Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Livi skrev:

Negativ test i dag igje 13 dpo. Så da gikk det vel ikke denne gangen heller 😢

Så utrolig leit! Føler med deg... Håper dere kan bruke påskedagene på å hente inn litt, og at dere har en plan videre fremover. Det pleier å hjelpe for meg ihvertfall ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, Waldfee skrev:

For min del hadde jeg lang pga mistanke om endometriose og også fordi jeg tror lang protokoll hos litt eldre jenter kan gi bedre antall egg.

Tingelling, hvordan går det med deg? Det er vel allerede en god stund siden du testet positivt? Håper alt er bra 😊

Jeg er i uke 11 nå på fredag og har vært på tidlig ul i uke 7 hvor vi så et bankede hjerte. Vi skal på ul i uke 13 også for å sjekke at alt står bra til.Denne gang er jeg litt engstelig for alt.Mulig at jeg har en fra før og vet hva det vil si å bli mor og bekymringene det medfølger. Sist gang var jeg helt annerledes.Jeg har fått veldig tidlig bekkenløsning,men tenker at jeg kan få det 1000 gang bare fordi vi endelig ble gravid.

Dette med ufrivillig barnløs er liksom min hjertesak og må følge med dere hvordan det går,selv om jeg *krysser fingrene* er ferdig med denne grusomme prosessen for alltid. Sender klem til alle dere som fikk negativt svar før påske og krysser fingrene for alle dere som starter på ny etter påske.Jeg kjenner den følelsen hvor det er negativt gang på gang,og har ingen andre ord enn at dere er veldig tøff og sterk som klarer å stå i prosessen.For veldig mange er det lys i tunellen og dere vil snart ha verdens fineste belønning i armene. Det tar bare litt lengre tid.Skjønner mange av dere som er fortvilet på at dere må vente til at sykehuset ikke har ledig plass.Den følelsen hadde ikke jeg da mitt sykehus heldigvis hadde kapasitet og mulighet for søskenforsøk. Så vi slapp den økonomiske belastningen det private koster ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, Tingelling skrev:

Jeg er i uke 11 nå på fredag og har vært på tidlig ul i uke 7 hvor vi så et bankede hjerte. Vi skal på ul i uke 13 også for å sjekke at alt står bra til.Denne gang er jeg litt engstelig for alt.Mulig at jeg har en fra før og vet hva det vil si å bli mor og bekymringene det medfølger. Sist gang var jeg helt annerledes.Jeg har fått veldig tidlig bekkenløsning,men tenker at jeg kan få det 1000 gang bare fordi vi endelig ble gravid.

Dette med ufrivillig barnløs er liksom min hjertesak og må følge med dere hvordan det går,selv om jeg *krysser fingrene* er ferdig med denne grusomme prosessen for alltid. Sender klem til alle dere som fikk negativt svar før påske og krysser fingrene for alle dere som starter på ny etter påske.Jeg kjenner den følelsen hvor det er negativt gang på gang,og har ingen andre ord enn at dere er veldig tøff og sterk som klarer å stå i prosessen.For veldig mange er det lys i tunellen og dere vil snart ha verdens fineste belønning i armene. Det tar bare litt lengre tid.Skjønner mange av dere som er fortvilet på at dere må vente til at sykehuset ikke har ledig plass.Den følelsen hadde ikke jeg da mitt sykehus heldigvis hadde kapasitet og mulighet for søskenforsøk. Så vi slapp den økonomiske belastningen det private koster ekstra.

Herlig å høre om bankende hjerte 💗 Så godt å høre at det har gått bra så langt. Kjedelig med bekkenløsning, men skjønner hva du mener - når man lykkes så tar man alt sånt for man er sååå takknemlig uansett 😊 Masse lykke til!

Anonymkode: 98de8...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herlig å høre om bankende hjerte 💗 Så godt å høre at det har gått bra så langt. Kjedelig med bekkenløsning, men skjønner hva du mener - når man lykkes så tar man alt sånt for man er sååå takknemlig uansett 😊 Masse lykke til!

Anonymkode: 98de8...658

Mente ikke å være anonym☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Waldfee skrev:

Da jeg hadde negativt ferskforsøk, fikk jeg menstruasjon natt til testdagen, selv om jeg fortsatt brukte progesteronstøtte. Tror noen kan få den tidligere også. Men: Håper det i ditt tilfelle er festeblødning og ikke mensen! Du må vel nesten bare se det litt an, selv om det er utrolig kjipt med den ventetiden! Hvis det er en uke etter innsett så er det nok tidlig å teste enda, ihvertfall hvis det var innsett på dag 2 etter uttaket? Jeg fikk positiv test 12 dager etter uttak (12 dpo) nå sist (svak positiv dagen før). 

Uansett: Veldig bra at du fikk gode egg, det er jo den kanskje viktigste enkeltfaktoren for suksess. Jeg er også snart 39, og fikk ingen på frys siste forsøk (av 13 egg ut). Så det tenker jeg lover godt for deg, da. Lykke til, krysser fingrene 🤞

Jeg hadde innsett på dag 3. Jeg tror nok dessverre det er menstruasjon. Men jeg blir ikke helt klok på festeblødning, har googlet det og ser at det kan arte seg veldig forskjellig. Jeg tok en test, men den var som forventet negativ. 

Tusen takk for fint svar, håper vi (og alle andre som jeg leser om her) lykkes. Det er knalltøft dette vi går gjennom, ingen tvil om det. 

Anonymkode: 6734b...f86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar om lang og kort protokoll jenter! Jeg har snakket med Riksen og jeg får ikke starte med nytt forsøk før i juni tidligst😞, mest sannsynlig det blir august. Alt for lenge å vente😫. Ringer klinikken Hausken etter påske og hører hva de sier...

God påske alle sammen!❤️🌞🐣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 hours ago, Blomst37 said:

Takk for svar om lang og kort protokoll jenter! Jeg har snakket med Riksen og jeg får ikke starte med nytt forsøk før i juni tidligst😞, mest sannsynlig det blir august. Alt for lenge å vente😫. Ringer klinikken Hausken etter påske og hører hva de sier...

God påske alle sammen!❤️🌞🐣

Grr,  så frustrerende! Ventetiden er brutal med ivf. 

Ta en god ferie, drikk masse vin, gjør alt som du ikke kunne gjort som gravid! Vi reiste til Mexico en sommer vi måtte vente på oppstart. Som forresten ble suste sommer som barnløs..

Anonymkode: d21b5...7d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta en god ferie, drikk masse vin, gjør alt som du ikke kunne gjort som gravid! Vi reiste til Mexico en sommer vi måtte vente på oppstart. Som forresten ble suste sommer som barnløs..

Takk takk💗 vi dro på hytta for å koble litt av👌🏻 Og ja, deg blir vin, god mat, skiturer og kos!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meningen å være politi, vil bare minne om at man bør velge reisemål med omhu, spesielt mtp zika virus. Mexico er ikke å anbefale, men vet at det ikke var oppmerksomhet rundt dette for noen år siden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.12.2017 den 15.33, Irina1990 skrev:

Jeg hadde storte forventinger i 2017. Men min første ivf var negativ😬 Prøve å komme meg opp fra kjelleren og satse på fryseforsøk i slutten av januar. 

Virkelig hoper at det blir positiv😀

Vi er uforklarlig barnløse og alt er bra hos meg og mannen, fikk 6 befruktede egg med god kvalitet, men blodprøve med 0 resultat gir lite hope.

er det noen som har vart/er i samme situasjon? Trenger litt inspirasjon🙏

Hei.

Føler med deg. Vi brukte 2017 på å prøve hjemme og tre runder med inseminasjon, uten resultat. I 2018 har jeg allerede rukket å ha to runder IVF, begge negative. Fikk 4 og 3 befruktede egg. De satte inn to egg på siste forsøk uten hell. Det tredje overlevde ikke til å kunne fryses.

Nå tror jeg kanskje vi skal ta en pause noen måneder og ikke gå rett på igjen. Jeg håper legene kan finne ut av om det er mulig å endre behandlingen slik at man får flere egg. 

Føler et stort tomrom, er ensom, fortvilet, til tider får jeg nesten ikke puste når jeg skjønner at vi bare har et forsøk igjen hos det offentlige. Deretter må vi spare penger for å gå over til privat. Er 36 år. 

Satser på at 2018 blir et godt år for deg, meg og alle andre som prøver. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2018 den 19.02, Kokokos skrev:

Skal snart i gang med forsøk, prøver med både ivf og icsi. Noen som har erfaring og tips til hva mannen kan gjøre for å bedre testresultatene sine? Har svømmere, men de var litt få og litt treige...

Samme har min mann fått beskjed om. De sier at sæden produseres tre måneder på forhånd. Det vi gjorde var at han stresset veldig ned på jobb, tok ingen smertestillende. Eventuelt kun paracet, aldri Ibux. På siste forsøk hadde han god sædkvalitet. Vi fikk tre befruktede egg, men det endte med mensen i dag dessverre. Men kvaliteten hans var betraktelig bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2018 den 10.53, Livi skrev:

Negativ test i dag igje 13 dpo. Så da gikk det vel ikke denne gangen heller 😢

Samme her :( Dag 12 begynte det med rosa utflod og i dag på dag 13 begynner mensen å komme. Herregud det er tøft å gå igjennom dette.

Dette var mitt andre ferskforsøk, har aldri klart å få noen på frys. Usikker på om jeg skal gå rett på ny runde i mai/juni eller om jeg skal vente til over sommeren. Er 36 og føler tiden løper i fra meg. 

Stor klem til deg <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anba skrev:

Hei.

Føler med deg. Vi brukte 2017 på å prøve hjemme og tre runder med inseminasjon, uten resultat. I 2018 har jeg allerede rukket å ha to runder IVF, begge negative. Fikk 4 og 3 befruktede egg. De satte inn to egg på siste forsøk uten hell. Det tredje overlevde ikke til å kunne fryses.

Nå tror jeg kanskje vi skal ta en pause noen måneder og ikke gå rett på igjen. Jeg håper legene kan finne ut av om det er mulig å endre behandlingen slik at man får flere egg. 

Føler et stort tomrom, er ensom, fortvilet, til tider får jeg nesten ikke puste når jeg skjønner at vi bare har et forsøk igjen hos det offentlige. Deretter må vi spare penger for å gå over til privat. Er 36 år. 

Satser på at 2018 blir et godt år for deg, meg og alle andre som prøver. 

1 time siden, Anba skrev:

Samme her :( Dag 12 begynte det med rosa utflod og i dag på dag 13 begynner mensen å komme. Herregud det er tøft å gå igjennom dette.

Dette var mitt andre ferskforsøk, har aldri klart å få noen på frys. Usikker på om jeg skal gå rett på ny runde i mai/juni eller om jeg skal vente til over sommeren. Er 36 og føler tiden løper i fra meg. 

Stor klem til deg <3 

Jeg har lyst til å starte med ny runde men fikk beskjed på riksen at jeg får ikke startet med nytt forsøk før i juni(kanskje!), mest sannsynlig det blir august😐. Jeg blir 38 om 2 uker... kjenner at begynner å stresse.. blir ikke yngre. Trodde at de prioriterer litt oss eldre. Det har jeg fått beskjed om på første samtalen.

Endret av Blomst37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig synd å høre alle dere som har fått et negativ svar i det siste og synd at det virker som om det er litt ventetid på Riksen. Er i vårt andre ferske forsøk nå og fikk heller ingen på frys. Har denne gangen klart å holde meg unna testing, men i dag kjenner jeg på murringen. Håper virker ikke at mensen kommer i løpet av de siste påskedagene. Har lyst til å slappe av og nyte påsken. Nyte at jeg faktiske ikke tenker alt for mye på denne prosessen nå i ferien. Men kjenner jeg stresser litt med disse murringen og at tankene kommer snikende om at dette blir et negativt forsøk. Blodprøve tirsdag grunnet påske. Kommer ikke mensen innen lørdag blir det nok en hjemmetest på søndag. 

Hvis det er mulig på Riksen, håper jeg å kunne starte så fort som mulig. Håper virkere det blir en runde med flere egg slik at vi mulig får noen på frys. Om det blir nytt forsøkt blir det det siste dekke av Helfo, men 2 offentlige. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som forbereder seg på å leve uten barn? 

Alle sier, gi aldri opp. Men det er så sykt tungt å gå så til de grader i kjelleren når det ikke fungerer ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blomst37 skrev:

Jeg har lyst til å starte med ny runde men fikk beskjed på riksen at jeg får ikke startet med nytt forsøk før i juni(kanskje!), mest sannsynlig det blir august😐. Jeg blir 38 om 2 uker... kjenner at begynner å stresse.. blir ikke yngre. Trodde at de prioriterer litt oss eldre. Det har jeg fått beskjed om på første samtalen.

Jeg er på UNN i Tromsø og har heldigvis aldri opplevd at det er kø. Så jeg kan nok starte allerede i mai. Men jeg tror kanskje at hodet trenger en pause. Jeg tenkte også å bruke sommeren på å komme litt i form, spise sunnere og nyte livet litt.  Har et lite håp om at vi skal få det til naturlig, men etter to år vet jeg at det ikke fungerer. Har nesten ikke sexlyst heller :( 

så det blir ivf med ICSI etter sommeren. Fungerer ikke det vurderer jeg instituto bernabeu. Og i siste instans dobbeldonor. Men det er et vanskelig valg altså. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Blomst37 skrev:

Jeg skulle til fryseforsøk 20 mars men siden ingen av 3 eggene overlevde, så ble det avbrutt. Fikk beskjed om at neste uttak i mai... er 31, så ser ikke ut at de prioriterer de som er eldre. Kanskje du må vente siden du faktisk ble gravid -og kroppen trenger lengere tid for å 'rydde opp' ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aaa08 skrev:

Jeg skulle til fryseforsøk 20 mars men siden ingen av 3 eggene overlevde, så ble det avbrutt. Fikk beskjed om at neste uttak i mai... er 31, så ser ikke ut at de prioriterer de som er eldre. Kanskje du må vente siden du faktisk ble gravid -og kroppen trenger lengere tid for å 'rydde opp' ? 

Jeg ringte mens nå i april og fikk ikke nytt forsøk føre siste uka i mai pga av at det var uka jeg egentlig kom i i mai var full fordi de mistet en hel dag pga 1 mai. Så jeg hadde fått tidligere hadde det ikk3 vært for at det var fult så tror ikke vi må vente noe lengre fordi vi var gravide;-) jeg tror ikke de prioriterer noen tror bare de tar inn de som ringer først hvis dere for står meg :-) jeg føler meg Værtfall som om jeg er på løpebånd :-) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Hmm.. hun sa ikke noe om det. Har bare fått beskjed om å ringe når jeg får mensen neste gang, så lager vi en plan. Men som jeg skrev isted, så får jeg ikke startet med nytt forsøk før i juni, evt august. I juli har de ferie noen uker har jeg skjønt. Ser ikke ut som de prioriterer oss eldre nei.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Barneønske90 skrev:

Veldig synd å høre alle dere som har fått et negativ svar i det siste og synd at det virker som om det er litt ventetid på Riksen. Er i vårt andre ferske forsøk nå og fikk heller ingen på frys. Har denne gangen klart å holde meg unna testing, men i dag kjenner jeg på murringen. Håper virker ikke at mensen kommer i løpet av de siste påskedagene. Har lyst til å slappe av og nyte påsken. Nyte at jeg faktiske ikke tenker alt for mye på denne prosessen nå i ferien. Men kjenner jeg stresser litt med disse murringen og at tankene kommer snikende om at dette blir et negativt forsøk. Blodprøve tirsdag grunnet påske. Kommer ikke mensen innen lørdag blir det nok en hjemmetest på søndag. 

Hvis det er mulig på Riksen, håper jeg å kunne starte så fort som mulig. Håper virkere det blir en runde med flere egg slik at vi mulig får noen på frys. Om det blir nytt forsøkt blir det det siste dekke av Helfo, men 2 offentlige. 

Er det sånn at Helfo dekker bare 3 forsøk og spiller ikke noe rolle om du går privat eller offentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...