Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Du gjør ivf forsøk med en eggpose avgangen ?? Jeg er der hvor jeg også kun får ett egg avgangen.. legene er delte, noen mener ivf, mens andre mener inseminering.. hva er grunnene for ivf når man kun får ett egg av gangen ? (Håper du orker å svare) 

❤️

Jeg får bare ett bra egg på innsett dagen . Første forsøket var det 1 av 4 som ble tatt ut som klarte seg. Andre forsøket ble det tatt ut 8, men de 2 som ble befruktet stoppet å utvikle seg på dag 2. Tredje forsøket fikk vi ut 13 egg! Og bare ett som var bra på innsett dagen😔.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Blomst37 skrev:

❤️

Jeg får bare ett bra egg på innsett dagen . Første forsøket var det 1 av 4 som ble tatt ut som klarte seg. Andre forsøket ble det tatt ut 8, men de 2 som ble befruktet stoppet å utvikle seg på dag 2. Tredje forsøket fikk vi ut 13 egg! Og bare ett som var bra på innsett dagen😔.

Skjønner 😪 det er så trist, føler sånn med deg ! Så har du folk som kan si ordet sperm, så blir de gravide 😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomst37 skrev:

Kjære Waldfee, har tenkt på deg i dag og ble skikkelig lei meg her nå😢😔 og blir så sint innimeg at det går skikkelig dårlig for oss gang etter gang😫. Skjønner at du er lei deg og sliten, spesielt når legen har lite trua på det. Men vi får ha et lite håp at de tar feil denne gangen og blastocyst blir der i varmen og utvikler seg videre🙏🏻🤞🏻.

Tenker samme jeg og... Får aldri mer enn ett egg og det ender dårlig hver gang. Kanskje kroppen min begynner å bli gammel og klarer ikke å produsere gode nok egg lenger😢😫 Prøver å få en samtale med Hausken til uka, vil høre hva han har å si..Angrer så syyykt mye at vi ikke tok pakke😫 Kunne hatt ett forsøk igjen til gode..

Masse gode tanker til deg og stor klem❤️❤️ Jeg krysser alt jeg har for deg uansett 🙏🏻🤞🏻💓

Tusen takk for støttende ord, snille du 💗Jeg begynner ihvertfall å tvile veldig på eggkvaliteten hos meg og om jeg kan få et bra nok egg igjen, det virker å være stor forskjell fra da jeg var 34 og ble gravid med sønnen, da var det top quality på det embryoet og på første forsøket. Men kanskje må vi prøve en gang til før vi gir opp, ihvertfall. Det blir i så fall ikke før i september/oktober, må ha en pause nå. Kjipt dere ikke har pakke. Vi hadde et forsøk først, så kjøpte vi pakke. Neste blir fjerde forsøket.... og Det er tydelig at alderen spiller inn! Samtidig kjenner jeg folk som har slitt med mange mislykkede IVF og blitt gravide til slutt, som 40-åring. Det tar antakelig bare mye mer slit og strev per gode egg. 

Håper det blir en bra samtale med Hausken 💗 mange klemmer 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alvildeivf skrev:

Skjønner 😪 det er så trist, føler sånn med deg ! Så har du folk som kan si ordet sperm, så blir de gravide 😪

❤️ Tusen takk!

Ja det er så sant😫 kjenner en som bare klager hvor lite søvn de får pga baby, eller en må sove på sofa  for å fått hvilt nok😫 så irriterendes! Jeg bytter gjerne plass, bare jeg har noen å stå opp for 😔

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Tusen takk for støttende ord, snille du 💗Jeg begynner ihvertfall å tvile veldig på eggkvaliteten hos meg og om jeg kan få et bra nok egg igjen, det virker å være stor forskjell fra da jeg var 34 og ble gravid med sønnen, da var det top quality på det embryoet og på første forsøket. Men kanskje må vi prøve en gang til før vi gir opp, ihvertfall. Det blir i så fall ikke før i september/oktober, må ha en pause nå. Kjipt dere ikke har pakke. Vi hadde et forsøk først, så kjøpte vi pakke. Neste blir fjerde forsøket.... og Det er tydelig at alderen spiller inn! Samtidig kjenner jeg folk som har slitt med mange mislykkede IVF og blitt gravide til slutt, som 40-åring. Det tar antakelig bare mye mer slit og strev per gode egg. 

Håper det blir en bra samtale med Hausken 💗 mange klemmer 

Ja jeg begynner å få sånne tanker jeg og😔. Har ikke fått mer en ett bra egg på 3 forsøk. Eller det blir på 2 forsøk. Det ene forsøket fikk jo ingen gode egg å sette inn 😫.

Når har du testdag?❤️ Mange gode tanker til deg❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er på første forsøket i det offentlige. Så er ikke så kjent med hvordan det fungerer. Har gått på nesespray siden 26 mai og var til kontroll idag på riksen. Bare 5-6 egg. Bra kvalitet sa legen. Skal starte på nesespray idag og tilbake til blodprøver og kontroll på tirsdag. Leser om damene som har minst 10 egg. Har vi mye mindre sjanse for å lykkes når det er så få egg? Vi er 30 år

Anonymkode: a7334...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi er på første forsøket i det offentlige. Så er ikke så kjent med hvordan det fungerer. Har gått på nesespray siden 26 mai og var til kontroll idag på riksen. Bare 5-6 egg. Bra kvalitet sa legen. Skal starte på nesespray idag og tilbake til blodprøver og kontroll på tirsdag. Leser om damene som har minst 10 egg. Har vi mye mindre sjanse for å lykkes når det er så få egg? Vi er 30 år

Anonymkode: a7334...726

Mente at jeg skulle starte på sprøyter idag 😂

Anonymkode: a7334...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Waldfee skrev:

Hei alle sammen, først vil jeg bare takke for at dere er så utrolig fine og støttende folk 💗 Det betyr veldig mye!! 😍 Dessverre så har jeg ikke gode nyheter i dag. Hørte ingenting fra klinikken i går, møtte til timen i dag og ingen var av veldig god kvalitet, dessverre. Fikk satt inn en blastocyst, men de hadde ikke særlig trua på den. Nå er jeg bare veldig lei meg og fryktelig sliten etter over ett år med tre ferskforsøk, to frys, en exu og en MA. Mulig vi gir opp nå, men har et forsøk igjen i pakken. Ser ut til at eggkvaliteten er blitt for dårlig pga alder. Blir ikke nytt forsøk før i september/oktober, hvis vi orker ett til.

Masse lykke til til @SPOCA, de setter vel neppe inn tre men da får du sikkert noen på frys så det er tipptopp👍😊💗 Og @Blomst37, klem til deg - vet godt hvordan du har det og skulle så gjerne ønske vi kunne være mer heldige 😍💗

Ånei, nå ble jeg lei meg :( håper på mirakuløst vis at dette er gullegget, men forstår at tvilen er sterk 💕 det blir noen spesielt lange uker, men husk at vi er her for deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi er på første forsøket i det offentlige. Så er ikke så kjent med hvordan det fungerer. Har gått på nesespray siden 26 mai og var til kontroll idag på riksen. Bare 5-6 egg. Bra kvalitet sa legen. Skal starte på nesespray idag og tilbake til blodprøver og kontroll på tirsdag. Leser om damene som har minst 10 egg. Har vi mye mindre sjanse for å lykkes når det er så få egg? Vi er 30 år

Anonymkode: a7334...726

Jeg trodde at ved stimulering med sprøyter så fikk man flere poser, men mulig det bare er flere som modnes av gangen?! Har bare vært igjennom ett forsøk selv, så er ikke så god på dette, men hos meg ble det aldri snakket om antall eggposer før jeg var på kontrollene etter sprøytestart.

Uansett, lykke til med forsøket. Du ligger vel omtrent midt på treet angående alder, og avhengig av hva som er årsaken til at dere trenger IVF så er sjansen stor for å lykkes med den alderen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi er på første forsøket i det offentlige. Så er ikke så kjent med hvordan det fungerer. Har gått på nesespray siden 26 mai og var til kontroll idag på riksen. Bare 5-6 egg. Bra kvalitet sa legen. Skal starte på nesespray idag og tilbake til blodprøver og kontroll på tirsdag. Leser om damene som har minst 10 egg. Har vi mye mindre sjanse for å lykkes når det er så få egg? Vi er 30 år

Anonymkode: a7334...726

Tipper det er follikler legene telte når du var på kontroll før sprøyte start. Det er nok ikke egg de teller på dette stadiet, det vet de først helt sikkert etter uttak. Neste ultralyd sjekker de hvor mange follikler utvikler seg til eggposer og hvor store de er, og så justerer de behandlingen deretter for å få best mulig resultat. Men tenk ikke så mye på antall, det er kvalitet og befruktning som teller mest til syvende og sist. Det er en klisje men du trenger kun ett perfekt egg så fortsatt gode sjangser for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er på første forsøket i det offentlige. Så er ikke så kjent med hvordan det fungerer. Har gått på nesespray siden 26 mai og var til kontroll idag på riksen. Bare 5-6 egg. Bra kvalitet sa legen. Skal starte på nesespray idag og tilbake til blodprøver og kontroll på tirsdag. Leser om damene som har minst 10 egg. Har vi mye mindre sjanse for å lykkes når det er så få egg? Vi er 30 år

Anonymkode: a7334...726

Nei da😊 Det blir sikkert flere når de skal tas ut. Vårt første forsøk var bare 4 som ble tatt ut og jeg ble gravid, men det gikk dessverre galt. Masse lykke til!🙏🏻❤️🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Blomst37 skrev:

Ja jeg begynner å få sånne tanker jeg og😔. Har ikke fått mer en ett bra egg på 3 forsøk. Eller det blir på 2 forsøk. Det ene forsøket fikk jo ingen gode egg å sette inn 😫.

Når har du testdag?❤️ Mange gode tanker til deg❤️

Disse gamle eggene våre må bare ta seg sammen til neste forsøk! Vi får ikke gi opp før enda noen forsøk. Kanskje vi skal starte en sånn foryngelses-, sunnhets- og treningsleir 😉 frem til neste forsøk, så lykkes vi begge to 💗💗 jeg vurderer Danmark litt også, har litt troa på at det kan være fint med friske øyne på saken.... må tenke litt! Testdag er 23/6, men har allerede tatt skuffelsen nå med at dette ikke går veien. Så tenker ikke gire opp noen håp til testdagen. Har du fått snakket med riksen, forresten, og hørt tid for nytt forsøk? Gode tanker og klemmer tilbake 😍

og takk til alle andre med hyggelige kommentarer, også! Dere er toppen 👍💗

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er på første forsøket i det offentlige. Så er ikke så kjent med hvordan det fungerer. Har gått på nesespray siden 26 mai og var til kontroll idag på riksen. Bare 5-6 egg. Bra kvalitet sa legen. Skal starte på nesespray idag og tilbake til blodprøver og kontroll på tirsdag. Leser om damene som har minst 10 egg. Har vi mye mindre sjanse for å lykkes når det er så få egg? Vi er 30 år

Anonymkode: a7334...726

Lykke til!! Dere er unge og har sikkert gode sjanser 👍🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svarene. Skjønner opplegget litt bedre nå. Vi får se hvordan det går. Jeg har endometriose, så det er derfor det ble ivf på oss. 

Anonymkode: a7334...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svarene. Skjønner opplegget litt bedre nå. Vi får se hvordan det går. Jeg har endometriose, så det er derfor det ble ivf på oss. 

Anonymkode: a7334...726

Samme her, er 30 og endometriose... Første forsøk negativ, er i gang men forsøk nr 2. I dag blir det 4 dag med sprøyter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Til høsten skal vi til førsamtale... Og jeg regner med at prosessen videre følger i månedene etter samtalen?
Jeg sitter jo her med en haug med spørsmål før førsamtalen.😅 Så jeg lurer, hvordan var oppstarten med medisiner for dere? 
Det er jo slik at en skal lese igjennom vedlegget til medisinene også signere at en er innforstått med virkningene og slik. 
Jeg las gjennom vedleggene og er litt redd kjenner jeg. Noen som har reagert på medisinen? 🤔

Føler jeg bare hopper inn i forumet her... 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man spare på kvitteringene selv i forhold til grensa for egenandel eller blir det automatisk registrert hos HELFO? 

Anonymkode: a7334...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...