Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

Er i gang med første fryseforsøk! Insett var 1 uke siden og testet negativt i dag :-( klarer ikke holde meg.. Noen som har satt inn blastocyst? Når fikk dere positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Agitha skrev:

Så utrolig godt å høre! :hjerte: Krysser alt for at dette går din vei! :nordvesta: Takk for det. :hjerte:

Tusen takk!❤️🙏🏻😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Eleni skrev:

Er i gang med første fryseforsøk! Insett var 1 uke siden og testet negativt i dag :-( klarer ikke holde meg.. Noen som har satt inn blastocyst? Når fikk dere positivt?

Kan det ikke være litt tidlig enda? Hvor mange dager dpo er du, 13dpo i dag? Jeg har ikke kommet igang med mitt første forsøk enda, men har fulgt mye med her inne, og forstått at mellom 10 og 15 dpo er normalt å teste positivt første gang avhengig av person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, hva menes med dette? Utgiftene skal ikke overstige 21.608 for tre fullførte behandlinger. 1500 i egenandel per behandling og 17.108 til medikamenter.

Får jeg igjen penger hvis jeg betaler mer enn 17.108 i medisiner eller får jeg ikke tilbake før summen er over 21.608 inkl.behandling? 

Anonymkode: 6734b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, hva menes med dette? Utgiftene skal ikke overstige 21.608 for tre fullførte behandlinger. 1500 i egenandel per behandling og 17.108 til medikamenter.

Får jeg igjen penger hvis jeg betaler mer enn 17.108 i medisiner eller får jeg ikke tilbake før summen er over 21.608 inkl.behandling? 

Du får igjen det som overstiger 17.108kr. I tillegg må du betale 1500kr per behandling (tror dette er per uttak, men ikke sikker), totalt 21.608kr. I tillegg tror jeg egenandeler for timene kommer frem til frikortgrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Juni15 skrev:

Du får igjen det som overstiger 17.108kr. I tillegg må du betale 1500kr per behandling (tror dette er per uttak, men ikke sikker), totalt 21.608kr. I tillegg tror jeg egenandeler for timene kommer frem til frikortgrensen.

Ok, takk for svar. Så jeg skal ikke sende inn kvittering for betalt behandling til helfo? Jeg skal kun sende inn kvitteringer for medisinene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for svar. Så jeg skal ikke sende inn kvittering for betalt behandling til helfo? Jeg skal kun sende inn kvitteringer for medisinene? 

Jeg sendte inn både kvitteringer for medisiner og behandlinger,så hadde de all informasjon.Men trur det er kun nødvendig å sende inn for medisinene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I papirene jeg får fra Helfo, så er det 17.416 kr som er grensen for hva man må betale selv. Etter denne summen så vil du få tilbake det som blir brukt på medikamenter. Du må sende inn alle kvitteringene du får fra apoteket innen 6 måneder fra du starter. Egenandelen man betaler når man er på UL eller undersøkelse på sykehuset (345kr) får man ikke tilbake, men det går på frikortet. Grensen der ligger vel på ca 2200 i år. Ved egguttak/innsetting hvor jeg betalte 1500 kr så ble ikke det dekt i det hele tatt.

Jeg sendte også inn alt jeg hadde av kvitteringer, men egentlig så holder det vel å sende inn for medikamenter. I brevet fra Helfo sa de at de hadde 2 måneders behandlingstid, men jeg fikk pengene mye raskere enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Agitha skrev:

I papirene jeg får fra Helfo, så er det 17.416 kr som er grensen for hva man må betale selv. Etter denne summen så vil du få tilbake det som blir brukt på medikamenter. Du må sende inn alle kvitteringene du får fra apoteket innen 6 måneder fra du starter. Egenandelen man betaler når man er på UL eller undersøkelse på sykehuset (345kr) får man ikke tilbake, men det går på frikortet. Grensen der ligger vel på ca 2200 i år. Ved egguttak/innsetting hvor jeg betalte 1500 kr så ble ikke det dekt i det hele tatt.

Jeg sendte også inn alt jeg hadde av kvitteringer, men egentlig så holder det vel å sende inn for medikamenter. I brevet fra Helfo sa de at de hadde 2 måneders behandlingstid, men jeg fikk pengene mye raskere enn det. 

Er det 1500kr per uttak eller innsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Juni15 skrev:

Er det 1500kr per uttak eller innsett?

Jeg betalte kun 1500 kr på innsett. Første runde da det ikke ble noe egg å sette inn, så betalte jeg kun 345 kr for uttaket, altså vanlig egenandel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Agitha skrev:

Tusen takk for svar 😊 mye å sette seg inn i ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar 😊 mye å sette seg inn i ☺️

Bare hyggelig det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vondt veldig vondt...😢 På mandag har jeg fått den gode nyheten fra Riksen om at jeg er gravid. Hcg var på 82! I dag tok jeg hjemmetest for å være sikker at jeg er fortsatt gravid. Den var negativ😱 Tok en til, negativ den også. Fikk helt panikk. Heldigvis hadde min gyn på Aleris ledig time. Orket ikke å ringe riksen, tar evigheter der. Måtte bare finne det ut. Gyn bekreftet at det er ingen tegn på graviditet 😢😭 Tok blodprøve også. Får svar imorgen eller mandag. Men det er ingen håp lenger. Åh er så lei meg😞 selv om det er bare første forsøk, men det gjør så vondt😢. Har lest her at det er lang ventetid på riksen... får ringe bare ringe de og se hva de sier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Blomst37 skrev:

Det gjør vondt veldig vondt...😢 På mandag har jeg fått den gode nyheten fra Riksen om at jeg er gravid. Hcg var på 82! I dag tok jeg hjemmetest for å være sikker at jeg er fortsatt gravid. Den var negativ😱 Tok en til, negativ den også. Fikk helt panikk. Heldigvis hadde min gyn på Aleris ledig time. Orket ikke å ringe riksen, tar evigheter der. Måtte bare finne det ut. Gyn bekreftet at det er ingen tegn på graviditet 😢😭 Tok blodprøve også. Får svar imorgen eller mandag. Men det er ingen håp lenger. Åh er så lei meg😞 selv om det er bare første forsøk, men det gjør så vondt😢. Har lest her at det er lang ventetid på riksen... får ringe bare ringe de og se hva de sier....

Åå nei! 😢😢 Så utrolig triste nyheter!! Klart du er lei deg. Sender deg en veldig stor klem💗, selv om det hjelper lite. Så rart siden HCG var så høy på mandag. Høyere enn jeg hadde på testdag da jeg fikk sønnen min. Husker du hadde blødninger, men fortsatte de etter helgen også da? Det skal ikke gå an at livet skal være sånn .... 😡  Klem og gode tanker fra meg 💗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Blomst37 said:

Huff så utrolig trist, føler med deg for jeg opplevde akkurat det samme på søndag. 💜 Det gjør så vondt å få det man har ventet på og håpet på så lenge tatt fra seg når man endelig hadde positiv test. Det er ikke så mye man kan si for å trøste annet en at du er ikke alene og nå må du bare ta vare på deg selv og prøve å legge negative tanker om fremtiden på hylla. Det kommer til å gå, det tar bare lengre tid en man håpet på. 💜

Endret av Wiley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/20/2018 at 9:21 PM, Butter said:

Dette er beintøffe greier merker jeg. Selvom vi har prøvd i mange år, tok jeg meg litt i tenke «dette gikk jo relativt lett» da jeg ble gravid på første forsøk, men opplevde jeg i likhet med deg, lykken som veldig kortvarig og så er det på ‘ an igjen. Opplevde en MA i fjor også, da etter å ha blitt gravid på naturlig måte (pergo). Å «klage» i en slik situasjon er liksom noe helt annet enn å klage over bussen som er sen, våren som er sen eller andre små bagateller som forsurer hverdagen der og da. 

Jeg er også, som deg, glad for å vite at jeg kan bli gravid, men etter to aborter blir jeg også bekymret over om det kan være noe mer galt. 

Jeg har heller ikke vært så veldig åpen om hvor vi er i prosessen ( for så vidt heller ikke at vi er i prosessen i det hele tatt), nettopp fordi jeg orker ikke forholde meg til «forventningspress» fra andre med tanke på tester og evt nedturer enten det er negativt forsøk eller at vi har mistet. Har dog snakket med folk om det triste i ettertid, men det føles litt anderledes. Jeg snakket forresten med ei venninne her om dagen, ei jeg var usikker på om hadde noen som helst forutsetninger for å forstå, nettopp fordi alt går så lett for henne og jeg noen gang har følelsen av at hun er litt «naiv». Overraskende nok forsto hun utrolig godt (så langt set er mulig å forstå noe man ikke opplever selv). Hun kommenterte til og med det at jeg må synes det er utrolig irriterende med alle som klager over ulike svangerskapsplager nettopp fordi de bør være glade for at de i det hele tatt er gravide. Den samtalen var så utrolig god.

Det er helt umulig å ikke tenke at det er noe galt når man opplever spontanabort. Statistikker blir litt meningsløse i sånne sammenhenger for uansett kan man jo ikke si noe om hvordan det blir for akkurat meg eller akkurat deg. 

Jeg klarer ikke helt å slippe tanken og jeg kjenner det kommer til å ta tid å bearbeide følelsene rundt dette. 

Samtidig så må man jo bare komme seg videre og prøve å finne frem til håpet igjen. Da er det veldig fint å ha noen å prate med som forstår hva du går gjennom. Jeg har (dessverre) mange venninner som har vært gjennom det samme, det hjelper litt å få perspektiver. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 3/21/2018 at 12:31 PM, Agitha said:

Ja, det er absolutt det tøffeste jeg har gjort. Hadde absolutt ikke sett for meg at det skulle være slik. Jeg hadde ingen anelse om hva jeg gikk til, da jeg ikke ante noe om IVF før jeg plutselig satt der selv med sprøyter og piller og så full av angst og hormoner at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Nå har jeg aldri vært gravid, så kan ikke se for meg hvordan det er å få den positive testen, for så å få den gleden revet bort på minutter. Det må jo være absolutt forferdelig. Følelsen jeg fikk da mensen kom denne gangen var som en helt ubeskrivelig sorg. Jeg skjønner ikke hvordan vi damer klarer å gå gjennom dette gang på gang. Vi må jo være utrolig sterke. :hjertesmil: Men det er vel savnet etter barn som driver oss (til vannvidd). Det er som å savne noen man aldri har møtt, og som jeg er livredd for at jeg aldri skal få møte. :hjerte:

Det er verdens værste berg og dal bane dette. Men det sies vel at resultatet er verdt det til slutt. Så man får bare fortsette å håpe på at alt klaffer snart og at ventingen snart er over. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Blomst37 skrev:

Føler så med deg. Akk vært igjenom det samme:-( det er ingen god følelse og jeg er også bare på første første forsøk:-) jeg ringte riksen denne uke fordi jeg fikk igjen mens etter SA. Og jeg må vente helt til slutten av mai føre jeg får tilbake setting av fryst tin :-( så er evig lenge og vente når man bare vill i gang igjen.. Og jeg er også på riksen. :-( regner med riksen sier til deg når du ringer at du må ta blodprøver til hcg er under 10 og da kan du ringe de igjen for og så gå beskjed om at du må ringe ved første mens etter Aborten. Det var Værtfall det jeg fikk beskjed om. Vet det ikke er noe trøst kanskje akk nå men eneste positive jegklarte og tenke når det skjedde meg var at jeg i Værtfall kan bli gravid:-) ❤❤❤ tenker masse på deg og vet akk åssen du føler deg nå ❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Åå nei! 😢😢 Så utrolig triste nyheter!! Klart du er lei deg. Sender deg en veldig stor klem💗, selv om det hjelper lite. Så rart siden HCG var så høy på mandag. Høyere enn jeg hadde på testdag da jeg fikk sønnen min. Husker du hadde blødninger, men fortsatte de etter helgen også da? Det skal ikke gå an at livet skal være sånn .... 😡  Klem og gode tanker fra meg 💗

Takk for gode tanker og klem😘❤️ 

Ja jeg synes også det var veldig rart...😳 Spent hva resultater av blodprøve viser nå. Men som sagt ingen håp lenger. Ja hadde litt blødninger mandag og tirsdag, nesten ingenting i går. Men gyn mente/så at mensen er på vei..😞 

Hvordan går det med deg?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Føler så med deg. Akk vært igjenom det samme:-( det er ingen god følelse og jeg er også bare på første første forsøk:-) jeg ringte riksen denne uke fordi jeg fikk igjen mens etter SA. Og jeg må vente helt til slutten av mai føre jeg får tilbake setting av fryst tin :-( så er evig lenge og vente når man bare vill i gang igjen.. Og jeg er også på riksen. :-( regner med riksen sier til deg når du ringer at du må ta blodprøver til hcg er under 10 og da kan du ringe de igjen for og så gå beskjed om at du må ringe ved første mens etter Aborten. Det var Værtfall det jeg fikk beskjed om. Vet det ikke er noe trøst kanskje akk nå men eneste positive jegklarte og tenke når det skjedde meg var at jeg i Værtfall kan bli gravid:-) ❤❤❤ tenker masse på deg og vet akk åssen du føler deg nå ❤❤❤

Tusen takk😘❤️ Så god du er 🙏🏻. Uff ja det er veldig vondt. Jeg har ingen på frys. Så må begynne på nytt nå. Men spørs om jeg må starte med lang protokoll igjen, eller rett på kort? Men som du sier, det er noe positivt her og ja, at jeg kan bli gravid ☺️🙏🏻.

Uff må vente helt til mai 😳😞 den ventetiden er så grusom. Sender en stor bamseklem til deg❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...