Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Hollymolly skrev:

Takk❤️❤️ Helt utrolig hva man skal gå gjennom. Nesten gang skal jeg ikke juble før ungen er ute😢 

Mange klemmer fra meg ❤️. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Butter skrev:

Mange klemmer fra meg ❤️. 

Takk for støtten❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Agitha skrev:

Ja, det å bli gravid er jo en ting, men så skal man gå i 9 måneder å være redd for at noe kan gå galt etter at man allerede har vært gjennom en så utrolig tøff reise som ivf er. Ufattelig urettferdig hele greia. ❤️

Takk for støtten i dag❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff @Hollymolly så utrolig trist å høre at det ikke gikk lenger. Når man har kommet så langt så føles det enda mer tungt når det ikke blir noe av. Du får absolutt prøve å komme deg bort og gjøre ting som gjør godt for hode og hjerte. Jeg har brukt masse tid (og penger) på ting som gjør meg glad de siste månedene etter min SA og det har hjulpet meg masse. Ta vare på deg selv!

Endret av Wiley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Wiley skrev:

Uff @Hollymolly så utrolig trist å høre at det ikke gikk lenger. Når man har kommet så langt så føles det enda mer tungt når det ikke blir noe av. Du får absolutt prøve å komme deg bort og gjøre ting som gjør godt for hode og hjerte. Jeg har brukt masse tid (og penger) på ting som gjør meg glad de siste månedene etter min SA og det har hjulpet meg masse. Ta vare på deg selv!

Ja, det er utrolig trist. 

Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det nå. Men håper at tiden vil hjelpe. Klarer ikke å sitte hjemme, blir så deprimert av det. Derfor blir det fjellet og prøve å komme seg unna. Heldigvis er det hektisk mnd på jobben, så da kommer det til å gå fort. 

Takk for fine ord og godt å høre tid og finne på noe hjelper❤️ Har du ikke orket å starte på nytt eller er det venting på deg? Jeg ønsker å sette i gang med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Hollymolly said:

Ja, det er utrolig trist. 

Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det nå. Men håper at tiden vil hjelpe. Klarer ikke å sitte hjemme, blir så deprimert av det. Derfor blir det fjellet og prøve å komme seg unna. Heldigvis er det hektisk mnd på jobben, så da kommer det til å gå fort. 

Takk for fine ord og godt å høre tid og finne på noe hjelper❤️ Har du ikke orket å starte på nytt eller er det venting på deg? Jeg ønsker å sette i gang med en gang. 

Jeg starter med fryseforsøk i midten av juni så det ble en del venting. Ville egentlig begynne rett på og ble litt deppa av at jeg måtte vente, men når jeg ser tilbake på det har det egentlig vært bare positivt. Jeg har fått kroppen min tilbake. Jeg har fått tid til å samle tankene og finne tilbake til positivitet. Og så har jeg fått mye tid med mann og venner og det har hjulpet masse. Noen ganger trenger man å hoppe av tredemøllen litt, dette er jo litt av et maraton. 

Det tar tid å komme seg videre. Det er ikke så lett å se lyst på ting når du er inne i en sørge fase. Det er flott at du har det travelt på jobb og får innbakt distraksjon, det kommer nok til å være tungt en stund før det letter. Men det gjør det til slutt. Plutselig så går det bare bedre igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti

Jeg har hatt to dager med suuuupersvake tester, noe som fikk håpet opp. I dag er offisiell testdato, og den er dessverre blendahvit. Stor nedtur! Men godt å bli ferdig med det, nå har jeg vært så i tvil i en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sisti skrev:

Jeg har hatt to dager med suuuupersvake tester, noe som fikk håpet opp. I dag er offisiell testdato, og den er dessverre blendahvit. Stor nedtur! Men godt å bli ferdig med det, nå har jeg vært så i tvil i en uke. 

Kjipt at testen er blendahvit i dag :( Noen trenger ett par forsøk for å lykkes, så håper det klaffer for deg i neste runde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
49 minutter siden, Juni15 said:

Kjipt at testen er blendahvit i dag :( Noen trenger ett par forsøk for å lykkes, så håper det klaffer for deg i neste runde :) 

Dette er søskenforsøk, og vi var så heldige at vi lyktes på første forsøk første gang, så jeg skal ikke klage, egentlig. Men man blir jo skuffa likevel. 

Skal hvertfall nyte et glass vin i kveld! :nigo: og trøste meg med at jeg kan nyte vin i Italia i sommer. Sånn sett greit å ha andre ting å se frem til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er helt ny her og er igjennom mitt aller første forsøk. Her er det mannlig faktor, mannen har 12 mill(totalt) svømmere som svømmer bra, men det er ikke nok til å få det til å egenhånd. Her er alt i orden. Vi har derfor fått beskjed om at det er store sjanser for å lykkes og at det gjerne er par som oss som lykkes på første forsøk. (men jeg vet, alt kan skje og det finnes mange som har fått den beskjeden som likevel har strever i det uendelige, så jeg er forberedt på at det kanskje må flere forsøk til. Fikk ut 15 egg, 10 var modne og 8 er perfekt befruktet. Mer vet jeg ikke før til mandag. Skjer det ofte at alle faller fra i delingen, selv om de er perfekt befruktet? er skikkelig nervøs for det. 

Ellers må jeg si at stimuleringen har gått over all forventning, tøft psykisk, men helt greit fysisk. Sprøyter i kun 8 dager på kort regime.. eggløsningssprøyte på dag 9 og uttak på dag 11.. Uttaket merket jeg så vidt. 

 

jeg er så nervøs for at dette ikke skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
56 minutter siden, Blåklokke8 said:

Hei! Jeg er helt ny her og er igjennom mitt aller første forsøk. Her er det mannlig faktor, mannen har 12 mill(totalt) svømmere som svømmer bra, men det er ikke nok til å få det til å egenhånd. Her er alt i orden. Vi har derfor fått beskjed om at det er store sjanser for å lykkes og at det gjerne er par som oss som lykkes på første forsøk. (men jeg vet, alt kan skje og det finnes mange som har fått den beskjeden som likevel har strever i det uendelige, så jeg er forberedt på at det kanskje må flere forsøk til. Fikk ut 15 egg, 10 var modne og 8 er perfekt befruktet. Mer vet jeg ikke før til mandag. Skjer det ofte at alle faller fra i delingen, selv om de er perfekt befruktet? er skikkelig nervøs for det. 

Ellers må jeg si at stimuleringen har gått over all forventning, tøft psykisk, men helt greit fysisk. Sprøyter i kun 8 dager på kort regime.. eggløsningssprøyte på dag 9 og uttak på dag 11.. Uttaket merket jeg så vidt. 

 

jeg er så nervøs for at dette ikke skal gå.

Ganske lik situasjon som vi hadde ved vårt første forsøk. Vi fikk 7 befruktet av 13 ut, 3 overlevde til innsett/frys. Resultatet blir snart to år. :)

Vi fikk beskjed om at det var 50/50 for om vi lyktes eller ikke på første forsøket, så lykkes man ikke er det jo ikke noe rart. Det høres ut som dere har gode forutsetninger for å lykkes i løpet av ikke altfor mange forsøk hvertfall! Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Blåklokke8 said:

Hei! Jeg er helt ny her og er igjennom mitt aller første forsøk. Her er det mannlig faktor, mannen har 12 mill(totalt) svømmere som svømmer bra, men det er ikke nok til å få det til å egenhånd. Her er alt i orden. Vi har derfor fått beskjed om at det er store sjanser for å lykkes og at det gjerne er par som oss som lykkes på første forsøk. (men jeg vet, alt kan skje og det finnes mange som har fått den beskjeden som likevel har strever i det uendelige, så jeg er forberedt på at det kanskje må flere forsøk til. Fikk ut 15 egg, 10 var modne og 8 er perfekt befruktet. Mer vet jeg ikke før til mandag. Skjer det ofte at alle faller fra i delingen, selv om de er perfekt befruktet? er skikkelig nervøs for det. 

Ellers må jeg si at stimuleringen har gått over all forventning, tøft psykisk, men helt greit fysisk. Sprøyter i kun 8 dager på kort regime.. eggløsningssprøyte på dag 9 og uttak på dag 11.. Uttaket merket jeg så vidt. 

 

jeg er så nervøs for at dette ikke skal gå.

Hei 😊 er også i gang med første forsøk nå 😊 vi fikk ut 7 egg, 6 ble befruktet, men bare ett delte seg riktig til innsett. Ruger nå, og har testdag om en uke 😉 masse lykke til 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testedag onsdag kommende uke og blodprøve mandag. Falt for fristelsen i dag (12 dager etter uttak) og testet. Den ble negativ. Tenker at løpet er kjørt. De fleste får vel positiv 12 dager etter uttak hvis de har blitt gravide??? Eller er det fortsatt et reelt håp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
1 hour ago, Semydfe said:

Har testedag onsdag kommende uke og blodprøve mandag. Falt for fristelsen i dag (12 dager etter uttak) og testet. Den ble negativ. Tenker at løpet er kjørt. De fleste får vel positiv 12 dager etter uttak hvis de har blitt gravide??? Eller er det fortsatt et reelt håp?

Det er fortsatt håp ja. De fleste får positiv test 12 dpo (dvs etter uttak), men det er fortsatt en betydelig andel som ikke får positiv før senere . Har nylig googla statistikk på dette. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sisssi skrev:

Hei 😊 er også i gang med første forsøk nå 😊 vi fikk ut 7 egg, 6 ble befruktet, men bare ett delte seg riktig til innsett. Ruger nå, og har testdag om en uke 😉 masse lykke til 😊 

Masse, masse lykke til!!!!! 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Sisti skrev:

Det er fortsatt håp ja. De fleste får positiv test 12 dpo (dvs etter uttak), men det er fortsatt en betydelig andel som ikke får positiv før senere . Har nylig googla statistikk på dette. :P

Takk! Godt å høre fra noen andre enn stemmene i mitt eget hode... 😉 Da krysser jeg fortsatt fingrene frem til blodprøve på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Semydfe skrev:

Takk! Godt å høre fra noen andre enn stemmene i mitt eget hode... 😉 Da krysser jeg fortsatt fingrene frem til blodprøve på mandag.

Søstra mi hadde negativ test selv etter 3 uker, den ble positiv på uke  5! 🤪☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har tatt utskraping og vet hvor strenge de er med neglakk? Har på meg shellac og det er ikke bare bare å ta dette av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2018 den 12.42, Blåklokke8 skrev:

Hei! Jeg er helt ny her og er igjennom mitt aller første forsøk. Her er det mannlig faktor, mannen har 12 mill(totalt) svømmere som svømmer bra, men det er ikke nok til å få det til å egenhånd. Her er alt i orden. Vi har derfor fått beskjed om at det er store sjanser for å lykkes og at det gjerne er par som oss som lykkes på første forsøk. (men jeg vet, alt kan skje og det finnes mange som har fått den beskjeden som likevel har strever i det uendelige, så jeg er forberedt på at det kanskje må flere forsøk til. Fikk ut 15 egg, 10 var modne og 8 er perfekt befruktet. Mer vet jeg ikke før til mandag. Skjer det ofte at alle faller fra i delingen, selv om de er perfekt befruktet? er skikkelig nervøs for det. 

Ellers må jeg si at stimuleringen har gått over all forventning, tøft psykisk, men helt greit fysisk. Sprøyter i kun 8 dager på kort regime.. eggløsningssprøyte på dag 9 og uttak på dag 11.. Uttaket merket jeg så vidt. 

 

jeg er så nervøs for at dette ikke skal gå.

Det skjer ikke ofte, men kan selvfølgelig skje. 

Vi fikk ut 13 egg ved forrige forsøk. 12 befruktet, 10 overlevde til blastocyst og 2 ble satt inn. 8 på frys. 

Et tidligere forsøk var det 12 egg ut, 3 befruktet og 2 til blastocyst. 

Veldig ulikt med andre ord. 

Anonymkode: 2bebe...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...