9 egg, dama i telefonen viste ikje hvorfor legen hadde sagt det. Hun kunne ikke si noe om kvalitet, ringer meg i morgen og mulig innsett hvis noen klarer seg og alt ser bra ut....

Så bra👍 Da har nok to vært tipp topp og de resterende kommet seg på slutten. Forstått at det ofte kan skje. Håper du får noen fine på frys denne gangen også🤞🏻 Og at du ikke er overstimulert og klar for innsett🙏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Er ny her og vi har nettopp fått innvilget IVF etter å ha vært prøvere en stund. Jeg er 30 år og har endometriose. Jeg skal ha kort protokoll når vi begynner opplegget ca første uken i september avhengig av når mens kommer. Er veldig spent, natulig nok :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Lykke til! Samme her, 30 og endo. 

2 forsøk, håper får sette inn egg i dag!

Lykke til, fikk du satt inn egg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Aaa08 skrev:

Ingen innsett... eggene klarte seg ikke ..... 

Å nei 😭 klem til deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Ingen innsett... eggene klarte seg ikke ..... 

Uff. Det var veldig trist å høre😔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aaa08 skrev:

Ingen innsett... eggene klarte seg ikke ..... 

❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...