Livi Skrevet 25. mars 2018 #1181 Del Skrevet 25. mars 2018 24 minutter siden, Hollymolly skrev: Er det ikke fortsatt tidlig? Det sa legen min til meg. Hjemmetest skal du ikke stole på. Når skal du ta blodprøve? Jeg skal ikke ta blodprøve før etter påske. Men de er jo sikkert stengt i påsken. Men håper det var litt tidlig ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 25. mars 2018 #1182 Del Skrevet 25. mars 2018 10 timer siden, Blomst37 skrev: Vurderer sterkt å gå til privat ved neste forsøk. Er det noen av dere som har prøvd klinikken Hausken? Får man dekket medisiner av Helfo da også? Du får dekket medisinene på samme måte, men må jo betale for forsøkene. Jeg har vært ved Hausken Lysaker, er fantastisk fornøyd med dem - de er både superflinke og veldig omsorgsfulle, og oppnår resultater. Alt av lokaler og utstyr er nytt og fresht. Anbefaler dem varmt! Men - skal sies at jeg har et Riksen-barn og gjerne hadde gått dit nå også - men gikk ikke siden de har stengt for søskenforsøk. De er veldig, veldig flinke. Du kan jo evt ta et privat forsøk om det blir lang ventetid til neste på Riksen. De er litt mer innstilt på å prøve nye ting/skreddersøm på Hausken, er mitt inntrykk. Jeg fikk prednisolon (kortison) og klexane (blodfortynnende) nå på siste forsøk, pluss ekstra lang nedregulering (over 4 uker). Vet ikke om det var det som gjorde susen, men det funket ihvertfall! På Riksen ble jeg gravid på første forsøk uten noe spesielt med opplegget, men da var jeg også yngre... Håper det går litt bedre med deg nå 💗 Godt å høre at du har begynt å tenke fremover mot neste forsøk 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 25. mars 2018 #1183 Del Skrevet 25. mars 2018 1 time siden, Livi skrev: Jeg skal ikke ta blodprøve før etter påske. Men de er jo sikkert stengt i påsken. Men håper det var litt tidlig ja Er du 11 dpo? Jeg fikk positiv 12dpo, ville ventet og tatt ny test på tirsdag! Det kan nok være for tidlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livi Skrevet 25. mars 2018 #1184 Del Skrevet 25. mars 2018 41 minutter siden, Waldfee skrev: Er du 11 dpo? Jeg fikk positiv 12dpo, ville ventet og tatt ny test på tirsdag! Det kan nok være for tidlig. Ja, jeg får vente til tirsdag😊 syns det er så vanskelig å vite dpo når jeg har fryseforsøk???! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 25. mars 2018 #1185 Del Skrevet 25. mars 2018 50 minutter siden, Waldfee skrev: Du får dekket medisinene på samme måte, men må jo betale for forsøkene. Jeg har vært ved Hausken Lysaker, er fantastisk fornøyd med dem - de er både superflinke og veldig omsorgsfulle, og oppnår resultater. Alt av lokaler og utstyr er nytt og fresht. Anbefaler dem varmt! Men - skal sies at jeg har et Riksen-barn og gjerne hadde gått dit nå også - men gikk ikke siden de har stengt for søskenforsøk. De er veldig, veldig flinke. Du kan jo evt ta et privat forsøk om det blir lang ventetid til neste på Riksen. De er litt mer innstilt på å prøve nye ting/skreddersøm på Hausken, er mitt inntrykk. Jeg fikk prednisolon (kortison) og klexane (blodfortynnende) nå på siste forsøk, pluss ekstra lang nedregulering (over 4 uker). Vet ikke om det var det som gjorde susen, men det funket ihvertfall! På Riksen ble jeg gravid på første forsøk uten noe spesielt med opplegget, men da var jeg også yngre... Håper det går litt bedre med deg nå 💗 Godt å høre at du har begynt å tenke fremover mot neste forsøk 👍 Noe bedre, men fortsatt vondt😞. Ringer Riksen i morgen og ser hva de sier. Hvis det blir lenge til neste forsøk, så vil jeg prøve Hausken. Selv om min samboer vil at jeg tar pause, men jeg vil bare sette i gang med en gang😳. De var flinke på Riksen ja, men kjenner orker ikke den ventingen... Hvordan er formen din?❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 25. mars 2018 #1186 Del Skrevet 25. mars 2018 14 minutter siden, Livi skrev: Ja, jeg får vente til tirsdag😊 syns det er så vanskelig å vite dpo når jeg har fryseforsøk???! Hvis det var todagers, blir det vel 2 dpo på innsettdagen osv? For det ble fryst to dager erter befruktning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 25. mars 2018 #1187 Del Skrevet 25. mars 2018 1 time siden, Blomst37 skrev: Noe bedre, men fortsatt vondt😞. Ringer Riksen i morgen og ser hva de sier. Hvis det blir lenge til neste forsøk, så vil jeg prøve Hausken. Selv om min samboer vil at jeg tar pause, men jeg vil bare sette i gang med en gang😳. De var flinke på Riksen ja, men kjenner orker ikke den ventingen... Hvordan er formen din?❤️ 💗Lurt å snakke med Riksen i morgen! Skjønner godt at du vil i gang, det er alltid bedre å tenke fremover mot neste forsøk! 😊 Alt bra med meg ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livi Skrevet 25. mars 2018 #1188 Del Skrevet 25. mars 2018 2 timer siden, Waldfee skrev: Hvis det var todagers, blir det vel 2 dpo på innsettdagen osv? For det ble fryst to dager erter befruktning. Da er jeg vel 12 dpo, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 26. mars 2018 #1189 Del Skrevet 26. mars 2018 Skal ha kort protokoll ved 2 forsøk. Hadde lang sist, 4 befruktet, 3 på frys men ingen overlevd... noen erfaringer rundt dette? Skal ha gonal f igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingelling Skrevet 26. mars 2018 #1190 Del Skrevet 26. mars 2018 1 time siden, Aaa08 skrev: Skal ha kort protokoll ved 2 forsøk. Hadde lang sist, 4 befruktet, 3 på frys men ingen overlevd... noen erfaringer rundt dette? Skal ha gonal f igjen Jeg hadde kort på begge mine uttak.Det sies at det er bedre med kort enn lang.Jeg startet dag to etter mensen med sprøyter (puregon) og var inne til kontroll dag 11 kanskje for å sjekke hvor stor og hvor mange follikler de fant.Økte dosen og kom på sjekk 2 dager etterpå,måtte gå to dager til for ny sjekk.Mener jeg den siste gangen måtte gå 17 dager på sprøyter før posene var stort nok.Da satt jeg otrivelle og hadde uttak to dager etterpå.Satt inn dag 3.Lutinus startet jeg med dagen etter jeg tok ut og brukte opp det jeg hadde.På fersk forsøk trenger man ikke progesteron støtte så lenge som ved fryst. Antall sjekker,hvor lenge du går på sprøyter og dosen er helt individuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 26. mars 2018 #1191 Del Skrevet 26. mars 2018 1 time siden, Tingelling skrev: Jeg hadde kort på begge mine uttak.Det sies at det er bedre med kort enn lang.Jeg startet dag to etter mensen med sprøyter (puregon) og var inne til kontroll dag 11 kanskje for å sjekke hvor stor og hvor mange follikler de fant.Økte dosen og kom på sjekk 2 dager etterpå,måtte gå to dager til for ny sjekk.Mener jeg den siste gangen måtte gå 17 dager på sprøyter før posene var stort nok.Da satt jeg otrivelle og hadde uttak to dager etterpå.Satt inn dag 3.Lutinus startet jeg med dagen etter jeg tok ut og brukte opp det jeg hadde.På fersk forsøk trenger man ikke progesteron støtte så lenge som ved fryst. Antall sjekker,hvor lenge du går på sprøyter og dosen er helt individuelt. Du sier du hadde kort protokoll på begge. Det må være godt på en måte. Synes tiden med lang protokoll gikk veldig sakte. Men hvorfor får noen lang og noen kort? Hvordan bestemmer legen det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aaa08 Skrevet 27. mars 2018 #1192 Del Skrevet 27. mars 2018 Godt spørsmål ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #1193 Del Skrevet 27. mars 2018 Jeg fikk satt inn et egg for en uke siden etter å ha hatt lang protokoll. De var veldig fornøyd med eggene og fikk flere på frys. Pga min høye alder (blir 39) og statistikk for å lykkes med første Ivf har jeg følt meg godt forberedt på at jeg kanskje trenger flere forsøk og at kanskje det ikke lykkes i hele tatt. (Vi havnet i kategori uforklarlig barnløs.) Jeg fikk beskjed om at jeg tidligst burde teste to uker etter egginnsett. Dermed var det et sjokk for meg at jeg begynte å blø bare 1 uke etter egginnsett. De på klinikken sier det kan være festeblødning, at jeg må se det an. Men hvis jeg teller dagene fra egguutak til nå passer det godt med antall dager jeg normalt i vanlig syklus har fra eggløsning til menstruasjon, 11 dager. Jeg lurer på om det er vanlig at menstruasjonen kommer så tidlig? Jeg tenkte at det var annerledes nå enn normalt siden jeg tar progesteronstøtte. Og jeg er en smule oppgitt over at ingen har forberedt meg på at menstruasjon kunne komme så tidlig. Gravidtetest tar man jo normalt på IKM, som de da mener er 1 uke til? Anonymkode: 6734b...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingelling Skrevet 27. mars 2018 #1194 Del Skrevet 27. mars 2018 9 timer siden, Blomst37 skrev: Du sier du hadde kort protokoll på begge. Det må være godt på en måte. Synes tiden med lang protokoll gikk veldig sakte. Men hvorfor får noen lang og noen kort? Hvordan bestemmer legen det? Det er jeg ikke sikker på,men jeg var 29 og 31 ved uttakene,30 dagers syklus,uforklarlig barnløs og fikk ut 15 passelige egg begge gangene.så vil tro jeg var et A4 objekt fort kort protokoll.ved fryst forsøk fikk jeg ikke alltid eggløsning hvor forsøkene ble avbrutt og trur jeg hadde tette eggledere etter klamydia i min ungdom som gjorde at vi ikke kunne få det til på vanlig vis. Mulig folk med mange og ujevne sykluser som får lang og som kanskje er på grensa til 38 og da vil de styre selv litt med bevist?eller ved endo/pcos? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livi Skrevet 27. mars 2018 #1195 Del Skrevet 27. mars 2018 Negativ test i dag igje 13 dpo. Så da gikk det vel ikke denne gangen heller 😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 27. mars 2018 #1196 Del Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, Livi skrev: Negativ test i dag igje 13 dpo. Så da gikk det vel ikke denne gangen heller 😢 Uff så trist😞 vet godt hvordan du har det...Sender deg en stor bamseklem❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 27. mars 2018 #1197 Del Skrevet 27. mars 2018 4 timer siden, Tingelling skrev: Det er jeg ikke sikker på,men jeg var 29 og 31 ved uttakene,30 dagers syklus,uforklarlig barnløs og fikk ut 15 passelige egg begge gangene.så vil tro jeg var et A4 objekt fort kort protokoll.ved fryst forsøk fikk jeg ikke alltid eggløsning hvor forsøkene ble avbrutt og trur jeg hadde tette eggledere etter klamydia i min ungdom som gjorde at vi ikke kunne få det til på vanlig vis. Mulig folk med mange og ujevne sykluser som får lang og som kanskje er på grensa til 38 og da vil de styre selv litt med bevist?eller ved endo/pcos? Jeg har ikke svaret, men fikk beskjed om at jeg var en klar lang protokoll-kandidat. Jeg er 27 år, har stabile sykluser og ingen årsak til barnløshet (samboer har dårlig sperm) Tror en del av de med pco blir satt på kort, for å minske sjansen for overstimulering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 27. mars 2018 #1198 Del Skrevet 27. mars 2018 Hei. Har noen oppleved at ved negativ test ved fryseforsøk at man får mensen dagen etter blodprøve. Har mensen vanlig i 6 dager også går det en uke, så får man mensen igjen? Det skjedde med meg nå og jeg lurer på hva det vil si i forhold til neste forsøk😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 27. mars 2018 #1199 Del Skrevet 27. mars 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk satt inn et egg for en uke siden etter å ha hatt lang protokoll. De var veldig fornøyd med eggene og fikk flere på frys. Pga min høye alder (blir 39) og statistikk for å lykkes med første Ivf har jeg følt meg godt forberedt på at jeg kanskje trenger flere forsøk og at kanskje det ikke lykkes i hele tatt. (Vi havnet i kategori uforklarlig barnløs.) Jeg fikk beskjed om at jeg tidligst burde teste to uker etter egginnsett. Dermed var det et sjokk for meg at jeg begynte å blø bare 1 uke etter egginnsett. De på klinikken sier det kan være festeblødning, at jeg må se det an. Men hvis jeg teller dagene fra egguutak til nå passer det godt med antall dager jeg normalt i vanlig syklus har fra eggløsning til menstruasjon, 11 dager. Jeg lurer på om det er vanlig at menstruasjonen kommer så tidlig? Jeg tenkte at det var annerledes nå enn normalt siden jeg tar progesteronstøtte. Og jeg er en smule oppgitt over at ingen har forberedt meg på at menstruasjon kunne komme så tidlig. Gravidtetest tar man jo normalt på IKM, som de da mener er 1 uke til? Anonymkode: 6734b...f86 Da jeg hadde negativt ferskforsøk, fikk jeg menstruasjon natt til testdagen, selv om jeg fortsatt brukte progesteronstøtte. Tror noen kan få den tidligere også. Men: Håper det i ditt tilfelle er festeblødning og ikke mensen! Du må vel nesten bare se det litt an, selv om det er utrolig kjipt med den ventetiden! Hvis det er en uke etter innsett så er det nok tidlig å teste enda, ihvertfall hvis det var innsett på dag 2 etter uttaket? Jeg fikk positiv test 12 dager etter uttak (12 dpo) nå sist (svak positiv dagen før). Uansett: Veldig bra at du fikk gode egg, det er jo den kanskje viktigste enkeltfaktoren for suksess. Jeg er også snart 39, og fikk ingen på frys siste forsøk (av 13 egg ut). Så det tenker jeg lover godt for deg, da. Lykke til, krysser fingrene 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 27. mars 2018 #1200 Del Skrevet 27. mars 2018 10 timer siden, Tingelling skrev: Det er jeg ikke sikker på,men jeg var 29 og 31 ved uttakene,30 dagers syklus,uforklarlig barnløs og fikk ut 15 passelige egg begge gangene.så vil tro jeg var et A4 objekt fort kort protokoll.ved fryst forsøk fikk jeg ikke alltid eggløsning hvor forsøkene ble avbrutt og trur jeg hadde tette eggledere etter klamydia i min ungdom som gjorde at vi ikke kunne få det til på vanlig vis. Mulig folk med mange og ujevne sykluser som får lang og som kanskje er på grensa til 38 og da vil de styre selv litt med bevist?eller ved endo/pcos? For min del hadde jeg lang pga mistanke om endometriose og også fordi jeg tror lang protokoll hos litt eldre jenter kan gi bedre antall egg. Tingelling, hvordan går det med deg? Det er vel allerede en god stund siden du testet positivt? Håper alt er bra 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå